Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hva gikk galt i år?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva gikk galt i år?

Vi ble slått ut av Champions League

Vi ble slått ut av Cupen

Vi håper på en tredjeplass i serien...

Jeg vil derfor påstå at dette ble en sesong, der vi ikke presterte godt nok i forhold til hva vi burde ha hatt forutsetninger til.

Spørsmålet mitt er derfor - hva gikk galt?

- Var vi mette?

- Var Rekdal for lite motivert?

- Hadde Siem så mye å si for klubben?

- Feil spillerkjøp?

- For lite støtte fra Klanen på tribunen?

- Ingen plan over angrepsspillet?

- Hadde Steffen mer å si for klubben enn det vi trodde?

- Var det uflaks/udyktighet i avgjørende situasjoner... (kunne f.eks en annen formasjon i Tsjekkia den første halvtimen - gjort at vi hadde havnet i flytsonen, slik at dette hadde blitt en kjempesesong- med CL og 90 mill)?

- Har Bohinen noe skyld i dette?

- Har du noen forslag til hva som gikk galt?

Jeg bare spør... - tror vi allerede nå må være modne for å ta denne diskusjonen (forberedelsene til neste sesong er allerede i gang... vi trenger ikke vente til seriestart igjen, før vi gjør de nødvendige endringene...)- da vi akkurat nå har ingenting å tape eller vinne (bortsett fra å kanskje få en RL-plass - en turnering, som antagelig blir lagt ned til neste år på grunn av liten interesse...)
    Panzer er gud og Vålenga min rellion

Re: Hva gikk galt i år?

Helt klart at vi bør og MÅ ta denne diskusjonen selv om ikke vi kan gjøre så mye med det så er det deilig å få ut sin indre frustrasjon evt glede

Ut i fra hvilket utgangspunkt vi hadde og hva ledelsen på Valle ropte og skrek om så må jeg si sesongen er skuffende selv med bronse (for mange poeng bak 1-2 plass).

Så drosjeturen til Alexander S. som irriterer seg over folk som er skuffet osv. Vis vi som han skal sette krav ut i fra historien så kan vi jo aldri bli et topp lag.

Mine svar på spørsmålene:

- Var vi mette? Vi er vel ikke mette (alle har lyst til å vinne) men tror det er en dårlig innstilling og at vi tror vi er bedre en hva vi faktisk er (også vi i klanen kanskje)

- Var Rekdal for lite motivert? For meg virker det sånn eller så har det vært andre problemer som har spilt inn her (spilt mer poker en vært på trening osv)

- Hadde Siem så mye å si for klubben? Jeg er redd for det. Hvem skal holde folkene i øra på Valle etter Siem dro

?

- Feil spillerkjøp? Både og. Mange og kanskje flest gode kjøp men de som har vært dårlig har kostet oss mye inn i forhold til hva vi har solgt de for

- For lite støtte fra Klanen på tribunen? Vis dette er en grunn bør de f..... finne en annen idrett.

- Ingen plan over angrepsspillet? Uten tvil et argument. Se hva Petter har fått til på kort stund etter at Rekdal har reist.

- Hadde Steffen mer å si for klubben enn det vi trodde? Ja er redd for det. Ingen stor scorere igjen

- Var det uflaks/udyktighet i avgjørende situasjoner... (kunne f.eks en annen formasjon i Tsjekkia den første halvtimen - gjort at vi hadde havnet i flytsonen, slik at dette hadde blitt en kjempesesong- med CL og 90 mill)? Udyktighet ikke uflaks. Man har ikke uflaks i over 1 sesong (dårlige kamper i fjor og i år til Reka dro)

- Har Bohinen noe skyld i dette? For innkjøpene ja, dårlig oversikt over markedet og dialog med egne spillere (Gashi ville gå kom som en overraskelse) men ikke for dårlige spillet osv.

- Har du noen forslag til hva som gikk galt? Har kritisert Rekdal før med tanke på formasjoner og taktiske valg var jo en helt klart grunn for dårlige resultater.

Innkjøpene og bruken av disse spillerne er jo også en helt klar grunn i mine øyne. Vi har hatt gode spillere hos oss som ikke har slått til pga feil bruk og tillit fra trener.

