Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

VIF-HamKam, etter kampen: Syt her...

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: VIF-HamKam, etter kampen: Syt her...

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 22:33 skrev Evig:

> greit foomatic,vi skjønner at du ikke syns Myhre gjør noen feil whatsoever!!!

>

----

Makan da. Det har jeg aldri sagt, men det kommer så mye usaklig fjas her inne, at jeg ser det på min rett å argumentere i mot. Akkurat som du har rett til din mening, men jeg har jo ikke kappet huet av deg av den grunn? Hvis ikke du føler jeg faktisk har rett i noe jeg sier da, eller at jeg faktisk får deg til å tenke deg om en ekstra gang? Da kan det jo være naturlig med en sånn reaksjon.

Det her blir jo like usaklig som at jeg skal si til deg: Greit Evig, vi skjønner at du synes Myhre gjør alt feil whatsoever!!!

Jeg prøver å se litt andre vinklinger, prøve å se positive ting, i en uendelig eim av negativitet hver gang Vålerenga ikke vinner eller rundspiller hvilken som helst motstander. Ja, ting har flere sider, jeg belyser noen, du belyser noen andre. Er vel derfor det er et debattforum? (Smak på ordet debatt)

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 22:38 skrev foomatic:

> Sitat: Den man, 02 oktober 2006 22:33 skrev Evig:

>

> > greit foomatic,vi skjønner at du ikke syns Myhre gjør noen feil whatsoever!!!

> >

> ----

>

> Makan da. Det har jeg aldri sagt, men det kommer så mye usaklig fjas her inne, at jeg ser det på min rett å argumentere i mot. Akkurat som du har rett til din mening, men jeg har jo ikke kappet huet av deg av den grunn? Hvis ikke du føler jeg faktisk har rett i noe jeg sier da, eller at jeg faktisk får deg til å tenke deg om en ekstra gang? Da kan det jo være naturlig med en sånn reaksjon.

>

> Det her blir jo like usaklig som at jeg skal si til deg: Greit Evig, vi skjønner at du synes Myhre gjør alt feil whatsoever!!!

>

> Jeg prøver å se litt andre vinklinger, prøve å se positive ting, i en uendelig eim av negativitet hver gang Vålerenga ikke vinner eller rundspiller hvilken som helst motstander. Ja, ting har flere sider, jeg belyser noen, du belyser noen andre. Er vel derfor det er et debattforum? (Smak på ordet debatt)

>

>

Les det du skriver er du snill!!!

"Akkurat som du har rett til din mening, men jeg har jo ikke kappet huet av deg av den grunn?"

"Er vel derfor det er et debattforum? (Smak på ordet debatt)"

Nei,du kapper i hue av folk,du bare er over spydig fordi ikke alle er like "Lykkepille" positiv som deg..Jeg er kjent for å være en meget tålmodig mann,og positiv ovenfor Enga,men å lete etter noe positivt i ALT,bare for å lete,er meningsløst.

Og beklager da,at jeg stiller litt større krav til klubben,ledelsen og spillerne enn.

statistikk er kun svart-hvit,og livet er ikke svart-hvit..

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 22:25 skrev foomatic:

> Sitat: Den man, 02 oktober 2006 21:44 skrev Carew_Rulez:

>

> > Men hva var greia til Myhre heromdagen med å sette Storbek (BTW du er ikke i nærheten av å fylle skoa til Brocken) på venstre beck og Dos Santos på høyre beck ???

> >

> ----

>

> Du tenker på i bortekampen mot Viking? (Som vi vant, etter avgjørende scoring av Freddy dos Santos...)

>

> Greia der var at venstreback Allan Jepsen var ute med karantene. Det var vel midtstopper Kjetil Wæhler også så vidt jeg husker. Petter Myhre vurderte vel det dithen at konstellasjonen Santos, Johnsen, Hovi, Storbæk var bedre enn f.eks Storbæk, Johnsen, Muri, Hovi da.

>

> Storbæk spilte vel omtrent bare venstreback i Ham-Kam før han kom til oss. Dos har spilt høyreback før.

>

> Igjen, jeg minner på at vi vant kampen, og at "trekket" kanskje ikke var det dårligste slikt sett...

>

Nei han satt jo inn Jepsen etterhvert.. på venstre og Storbæk over på rett plass. Så han han hadde ikke karantene da.

Men samma det

Rekdal, Siem og Fredriksen for alltid ! Ja også Martin da ;)

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 22:52 skrev Carew_Rulez:

>> Nei han satt jo inn Jepsen etterhvert.. på venstre og Storbæk over på rett plass. Så han han hadde ikke karantene da.

