Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Sarpsborg 08 - Vålerenga 3-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner: Sarpsborg 08 - Vålerenga 3-3

Fy faen i hælvette ere mulig!!! Sleppe inn 3 jævla mål mot det drittlaget! Også 2 minutter på overtid. Fy faen!

Hva i all verden er det med Rekdal og hans "geniale" og "kreative" plan om å legge seg bak hver gang vi får en ledelse? Vi slipper jo inn mål uansett, jeg så det var ett halvt minutt der vi presset dem høyt og vant ballen høyt i banen. Da var vi faktisk farlig frampå og klarte i tillegg vinne ballen, man må ikke bare stå med 10 mann innenfor sekstenmeteren og vente på at ballen en gang detter ned i beina slik at vi kan pole ballen opp og gi dem enda en sjanse til å komme på en farlighet. Dette er så planløst, vi spiller godt helt til vi scorer mål.

Comment

Ikke rart vi blir slitne på slutten når vi spiller med 10 mann i 65 min. På tide å la Børven spille seg i form på andrelaget.

Comment

Ufattelig at vi skusler bort 2 poeng på enkle mål, men alt i alt et rettferdig resultat - Sarpsborg 08 viste høy moral og skapte mange sjangset.

Mange som markerer seg i dag med Lesjacks, Gonsalez, Berre, Fredheim Holm og Grindheim som "driving force" tett fulgt av mange andre. Men vi har fortsatt et seriøst problem med spissene våre og jeg er helt
        enig i at Samuel snart må få sjangsen igjen.

Men synd at vi ikke fikk med alle 3 poengene hjem i enda en kokosrunde.
        \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Vi viser ihvertfall noe offensivt i denne kampen. Men vi får det bevist igjen og igjen. Vi har et av landets svakeste midtstopperpar. Ethvert lag kan leke seg gjennom sentralt.

Helvete at vi ikke kunne holde det.

Spillerbørs.

Kongshavn: Stødig. Slipper inn 3, men kan ikke gjøre noe mot dem. Mangler feltarbeid. 5

Marcel: Det kommer mye spill på hans side og det kommer innlegg. Får ikke avskjært så mye som tidligere. Kanskje hans svakeste kamp til nå 4

Muri: "Forsvarsjefen" klarer seg når det offensivt går godt. Når det derimot blir press så faller han igjennom. Han rydder ikke opp som forventet 3

Gonzalez: Noe bedre enn sin makker, men rydder heller ikke opp foran sentralt. 4

Jan: Hans suverent beste kamp. Rydder opp defensivt, er trygg i pasninger. Er offensiv og har en god innleggsfot. 8

Grindheim: River og sliter sentralt, spiller også opp medspillere til begge sider. 7

Hæstad: Gjør mye usynlig arbeid. Gjennom hardt arbeid så gir han rom til medspillere og demmer opp for motspillere. 6

Berre: Gjør mye usynlig arbeid, før han dukker opp og blir veldig synlig. Har en ferdighet på å kunne snike seg opp i feltet. Er en fotballklok spiller. 7

Holm: Var bevegelig. Tok mange defensive løp og var ofte venn med ballen. Brukte teknikken sin fornuftig 7.

Børven: Hvilken Børven? "superscoreren", han som ble påstått å levere "Børvenshow". Hvilken jævla middelmådighet. Fullstendig ubrukelig. Får en totalt ferdigscora sjanse. En middelmådig 3.div-spiller hadde nikket den i mål. 1.

Calvo: Brukbar i første omgang, falt litt igjennom i andre. Så hvis det var 7 i første, så var det 4 i andre og da 5+

Comment

Reaksjoner: Sarpsborg 08 - Vålerenga 3-3

Vi er gode i første omgang, faller litt gjennom i andre. Problemet vårt er at hver gang vi scorer så legger vi oss bakpå og slapper av. Så kommer S08 stormende framover, så blir vi paniske og så scorer dem. Det skjedde tre ganger.

