Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VIF-HamKam, etter kampen: Syt her...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VIF-HamKam, etter kampen: Syt her...

...eller vær kjerringa mot strømmen og fokusere på det positive...

Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Re: VIF-HamKam, etter kampen: Syt her...

Skuffende kamp. Vi hadde en mulighet til å komme oss inn i medaljekampen, men grep ikke sjansen og slapp samtidig Start forbi oss på tabellen. Vi bør slå Ham-Kam hjemme og har mer enn nok av banespillet til å klare det, men angrepsspillet var tidvis veldig svakt i kveld. Bevegelsen var dårlig og vi klarte ikke å sette skikkelig fart på ballen.

Jeg synes ikke kombinasjonen mellom Derek og DFH fungerte særlig bra i dag. De to ble alt for lette mot Ham-Kams stoppere, og det funka ikke å forsøke å småspille seg igjennom i midten. De gangene vi kom rundt på kantene ble det ikke nok trøkk foran mål, rett og slett fordi vi ikke hadde nok muskler i boksen.

Dessuten burde kanskje Fredheim Holm starte på benken snart. Han får alt for mye tillit i forhold til hva han presterer på banen, uten at han skal gjøres til noen syndebukk. Ellers kunne vi kanskje forsøkt å benke Dos Santos, som heller ikke hadde noen stor kamp, sette Lange inn i midten og Sørensen ut på kanten. Da hadde vi hatt en fin kombinasjon av god innleggsfot på høyrekanten og hodestyrke foran mål.

Oppi alt det negative synes jeg Berre var god i dag, med gode forseringer og bra innlegg, også Sørensen gjorde mye bra. Stopperne våre var solide mot Ham-Kam-spissene, og Johnsen viste nok en gang at han bør signere for et nytt år. Det var også tøft gjort av Myhre å sette inn Fellah sentralt på midten i en såpass tett kamp.

Mvh.

mcolafs

Comment

Hvorfor i granskaugen har Freddy klippekort? Han er forhåpentligvis bedre til å kjøre taxi.

Enhver trener med respekt for seg selv hadde tatt han av etter første 45. EN pasning klarte han å treffe med i første omgang.

Det må være en fryd for motstanderne våre å spille mot oss så lenge Freddy spiller.

Denne sesongen har vært middelmådig for de fleste, men Freddy har stort sett stinka hele veien. Jeg kan ikke skjønne at han blir vurdert blant de 11.

Byttene idag (da mener jeg idag) forteller hvorfor Myhre kanskje burde forholde seg til å værra 2. trener.

Når Freddy spiller så dårlig, burde han vært tatt av, det er jeg rimelig sikker på at ALLE som så kampen er enig i. Han spilte til en rein stolpe.

Når Myhre da venter til Holm blir skada, før han gjør et bytte, forteller det meste. Greit, vi hadde ballen MYE de 30 første i annen, men vi skapte ingenting foran mål bortsett fra Grindheims 2 sjanser.

Istedenfor å ta ut Freddy (som greit nok gjorde det hakket mindre rævva i annen - skulle bare mangle forresten), så tar han ut DFH.

Ingen stor kamp på han heller, men det er ikke så rart når han har T.Holm som kun spiller bakover eller sidelengs og Freddy bak seg. Derek kommer oftere til sin rett nettopp fordi det blir mye pumping når de nevnte ikke klarer å bidra med noe som helst.

Ikke nok med å ta ut feil mann, Myhre plasserer Fellah på sentralmidt (SENTRALT ??!!) når vi spiller mot HamKam, som er 100% dueller og muskler. Hva skjedde etter dette byttet? Jo, vi ble pressa bakover de siste 15 og skal være glade for å få med oss ett poeng.

Nei nå håper jeg virkelig sesongen går over snart og vi får ordren på trener og stall.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Dårlig! Storbæk syns jeg var jææævla dårlig i dag. Berre, Ronny og Hovi og for å ikke glemme Arni, var best i dag! 1. omg var alt jævla dårlig! Vi på tribunen var stille som mus, lagde ikke noe trøkk på sangene i forhold til hva vi burde/skal!!

Men i 2. blei alt mye bedre!! Vi hadde trøkk på banen og jævla bra trøkk på tribunen! Tror kanskje at banespillet avhenger Mye av hvordan tribunen er, eller begge deler. Bra trøkk på banen resulterer i bra trøkk på tribunen, og bra trøkk på tribunen resulterer i bra trøkk på banen!