>

> Men samma det

-----

Kampref. med laget til Vålerenga her: http://www.vif-fotball.no/article721496.ece

Ser ingen Jepsen. Men, seff, kan hende du tenker på en annen kamp?

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 22:46 skrev Evig:

> Les det du skriver er du snill!!!

>

> "Akkurat som du har rett til din mening, men jeg har jo ikke kappet huet av deg av den grunn?"

>

> "Er vel derfor det er et debattforum? (Smak på ordet debatt)"

>

> Nei,du kapper i hue av folk,du bare er over spydig fordi ikke alle er like "Lykkepille" positiv som deg..Jeg er kjent for å være en meget tålmodig mann,og positiv ovenfor Enga,men å lete etter noe positivt i ALT,bare for å lete,er meningsløst.

>

> Og beklager da,at jeg stiller litt større krav til klubben,ledelsen og spillerne enn.

------

Jeg vet veldig godt hva jeg skriver, men når du kjører huekapping, så svarer jeg på min måte. Tar du det som spydig, så får det så være.

Som jeg prøvde å skrive, jeg blir mildt sagt lei av forsøkene her inne på å være mest mulig negativ hver forbanna gang. Derfor bruker jeg min rett her på forumet, til å prøve å se på andre sider av saken. Du ser jo på dine sider, jeg ser på andre sider.

Forøvrig har jeg en deltidsjobb som gjør det slik at det lite gunstig å kappe huet av spillere, ledere og klubben "offentlig". Det kan, for alt du vet, være ting jeg synes er håpløst i klubben, ting jeg synes burde gjøres annerledes, og ting jeg ikke ser lyst på. Men, flertallet her inne har jo den vinklingen, da prøver jeg bare å bidra med litt variasjon.

Allikevel ser jeg ingen problemer med å debattere, ei heller å se andre sider av samme sak, sider som kanskje er hakket mer positive enn de du har bidratt med etter kampen mot Ham-Kam.

Dette handler ikke om å stille krav til klubben fra min side. Jeg, forhåpentligvis like mye som alle andre, ønsker at Vålerenga skal ligge på topp hele tiden. (Selv om jeg av og til tviler når jeg ser på dette forumet)

For min del handler det om å se litt andre vinklinger for å ikke miste huet helt når vi ligger på sjette plass, og har spilt uavgjort hjemme mot Ham-Kam. Kanskje jeg til og med ser litt bak resultatene, og prøver å se hvorfor ting av og til er som de er? Alt er ikke alltid svart/hvitt, selv om det ofte er det her inne..

Samtidig trenger jeg ikke huske veldig langt tilbake for å huske hvordan det var å kjempe i nedrykksstrid, spille i 1.divisjon, være konkurs og den biten der. Derfor rakner jeg ikke fordi vi ligger godt an til å kjempe om en fjerdeplass, selv om vi ikke slo Ham-Kam. Tross alt har vi kun tapt 1 av de siste 5 kampene i serien. Tar vi fjerde plass i år, har vi vært topp 4 i tre år på rad, noe som er ganske bra med tanke på siste 10-15 års prestasjoner.

Jeg ber deg ikke like det, jeg respekterer at du synes situasjonen er mørk. Men, for all del da menneske, det er unødvendig å kappe huet av meg fordi jeg er mer optimistisk anlagt enn deg, og fordi jeg velger å mene at situasjonen ikke er like helsvart som du mener. Det er da tross alt min rett å mene det. Som sagt, jeg respekterer meningene dine, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig, og da må jeg få lov å debattere i mot de. Er du ikke enig?

Comment

Jeg husker også 1 div,nedrykk,opprykk og nedrykk igjen.

Jeg har også hatt våte drømmer om ett kjedelig liv midt på tabellen.

Men når ett lag som Enga,klubben i mitt hjerte,karrer til seg ett seriegull,og fortsetter i samme "dead end" spor,hvor vi for 3 kamper siden var glade og hadde en "vi rykker ihvertfall ikke ned" holdning,da er det noe riktig galt.

Vi "herjet" i 2004,og deler av 2005.Men fra ca etter ferien 2005 og til idag,har prestasjonene blitt dårligere og dårligere.

Vi har kjøpt spillere for noen og femti mill,og gitt de bort for 20+ mill...Er det bra?NEI!

Og du vil vi skal se litt bak resultatene..helt enig!

Selv om vi tar 3 poeng i Stavanger,og 3 poeng mot ett av tippeligaens dårligste bortelag (hei FFK),så oser det sykdomstegn av klubben.

