Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; Sandnes Ulf - Vålerenga 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner; Sandnes Ulf - Vålerenga 1-2

Da sikret man seg 3 nye poeng.

Originally posted by LameDuck View Post
    Ligger i kortene at 2-2 kommer, ja. Håper vi begge tar grusomt feil.

LD.
    ...og det gjorde vi heldigvis!

Gode i første del av første omgang. I andre er vi helt ute av det. Heldigvis spiller vi ganske solid i reint forsvar, men vi er fortsatt lit heldige som får seieren.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
      ...og det gjorde vi heldigvis!

Gode i første del av første omgang. I andre er vi helt ute av det. Heldigvis spiller vi ganske solid i reint forsvar, men vi er fortsatt lit heldige som får seieren.
      Som du sier, blir vi baktunge i andre omgang, men vi spiller ganske så bra i forsvar hele kampen gjennom.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Det er kamper som dette som sier mye om moralen i laget.
        Alle gutta gjør en kjempeinnsats.

3 nye poeng og vi er på vei oppover nå

God helg til alle medsupportere.
        EVIG VIF

Comment

Kongshavn viser at han mangler endel i feltarbeidet. Men det skuddet han redder før målet er utrolig. Det er helt ned i hjørnet og han klarer endog å skyve ballen til siden og ikke inn sentralt. Dessverre er det en Ulf spiller som plukker opp ballen. Og når Kongshavn går ut alene mot spiss. Hvis jeg ikke hadde visst bedre, så minnet det sterkt om en viss United-keeper.

Fellah var dessverre veldig usynlig idag. Men derimot Grindheim var en annen sak. Han var hjertet, sjela og alt hva det må være. Ikke bare var han servitør for andre, men en kriger av en annen verden som reiv Ulfs spill i fillebiter. Veldig sikker med ballen. Når det ble delvis hysterisk, skrullete og Jan Thomas-aktig i det defensive arbeidet etter Ulfs scoring, så sto Grindheim opp.

Comment

Så utrolig deilig! Hadde en dårlig følelse etter første omgang, og etter reduseringen var jeg sikker på at seieren ville ryke. Grindheim var bra i dag, men jeg synes det blir tydeligere og tydeligere at vi trenger forsterkninger på midtbanen vel så mye som i forsvaret. En kvalitetsspiller med ball- og pasningsferdigheter er savnet.

Også imponert over Marcel som gjør nok en veldig bra kamp.

Comment

Vi spiller strengt tatt en latterlig 2. omgang og er heldige som får 3 poeng her. Men vi sliter oss i mål og på bortebane er det viktig å ta noen sånne seire.
              Kongshavn viser hvorfor han danka ut Hirsch.
              Vår unge høyreback med det enkle navnet viser nok en gang at han har noe i TL å gjøre!
              Grindheim er glimrende og Kaptein med stor K!
              Hæstad jobber bra uten at han nærmer seg Cæptn..
              Fellah føler jeger litt opp og ned, men så spiller han jo stort sett på høyrekanten også idag..
              Ogude lider nok fortsatt av at han er Afrikamester og ikke trenger å bedriver kjedelig trening off-season. Nytt gult kort, men etter min mening burde han blitt benka til neste kamp uansett.
              Mos er usynlig.
              Av innbytterne gjør Berre et ganske godt innhopp, og Gonsalez syns jeg er overraskende bra i den DM posisjonene han fikk og absolutt en av de som hjalp oss ri av stormen.

Comment

Spillerbørs Enga (1-10)

Gudmund: En noe ujevn kamp. Fikk endel feltarbeid som ikke er hans force, men viste at 1 mot 1 og på streken så er han god. 6
                Marcel: En god førsteomgang da Enga styrte kampen. Er offensiv i tankegangen og kommer på løp. Når Ulf scorer i 2.omgang så ble det større press og mye ut på hans side. Han er noe "rufsete" i spillestilen (på en god måte). For han kan være en tanke utenfor posisjon, men med innsats så kommer han i posisjon og stopper angrep. 6

Simon Larsen: I første omgang blir det mindre å gjøre. Men står opp i 2.omgang med befriende klareringer. 7

Andre Muri: Mye av det samme som Larsen. Men står ikke frem som en ønsket forsvarssjef. 6

Jan Lecjacks: Veldig ujevn. Det blir skapt endel på hans side. Når han fikk denne guttevalpen til Ulf på seg, så fikk han problemer iblant. Men på andre siden så leser han spillet bra fra sin backposisjon. Han ser muligheten ved etpar anledninger for å stoppe mulige angrep ved å sparke bort ballen på spillere som går innover i banen. 6

Fellah: Spilte Fellah? Ironisk spørsmål. Ja Fellah spilte kampen, faktisk 90 minutter. For å sitere en medsupporter her på forumet: "han kom, ble svett og dett var dett". Fullstendig usynlig. Dessverre også "slacker" i det defensive arbeidet. 3

Ogude: I første omgang hadde han god kontroll, siden Enga hadde god kontroll. Førsteforsvarerne gjorde jobben veldig enkel for Ogude i første omgang. Ogude var veldig lite skapende, ja for Enga. Han var derimot antydning skapende for Ulf med feilpasninger. I andre omgang så kom han utpå med større press fra hjemmelaget så fikk selvfølgelig Ogude sitt gule kort og gikk ut. Og dett var dett. 3