Så bra trøkk som det var på KOM IGJEN ENGA idag har jeg aldri vært med på før tror jeg.
        KOM IGJEN ENGA

Comment

Mange klager på spissene våre, men idag hadde vi knapt scoret med van Nistelrooy på laget.Umulig jobb å være spiss når vi aldri greier å få ballen frem til dem.

Dessuten tror jeg Enga hadde tatt ett langt skritt fremover dersom vi spillerne skjønner at de ikke er gode nok tilvå holde på med disse forferdelige hælsparkene etc helevtiden. Spill på det enkle. Fiksfakserier ser naturligvis penere ut, men utrolig sjelden det funker.

Noen flere langskudd idag, positivt selv om de ikke går inn.

Oppsummert; en kjip 0-0 kamp mot ett lag som var fornøyd med ett poeng, sånt skjer.
          1965,1981,1983,1984 og 2005!!

1980,1997 og 2002!!

Comment

Freddy var så elendig at jeg nesten ikke har sett maken. Han er bare overgått av en spiller: Daniel Fiasko Holm. Hva faen er det som skjer i dag? DFH taper alle dueller, lunter såvidt etter ballen, står konsekvent BAK forsvarsspilleren, plasserer seg som en sjøldau bever og går på intet mindre enn INGEN løp. Freddy hadde ikke dagen heller som sagt, men fy f[alfakrøll]*n!!!! Og er storebror Holm allergisk mot å spille ballen fremover? Eneste positive i dag er forsvaret vårt, (THH og Ronny må aldri slutte), et par av løpa til Derek, en redning av Arason (som nok en gang får panikk når han skal spille ball ut), og en Storbæk som tross mange feil og sleivspark faktisk får slått inn noen baller. Problemet er at det ikke er noen inni boksen til å heade ned ballene(DFH). Da vi endelig får inn på hodestyrke foran? INGEN fremspill. Svært fornøyd med ett poeng slik vi spilte, veeeldig skuffet over gutta. Uwe Rasshöl sa etter Start-Lillestrøm at gutta hans spilte som "Alice in Wonderland", gutta våre spilte som en Wonderland-madrass i dag.

Gleder meg til Moldekampen, dette kan bare bli bedre.
            Ikke syt - syng!

Comment

Dette er faen meg håpløst!!!!)#`!"`?`?!=

At det går ann å underprestere så fælt mot ett av tippeligaens dårligste bortelag,er for meg uforståelig.

Vi kaster bort en hel omgang som vanlig(unntaket her var forrige kamp mot Start),før vi tar over i 2 omg(som vanlig).

Men denne gangen skapte vi lite trøkk syns jeg,vi må vente leeeeenge før de store sjansene dukket opp.Men da kom det jo 2-3 på rad.

Vi har en trener og en sportslig ledelse som skryter av at de vil satse på ungdommen..Når da????????Vi har en så dårlig stall,og nå ingen mulighet for medalje,at hvorfor ikke la disse gutta få spille mer..Spillere som Dos Santos,Flo,Storbek bør ikke få ett tippeliga minutt resten av denne sesongen!!!!De unge og sultne på benken kan umulig gjøre det dårligere enn disse gutta..

Og hva med vår eminente trener da!?!"?`Jeg trodde Reka var ille,som ventet til 60-65 min før bytter....Men dagens hovedtrener venter til det har gått 70(!!!!) faens minutter før bytter blir gjort..Lassis laget fra Hamar hadde da alt byttet 2 man,i ett forsøk på å endre spillet..

Er faen ikke sikker på om byttene hadde kommet heller hadde det ikke vært for at T.Holm fikk strekk.

SKAM DEG MYHRE!!!!

Bortsett fra at vi har hatt marginene på vår side,og hatt noen 2 omg det har smakt godt av,syns jeg Myhre gjør mange av de samme feilene Reka ble kritisert for,jeg syns han gjør mange rare valg som Reka gjorde...

Vi spiller samme kjedelige og gidda lause fotballen som tidligere,vi har fortsatt spillere som ikke gidder å jobbe før de får "kjeft" i pausen..Vi har fortsatt en trener som sier ungdommen er fremtiden,men kjører videre med samme spillerne uansett innsats og prestasjoner

Jeg mener nå at Myhre ikke er rett mann for Enga som hovedtrener neste år.
              statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Herregud for en tragisk 1. omgang. Har vel aldri vært dårligere stemning på tribunen, og det virket nesten som at de på banen ble preget av det. Var i kjempehumør på vei opp til stadion, men ble dratt ned av noen idioter som hadde forvillet seg inn på felt G på Gaza. Hva i helvette gjør femten 13 år gamle drittunger her? Og hva gjorde de andre på raden foran meg? Ikke en dritt. Åpna ikke kjeften en eneste gang under kampen... Nå må vi finne en løsning på dette i morgen!

