Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ivan N og Riki Alba med proffkontrakter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ivan N og Riki Alba med proffkontrakter

http://www.vif-fotball.no/news/article/t6hfbxtvgnun1s4ok4ohal596/title/signerte-proffkontrakter

Litt overraska over Alba, men han har jo glimtvis vist stort potensiale. Lykke til begge to!

Dette betyr antakeligvis at Shåresh Ahmadi IKKE får proffkontrakt.

At Näsberg får det er overhodet ingen overraskelse. Vokser ut litt mer og får på endel muskler, så kan han bli en klassestopper.

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
      http://www.vif-fotball.no/news/article/t6hfbxtvgnun1s4ok4ohal596/title/signerte-proffkontrakter

Litt overraska over Alba, men han har jo glimtvis vist stort potensiale. Lykke til begge to!
      DEtte gleder mer enn om vi skulle ha henta en eldre spiller fra utafor klubben...
      Satsinga på egne talenter, som Reka innførte og MA videreførte, bærer frukt!

Comment

Alba kvitterte med scoring i kveld: http://www.vif-fotball.no/news/artic...til-tabelltopp

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
          DEtte gleder mer enn om vi skulle ha henta en eldre spiller fra utafor klubben...
          Satsinga på egne talenter, som Reka innførte og MA videreførte, bærer frukt!
          Man kan faktisk basert på disse disposisjonene og ha evnen "å bruke hue" konkludere med at høyst trolig så vil ingen i 94-generasjonen til Enga få kontrakt.

Det vil si at det vil bli takk og adjø til

Anders Eriksen – 1994
          Fitim Kastrati – 1994
          Monir Benmoussa – 1994
          Jibril Bojang – 1994
          Shåresh Ahmadi – 1994

For hvis man bruker hue, så ville en eller flere av disse blitt signert sammen med Ivan og Riki.
          I beste fall så har klubben døra på gløtt for å se om de tar store steg i løpet av sesongen. Jeg personlig mener at Benmoussa og Kastrati har noe.

Når sesongen er over så er det følgende som må vise noe:
          Marcus Engebretsen – 1995
          Anders Plassen – 1995
          Haroon Malik – 1995
          Doudo Gaye – 1995
          Ali Iqbal – 1995
          Jesper Solli – 1995
          Gagandeep Singh Lally – 1995
          Harmohan Singh - 1995
          Moussa Njie – 1995

Jeg vil bli meget overrasket om Engebretsen i hele tatt er i klubben når neste sesong starter. Enga har Gudmund som 1.keeper, Lars som 2.keeper. Øyvind som 3.keeper og høyst trolig Nima som 4.keeper. Kampene forteller sitt klare språk vedr. Haroon. Når han hverken er endel av juniorlaget i interkrets eller på rekruttlaget, da tyder det på at også han må si takk for seg.

Doudo og Kamran spiller fast på rekruttlaget. Fortsetter de utviklingen så kan det være mulig at en om ikke begge får kontrakt. Jesper er vel neste som kommer til å signere kontrakt. På sitt beste så ligger han like bak tippeligaen allerede. Gagandeep har dessverre hatt en nedadgående kurve. Spilte ofte for G19 ifjor, ikke så mye i år. Har ikke vært i nærheten av rekruttlaget i år. Det samme gjelder for Harmohan.

Comment

Originally posted by Thomas View Post
            Alba kvitterte med scoring i kveld: http://www.vif-fotball.no/news/artic...til-tabelltopp
            Kanskje kan det at han har fått kontrakten sin, gjøre at han får ned skuldrene og kan få ut potensiale.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
              ....
              Det vil si at det vil bli takk og adjø til

Anders Eriksen – 1994
              Fitim Kastrati – 1994
              Monir Benmoussa – 1994
              Jibril Bojang – 1994
              Shåresh Ahmadi – 1994
              ....
              Nå er ikke jeg helt stødig på hva som rører seg under A-laget, men har "ok" oversikt over rekrutten. Av det jeg har sett av Jibril så er han lynrask, god teknikk etc. Så kan ikke helt se grunnen til at han ikke skal få prøve seg videre.

Benmoussa scoret vel for oss i cupen, og viste gode takter under sesongoppkjøringen, men allikevel var han ikke i nærheten av Nije, som virkelig imponerte meg i vinter.

Når det kommer til Ahmadi, så syns jeg det er rart at du trekker den konklusjonen. Selv syns jeg ikke han er all verden, annet enn at han er meget plasseringsdyktig noe som resulterer i en del mål. Han er en Mos "light", men har allikevel bøttet inn på rekruttnivå. Men mål er det som teller som spiss.

