Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Molde 3-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by dreadedbyfew View Post
    Jeg ler høyt av de som mener Børven spilte en bra kamp igår; selv om han jobber og sliter mye, så kåler han ekstremt med pasninger og de sjansene han brenner.
    Det er ingen som sier at Børven spilte en bra kamp i går. Det jeg sier er at Samuel spilte en ræva kamp. Han var nær ballen 2 ganger og den ene av dem førte til Moldes mål.

Når jeg ser at konklusjonen til flere ikke er at det var feil å sette han innpå, men feil at han ikke fikk spille mer, er det bare å gi opp.

Det siste jeg sier i denne saken: Se de siste 11 minuttene om igjen.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
      Det er ingen som sier at Børven spilte en bra kamp i går. Det jeg sier er at Samuel spilte en ræva kamp. Han var nær ballen 2 ganger og den ene av dem førte til Moldes mål.

Når jeg ser at konklusjonen til flere ikke er at det var feil å sette han innpå, men feil at han ikke fikk spille mer, er det bare å gi opp.

Det siste jeg sier i denne saken: Se de siste 11 minuttene om igjen.
      Jeg har ikke sagt at Samuel hadde et super-innhopp. Men skal liksom Børven ha carte blanche uansett hvor ræva han spiller? Kunne likesågodt ha satt innpå Mos etter 65-70 min. Men iom. at han fiser avgårde til Køben snart, så er det vel greiest å fokusere på de som faktisk skal være her en stund.

Comment

Ja, men se hva jeg skriver da. Samuel vant ikke én duell! Han skjerma ikke ballen én gang. Han løp ordentlig én gang på 11 minutter. Han vant ikke én hodeduell. Det var mange oppspill på Samuel, men han var ikke kjapp nok til å komme dit ballen landa. Da han var en mot en med en motspiller så sparka han vekk ballen så Molde scora! Du ser deg blind på hva Samuel KAN gjøre og ignorerer hva han faktisk gjorde.

SELVSAGT hadde en sliten Børven på banen vært å foretrekke foran den "innsatsen" Samuel la ned i går. Samuel er direkte årsak til at vi mista ballen som førte til Moldes mål. Ser du det ikke??
        Faktum er at selv en spiller som John Carew ikke hadde hatt sjans til å gjøre noe fornuftig med de håpløse klareringene som var upresise og i et størrelsesforhold med 4 ganger så mange Molde spillere. Merkelig å slakte en spiller på bakgrunn av et slikt faktum.

Nå blir jeg litt sjokkert, men fremfor alt skuffa over hvor lite du krever av en spiller. Mener du seriøst at en spiller ikke skal jage forsvarsspillere fordi han vil miste energi ved en eventuell kontring?
        Det var ikke det jeg skrev, så jeg skjønner ikke hvor du tar det fra. Forskjell på å jage ballfører og være i maksspurt etter ball når laget ligger 40 meter dypere i banen og du er alene mot 4-5-6 spillbare Molde spillere. Den taktiske vurderingen min er i tråd med internasjonal fotball, se hva F.eks. Wayne Rooney i Man U gjør, med coaching fra Alex Ferguson. Dersom du har sett u21-laget så bør du ha bitt deg merke av denne taktiske vurderingen til Norges toppspiss. Marcus Pedersen så seg nødt til å tilpasse spillestilen sin mot Spania, da han kom i samme situasjon som Samuel, og han fikk full støtte av den suksessfulle u21-treneren Skullerud.

Comment

Jeg trur de som ville ha sett mer av Samuel i gårsdagens kamp, bør ta FrankOs oppfordring om å se på nytt de minuttene han spilte, på alvor.
          Generelt har jeg også villet sett mer til Samuel fra start, men analysen fra gårsdagens kamp er soleklar: Børven jobba hardt og kom seg til flere sjanser enn vanlig, men hadde uflaks som ikke satt minst en i nota. Samuel la ned sjokkerende lite jobb de minuttene han var på.
          Med fasit i hånd er det da faktisk enkelt å si at det nok var riktig å ikke bytte inn Samuel før...

