Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Bærum - Vålerenga 2 mandag 1. juli kl 1800

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Daniel37 View Post
    Jeg vet. Men jeg ser etter noe som viser tegn på mulig utvikling. Hvis man har kommet forbi g-16 og enda ikke behersker det å nikke en ball tilfredstillende som en stopper, da har man et problem.
    Synes han viser noen gode sider også! Han har definitivt en del å gå på i duellspillet, både langs bakken og i lufta. men dette er noe som han garantert vil forbedre, når han får mere spilletid. Ellers, så viser han ganske god ro med ballen og prøvde å være kreativ fremover. Fin ballbehandling!

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
      Så galt var det da ikke. Han knuste midtstopperne til Bærum på den ene corneren, en knallhard heading fra syv meter som gikk 20 centimeter utafor. Det var så nært utligning som det går an å komme. En generell ting med unge spillere er at de varierer veldig. Mot Asker så f.eks Iqbal ut som en 12-åring, mens han i går plutselig var Vålerengas beste. Og det mot tilsvarende hard motstand.
      Støtter dette innlegget.

Viktig å ikke konkludere at unggutter ikke er gode nok basert på enkeltkamper, trener teamet rundt han vet nok best hvor høyt potensialet til Dingmeijok er. Er han ikke god nok så forsvinner han, stabiliserer han seg på høyerer nivå så er han videre. Viktig poeng er jo at han bare er 16 år.

Presset på akademiet er svært høyt. Ganske lite nåløye for å være med i det "gode lag" der.
      Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Så galt var det da ikke. Han knuste midtstopperne til Bærum på den ene corneren, en knallhard heading fra syv meter som gikk 20 centimeter utafor. Det var så nært utligning som det går an å komme. En generell ting med unge spillere er at de varierer veldig. Mot Asker så f.eks Iqbal ut som en 12-åring, mens han i går plutselig var Vålerengas beste. Og det mot tilsvarende hard motstand.
        Nåja, nå tror jeg du tar feil av midtstopperne. Mener at det var Nasberg som sto for den headingen.

Men for all del, jeg håper jeg tar feil her. Men det er den hunchen jeg har når jeg har sett han spille.

Den som dog skuffet mest mot Bærum var Fellah. Har dessverre blitt endel av de kampene både i år og ifjor. I stedet for å være bevegelig og se etter medspillere, så skal han konsekvent ha ballen på fot stillestående og forsøke å være fiks.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
          Støtter dette innlegget.

Viktig å ikke konkludere at unggutter ikke er gode nok basert på enkeltkamper, trener teamet rundt han vet nok best hvor høyt potensialet til Dingmeijok er. Er han ikke god nok så forsvinner han, stabiliserer han seg på høyerer nivå så er han videre. Viktig poeng er jo at han bare er 16 år.

Presset på akademiet er svært høyt. Ganske lite nåløye for å være med i det "gode lag" der.
          Nå er ikke jeg trener da. Men jeg vil anta at trenerteamet vil se etter utvikling. Men nå er Akinyemi fristilt, så han vil få flere sjanser i år. Forhåpentligvis så vil også Nakkim også gjøre det. Så kan man vurdere etter sesongen, om hvem som har hatt størst utvikling.

Forøvrig blir det interessant å se hva trenerteamet vil velge å gjøre med 94-generasjonen som preger angrepslinja. Disse er sisteårsjuniorer. Det er kamper hvor Benmoussa, Kastrati, Bojang har spilt bra. Men det har variert, og i går var ikke Kastrati god. Benmoussa var aktiv og prøvde. Lyktes ikke alltid. Bojang var ikke på banen eller på benken.

Comment

Det spøker for dem. Tipper de fleste ryker ut. Den eneste som over tid har prestert jevnt og trutt i år har vært Benmoussa. I går mista angrepet all trykk når han gikk ut i pausa. Er Benmoussa og Näsberg som er nærmest tippeligadebut sånn jeg ser det. Benmoussa kan være en spiller å sette inn på slutten når laget pumper baller inn på jakt etter et mål. Han er utrolig smart i bevegelsene inne i boksen. Det så man også da han kom inn i cupen. Et herlig mål der han rykka seg fri i riktig øyeblikk og sto akkurat i 45 grader da Zahid kom seg fri på linja.

Den evnen trenger Vålerenga. For øyeblikket er det bare Morten Berre som har akkurat den plasseringsdyktigheten i tippeligalaget.
            in Absinthia

Comment

Det spøker for dem. Tipper de fleste ryker ut. Den eneste som over tid har prestert jevnt og trutt i år har vært Benmoussa. I går mista angrepet all trykk når han gikk ut i pausa. Er Benmoussa og Näsberg som er nærmest tippeligadebut sånn jeg ser det. Benmoussa kan være en spiller å sette inn på slutten når laget pumper baller inn på jakt etter et mål. Han er utrolig smart i bevegelsene inne i boksen. Det så man også da han kom inn i cupen. Et herlig mål der han rykka seg fri i riktig øyeblikk og sto akkurat i 45 grader da Zahid kom seg fri på linja.

