Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Ivan N og Riki Alba med proffkontrakter

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Thomas View Post
    Shåresh Ahmadi signerte proffkontrakt da han kom til klubben i 2010 og er forsatt under kontrakt: http://fxt.no/vif/article2968263.ece (gamle vif-fotball.no)
    Takk for relevant input.

Det forklarer min misforståelse. jeg stusset veldig på at ikke Shåresh fikk proff kontrakt.

jeg liker han veldig, får håpe den blir forlenget når den går ut sommeren 2013
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by wanderer View Post
      Det er vel mange spisser som har blitt omskolert til midtstopper før, så hvorfor ikke prøve =)

Det blir litt som forskjellen på Herrelandslaget og U21. Natt og dag, pluss at unggutta liker å leke med kula og er uredde.
      Hvis en spiller er duellsterk, og trygg med ballen så kan en spiss forholdsvis kurant omskoleres til stopper. For det handler bare om å vinne dueller i egen 16-meter i stedet for motstanderens.

Det andre er veldig logisk. For A-landslaget er preget av Drillo. De har omtrent ikke lov til å behandle ballen uten å sende videre. Derimot u-21 og yngre lag har gått bort fra Drillo-fotballen i stor grad.

Jeg håper at landskampen mot ubetydelige Albania ga Norge signal om å tenke annerledes. Kort fortalt: At Drillos øst-europeiske stalin-fotball er gårsdagens løsning, og at man må i Norge begynne å fokusere på at spillere har tekniske ferdigheter. På 80-tallet sto Danmark overfor samme problemstilling. De valgte å fokusere på at også danske fotballspillere kunne være teknisk gode. I 1992 ble Danmark europamester i fotball. Jeg sier ikke at Norge vil bli europamester om 10 år. Men Norge har mange forutsetninger for å utvikle gode fotballspillere.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
        Takk for relevant input.

Det forklarer min misforståelse. jeg stusset veldig på at ikke Shåresh fikk proff kontrakt.

jeg liker han veldig, får håpe den blir forlenget når den går ut sommeren 2013
        Hans kontrakt går ut etter denne sesongen. Og det beklagelige er at Shåresh er ikke nærmere A-laget enn han var for etpar år siden

Comment

Takk for info, dette var jeg ikke klar over, jeg trodde han fikk prøve seg litt under Martin Andresen sin periode for et par år siden, ikke at han hadde kontrakt. Men da er jeg redd den kontrakten ikke blir forlenget.
          en annen ting ved og gi Alba og Ivan kontrakt, kan være for at ingne andre skal komme og snappe dem opp gratis/billig, at disse vil utvikle seg videre, for jeg kan ikek helt se at disse gutta er A-lags mat for øyeblikket.
          enga4ever

Comment

Vi har følgende midtstoppere: Giancarlo González, Simon Larsen, Shola Akinyemi og Ivan Näsberg. Så lenge André Muri er skada er i hvert fall Näsberg høyaktuell som stopper. Synes Näsberg har vært hakket bedre enn Akinyemi på rekruttlaget også, så ser ikke bort i fra at han per dags dato er tredjevalg.
            in Absinthia

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
              Takk for info, dette var jeg ikke klar over, jeg trodde han fikk prøve seg litt under Martin Andresen sin periode for et par år siden, ikke at han hadde kontrakt. Men da er jeg redd den kontrakten ikke blir forlenget.
              en annen ting ved og gi Alba og Ivan kontrakt, kan være for at ingne andre skal komme og snappe dem opp gratis/billig, at disse vil utvikle seg videre, for jeg kan ikek helt se at disse gutta er A-lags mat for øyeblikket.
              Alba er ikke nærheten av A-laget for øyeblikket. Han er reserve på rekruttlaget. Derimot Nasberg, hva skal man si. Vedkommende har hatt en veldig god utvikling. Han har tatt stopperplassen på rekruttlaget. Og er stort sett stødig mot spillere som er langt større enn han. Samt at i enkelte dueller så viser han vannvittig spenst.

Med Muri ute og Gonzalez/Larsen som stoppere, hvem er førstevalget bak dem?

Comment

Da må det vel være danske Niclas Høgh (om han fortsatt er aktuel)som er tenkt en stopper plass sammen med Muri - Gonzales om en er borte, og så da Nasberg bak dem. eller så flytter Reka Gonzales opp på midtbanen, for han gjorde det bra sist han spillte der.
                enga4ever

Comment

Working...
                X