Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; Sandnes Ulf - Vålerenga 1-2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Fikk ikke sett noe av kampen. Men det var en fin dag dette:

Først vinner Norge 3-1 i sin første kamp i ishockey-VM.
    Og kort tid etter, har VIF banka Sandnes på bortebane...
    ET skår i gleden at Damer A taper for "hardtkjøpende" Avaldsnes, men, men...

I og Roy J er sjefer!
    Alle gutta! (Og jentene kommer sterkere tilbake!)

Cheers!

Comment

Tenkte før kampen i går at "vi MÅ vinne". Hadde vi tapt, ville sesongen så og vært over. Kanskje ikke helt, men distansen opp ville vært avskrekkende.

Nå er vi med i både gull og medaljekamp.

Enga!!

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
        Tenkte før kampen i går at "vi MÅ vinne". Hadde vi tapt, ville sesongen så og vært over. Kanskje ikke helt, men distansen opp ville vært avskrekkende.

Nå er vi med i både gull og medaljekamp.

Enga!!
        Gull? Ikke faen.

Har troa på en sesong hvor vi slipper å kave i gjørma hele veien, og med litt flyt og flaks er vi topp fire ved sesongslutt. Neste år derimot kan alt skje.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
          Til neste kamp så står Ogude over for karantene (ja hvilken overraskelse det er). Det blir interessant å se hvem som går inn i rollen. Jeg for min del syns at Grindheim bør settes i den rollen. Så bør Jesper Solli inn på midtbanen. For jeg tror at med aggressive førsteforsvarere, så kan det gjøre jobben lettere for Grindheim som "duellspiller" og Solli til å lese pasninger.
          Helt enig i at Jesper Solli ser ut som en som kan ta steget, men å putte han inn fra start i tippeligaen nå tror jeg er altfor tidlig. Håper han får prøve seg litt utpå sommeren, men pr nå tror jeg 2.div er bra for han. Selv om Solli ser mer spennende ut, tror jeg også at Blårud er foran han i køen til a-laget.

Tipper at Gonzales går inn på midten som han gjorde mot Ulf. Hvis vi ikke kjører 4-2-3-1 da.

Comment

Keeper

Kongshavn 6/10.

En sterk 6er fra Kongshavn og jeg må si at jeg har latt meg fryktelig imponere av unggutten. Nå er han ikke så ung men han er fortsatt ung til keeper å være.

En spiller jeg ikke har sett så mye av men som jeg kun har fått veldig positiv tilbakemelding fra de som følger andre laget. Han er vel den viktigste faktoren til at andre laget har klart og holde seg i andre divisjon og jeg har ment en stund nå at han er den beste talentet vi har i Norge. Han er ekstremt god en mot en, veldig reaksjonssterk og varter opp med vanvittige redninger. I tillegg er han en som lar høre fra seg. Problemet hans har vel egentlig vært at vi har hatt en så god første keeper i mange år, det skal sitt å ta fra Hirschfeld plassen. Men med tanke på det Hirschfeld har prestert i vinter og så langt i år så gjør han seg fortjent til plassen. Og jeg tviler på om Hirschfeld kommer til å være førstekeeper mer for oss, for det Kongshavn har vist hittil har vært over all forventning.

I dag er han veldig sikker og trygg, han er offensiv og har ett utrolig tilslag på ball. Fortsatt litt rusk, med noen utspill men her mener jeg han er klart bedre enn Hirschfeld. Den redningen han hadde i dag på Høyland sitt skudd var rett å slett fantastisk. Hvis du ser reprisen så ser du at ballen antageligvis akkurat hadde sniket seg inn ved nærmeste stolpe og ballen går også utrolig nærme bakken. I tillegg er han offensiv i flere andre tilfeller og jeg mener også redningen han gjør når Ulf spiller kommer alene mot keeper er god. Han er veldig god en mot en og på strek/skudd stopper, men man kan også se hvor han har svakheter. Som så mange andre gode keepere så har han problemer i feltarbeidet. Arbeidsforholdene er dårlige for keepere på cornere og han er på fisketur ett par ganger uten noen muligheter for å ta ball og det kunne straffet oss. Hirschfeld er heller ingen kløpper i feltet men han er da litt mer passiv på cornere. Uansett en utrolig god og gjennomført kamp fra Kongshavn, der han viser hva han er god for å hvor hans svakheter er.