Den evnen trenger Vålerenga. For øyeblikket er det bare Morten Berre som har akkurat den plasseringsdyktigheten i tippeligalaget.
              Rekruttlaget skal ha et formål, det er å utvikle spillere som kan bli a-lagsspillere. Og for en tippeligaklubb som Enga som ikke har mål om "bare å overleve" så blir det satt ekstra press på unge spillere. Så det vil bli en naturlig utsiling.

De som er 94-generasjon i angrepsrekka idag er Kastrati, Benmoussa, Bojang og Ahmadi.

Vurdering:

Kastrati: kjapp. Kan gjøre det lille ekstra. Men er VELDIG ustabil. Kan også falle ut av kamper. Tviler på at han får kontrakt.
              Benmoussa: Er veldig aktiv. Prøver og prøver. Hurtig. Noe mindre ustabil. Og har høyere laveste nivå enn Kastrati.

Bojang. Spiller mindre enn Kastrati og Benmoussa. Det er et klart signal.

Ahmadi: Spiller "fast" når ikke a-lagsspillere blir hentet ned. Veldig innsats og løper mye. God førsteforsvarer. Brenner derimot veldig mange sjanser. Toppscoreren til Enga i Oddsen-ligaen er Chuma. Og han imponerer ikke akkurat når han har fått sjansen på A-laget. Tvilsom til at han får ny kontrakt

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                Ahmadi: Spiller "fast" når ikke a-lagsspillere blir hentet ned. Veldig innsats og løper mye. God førsteforsvarer. Brenner derimot veldig mange sjanser.
                En ting som taler Ahmadi Shåresh imot er at han veldig avhengig av sin høyrefot. Var alene med keeper i en situasjon mot Asker, kom fra høyresiden og keeperen ledet han mot hans høyre fot og bort fra mål.

Målsjansen var stor, men med bare 1 skuddfot så mister man fort alternativer.

Korriger meg gjerne, men mener at FrankO også kommenterte dette under kampen. Som spiss er det viktig å kunne bruke begge beina.

Han er fra Oppsal, veldig sansen for han som kriger og spillertype. Men usikker om han får kontrakt.
                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Spillere født i 1994, karakterskala 1-10, der 10 er 100% sikker på at han får fortsette i 2014 og 1 er 100% sikker på at spilleren ikke får det, seks må til for å bikke i retning av at jeg tror spilleren er her neste år:
                  10: Marcel (kontrakt 31.12.2013)
                  10: Ghayas Zahid (kontrakt 31.12.2015)
                  9: Aaron Samuel (kontrakt 30.06.2016)
                  7: Monir Benmoussa (uten kontrakt)
                  5: Øyvind Knutsen (kontraktslengde ukjent, men tipper 31.12.2013)
                  4: Fitim Kastrati (uten kontrakt)
                  3: Shåresh Ahmadi (kontrakt 31.12.2013)
                  2: Jibril Bojang (uten kontrakt)
                  1: Anders Eriksen (uten kontrakt)
                  in Absinthia

Comment

Spillere født i 1994, karakterskala 1-10, der 10 er 100% sikker på at han får fortsette i 2014 og 1 er 100% sikker på at spilleren ikke får det, seks må til for å bikke i retning av at jeg tror spilleren er her neste år:
                    10: Marcel (kontrakt 31.12.2013)
                    10: Ghayas Zahid (kontrakt 31.12.2015)
                    9: Aaron Samuel (kontrakt 30.06.2016)
                    7: Monir Benmoussa (uten kontrakt)
                    5: Øyvind Knutsen (kontraktslengde ukjent, men tipper 31.12.2013)
                    4: Fitim Kastrati (uten kontrakt)
                    3: Shåresh Ahmadi (kontrakt 31.12.2013)
                    2: Jibril Bojang (uten kontrakt)
                    1: Anders Eriksen (uten kontrakt)
                    Meget bra vurdering. Benmoussa er den som muligens kniper en kontrakt. Men siden Gudmund er førstekeeper, Lars er andrekeeper. Dog tror jeg at det kan være en mulighet for at Knutsen får en kontrakt. For han er tross alt fortsatt ung. Ustabil, men viser tegn til å ha noe.

For det er et mulig scenario, at hvis Gudmund fortsetter utviklingen så forsvinner han til andre klubber. Da står man igjen med Lars som ikke blir yngre med årene og som ettersigende skal gå inn i en keepertrener-rolle.

Eller er det kanskje slik at klubben mener at Nima Danai som har spilt mange av G-19 kamper er et større talent.

Comment

Working...
                    X