Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VIF-HamKam, etter kampen: Syt her...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: karantene

Hva har Petter Myhre tilført laget?

Ser ikke den minste forbedring i spillet med Myhre som trener, kontra Rekdal. Det går i samme tralten...I tillegg har Myhre klart å innføre at Arason skal være ballfordeler, meget imponerende. Kan fort blir flere slike situasjoner som det ble mot FFK....Freddy fortsetter med klippekort, og DFH ser ut som en utrent, uengasjert spiss.

Blir meget skuffet dersom Myhre blir hovedtrener til neste år, da har ikke laget ambisjoner. De seierene vi har fått de siste kampene hadde kommet uansett, om Rekdal, Myhre, Aabrekk eller vaktmesteren på Valle hadde hatt hovedansvaret for laget.

Nå som Siem og Rekdal er borte er det ikke noe blest om klubben lenger, ingen ansikter utad i media.... Hent en hovedtrener med skikkelig tyngde, feks Hans Backe, da blir jeg glad.

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 12:12 skrev Disig:

Har det vært slik hele sessongen???"

Noen har prøvd å si fra om det ja.

Comment

Re: VIF-HamKam, etter kampen: Syt her...

Døh, Cantona! van Nistelrooy hadde vel scora.

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 11:40 skrev Giggulu:

> Øy! Protest! Morder! løgn&b!

> Grunnen til at vi tapte dette må jo ha vært at bønda brukte en ikke-berettiget spiller! Jeg mener det ble hevdet her før kampen at denne coorman hadde pådratt seg sitt tredje gule i forrige runde. Stemte det ikke? Hvis det stemte så må jo sluttresultatet settes til 3-0 og tre poeng til oss med dertil egnet royalleagueplass.

>

> Straff!!!

http://www.n3sport.no/06/result.aspx...ts&WCU=2869066

Steve Cooreman fikk gult kort i 15 min. mot Lyn.

Og han spilte vel igår... men. det var bare hans andre.

Det er live.vg som har tulla - der står det at Corales fikk kortet..

Så ham-kam hadde vel ingen karantener..

Uansett har vi ikke lyst til å bli helt XXX heller!!!

Comment

Er det noen som seriøst mener vi hadde vunnet i går om vi hadde sunget høyere og bedre?

Kanskje vi bare skulle drite i å ansette trener men heller stille opp å sunget på alle treninger og være sykt bra på kampene. Da blir vi seriemestere helt til noen andre slår oss i synginga, og med den supporter gjengen andre lag har vil jo det ta 10-20 år.

Hvordan i all verden kan da RBK bli så gode med den gjengen som står bak målet på lerkendal???
            Med vennlig hilsen

Rovel

"Dø for Enga"

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 00:31 skrev Evig:

> > Vi kaster bort en hel omgang som vanlig(unntaket her var forrige kamp mot Start),før vi tar over i 2 omg(som vanlig).

>

------

Hva med Fredrikstad-kampen? Var vi ræva der også?

------

> Vi har en trener og en sportslig ledelse som skryter av at de vil satse på ungdommen..Når da????????

------

Vi har vel en trener og en ledelse som har sagt at de beste spiller, uansett alder.

------

>Spillere som Dos Santos,Flo,Storbek bør ikke få ett tippeliga minutt resten av denne sesongen!!!!

-------

Du må jo komme med forslag til endringer, men hvem skal overta? F.eks: Vi benker Storbæk ut sesongen, hvem skal spille høyreback av dagens A-lagsspillere? Spesielt siden du også vil benke dos Santos, så er jeg spent.

Forøvrig, Storbæk er bak mange av Vålerengas mål i år, og senest i går (du husker kanskje ikke), bidro han til noen av Vålerengas få farlige sjanser med innlegga sine.