Jeg gleder meg til å se Alba på et høyere nivå, for han har jeg hørt snakk om i mange år nå. Svær fyr til å være så ung, og skrytt opp i skyene av en som trente juniorlag i Skeid. Gleder meg til fortsettelsen.

Uansett, det har i år vært nesten morsommere å se rekruttene i år kontra A-laget.
              Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                Nå er ikke jeg helt stødig på hva som rører seg under A-laget, men har "ok" oversikt over rekrutten. Av det jeg har sett av Jibril så er han lynrask, god teknikk etc. Så kan ikke helt se grunnen til at han ikke skal få prøve seg videre.

Benmoussa scoret vel for oss i cupen, og viste gode takter under sesongoppkjøringen, men allikevel var han ikke i nærheten av Nije, som virkelig imponerte meg i vinter.

Når det kommer til Ahmadi, så syns jeg det er rart at du trekker den konklusjonen. Selv syns jeg ikke han er all verden, annet enn at han er meget plasseringsdyktig noe som resulterer i en del mål. Han er en Mos "light", men har allikevel bøttet inn på rekruttnivå. Men mål er det som teller som spiss.

Jeg gleder meg til å se Alba på et høyere nivå, for han har jeg hørt snakk om i mange år nå. Svær fyr til å være så ung, og skrytt opp i skyene av en som trente juniorlag i Skeid. Gleder meg til fortsettelsen.

Uansett, det har i år vært nesten morsommere å se rekruttene i år kontra A-laget.
                Grunnen til at jeg "vraker" Jibril er at han i motsetning til 95-generasjonen Alba og 96-generasjonen Nasberg ikke har fått kontrakt. Jibril er sistesesong junior. Og klubben må stille følgende kyniske spørsmål: Har denne spilleren det som skal til for å bli tippeligaspiller? Han har vært ok i Oddsen-ligaen. Men så er jo spørsmålet: Skyldes det han, eller skyldes det at han har gode lagkamerater.

Men han har jo mulighet til å overbevise i løpet av resten av sesongen. Benmoussa syns jeg har vist mer enn Jibril når han har fått sjansen. Nije imponerte før sesongen, men dessverre en skade satte han utenfor seriespill. Ahmadi har fått sjansen som spiss, men har ikke scoret så veldig mye på rekruttnivå i år. Men jeg er av den overbevisning at Ahmadi faktisk kan gjøre suksess som stopper. Han er bevegelig, han er god til å holde på ballen og har mye innsats. Og ikke minst så har han vært god på defensive dødballer. Mitt råd er å prøve han som midtstopper

Alba har fått kontrakten sin. Det kommer nok som en overraskelse for endel. Men nå får han sjansen til å bevise at det klubben mener at han har, at han faktisk har det

Og ja, det har vært en fornøyelse å se rekruttene i mange kamper. Når de setter fart på kula og beveger seg i forhold til hverandre, så er det knapt noen lag som kan følge dem på dette nivået.

Comment

Hvordan fungerer disse reglene eksakt? De av 94-generasjonen som ikke får proffkontrakt i år, vil uansett forsvinne etter denne sesongen?

Comment

Men jeg er av den overbevisning at Ahmadi faktisk kan gjøre suksess som stopper. Han er bevegelig, han er god til å holde på ballen og har mye innsats. Og ikke minst så har han vært god på defensive dødballer. Mitt råd er å prøve han som midtstopper.
                    Det er vel mange spisser som har blitt omskolert til midtstopper før, så hvorfor ikke prøve =)

Og ja, det har vært en fornøyelse å se rekruttene i mange kamper. Når de setter fart på kula og beveger seg i forhold til hverandre, så er det knapt noen lag som kan følge dem på dette nivået.
                    Det blir litt som forskjellen på Herrelandslaget og U21. Natt og dag, pluss at unggutta liker å leke med kula og er uredde.
                    Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Anders Eriksen – 1994
                      Fitim Kastrati – 1994
                      Monir Benmoussa – 1994
                      Jibril Bojang – 1994
                      Shåresh Ahmadi – 1994
                      Synd hvis disse forsvinner. Mener at noen av disse viser bra potensiale, og at de fort kan ta noen bra steg neste sesong.Folk utvikler seg litt forskjellig..