Comment

Originally posted by dreadedbyfew View Post
            Det er 2 av Rekdal sine bytter som gjør at vi taper 2 poeng her. Spesielt det überfeige Berre ut, Thomassen inn-byttet gjør at vi blir mye mer defensive og baktunge, og gir Molde sjansen til å utligne (noe de seff gjør når vi spiller så kokkos). Børven ut, Samuel inn er et riktig bytte, men byttet kommer ALTFOR SENT (burde kommet typ 15-20 min før) Jeg ler høyt av de som mener Børven spilte en bra kamp igår; selv om han jobber og sliter mye, så kåler han ekstremt med pasninger og de sjansene han brenner.

Og forsvaret vårt, herregud! Høgh kan ikke komme fort nok. Kan ta stein, saks, papir om hvem av Muri og Gonzalez som må vike plassen; begge suger lut. Hva forsvaret driver med på Moldes andre mål må gudene vite; at Berget liggende får spille en pasning til Linnes som scorer er fuckings skandaløst!

Det positive er at vi begynner å ligne på noe offensivt. Berre har plutselig våknet fra dvalen og DJ Solli gjør et kjempeinnhopp på midtbanen! Hold den mannen langt unna backplassen, så har han mye å bidra med fortsatt.
            Berre har vist at han fortsatt kan som fotballspiller. Han spiller med kløkt. Han gjør ingenting fancy. Men har faktisk fått en ny vår som indreløper. Men dessverre så tynger alderen og han klarer ikke 90 minutter lenger.

Men å bytte ut Thomassen var ikke smart. Åpenbart tenkte Rekdal at Thomassen kunne gi defensiv trygghet i midtbanen. Men det er ikke nødvendigvis slik at en forsvarspiller inn på midtbanen vil gi defensiv trygghet. For han er ikke god nok forsvarsspiller og blir da ikke bedre på "feil" plass. Skulle heller satset på Blårud og fått en som skulle løpt.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
              Jeg trur de som ville ha sett mer av Samuel i gårsdagens kamp, bør ta FrankOs oppfordring om å se på nytt de minuttene han spilte, på alvor.
              Generelt har jeg også villet sett mer til Samuel fra start, men analysen fra gårsdagens kamp er soleklar: Børven jobba hardt og kom seg til flere sjanser enn vanlig, men hadde uflaks som ikke satt minst en i nota. Samuel la ned sjokkerende lite jobb de minuttene han var på.
              Med fasit i hånd er det da faktisk enkelt å si at det nok var riktig å ikke bytte inn Samuel før...
              Gidder ikke se de 11 minuttene. Såpass stoler jeg på analysen til en seriøs fyr som FrankO - Samuel gjorde lite i går og det var dårlig. Punktum.
              Mulig han var pissed fordi han ikke hadde fått komme inn før? En grunn for å ikke gidde? Langt i fra, men en mulig forklaring...

Men at disse nå "berømte" 11 minuttene skal brukes som viktigste grunnlag for å vurdere Samuel sin videre karriere i Vålerenga-angrepet, syns jeg er å overdrive. Han har også vært på banen i noen andre kamper i det siste. Og prestasjonene der bør også tas med i den vurderinga - synest eg...

Comment

Jeg har lest igjennom mesteparten nå og jeg mener at jeg stiller meg hvertfall delvis bak det FrankO skriver. Så ikke ferdig for en time siden å etter det jeg har lest her er jeg mest enig med FrankO. Jeg er også litt uenig kritikken av Samuel i dag, og også hva slags forventninger man skal kunne ha til en enslig spiss.

For det første. Ja forsvaret står kanskje litt høyt, men det er først og fremst midtbanen som failer i dag. Det blir for mye rom å dekke å når vi mister ball taper mange andreballer som vi gjør fra 25 minutt gjør vi det vanskelig for oss selv.

Når det gjelder det at Solli kommer inn å viser hvor viktig det er å løpe synes jeg er greit, men jeg synes også Doffen og Berre løp en del. Du ser det tydelig og også sett det i de seneste kampene at vi endelig klarer å fylle på i boks og at de også er det i retur rom og lignende. Berre synes jeg har en litt mixed prestasjon i dag, er god de gangene han får involvert seg ellers så synes jeg også han er litt passiv til tider. Men absolutt godkjent. Doffen løper også mye og jeg synes han er veldig god uten ball også offensivt, men det han produserer med ball i beina i situsjoner som fort kunne blitt farlige gjør meg trist.