Dette er ingen påstander fra min side men mine meninger om saken.
    Med vennlig hilsen

Rovel

"Dø for Enga"

Comment

Hvorfor sesongen har blitt som den har blitt mener jeg henger på Rekdal. Etter serie sølv i 2004 har han forsøkt å ta laget et skritt videre uten å lykkes.

I 2004 spilte VIF en enkel, men effektiv fotball. Ballen gikk mye i lengderetning, og ikke så my på tvers.

I 2005 forsøkte Rekdal å legge om til en spillestil som innebar å holde mye på ballen, og å spille seg frem til sjanser. Dette blir vi ofte straffet for på hjemmebane dat motstanderen kan ligge i forsvar og gå på overganger når sjansene byr seg. Selv om vi tok gull i fjor mener jeg at vi spillemessig aldri presterte noe bedre en det vi har gjort i år under Rekdals ledelse med unntak av noen få kamper. Spillemessig var det et mål å være uforutsigbar for motstanderen, men jeg mener at spillestilen og var uforutsigbar for egne spillere noe som ofte førte til bytter, og missfornøyde spillere som ble byttet ut til pause eller i første omgang.

Når Petter Myhre nå har overtatt skuta ser det ut som vi igjen har begynt å spille mer i lengderetning og spillerene har fått enklere oppgaver på banen og vet hva de skal gjøre.

Jeg mener ikke at vi ikke skal utvikle spillestilen vår. Vi må drille inn et fast system som spillerne mestrer, og utvikle stilen ut fra det.

Neste år knuser vi alle inkl lyn

Comment

vi må skjerpe oss,sutre sutre sutre,dette den fjerde beste sesongen siden 85 og vi sutrer.skjerpings vi har holdt oss i tippeligaen og det er faen meg deiling.vi kan velge og være optimister eller pessimister,jeg velger det første.Svikter aldri deg.

Comment

Vi ligger rett bak Start og Stabæk. 3 el. 4 plassen kan fortsatt nås... (Vi viner RL i år)

Vålerenga-seriegull 2007

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Vi vinner hverfall 3 av de 4 siste kampene.

I 2007 skal vi igjen kjempe om GULL.

Så stolt Så Vålenga
            Blårøde brødre

Comment

Nå er jeg ganske piss lei av å høre på alle de blomsterbarna som overhode ikke er interessert i å heve laget eller forvente det klubben selv går ut med av målsetting.

Det er jo ikke snakk om å gi opp, eller slutte å støtte klubben selv om man er engasjert og har sine egne meninger. For meg bør klubben i mitt hjerte kjempe om gull denne sesongen også og da er jeg skuffet når de ikke gjør det.

Når klubben, trenere og spillere går ut og lover gull og snakker om at vi nå skal etablere oss i toppen så må vi også forvente at dette gjøres. Når de så faller igjennom så må det være lov å kunne si i fra. Vis klubben kun hadde hatt mål om å få 30 poeng og holde seg i tippeligaen så hadde man også kunne diskutert ut i fra disse målsettingene.

Hadde følt meg som en sombi vis jeg skulle gått på kamper for å ha det moro samme hvordan det gikk, hvor er spenningen og adrenalinet da. Om vi vinner eller taper spiller liten rolle bare vi har det gøy sammen og synger høyest. Da anbefaler jeg at man starter en egen bedriftsklubb med venner og kjente.

Med vennlig hilsen

Rovel

"Dø for Enga"

Comment

begynner ikke folk å bli lei av å stadig ta opp dette temaet?

Fristilt!

Comment

tja det er en annen sak. Når saken kommer opp så synes jeg det er moro å diskutere den
                  Med vennlig hilsen

Rovel

"Dø for Enga"

Comment

Det har slått meg at det selv om prestasjonene måles etter hvordan TL sesongen går, så kan det være en ide å se litt "bak" resultatene og se på perioder som ikke faller sammen med TL sesongen.

Det var en periode som gikk fra de siste 6 rundene i 2005, til og med de første 6-7 rundene i 2006, hvor laget presterte utrolig dårlig. Faktisk sensasjonelt elendig, noe slikt som 2 seire, 5 uavgjorte og 6 tap - dvs klar nedrykksprestasjon.

Ser vi på det som har skjedd etter de første 5-6 rundene i 2006 er det absolutt ikke ille, da er vi blandt de 2-3 beste i Norge. M.a.o. presterer vi pt ganske greit, uten å overbevise. Men vi ligger der vi ligger på tabellen pga en elendig start på 2006-sesongen, og den elendige starten var egentlig bare en forlengesle av en elendig slutt på 2005-sesongen.