Vel vel. Endelig la mørket seg over oslo, og stadion ble lyst opp av flomlys. Da kom plutselig stemingen også. Hva skjedde? Løsna allerede litt i pausen, og det at vi fortsatte å synge mitt vålerenga etter cd'n ble skrudd av gav meg nesten en tåre i øyekroken. Og når vestbredden (!!!) dro igang "kom igjen enga", da løsna det noe helt sinnsykt! Herregud så høyt og vakkert vi sang, og trur du jaggu ikke gutta fulgte opp med 10 minutter sambafotball med sjanser på løpende bånd!!! Viser seg at spiller nr 12 er viktig! Herlig!

Håper noen på bredden kan være med å diskutere sanger på tribunen her, selv om det kanskje hører hjemme i en annen tråd. Hører dere cola? Gjør vi feil sangvalg? Synger vi de samme sangene for ofte? Er det sanger vi aldri synger lenger?

Hvorfor har ikke sørensen en kulere sang enn det han har??? Gutten er jo helt rå!!!

Comment

Uavgjort mot HamarKameratene på hjemmebane er bare ikke godt nok. Her må det gjøres noe, ett eller annet. Jeg mener man burde kjørt innpå med feks. Lange & Flo kombinasjon på topp, eller Sørensen & Lange, eller Flo & Sørensen.

Daniel ser i hvertfall ut til å være vaksinert mot å få ballen i nota.

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 07:51 skrev Disig:

> Herregud for en tragisk 1. omgang. Har vel aldri vært dårligere stemning på tribunen, og det virket nesten som at de på banen ble preget av det. Var i kjempehumør på vei opp til stadion, men ble dratt ned av noen idioter som hadde forvillet seg inn på felt G på Gaza. Hva i helvette gjør femten 13 år gamle drittunger her? Og hva gjorde de andre på raden foran meg? Ikke en dritt. Åpna ikke kjeften en eneste gang under kampen... Nå må vi finne en løsning på dette i morgen!

>

> Vel vel. Endelig la mørket seg over oslo, og stadion ble lyst opp av flomlys. Da kom plutselig stemingen også. Hva skjedde? Løsna allerede litt i pausen, og det at vi fortsatte å synge mitt vålerenga etter cd'n ble skrudd av gav meg nesten en tåre i øyekroken. Og når vestbredden (!!!) dro igang "kom igjen enga", da løsna det noe helt sinnsykt! Herregud så høyt og vakkert vi sang, og trur du jaggu ikke gutta fulgte opp med 10 minutter sambafotball med sjanser på løpende bånd!!! Viser seg at spiller nr 12 er viktig! Herlig!

>

> Håper noen på bredden kan være med å diskutere sanger på tribunen her, selv om det kanskje hører hjemme i en annen tråd. Hører dere cola? Gjør vi feil sangvalg? Synger vi de samme sangene for ofte? Er det sanger vi aldri synger lenger?

> Hvorfor har ikke sørensen en kulere sang enn det han har??? Gutten er jo helt rå!!!

Jeg syns virkelig ikke stemmningen var så elendig i 1 omg som du vil ha det til,men at den var bedre i 2 omg er det ingen tvil om.

Synger vi de samme sangene for ofte?Helt klart..vi var flinke til å variere igår syns jeg,spes i 2 omg,men generelt så utelater vi mange sanger som ikke er så veldig gamle engang.Synd

Comment

http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle65947.ece

"- Vi har 20-25 prosent mer å gå på. Da holder det ikke til seier i eliteserien, oppsummerer Vålerengas kaptein etter kampslutt."

Nei,dette var jo en bombe!!

"- Vi vet hva vi møter når vi spiller mot Ham-Kam.Vi er vant til å møte lag som kommer hit med uavgjort som mål. 10-11 av lagene i Eliteserien gjør det, også Ham-Kam."

Som jeg har sagt før,spillerne er ett større problem enn treneren,for her innrømmer Kong Henning at de er vant til slik motstand,de veit hva de kommer til å spille mot,men allikevel klarer de faen meg ikke en dritt!!!!

Merkelig at mange andre lag klarer å spille hjemme mot lag som ligger bakpå,men vi klarer det nesten ALDRI..

Comment

> Jeg syns virkelig ikke stemmningen var så elendig i 1 omg som du vil ha det til,men at den var bedre i 2 omg er det ingen tvil om.