Forsvar

Marcel Wefkgaualsdg 5/10

Litt blanda drops fra han i dag, mener han må bli mer distinkt og komfortabel når han kommer offensivt. Han får muligheten å tar den men gir ikke helt 100% og det manger det lille som gjør at man føler at han er en farlig back. I motsetning fra Levjack som kommer veldig når han først kommer så skulle jeg ønske å sett litt mer fra det fra Marcel. For han er rask nok og han har god nok utholdenhet til å ta løpene, men tror han fortsatt er litt for reservert. Uansett så løser han sine defensive involveringer med bravur, men hadde forventet mer fra hele høyre siden i dag.

Muri 7/10

I dag synes jeg Muri er god, mange etterlyser en sjef i forsvaret, jeg ser ikke helt at det er nødvendig. Muri er som han er i spillestilen, litt passiv men det trenger nødvendigvis ikke å være så jævlig negativt. I dag så rydder han godt opp sammen med Larsen. I tillegg så er han veldig god å aktiv offensivt i dag. Hele forsvaret i dag spiller på lav risiko, mye av grunnen tror jeg vi må tildele underlaget, men uansett så mener jeg han presterer bra. Både innenfor vår egen 16meter og motstanderens. Beste kampen han har spilt så langt i år og i hele fjor.

Larsen 7/10

Er en spiller som er veldig sikker, veldig god arbeidskapasitet og jobber utrolig godt. Ruver godt i lufta og er grei i duelspillet. Litt raskere enn Muri, men er også litt speedere bygd. Gjør sine saker bra og spiller med lavt risiko. Forventer at han tar litt mer sjanser når underlag blir bedre, eller at hele forsvaret gjør det. Uansett er han sikker og er farlig ved offensive dødballer. Har en tendens til å finne seg i farlige posisjoner og er relativt kall i de situasjonene. Tror han kan utvikle seg til å bli en meget god stopper, for han tar steg hele tiden.

Lecjacks 5/10

Ingen stor kamp i dag, og får ikke like mye å jobbe på offensivt i dag. Jeg synes vi var veldig tam på begge kantene i dag, så kanskje er det grunnen til at det ikke gikk så bra. Uansett så mener jeg nå at han finner seg mer til ro og er hele forsvaret fremstår mye tryggere. Får litt mer å jobbe for i andre, men uansett føler jeg at han gjør sine saker ok. Tror vi kan forvente mer morro fra denne karen fremover. Vil finne seg mer til sin rett i en kamp der vi får litt bedre flyt fremover.

Midtbanen

Grindheim 8/10

Hadde en fantastisk kamp i går. God trygg med ball jobber høyt og lavt, vinner baller og fører ball, og prestasjonen ved første målet er veldig godt. Desidert banenes beste i dag og er vel den viktigste overgangen i tippeligaen i år.

Ogude 4/10

Hadde en veldig god kamp og en veldig stor opptur i hjemmekampen mot Aalesund. I dag synes jeg var en liten tur ned igjen. De første minuttene 30 minuttene synes jeg han er god som resten av laget og vinner en del baller og trøkker virkelig til i duellene. Får lite å gjøre i første synes jeg, gjør en god prestasjon i første når han spiller fri Fellah som fort spiller til Grindheim. Det var ett par situsjoner der hvor flere spillere hadde ett godt tempo og god presisjon, men ellers så mener jeg han tar litt for sikre valg og også en del slurvete pasningspill. Er god og sikker til å holde på ball men utover i andre synes jeg han igjen var for treig og Ulf angrep stort sett på kant. Ble sliten og pådro seg ett kort for igjen å være for sent i taklingen, ble da byttet ut som planlagt. Uansett ett skritt tilbake fra kampen mot Aalesund.

Det er tydlig at han trenger mer kapasitet for å komme opp på ett gammelt nivå, nå skal det sies at han har vært ute med skade fra i fjor sommer til november, men det arbeidet han har lagt ned etter det har vært alt for dårlig. Han må opp på ett helt annet nivå enn det han presterer for oss nå hvis han skal ha noen håp om å bli solgt ut til utlandet. Jeg tror han vil komme der etterhvert men det krever at han nå legger ned arbeidet som kreves!

Doffen 5/10

Løpsmaskinen Doffen gjør som han alltid har gjort. Jobber utrettelig og vinner en del baller. Jeg liker den innsatsen han viser men skulle gjerne likt å se han bidra litt mer fremover. Nå bydde ikke banen eller vær på noen form for fin fotball men han er nødt til å bli bedre i det oppbyggende for at han skal forsvare en plass på laget.