------

> Vi spiller samme kjedelige og gidda lause fotballen som tidligere,vi har fortsatt spillere som ikke gidder å jobbe før de får "kjeft" i pausen..Vi har fortsatt en trener som sier ungdommen er fremtiden,men kjører videre med samme spillerne uansett innsats og prestasjoner

>>>>>>>

Spilte vi kjedelig mot f.eks Fredrikstad? Var det kjipt og vondt å være på stadion da? Var det kjedelig å slå Start eller Viking? (For meg er seier pri 1, så får resten være bonus)

Et råd er å lese Petter Myhres innlegg i de to siste kampprogram, jeg mener å huske han snakker om hvordan de jobber, hva målsetningene er, hvordan de vil spille. Tror han også er innom noen andre gode poenger, som kanskje kan være lure å tenke på før man hiver om seg med eder og galle. (Jeg tror de i etterkant kan kjøpes i Sjappa)

Comment

Tror ikke noen seriøs mener at vi hadde vunnet om vi hadde sunget høyere i går, og vi hadde kanskje ikke tapt for tomme tribuner heller.

Det jeg derimot tror, er at spillerne blir engasjert og gira av god stemning/støtte fra tribunen, noe man stadig vekk hører når spillere uttaler seg om store kamper.

Videre kan man jo da si at høyere synging vil føre til at spillere gir litt mer, og litt mer innsats kan av og til avgjøre kamper, eller iallefall vippe dem i et lags favør.

Hvis du tror en fotballspiller synes det er like artig å spille foran 500 tause tilskuere på Hønefoss, som for 15,000 klin gærne apekatter på ullevåll tror jeg du tar feil.

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 12:37 skrev Rune2677:

> Døh, Cantona! van Nistelrooy hadde vel scora.

>

Hehehe...Muligens,, men da måtte jo Enga fått ballen i nærheten av ham OG målet. Såikke mye av det igår,feks Lange fikk ikke ballen en gang.

Har forresten Flo noensinne scoret på Ullevaal?? ( for Enga) Kan i tilfelle ikke huske det...

1965,1981,1983,1984 og 2005!!

1980,1997 og 2002!!

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 15:31 skrev foomatic:

> Sitat: Den man, 02 oktober 2006 00:31 skrev Evig:

>

> > > Vi kaster bort en hel omgang som vanlig(unntaket her var forrige kamp mot Start),før vi tar over i 2 omg(som vanlig).

> >

> ------

>

> Hva med Fredrikstad-kampen? Var vi ræva der også?

> ------

> > Vi har en trener og en sportslig ledelse som skryter av at de vil satse på ungdommen..Når da????????

> ------

> Vi har vel en trener og en ledelse som har sagt at de beste spiller, uansett alder.

> ------

> >Spillere som Dos Santos,Flo,Storbek bør ikke få ett tippeliga minutt resten av denne sesongen!!!!

> -------

>

> Du må jo komme med forslag til endringer, men hvem skal overta? F.eks: Vi benker Storbæk ut sesongen, hvem skal spille høyreback av dagens A-lagsspillere? Spesielt siden du også vil benke dos Santos, så er jeg spent.

>

> Forøvrig, Storbæk er bak mange av Vålerengas mål i år, og senest i går (du husker kanskje ikke), bidro han til noen av Vålerengas få farlige sjanser med innlegga sine.

> ------

>

> > Vi spiller samme kjedelige og gidda lause fotballen som tidligere,vi har fortsatt spillere som ikke gidder å jobbe før de får "kjeft" i pausen..Vi har fortsatt en trener som sier ungdommen er fremtiden,men kjører videre med samme spillerne uansett innsats og prestasjoner

> >>>>>>>

>

> Spilte vi kjedelig mot f.eks Fredrikstad? Var det kjipt og vondt å være på stadion da? Var det kjedelig å slå Start eller Viking? (For meg er seier pri 1, så får resten være bonus)

>

> Et råd er å lese Petter Myhres innlegg i de to siste kampprogram, jeg mener å huske han snakker om hvordan de jobber, hva målsetningene er, hvordan de vil spille. Tror han også er innom noen andre gode poenger, som kanskje kan være lure å tenke på før man hiver om seg med eder og galle. (Jeg tror de i etterkant kan kjøpes i Sjappa)

>

SYns du refererte mye til EN kamp her,dvs FFK kampen...