Ellers vil jeg si at jeg tror vi vil få se mer av det vi så de første 20 minuttene i dag utover, mange farlige innleggsitusjoner der vi kommer oss rundt og også fyller godt opp. Fortsetter vi det sånn er det bare tidsspørsmål før Børven begynner å putte flere mål. I dag synes jeg han den første 30minuttene var farlig, og han kunne fort gått av banene i dag med scoring.

Jeg må også si at jeg skjønner lagoppstilling og byttene i dag. Samuel har mye å gå på før han er ett soleklart valg på topp, min kritikk er først og fremst at vi bruker Børven hvis vi kun har planer om å forsvare oss eller ikke presser høyt. Da er Samuel ett mye smartere valg i og med at han er bedre til å holde på ballen og mye sterkere og raskere.

Når vi putter på til 3-2 så forstår jeg at vi holder ut, når vi de siste minuttene skal forsvare oss inn til seier så forstår er det tydlig at han ønsker seg en annen spisstype på topp som kan bite mer fra seg alene. Jeg er ikke enig med FrankO om at vi skal forvente at han løper hele tiden, det eneste vi kan forvente er at han jobber hardt i de situsjonene han er oppe i og det synes jeg han gjorde. Mye kraft og mye vilje i dag, men de forsvarte seg godt Molde og han ble alene de siste minuttene. Man kan ikke forvente at man skal løpe seg frebrilsk når man spiller alene mot 4 mann i bakre firrer. Da kan man ikke vinne ballen. Da får vi bare satse på at han gir 100% i de situsjonene der det er mulig å vinne ball.

Så for å runde av.

- Børven blir god, bare vent.
                - Forsvaret og +
                - Midtbanene dårlig til tider.
                - Mye bra tendenser i perioder.

Gjevn kamp mot ett av tippeligaens beste lag som er på gang. Surt at vi slipper den inn på slutten, ett skudd som er umulig for keeper å ta, se hvor lavt ballen er når den når keeper. spretter nesten i bakken. Kongshavn er helt sjanseløs.

Comment

Ja er enig med fler at Samuel var dårlig når han kom inn, MEN jeg mener at Samuel burde STARTE kampen fordi han pr i dag er farligere enn børven foran mål og bedre til å utfordre. Så når vi leder ut i 2 omg kan vi sette inn børven og ut med Samuel fordi Samuel er altfor ung og urutinert i hode enn unge børven hva gjelder å evt holde på ball og ha litt mer smarte pasninger i sluttminuttene. Verre er det ikke . Tydelig at Reka gjør alt for å få i gang børven og ja han var nære mot Molde ved å få inn en goal men vi bør starte med den spissen som pr i dag er farligst foran mål. Mot lsk bør Samuel starte for å krige mot kippe og gjøre han sliten. Så inn med Børven

Comment

Ingenting hadde gledet meg mer enn om Børven fant tilbake til scoringsformen. Men han har nå vært her i elleve måneder og har ikke akkurat overbevist, om man ser bort i fra at han bøttet inn mål i treningskampene før sesongen. Om ikke jeg husker feil har han ikke scoret på de elleve siste seriekampene.

Men det blir jo helt feil å sammenlikne Børven og den kampen han spilte mot Samuel og den kampen han ikke spilte. Børven gjorde en brukbar kamp, men kom ikke på scoringslista. Samuel fikk noen minutter som enslig spiss på topp der vi forsvarte en ledelse.

Vi kan jo ikke spille kampen om igjen og se hva Samuel hadde fått til i stedet. Kanskje hadde han scoret fem mål i første omgang, kanskje ingen i det hele tatt. Det vet vi ikke.

Rekdal mener jo selv at Børven har en god del å forbedre i spillet sitt, ut over det å score mål Og når målene heller ikke scores, så er det vanskelig å skjønne hva Samuel må gjøre for å få en mulighet eller to. Fire mål på to treningskamper sier vel litt om at han også kan bidra med et og annet.

Jeg ser ikke på Samuel som ferdig utviklet og kanskje har han godt av å ikke få slippe til riktig enda. Men han har jo spilt litt og vært vår bestemann ved minst en anledning. Hadde vi hatt en spiss som bøttet inn mål så hadde det vært noe annet. Men det har vi jo ikke. Og med fire mål på et par treningskamper så er det vanskelig å skjønne hva mer han kan gjøre for å få sjansen.

Comment

Ifølge OptaNor så hadde vi 7 avslutninger på mål mot Molde, og det var sesongbeste.

Comment

Working...
                      X