Hæstad: Han gjør mye av grovarbeidet. Ikke lett å se siden det innebærer å løpe slik at man hindrer motstanderen å skape sjanser sentralt. En god 1 omgang, da Enga styrer. Når Enga blir presset, så er det klart at arbeidsoppgavene blir større. Ingen spiller kan både være høyre og venstre sentralt samtidig. 6

Grindheim: Kampens gigant. I første omgang når Enga styrer omgangen, så er Grindheim den skapende kraften. I 2.omgang kommer krigeren frem. Løper, kjemper og erobrer ballen og deretter har ro med ballen. På toppen, etter å ha løpt, kriget og har ro med ballen, så beinflyr han i angrep for å være skapende. 9

Calvo: Har dessverre en krypende følelse at denne kanten er ikke så god som man trodde. Ja han er rett plass for å score mål. Men gjør egentlig ikke så mye mer. Han er ikke skapende på venstrekanten, og det er ikke akkurat topplag man møter. 3

Mos: Er veldig bevegelig og setter forsvaret på løpeturer. Han sliter litt med at laget ikke "ser han". Men Mos er som kjent omtrent født på offside-linjen. Idag var det dessverre på feil side. 5

Gonzalez: Erstattet Ogude da sistnevnte fikk gult kort. Hans jobb var å rydde området foran forsvaret. Det lyktes han ikke med. Og da han gikk på løp i egen 16-meter så holdt han på klarere i motstander og eget mål, selv om Gudmund hadde rukket å ta ballen 3

Berre: Erstattet Calvo. Berre var faktisk mer skapende enn Calvo. Klarte å komme seg forbi forsvaret etpar ganger. Hadde sannsynligvis en annen rolle enn Calvo da han kom inn. I stedet for å skulle være skapende, så skulle han være "destruktiv" og holde på ballen og få tiden til å gå. Lyktes til en viss grad 5

Børven: For kort tid til å vurdere.

Comment

Grindheim var konge og BB, Larsen god, Marcel og Kongshavn virker begge som klare førstevalg. Men ja, feltarbeidet må Kongshavn bli bedre på. Ellers synes jeg Hæstad kan være på vei tilbake, selv om han ikke kunne hindre at S-Ulf tok over i 2. omgang.
                  Gonzales imponerte veldig etter han kom inn, han kan gjerne ta plassen til Ogude mot Hønefoss.

Fellah ble sliten i 2. omgang, det krever mer løping på kanten og det er han ikke vant til.

Herlig med seier til slutt! Tar vi Hønefoss, er med igjen der vi hører hjemme, på øvre halvdel.
                  Jeg skulle forresten gjerne hatt mer kvalitet på benken, hvordan står det til med skadene til Samuel, Solli og Zajic?

PS: 1-0 til Aalesund er heller ikke feil, og målgivende av Oppsal-gutt Carlsen!

Comment

En del spillere jeg er litt skuffet over i dag. Jeg synes alle de tre på topp hadde en langt under middels kamp på jobb i dag.

Har ingen bakroms trussel og man er nødt til å få igang litt samspill med back på høyre. Mos jobber i og for seg godt, men jeg føler han har en relativt dårlig kamp i dag. Sett bort fra den defensive arbeidet og involveringene i begge målene så bidrar han veldig lite. Men som sagt får lite hjelp både fra kantene og midtbanespillerne.

Solid defensivt vil jeg si at vi er, hvertfall til tider. Men det mangler fortsatt mye på det kollektivet offensivt. Banen må ta litt av skyllen, sitter å ser på en strålende kunstgressbane i Aalesund nå den ser fantastisk ut.

Grindheim veldig god, det samme er Berre når han kommer inn ellers så vil jeg kanskje trekke fram Kongshavn. Også positivt at vi igjen klarer å produsere noe på dødballer som vi gjorde før sesongen startet. Muri med positive involveringer her.

Comment

Deilig med tre poeng. I dag var general Grindheim sjefen, med Doffen like bak. Lecjaks virker mer og mer som et klassekjøp (eller lån). Marcel har god kontroll på høyresiden, og Muri og Larsen er solide i midten.. Dagens skuffelse for meg er Ogude. Trodde han var på gang etter forrige kamp, men i dag velger han kronisk feil løsning med ball, med et hederlig unntak og det er i forkant av 2-0 målet. Synes ikke han eier rommet foran våre midtstoppere heller. Calvo scorer og jobber greit defensivt, men er ingen kreativ kraft ennå. Gudmund er heldig som ikke blir straffet på et par cornere der han er på bærtur, men herlig når han er ute og stanser Helle på vei gjennom.. Så i dag er vi mer på bølgelengde Daniel37.. :-)
                      En deilig sliteseier som skal feires!!

Comment

2-2 i Ålesund, ideelt!

LD.
                        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Til neste kamp så står Ogude over for karantene (ja hvilken overraskelse det er). Det blir interessant å se hvem som går inn i rollen. Jeg for min del syns at Grindheim bør settes i den rollen. Så bør Jesper Solli inn på midtbanen. For jeg tror at med aggressive førsteforsvarere, så kan det gjøre jobben lettere for Grindheim som "duellspiller" og Solli til å lese pasninger.

Comment

Jaaaaaaa!!

Vi vinner jævlig fortjent, og er med!

Comment

Knall bra!!! Bra 1. omg. Middels til dårlig 2. omg. Men det holdt inn..

Comment

Working...
                              X