OG husker jeg ikke feil vant vi kamper under Rekdal også,men vi spilte vel ikke fest fotball av den grunn..Noe han også fikk enormt med pepper for!

Poenget var da at vi kan vinne med Myhre,og fortsatt spille ræva fotball..

Så du mener Dos Santos er er så bra at han forsvarer en plass på laget??????Javel.Hvis vi har en trener som mener det,da er han vel ikke god nok..

Ang Storbææææk...Det hjelper ikke å ha 2-3 "flotte" innlegg pr kamp,når du server bort minst det dobbelte,du svikter defansivt,og kommer alt for skjeldent på offensive løp!

Hvem som skal spille istendenfor Dos og Storbææk på backen??Selv Hovi hadde vært bedre!

statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 16:42 skrev Cantona:

> Har forresten Flo noensinne scoret på Ullevaal?? ( for Enga) Kan i tilfelle ikke huske det...

>

-----

Skjedde senest i sommer, men å huske så langt tilbake er kanskje for mye å be om? Tips: Vålerenga - Sandefjord 4-1

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 17:33 skrev Evig:

> SYns du refererte mye til EN kamp her,dvs FFK kampen...

>

> OG husker jeg ikke feil vant vi kamper under Rekdal også,men vi spilte vel ikke fest fotball av den grunn..Noe han også fikk enormt med pepper for!

> Poenget var da at vi kan vinne med Myhre,og fortsatt spille ræva fotball..

>

> Så du mener Dos Santos er er så bra at han forsvarer en plass på laget??????Javel.Hvis vi har en trener som mener det,da er han vel ikke god nok..

>

> Ang Storbææææk...Det hjelper ikke å ha 2-3 "flotte" innlegg pr kamp,når du server bort minst det dobbelte,du svikter defansivt,og kommer alt for skjeldent på offensive løp!

>

> Hvem som skal spille istendenfor Dos og Storbææk på backen??Selv Hovi hadde vært bedre!

------

Å foreslå Hovi på høyrebacken er jo nok til at jeg burde la være å forsette diskusjonen. Da legger du jo lista, og viser hvor mye du følger med.

Storbæk kommer oftere på offensive løp enn f.eks Jepsen på motsatt side. I tillegg til sine to målgivende pasninger og tre mål så langt denne sesongen, har han vært tredje sist på flere mål, og skapt sjanser som vi etter litt klabb og babb i feltet har scoret på. Hans offensive løp skaper rom for andre, som igjen åpner for sjanser. Storbæk er faktisk viktig offensivt, og det er vel en grunn til at han brukes tenker jeg. Det er lov å se litt mer bak måla enn bare målscorer og han som har assist. Du kan se alle måla på FXTV, forhåpentligvis viser de inntil 30 sek før målet, og da vil du se at Storbæk er mer involvert enn de fem måla som "statistikken" viser.

Jeg har ikke sagt at Freddy MÅ spille, jeg kommenterte vel egentlig bare at du ville ha han ut av laget, og da lurte jeg på hvem som skulle ta høyrebacken. Du foreslo überraske, venstrebente, fire kamper før pensjon, nå best som midtstopper, Tom Henning Hovi. Kudos!

Under Myhre har vi i snitt to poeng pr. kamp, 52 på en sesong. (se annet innlegg i Myhre må gå-tråden). Det er skikkelig ræva. Jeg ser heller at vi vinner serien, enn å ende på kvalik/nedrykk og spille mest underholdende fotball i Norge.

