Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Spillere som passer inn i Rekdals filosofi og som er realistiske å hente

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Spillere som passer inn i Rekdals filosofi og som er realistiske å hente

Alle som har fulgt Vålerenga det siste tiåret har trolig klart å definere Rekdals filosofi:
    Lagmessige og spillermessige egenskaper:
    -Offensive backer. Har en forkjærlighet for stor fart. Derfor prøvd å hente R. Kristiansen fra TIL
    -Sentrale Midtbanespillere med stor arbeidskapasitet, såkalte toveisspillere (Gashi, Grindheim)
    -Spisser med stor arbeidskapasitet. (X ant sitater)
    -Minimum én spiss med stor hodestyrke og duellkraft noe som er uvurderlig i den norske ligaen, spesielt i begynnelsen av sesongen.(Ivers, Årøy, prøvde/ønsket sterkt å hente Rob Friend fra Molde)
    -Kantspillere som er toveisspillere.

I forrige kamp mot Hønefoss kom vi til 10-15 gode innleggsforsøk ved Jan Leckjaks.
    Gode innløp fra spissene våre (10ern og 11ern) vil selvsagt hjelpe, men verken Mos eller Børven har i utgangspunktet duellstyrke til å utfordre midtstoppere i hodedueller, selv på tippeliganivå.
    Derfor kunne jeg ønsket meg Rob Friend i blå drakt. Var hakket hvassere enn Ivers i lufta(Selv om han hadde langt fra smartnessen til Ivers) og slo til og med Kippe i hodedueller.
    Han er for tiden utlånt fra Eintracht Frankfurt til 2. Bundesligaklubben 1860 München (Som ligger på 6 plass og ikke rykker opp). Hent den mannen nå! Han spiller ikke fast, er trolig spillesugen. 32 år er ingenting for en slik type spiss, det så vi med Ivers...

Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men jeg mener at Daniel Braathen ikke har signert noen ny kontrakt? Den ender vell til sommeren? Han har vært tydlig på at han ønsker å avslutte karieren sin i Enga! Dytte ut Mos for han hadde ikke vært feil! I tillegg kanskje ligaens største stopper talent fredrik Semb Berge. Han er utrolig sterk og god med ball! Når det kommer til spiss føler jeg at godeste Zdenek Ondrazek hadde vært perfekt! råsterk, god hode spiller, perfekt alder og jeg har fått inntrykk av at han har en fantastik bra holdning! Mulig det ikke er så realistisk?

Comment

Originally posted by Speidern View Post
      Mulig jeg ikke har fulgt med i timen, men jeg mener at Daniel Braathen ikke har signert noen ny kontrakt? Den ender vell til sommeren? Han har vært tydlig på at han ønsker å avslutte karieren sin i Enga! Dytte ut Mos for han hadde ikke vært feil! I tillegg kanskje ligaens største stopper talent fredrik Semb Berge. Han er utrolig sterk og god med ball! Når det kommer til spiss føler jeg at godeste Zdenek Ondrazek hadde vært perfekt! råsterk, god hode spiller, perfekt alder og jeg har fått inntrykk av at han har en fantastik bra holdning! Mulig det ikke er så realistisk?

Tror Braathen tar en ny sesong utenlands hvis han får tilbudet. Som bosman og norsk landslagsspiller får man 10x mer i lønn ute i Europa istedenfor Norge.

Hvis han kommer blir jeg overrasket.
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by Speidern View Post
        Ondrasek går ikke til en norsk klubb. Uansett så er Braathen mere kantspiller enn en spiss, og Mos vil jeg ha i Enga på permanent basis dersom prisen ikke er helt hinsides. Han er en goalgetter, bare han kommer i gang igjen så kommer scoringene!

Comment

Originally posted by Jakobsen View Post
          Ondrasek går ikke til en norsk klubb. Uansett så er Braathen mere kantspiller enn en spiss, og Mos vil jeg ha i Enga på permanent basis dersom prisen ikke er helt hinsides. Han er en goalgetter, bare han kommer i gang igjen så kommer scoringene!
          Jeg har sett Braaten herje på både defensiv midtbane og på spiss for Skeid. Om vi skal fortsette med kælke ballen til spissen taktikken vi ser ut til å benytte nå om dagen ville Braaten passe som hånd i hanske.

Nå vet ikke jeg hvordan stå er for Braaten om dagen?
          In the beginning the Universe was created.
          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
          - Douglas Adams

Comment

Originally posted by Jakobsen View Post
            Mulig Ondrazek ikke vil dra til en norsk klubb, men alikavell så tenker jeg at Enga har muligheten til å tilby mannen en bedre kontrakt enn det tromsø kan! Da jeg nevnte Braathen hadde jeg tiltenkt han som høyrekant ja

Comment

Tromsø gjorde en genistrek å se til land som Tsjekkia. Jeg var overhodet ikke overrasket at Kobraen kom til å gjøre suksess i Norge. Sterk spiller, som med god score (mål i forhold til kamper) og spilte på et brukbart lag i Tsjekkia.