Fortsetter vi som vi har spilt de siste 6-8 rundene, så vil vi være i toppen. Ikke nødvendigvis seriemestere - det kan vi ikke kreve hvert år, men med i toppen, der vi skal være.

Konklusjonen min er at det kan se ut som (les: det er lov å håpe at...) laget har løftet seg etter en bølgedal, og at vi resultatmessig nå (nå = de siste 6-8 rundene) er på et greit nivå - dvs blandt de 2-3 beste i Kongeriket. Når vi så tar i betraktning at

- laget langt i fra presterer over evne

- vi er uten direktør og med en ass. trener som hovedtrenervikar

- vi sikkert kommer til å gjøre et kjøp eller tre i løpet av vinteren, og

- vi har noen av landets fineste talenter i A-stallen

...så er jeg ganske sikker på at vi vil være en gullkandidat i 2007. Så, uten at vi skal inkassere 2007 gullet allerede nå, så tror jeg at hvis vi spiller kortene riktig i høst og vinter er det grunn til forsiktig optimisme.

Comment

Sitat: Den søn, 01 oktober 2006 20:48 skrev Johannes:

> vi må skjerpe oss,sutre sutre sutre,dette den fjerde beste sesongen siden 85 og vi sutrer.skjerpings vi har holdt oss i tippeligaen og det er faen meg deiling.vi kan velge og være optimister eller pessimister,jeg velger det første.Svikter aldri deg.

_______

Problemet er vel at vi nå har rammer og budsjett som skulle tilsi at vi burde kjempe i toppen. Utgiftssiden er vel også såpass stor at det er en forutsetning med relativt høye publikumsinntekter, en plassering høyt oppe samt en innbringende tur til Europa (evt, Norden) med jevne mellomrom. Vi samler ikke på fjerdeplasser lenger, og det har vi kanskje heller ikke råd til å gjøre (og til dere kverulanter; ja jeg vet at 4.plass gir RL).

Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 09:33 skrev ice69:

> Det har slått meg at det selv om prestasjonene måles etter hvordan TL sesongen går, så kan det være en ide å se litt "bak" resultatene og se på perioder som ikke faller sammen med TL sesongen.

>

> Det var en periode som gikk fra de siste 6 rundene i 2005, til og med de første 6-7 rundene i 2006, hvor laget presterte utrolig dårlig. Faktisk sensasjonelt elendig, noe slikt som 2 seire, 5 uavgjorte og 6 tap - dvs klar nedrykksprestasjon.

>

> Ser vi på det som har skjedd etter de første 5-6 rundene i 2006 er det absolutt ikke ille, da er vi blandt de 2-3 beste i Norge. M.a.o. presterer vi pt ganske greit, uten å overbevise. Men vi ligger der vi ligger på tabellen pga en elendig start på 2006-sesongen, og den elendige starten var egentlig bare en forlengesle av en elendig slutt på 2005-sesongen.

>

> Fortsetter vi som vi har spilt de siste 6-8 rundene, så vil vi være i toppen. Ikke nødvendigvis seriemestere - det kan vi ikke kreve hvert år, men med i toppen, der vi skal være.

>

> Konklusjonen min er at det kan se ut som (les: det er lov å håpe at...) laget har løftet seg etter en bølgedal, og at vi resultatmessig nå (nå = de siste 6-8 rundene) er på et greit nivå - dvs blandt de 2-3 beste i Kongeriket. Når vi så tar i betraktning at

>

> - laget langt i fra presterer over evne

> - vi er uten direktør og med en ass. trener som hovedtrenervikar

> - vi sikkert kommer til å gjøre et kjøp eller tre i løpet av vinteren, og

> - vi har noen av landets fineste talenter i A-stallen

>

> ...så er jeg ganske sikker på at vi vil være en gullkandidat i 2007. Så, uten at vi skal inkassere 2007 gullet allerede nå, så tror jeg at hvis vi spiller kortene riktig i høst og vinter er det grunn til forsiktig optimisme.

Det er bare det at det virker som det er så lenge siden vi faktisk klarte å spille kortene våre på en fornuftig måte... og dette til tross for at mange i klubben bruker mer tid på kortspill enn fotball.

Møt opp på Jordal! Året rundt med Vål\'enga

Comment

Working...
                        X