Jeg forventer ikke at Vålerenga skal spille ut motstanderene hver gang, jeg vet det ikke kommer til å skje. Jeg regner med at Vålerenga vil avgi poeng nå og da, og jeg vet at møkkalag som Ham-Kam kommer til å stjele med seg poeng mot oss nå og da. De laga vil kun ødelegge, de klarte det i går, og da ser Vålerenga ut som et ræva-lag.

Forøvrig råder jeg deg til å lese en sak på vif-fotball.no skrevet lørdag ettermiddag, spesielt linjene rundt spillestil etc. Saken finner du her: http://www.vif-fotball.no/article755342.ece

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 18:36 skrev foomatic:

> Sitat: Den man, 02 oktober 2006 16:42 skrev Cantona:

>

> > Har forresten Flo noensinne scoret på Ullevaal?? ( for Enga) Kan i tilfelle ikke huske det...

> >

> -----

>

> Skjedde senest i sommer, men å huske så langt tilbake er kanskje for mye å be om? Tips: Vålerenga - Sandefjord 4-1

hehe...nei, det er vel ikke mye forlangt. Husket det rett og slett ikke.

Men takk for info.

1965,1981,1983,1984 og 2005!!

1980,1997 og 2002!!

Comment

Freddy Dos Santos er sikkert en hyggelig fyr, men hos meg er det ikke tvil om at han er best på benken!

Jeg er så lei av å se på halvhjerta (i bestefall) retur løp, elendige avleveringer, innlegg uten adresse og ikke eksisterende tacklinger.

Nei, DFH på venstre, Morten Berre/JDS på høyre, og dæven ikke om jeg er på nippet til å si Strømsnes foran Thomas Holm.

Det beste spissspillet jeg har sett av Enga i år var når Lange og Flo spilte sammen i 10 minutter i CL kvalifiserings kampen på Ullevål. Det var punch det!

Fellah og Roberts har jeg sett for lite av til å uttale meg om, men ingen tvil om at de er meget spennende typer.

Men hva var greia til Myhre heromdagen med å sette Storbek (BTW du er ikke i nærheten av å fylle skoa til Brocken) på venstre beck og Dos Santos på høyre beck ???

Rabla litt for han der eller ? Blei jo skifta etterhvert..men alikevel...

Nei fy faen som jeg savner Siem, Rekdal og engasjement fra Fredriksen...

Hilsen en som så debutkampen til Rekdal på en bortgjemt treningsbane i Østfold..

Freddy på benken...alltid....

Rekdal, Siem og Fredriksen for alltid ! Ja også Martin da ;)

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 21:44 skrev Carew_Rulez:

> Men hva var greia til Myhre heromdagen med å sette Storbek (BTW du er ikke i nærheten av å fylle skoa til Brocken) på venstre beck og Dos Santos på høyre beck ???

>

----

Du tenker på i bortekampen mot Viking? (Som vi vant, etter avgjørende scoring av Freddy dos Santos...)

Greia der var at venstreback Allan Jepsen var ute med karantene. Det var vel midtstopper Kjetil Wæhler også så vidt jeg husker. Petter Myhre vurderte vel det dithen at konstellasjonen Santos, Johnsen, Hovi, Storbæk var bedre enn f.eks Storbæk, Johnsen, Muri, Hovi da.

Storbæk spilte vel omtrent bare venstreback i Ham-Kam før han kom til oss. Dos har spilt høyreback før.

Igjen, jeg minner på at vi vant kampen, og at "trekket" kanskje ikke var det dårligste slikt sett...

Comment

greit foomatic,vi skjønner at du ikke syns Myhre gjør noen feil whatsoever!!!

Men jeg har rett til min mening,statistikk i ryggen eller ikke.

Jeg mener han gjør mye "rart",som f.eks å vente til det har gått 70 min av kampen mot Kamma,før ett eneste bytte blir gjort..

Men vi kan diskutere til vi blir blå i trynet,du har din statistiske begrunnede mening,jeg har min..Og jeg følger mer med enn du kanskje gidder å tru,men ting har ofte mer enn en side
                                statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Working...
                                X