Enga burde foretatt scouting i land som Tsjekkia, Polen, Romania, Bulgaria. Når det er sagt, de største spillerne/talentene i de landene vil trolig ikke gå til Norge for de vil gå til Tyskland, Nederland, Frankrike og Belgiske klubber som Anderlecht og Brugge. Men spillere som kanskje er nivået under dem, kan løfte Enga.

Comment

Hvis man vil ha en spiss som er god i lufta og holder høy TL-klasse, er jo Alexander Søderlund i Haugesund en kandidat. Høy, sterk og har scoret mange mål i TL. Blir kanskje både urealistisk og dyrt, men han har jo vært misfornøyd med rollen sin og har flørtet med Enga tidligere...

Selv om jeg personlig håper vi satser på Børven...

Comment

Originally posted by Tobeb View Post
                  Hvis man vil ha en spiss som er god i lufta og holder høy TL-klasse, er jo Alexander Søderlund i Haugesund en kandidat. Høy, sterk og har scoret mange mål i TL. Blir kanskje både urealistisk og dyrt, men han har jo vært misfornøyd med rollen sin og har flørtet med Enga tidligere...
                  Høy TL-klasse? Hva er det Søderlund har prestert det siste halvåret?

Comment

Vi kommer neppe til å hende en kant til. Eneste muligheten er om man legger om til 4-4-2 hvor DFH spiller spiss. Vi kommer aldri til å hente en høyrekant nå som Calvo begynner å bli varm i trøya og man har flere spillere som kan spille på den kanten.

Det vi trenger å hente er en spiss og en midtstopper, begge som går rett inn i laget. Vi signerer neppe Mos på permanent basis (alt annet vil overraske meg stort!) og da trenger vi en ny spiss så lenge Rekdal ikke ser ut som om han vil satse på Samuel. Samuel er den store spissen vi trenger, så hvorfor ikke bruke han??

Midtstopper sier seg selv. Muri holder ikke nivå og blir regnet som vår beste stopper av Rekdal. Da MÅ man ha inn en ny mann der.

Comment

Søderlund blir 26 og slik Rekdak har uttalt seg i forhold til sammensetningen av stallen så kan vi trolig utelukke både Søderlund og Braathen. Derfor Reka vurderte å ikke signere Solli. Med mindre det er snakk om en spiller som kommer som bosman slik som Barrantes så mener jeg å tro at han ønsker spillere som er 18-22. Spillere med størst utviklingspotensial

Comment

Det var vel fire spillere som ble solgt fra en norsk klubb til en annen i vintervinduet. Små klubber, som Odd, Sandnes, Hønefoss etc, finner ikke plassen sin i fotballhierarkiet i Norge. Dem ser på de andre TL-klubbene som direkte konkurrenter og vil heller selge utenlands. Derfor jekker dem opp prisen tilsvarende og det vil være galematias å betale hva dem krever.

Et eksempel er Barrantes som visstnok fikk en prislapp på rundt 10 millioner av Aalesund - på tross av at kontrakten hans går ut etter sesongen.

Derfor ser jeg det som urealistisk at vi henter inn stjernespillerne til andre norske klubber, som Søderlund og Ondrasek.

Comment

Jeg tror at det viktigste vi får på plass i sommervinduet er en ny stopper. Det behøver ikke være en spillende fancy scmancy fyr. En Terry Butcher-type.

Comment

Originally posted by olk1702 View Post
                            Eneste muligheten er om man legger om til 4-4-2 hvor DFH spiller spiss. der.
                            Du legger frem DFH som potensiell spiss? Du vet vel at spisser skal helst putte et og annet mål?

DFH kan ikke engang treffe mål om så målet kom opp og beit han i ræva.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                              Et eksempel er Barrantes som visstnok fikk en prislapp på rundt 10 millioner av Aalesund - på tross av at kontrakten hans går ut etter sesongen.

Derfor ser jeg det som urealistisk at vi henter inn stjernespillerne til andre norske klubber, som Søderlund og Ondrasek.
                              Men ingen kjøpte Barrantes og de 4-5 millionene noen (oss) er villige til å by, byr vi like villig nå i sommer. Alexander Søderlund vil nok koste 6-8 millioner, kanskje nærmere 8. Gammel nok til ikke å bli solgt utenlands, ung nok til å være til nytte i mange år og med 10 landskamper de siste par årene.

Så er jo spørsmålet om de er verdt pengene. Vi kan kanskje hente inn et par fra Costa Rica, Nigeria, Elfenbenskysten eller noe sånt for den summen. Men det kan være fugl eller fisk. Egentlig synes jeg ikke vi skal kjøpe dyre spillere i det hele tatt. Kan ikke huske sist en dyr spiller slo til hos oss. Det er jo oppskriften på å få karrieren kjørt i dass å gå hit for en høy pris.

Comment

Working...
                              X