>

Ikke jeg heller, jeg sto midt i Cola øvre og tenkte at det er lenge siden det har vært sånt trøkk på tribunen. Synes det dabbet av siste 20 min av kampen, var vel mange som begynte å bli slitne av å jobbe som faen for åstøtte laget når de ikke presterte en drit...

BTW- kampen i går var ELENDIG! Ikke noe mer å si om det, var mer givende å stå sammen med MINI-klanen å se de trene på Vallepå lørdag...

Blør for Enga, dør for Enga!

Comment

> Sitat: Den man, 02 oktober 2006 07:51 skrev Disig:

Hører dere cola? Gjør vi feil sangvalg? Synger vi de samme sangene for ofte? Er det sanger vi aldri synger lenger?

> > Hvorfor har ikke sørensen en kulere sang enn det han har??? Gutten er jo helt rå!!!

>

-----------------------------------------

Jeg satt i cola i går.. Og det var ikke mye jeg hørte.. Kul sang den "I Oslo by...", men den høres veldig dårlig.. Den trenger mye mer trøkk.. Samkjøring med vestbredden? Cola har ikke greid å bære den alene enda i hvert fall..

Som kampen, var tribunen tafatt synes jeg.. Satt da i Cola midt mellom V og G.. Vestbredden var det ikke lyd fra overhodet synes jeg..

Kom igjen enga, var et hederlig unntak.. Hvorfor ikke den i første omgang? Det må jo være en kjempe-vitamininnsprøytning for gutta?

TIl selve kampen synes jeg vi låser vårt eget spill.. Ja Kamma ligger lavt, men når spillet veldig ofte går fra Allan og han går med ballen framover i et halvt minutt og leter etter valg er det ikke vanskelig å stoppe oss.. Mener ballen skal trilles på ny rundt i backrekka om han ikke får spillealternativer tidlig.. Hurtig på tvers i backrekka, og lete etter Holm/Grindheim i midten.. Fra back til samme ving er vanskelig for oss, og enda lettere for Kamma.. Back til Spiss må skje langs bakken så lenge vi har DFH og Derek på topp.. eventuelt gjøre som vi var flinke til mot Start (?) og løfte ballen tidligere og OVER backrekka deres, mellom back og stopper hvor en av spissene (spes Derek) har tatt et kryssløp.. Da fikk vi flytta laget vårt kjapt og enkelt høyt opp i banen.. Reduserer også bruddfaren tidlig.. Brudd fra deres sekstenmeter, skal kunne løpes opp igjen..

mener slike mønstre (sier ikke at mitt "forslag" er riktig) bør terpes og øves på trening.. Vet I var motstander av dette, men håper vår nye trener (ev. Myhre) bruker tid på dette i vinter.. Kreativitet og individualitet er viktig, men tror spillerne blir tryggere på det offensive ved å ha to-tre spillmønstre de vet de skal bruke ofte..

Kjenner dette var et tema som tok tak i meg.. på ve til å skrive en avhandling her, men folk skal vel helst lese dette og!

Fristilt!

Comment

karantene

Øy! Protest! Morder! løgn&b!

Grunnen til at vi tapte dette må jo ha vært at bønda brukte en ikke-berettiget spiller! Jeg mener det ble hevdet her før kampen at denne coorman hadde pådratt seg sitt tredje gule i forrige runde. Stemte det ikke? Hvis det stemte så må jo sluttresultatet settes til 3-0 og tre poeng til oss med dertil egnet royalleagueplass.

Straff!!!
                            vil alltid støtte laget!

Comment

Re: karantene

"Jeg syns virkelig ikke stemmningen var så elendig i 1 omg som du vil ha det til,men at den var bedre i 2 omg er det ingen tvil om."

Tror dette beskriver situasjonen ganske godt. Selv pleier jeg å stå ganske midt i klynga på felt G, men i går måtte jeg stå litt lenger ut i feltet. På min venstre side av Cola svingen(mot bredden) var det helt dødt, mens det mot midten var trøkk som vanlig. Tror jeg synes det var ræv stemning fordi jeg stod litt lenger ut enn vanlig, men isåfall er det skremmende få som synger i Cola! Håper derfor noen på Hafslund osv kan si noe om dette. Veldig få som stod ut mot kantene og nederst i cola, noe som overrasket meg. Fra midten har jeg alltid syntes det har vært kanon-stemning, og jeg har trodd vi var nesten en hel sving som lagde show. Ble litt skremt i går gitt, når jeg så hvor få i cola som faktisk står og synger.... Har det vært slik hele sessongen???

Comment

Working...
                              X