Pr nå presterer han bedre enn Ogude, men jeg tror det er ett tidsspørsmål før Ogude kommer tilbake på gammelt nivå og da ser jeg ikke hvordan vi skal få plass til Doffen. I enkelte kamper og i enkelte situasjoner kan vi få bruk for han, men jeg ser for meg han som først og fremst en rotasjonspiller slik det er nå. Det produserer utrolig mange spennende midtbanespillere i de yngre avdelingene og jeg stiller meg litt tvilende om han har en fremtid i klubben.

Angrep

Fellah 3/10

Overhode ingen god kamp fra Fellah og han bidrar til lite konstruktivt i denne kampen. Mister stort sett ball ellers så ebber det ut i ingenting. Får litt lite hjelp føler jeg og jeg føler vi har mye å hente på det spill mot etablert. Ser heller for meg Fellah sentralt i banen, men har full forståelse for at han blir brukt på kant når skadesituasjonen ble som den ble, og han hadde en relativt frisk kamp mot Aalesund. Men i dag ble det ikke noe klaff. Hadde vi klart å presse litt mer høyt så tror jeg han kunne funnet seg litt mer til rette, men han får ballen for lavt for ofte og motstander har ofte sikring, Når da overlappen blir fraværende/nølende så blir han for alene og det gjelder forøvrig begge kantene i dag. Nå ble jo situsjonen slik at vi forsvarte oss så at de ikke fikk så mye hjelp var kanskje ikke så rart.

Mos 4/10

Han jobber utrolig godt å beveger seg smart i boks. Han er involvert i begge målene men bortsett fra det så mener jeg han har en svak kamp i dag. Blir for alene og er for spe for liten til å fungere som noen slags soppspillpunkt. Ser for meg at han vil prestere komme mer til sin rett med to spisser eller en 10er bak seg. Uansett skal han ha for innsatsen, og burde vel blitt byttet ut litt tidligere når han gikk tom for krefter i midten av andre.

Calvo 3/10

Calvo som Fellah får til lite i denne kampen. Han prøver, og representere en god del mer fart enn det Fellah, men i dag lykkes han vel ikke allverden. Synes Ulf gjør en god jobb både i førsteforsvarer og i sikringsjobben. Vi skaper uansett lite fra kantene i dag og det er litt skuffene.

Innbytter

Berre 6/10

Gjør sine saker bra når han kommer inn, bruker mye mer tid og får det også bedre en mot en enn det Calvo gjorde. Gjør også en god jobb i det defensive når vi etterhvert prøver og forsvare oss.

Gonzales 6/10

Jobber også godt når han kommer inn og ligger som en kjerm foran stopperne, gikk vel også over til å spille ren stopper mot slutten uansett så gjorde han det bra i de involveringene han fikk og gjorde sitt til at Ulf ikke skapte mere sjanser mot slutten.

Børven -/10

For liten tid og for anonym til å få noen karakter de få minuttene han spiller. Jobber en del ellers ikke mye å si.

Konklusjon

Forsvaret gjør det igjen godt deffensivt og det virker som vi har funnet en tryghet med de fire som startet som overhode ikke var til stedet tidligere i år. På midtbanen og fremover mener jeg at vi fortsatt har mye å jobbe med offensivt. Det må produseres mer framover og ikke kun på dødball som i dag. Vi hadde vel ett par gode kontringer ellers så ble alt av farligheter skapt på dødball og innkast. Det holder ikke til å ta medaljer i tippeligaen.

Comment

deilig å se at vi tar med oss 3 nye poeng!! Grindheim stor i dag og Hæstad sunes jeg også gjør en bra jobb. Han stresser motstanderen. Mos var mye usynlig og håper nå at Børven starter mot Hønefoss! Trenger hodestyrken hans og avslutningsegenskapene. Han må nå få tillit så han får tid til å score og da få opp selvtilliten og den gode følelsen. Håpløst med noen få minutter på slutten. Ogude ute og da vil jeg se Grindheim bak også vil jeg ha Bojan inn med blikk og ro med ballen. Er Samuel klar, inn med han og ut med Calvo. Tror nesten Berre kan gjøre det bra mot Hønefoss nå. Også må vi passe oss for hodesterke og frispark-sterke Alexander Solli. .....men 3 poeng bør og skal vi klare her!!!!
              Innlegget paser vel mest sannsynlig under ny post om Hønefoss-kampen, men mod får evt lage ny og sette inn mitt inlegg der

Comment

Working...
              X