VI har spillere som har fokus helt feil steder(les ute på by'n),vi har (etter min mening) trener(e) som gjør taktiske feil,eller bruker spillere som gang på gang på gang ikke presterer(hei Freddy,T.Holm osv)....

Det positive som du liker å lete etter,er at vi faktisk ikke rykker ned..Vi klarer å ta poeng på helt håpløse arbeidsdager.

Vi klarer å spille oss opp stort sett hver 2 omg...

Men skal vi bli det stabile topplaget vi er ment til å være,må det inn en mer offensiv tenking i alle ledd i klubben.

Vi må få inn spillere som GIDDER å yte mer enn det de gjør,de må få større krav mot seg,føle benken puster dem i nakken!

Og her snakker jeg om KRAV!ikke surmuling om ett lusent poengtap mot Kamma.Den kampen var bare en bekreftelse på at noe er galt.

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 23:08 skrev foomatic:

> Sitat: Den man, 02 oktober 2006 22:52 skrev Carew_Rulez:

>

> >> Nei han satt jo inn Jepsen etterhvert.. på venstre og Storbæk over på rett plass. Så han han hadde ikke karantene da.

> >

> > Men samma det

> -----

>

> Kampref. med laget til Vålerenga her: http://www.vif-fotball.no/article721496.ece

>

> Ser ingen Jepsen. Men, seff, kan hende du tenker på en annen kamp?

>

Neida, blanda litt sorry, han satt Hovi på venstre når han satt i Muri..my mistake

Fullt klar over at Storbæk spilte venstre for Kamma, men poenget er at jeg ikke synes Freddy var noen suksess på høyrebeck..og jeg veit han spilte der b.l.a i Molde....

Jeg liker han best på benken jeg...
                Rekdal, Siem og Fredriksen for alltid ! Ja også Martin da ;)

Comment

Sitat: Den man, 02 oktober 2006 22:33 skrev Evig:

> Men vi kan diskutere til vi blir blå i trynet,du har din statistiske begrunnede mening,jeg har min..Og jeg følger mer med enn du kanskje gidder å tru,men ting har ofte mer enn en side

Et statistisk bevis banker dritten ut av "jeg synes atte"-argumentasjonteknikken din. Bevis dine påstander og unngå generaliseringer slik som "Freddy har spilt ræva i hele sesongen"-kjøret, og du vil se at dine innlegg tas mer alvorlig.

Utover det: nice work, foo.

mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den tir, 03 oktober 2006 00:16 skrev Ogni M:

> Sitat: Den man, 02 oktober 2006 22:33 skrev Evig:

>

> > Men vi kan diskutere til vi blir blå i trynet,du har din statistiske begrunnede mening,jeg har min..Og jeg følger mer med enn du kanskje gidder å tru,men ting har ofte mer enn en side

>

> _______________________

>

> Et statistisk bevis banker dritten ut av "jeg synes atte"-argumentasjonteknikken din. Bevis dine påstander og unngå generaliseringer slik som "Freddy har spilt ræva i hele sesongen"-kjøret, og du vil se at dine innlegg tas mer alvorlig.

> Utover det: nice work, foo.

>

>

Går ann og se bak statistikken også da!

Samme som man ofte ser på andre ting enn bare resultatet.

ER tross alt noe som heter tilfeldigheter og "flaks" i dette gamet,og man kan ikke satse på at disse alltid er på vår side.

Ok,Freddy har ikks spilt ræva hele sesongen..Men han er bare ikke god nok over en sesong.Men nå er ikke dette en hets freddy tråd,det er mange som trer på seg den vakre blå drakta,som ikke har prestert godt nok iår.Og til det har jeg statistikk til å backe opp..

Flo har spilt laaaaaangt under par..Var faktisk på vei mot formen før ferien,men etter ferien har han stinka.

T.Holm har vel flere tilbakespill til Arni,enn motstanderen har skudd på mål pr kamp(bortsett fra mot Kamma,da hadde han ikke en eneste en...og da var han god offensivt også)

DFH kan gå¨fra å drible alle på ett lag,til å virke mer uintressert enn noen annen.Dessverre for ustabil.

Men siden jeg da ikke har harde tall å slå i bordet med,så avfeies disse meningene da...siden statistikk er det eneste som gjelder her.

Men dere mener vel at påstandene over er feil da?

PS:Sist jeg sjekket så het denne tråden "VIF-HamKam, etter kampen: SYT HER..."

Men det får man ikke lov til allikevel da....

Og leser man litt flere av mine innlegg enn kun på denne tråden,vil man se at jeg faktisk er oftest meget positiv..

Comment

Working...
                    X