Lecjaks var igjen veldig god - han fyren her håper jeg vi har en opsjon på.

Comment

Originally posted by Jakobsen View Post
              Hva i all verden er det med Rekdal og hans "geniale" og "kreative" plan om å legge seg bak hver gang vi får en ledelse? Vi slipper jo inn mål uansett, jeg så det var ett halvt minutt der vi presset dem høyt og vant ballen høyt i banen. Da var vi faktisk farlig frampå og klarte i tillegg vinne ballen, man må ikke bare stå med 10 mann innenfor sekstenmeteren og vente på at ballen en gang detter ned i beina slik at vi kan pole ballen opp og gi dem enda en sjanse til å komme på en farlighet. Dette er så planløst, vi spiller godt helt til vi scorer mål.
              Tror du virkelig Rekdal står og pisker folk fram og tilbake hele tia? Dette ligger i hue på med- og motspillere.
              Når Sarpsborg utlingna til 1-1, tror du Rekdal ba oss ligge på egen 16-meter da? Det var jo det som skjedde ....
              Vi har for lite selvtillit til å ri av sånne perioder, men det kommer gradvis ser jeg.
              På hjemmebane er 08 gode, og spiller ofte god fotball - så det var vel ikke noe nytt at de ville presse oss i perioder?
              Det som skuffer meg mest i dagens kamp, er Hæstad som aldri lærer at ballen skal framover. Så forpult ofte han spiller støttepass, som igjen blir pressa til nytt støttepass og en dårlig klarering med dertil balltap.
              Skulle ønske det var mulig med flyvende bytter ala håndbal, så kunne vi kasta av Hæstad når vi hadde ballen.
              Siste goalen imot er en ball som detter ned, og den kunne havna hvor som helst. Rett og slett flaks eller uflaks om du vil.
              Som en kompis av meg sa på facebook, det er merkelig at Kongshavn redder det umulige når vi uansett taper, men ikke framstår slik når vi kan vinne.
              For meg så det ut som om han kunne tatt de 2 siste måla imot, men det er så dårlig kamera på stadion at jeg ikke kan si det 100%.
              En typisk matchredning ville jo vært å tatt en av de to siste ...

Berre og Jan spilte herlig idag, sammen med Grindheim og DFH.
              "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Nå er jeg så møkka lei !!! at vi sovner de gangene vi leder og klarer faen ikke å klarere skikkelig. Åtte spillere løper mot han som har ballen ved det siste målet og glemmer han/de andre bak. Fredheim kommer for sent og vips har vi driti oss ut på overtid. Og Reka!! , hvorfor faen setter du ikke innpå Samuel istedenfor pingla Mos !!?? Hva har skjedd med Samuel sommar vår beste hver gang? Noe personlig? Nå kunne vi tatt et skritt lenger opp men ant neste helg er vi på kvalikplass, for vi slår ikke RBK sånn som vi holder på bak der. Jan er konge!!!! Signer nå!!!!!

Comment

SYnest jeg så forbedring hos Daniel også, han tørte å skyte, og vi så hvordan det gikk :-) Men, så synest jeg han går litt tom på slutten, det er hans mann som scorer, eller det er muligt at de andre spillerene blir litt for mye ball orientert og glemmer markering, men Daniel burde vel strengt tatt godt i kroppen på Jerome der. Etter han mister ballen blir det litt mye sutring og litt lite "faen den skal jeg ha tilbake". Men alt i alt synest jeg dette er ett steg frem, og blir vi litt bedre i løpet av uka ska vi gi RævBK kamp om beinet!! Gleder meg allerede, og dete r bare 4 dager til!!! KOM IGJEN ENGA
                  Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Problemet er at vi lar motstanderen få erobre området foran midtstopperne. Vi har ikke midtstoppere som kan lese spillet og som har spilleforståelse. Og enda verre er at de er ikke god til å klarere heller. Det er noe "f***e-aktig" over klareringene.