Comment

Originally posted by wanderer View Post

Vel av det jeg har sett av Bojang så virker han som en virkelig humør spiller. Han er veldig rask, sterk og teknisk noe som gjør at han er veldig god en mot en offensivt. Jeg blir stadig overasket over at han plutselig blir borte og at vi hører lite om han på en stund. Han er vel fortsatt med i G-18 så ett vist nivå har han jo inne. Jeg sitter også med en følelse at det er litt dårlige holdninger innad i bildet her. Var slett ikke noe hyggelig under Cairnarige Elite tureringen når han scorer og han velger å gå bort å feire med kompis gjengen. Men hvem vet, tror hvertfall han har potensialet til å bli en god ving, mye ekstrem kompetanse men må jobbe med mye.

Benmoussa vet jeg ikke helt hva jeg skal si noe om. Mange er begeistra for unggutten men jeg ser ikke for meg at han blir tippeliga kvalitet med det første. Men jeg er ikke like sikker, det som hvertfall er sikkert er at han har gode holdninger og det kan være like viktig for å slå gjennom som alt annet til sammen.

Ahmadi er rekruttlagets mest undervurderte spiller etter min mening. Synes alltid han er god, 100%innsatts, god førsteforsvarer. God på hodet, god i oppspillingsfasen og smart i boks. Men alikevel så tror jeg han mangler det lille ekstra for å slå igjennom for oss. Vi spiller med kun en spiss og nåløyet blir for trangt. Ser for meg at han kommer til å gå til en første divisjon klubb der han blir i noen år og presterer godt før han blir plukket opp av ett middels-dårlig tippeliga lag og gjør det bra.

Ellers må jeg innrømme at ikke har sett så mye av Alba i det siste, men det er jo en spiss med mye kraft, råskap og fart. Men jeg så ikke den komme at han fikk kontrakt. Han har vel også vært ute med en del skader har han ikke det?

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                          Hvordan fungerer disse reglene eksakt? De av 94-generasjonen som ikke får proffkontrakt i år, vil uansett forsvinne etter denne sesongen?
                          Spillere som man vurderer ikke har forutsetninger for tippeligaen, vil jo få opplysninger at de ikke vil bli satset på. Hvis de ønsker å spille fotball, så vil de søke andre steder.

Men det er ikke bare sisteårsjuniorer som blir vurdert. Ta f.eks denne keeperen som var med på tv-serien hvor de skulle kåre beste keeper. Vedkommende var 95-generasjon, men forsvant likevel fra klubben før sesongen. Og på slutten av denne sesongen så er det mulig at det forsvinner endel 95-generasjon spillere også. Det skyldes at man før sesongen tok opp hele 13 guttelagsspillere. For rekruttlaget skal ha et formål. Det er ikke holde på spillere for å vinne divisjonen, men for å utvikle spillere som kan ta steget opp til a-laget.

Men det viktigste man følger med på ang. junior-spillerne er deres utvikling. Og hvis man tar utgangspunkt i at mange av de som spiller fast på dagens rekrutt-lag spilte veldig sjeldent i fjor og m.t.p resultatene ifjor med resultatene i år, så forteller det om en kraftig fremgang. Ta f.eks en spiller som Blårud, han var innbytter i endel kamper i fjor. Dvs hans nivå var i fjor IKKE god nok til å starte kamper. Dette var altså på et lag som gikk på tap etter tap. I år er han en av de viktigste brikkene på rekruttlaget, som altså står med 7 av 8 seire og t.o.m fått sjanser på A-laget.

En grei tommelfingerregel man kan ha når det gjelder fremtiden til sisteårs juniorer er at hvis det lakker mot slutten av sesongen og det ikke blir tilbudt kontrakt, så blir det ikke kontrakt. For man kan være sikker på, hvis klubben var overbevist at nåværende sisteårsjuniorer hadde overbevist om at de kan ha tippeliga-framtid så ville de fått kontrakt sammen med Nasberg og Alba.

Når det gjelder gjengen som er nestsisteårs-juniorer så kan man telle opp antall kamper på slutten av sesongen. Gaye og Iqbal vil trolig også være i Enga til neste år. Malik derimot, det kan være en annen skål

Comment

da er det bare og gratulere gutta med kontrakt, håper de får litt spilletid i "safe" kamper i TL til høsten, da med tanke på at vi leder 3-0, så de kan komme innpå.
                            ikke overrasket over at Shåresh ikek fikk kontrkat, jweg synes ikke han eer helt TL mat for øyeblikket, menkanskje om et par år til.
                            Bojang er kjapp, så jeg hadde nesten trodd at han kom før Ricki.
                            enga4ever

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
                              ikke overrasket over at Shåresh ikek fikk kontrkat
                              Shåresh Ahmadi signerte proffkontrakt da han kom til klubben i 2010 og er forsatt under kontrakt: http://fxt.no/vif/article2968263.ece (gamle vif-fotball.no)

Comment

Working...
                              X