Positive i denne kampen er at man har spill offensivt. Man ser det er bevegelser, man ser det er en plan med det de gjør. Ja bortsett fra denne ubrukelige klovnen vi har på topp. Her har vi omtrent 3-1 situasjon, og den jævla klovnen sperrer for medspilleren.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                      Problemet er at vi lar motstanderen få erobre området foran midtstopperne. Vi har ikke midtstoppere som kan lese spillet og som har spilleforståelse. Og enda verre er at de er ikke god til å klarere heller. Det er noe "f***e-aktig" over klareringene.

Positive i denne kampen er at man har spill offensivt. Man ser det er bevegelser, man ser det er en plan med det de gjør. Ja bortsett fra denne ubrukelige klovnen vi har på topp. Her har vi omtrent 3-1 situasjon, og den jævla klovnen sperrer for medspilleren.
                      Ja det var ikke smart av Børven på den kontringen.
                      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

De jeg ønsker at vi skal beholde er

Gudmund, Marcel, Jan, Simon, Grindheim, Calvo m.t.p neste år.

For meg kan vi gjerne foreta en saftig sommerrengjøring. En stopper. Et defensivt anker. Og en spiss.

Jeg husker den tiden vi hadde Panzer og Wæhler bak der. Vi kunne omtrent spille med hvem som helst på backene fordi de dirigerte linja så eminemt og de fungerte som en kompakt enhet. Motstanderen kunne komme i angrep etter angrep men konsekvent så ble de stoppet.

Idag kan enhver middelmådig angriper spasere gjennom sentralt.

Comment

Selvsagt surt at vi slipper inn utligninga på overtid. Men når vi inviterer et oppgradert Særp 08-lag fram foran målet vårt ved å "parkere bussen" de siste 10... Typisk Rekdal-taktikk - som noen ganger lykkes, men ikke i dag.

Har aldri vært enig med Rekdal når han har påstått at 'vi hadde full kontroll' i kamper som vi har leda med ETT mål...

Syns det likevel er såpass mye bra framover på banen at jeg ikke gidder deppe. Jan L ruler og Berre ble ny toppscorer for oss (3 mål i TL i år) Innsatsen over hele fjæla er noen hakk opp fra tidlig i sesongen og det er noe av det viktigste, etter min mening.
                          'Glasset er halvFULLT'! Skål!

Comment

Ikke så veldig sint, bare veldig, veldig skuffa. Skuffa over at vi aldri lærer oss å drepe en kamp. Skjønt det er enklere sagt enn gjort når de to spissene vi rullerer med er like skarpe som en neve kokte erter. Samuel er en spiller som er i stand til å skape noe på egenhånd, han har en fysikk som går utapå de fleste i tippeligaen, men av en eller annen grunn får han kun være med på kamper, ikke delta i dem. Scorer man tre på bortebane skal man vinne, selv om det er mange lag som kommer til å tape poeng i Særp. Vi pissa vekk 2 poeng, selv om det så ut som om Hæstad gjorde sitt for å forære dem en straffe rett før slutt, når han renner inn i en spiller bakfra 7-8 meter fra eget mål. Til helga spiller vi mot RBK og da slipper man ikke unna med sånt idiotspill.
                            Til slutt: S.08 kaptein Christian Brink siteres stadig på at "vi rundspilte Vålerenga"...Godt gjort å delta i en kamp du tydeligvis ikke ser snurten av.
                            Vi er Vål'enga!!

Comment

Det å score 3 mål, for så å slippe inn like mange er helt utrolig.
                              Vi hadde i prinsippet full kontroll hele kampen, men slipper 08 til mål fra ingenting.
                              Det er så ræva at jeg har ikke ord. Jeg visste bare at på 80 minutter så ville Sarpsborg få til et mål så lavt vi lå.

Comment

Working...
                              X