Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Vålerenga - Viking søndag 7/7 kl 1900

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd: Vålerenga - Viking søndag 7/7 kl 1900

Vi har 3-1-3 hjemme med 10-11 i målforskjell denne sesongen.
    Viking har 3-0-4 borte med 7-10 i målforskjell.

Et spill på under 2,5 mål ser ganske greit ut.

Green Day-konserten har satt sine spor på Ullevaal-matta. Sjekk webkamera over stadion her (funker i Firefox, ikke i Chrome).

TV 2 sender kampen direkte.
    Last edited by FrankO; 03.07.2013, 13:49.

Liker dårlig at Lecjacks må stå over denne. Yann-Erik de Lanlay spiller på høyresiden til Viking om jeg ikke tar helt feil. Bra til å komme til innlegg. Takk og lov at Grindheim ble i hvert fall, så får vi håpe Ogude skjønner at veien ut i Europa går via samme bra innsats og spill som mot pip-pippene. Ofte jevne kamper mot denne dølle gjengen fra vest.
    Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by maestro View Post
      Liker dårlig at Lecjacks må stå over denne. Yann-Erik de Lanlay spiller på høyresiden til Viking om jeg ikke tar helt feil. Bra til å komme til innlegg. Takk og lov at Grindheim ble i hvert fall, så får vi håpe Ogude skjønner at veien ut i Europa går via samme bra innsats og spill som mot pip-pippene. Ofte jevne kamper mot denne dølle gjengen fra vest.
      Husker jeg feil, når jeg mener at vi har klart å få godkjente resultater mot disse de senere årene, både hjemme og borte. Dvs seier hjemme og minimum uavgjort borte. Men også dratt inn 3-poengere.

Og hvis jeg ikke husker feil, så satte vi vel inn på "det største talentet han har sett" i følge Thorbjørnsen, i andre omgang. Siden har man knapt sett fyren.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
        Husker jeg feil, når jeg mener at vi har klart å få godkjente resultater mot disse de senere årene, både hjemme og borte. Dvs seier hjemme og minimum uavgjort borte. Men også dratt inn 3-poengere.
        2012: Seier hjemme, tap borte
        2011: Seier hjemme, seier borte
        2010: Seier hjemme, seier borte
        2009: Seier hjemme, seier borte
        2008: Tap hjemme, seier borte

Så du har et poeng, ja.

Comment

Originally posted by maestro View Post
          Thomassen er vel ikke så mye dårligere enn Lecjacks defensivt? Han suger lut i det offensive spillet sammenlignet med Lecjaks, men bør klare å få kontroll på Lanlay i forsvarsspillet.
          In the beginning the Universe was created.
          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
          - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
            Thomassen er vel ikke så mye dårligere enn Lecjacks defensivt? Han suger lut i det offensive spillet sammenlignet med Lecjaks, men bør klare å få kontroll på Lanlay i forsvarsspillet.
            Jan har sin force fremover. Men han har blitt bedre og bedre defensivt. Og selv i vanskelige posisjoner, så klarer han å spille seg ut. Thomassen er enkel. Han har ikke ferdigheter til å spille seg ut av vanskelige situasjoner ved å bruke medspillere, der går det stort sett i å spille ut til innkast noen meter fra cornerflagget. Dvs han avverger en sjanse ved å konstruere en ny til motstanderen.

Jeg vil si at vi mister en dimensjon i laget med at Jan er ute.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
              Green Day-konserten har satt sine spor på Ullevaal-matta. Sjekk webkamera over stadion her.
              Her må jeg nesten sitere svaret jeg fikk på Twitter da jeg spurte @NFF_Info om dette ville bli et problem:
              Originally posted by @NFF_Info
              @ehauger Hei! Ullevaal Stadion har god erfaring med å arrangere konserter, og en meget flink banesjef. Så det går nok fint :-)
              ..."Så det går nok fint" my ass.

Merker at jeg er ganske skeptisk. Vi hadde ikke en god kamp mot LSK (selv om vi vant), og uten Lecjaks og Gonzalez er jeg redd for hvordan forsvaret vårt framstår.

Takk faen for at Grindheim fortsatt er med.

Comment

Finner ikke det bildet av matta, ny link eller leter jeg dårlig ?

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                  Finner ikke det bildet av matta, ny link eller leter jeg dårlig ?
                  Første post. Nå er det mørkt så ikke så lett å se. Vent til i morra!

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                    Første post. Nå er det mørkt så ikke så lett å se. Vent til i morra!
                    FrankO, jeg kommer bare til en helt annen side. Riktig link?

Comment

Originally posted by donny View Post
                      FrankO, jeg kommer bare til en helt annen side. Riktig link?
                      Prøv denne: http://193.213.34.122:8080/now.jpg?s...44?wx=0?wy=296

Comment

Fly,

vi mister offansivt trykk med Lecjaks ute, og en god offansiv midtstopper med Gonzales ute også (Gold Cup) kan det bli litt tøft for oss. Så da kan kanskje vår nye Danske midtstopper Niclas Høgh spille?
                        Regner med at vi starter med en noenlunde lik 11er som mot bitte lille strøm.

Gudmund
                        Marczel - Muri - Niclas - Thomassen
                        Berre - Grindhaug - Ogude
                        Calvo - Børven - Fredheim Holm

Hvordan går det med Aaron, er han fortsatt skada?
                        Hvis ikke, kommer han vel som inbytter i 2 omg ved ca 70min for Børven.
                        Fellah burde komme tilbake, forventer og se han i andre omgang.
                        Kommer inn i 2 omg for Berre.
                        enga4ever

Comment

Originally posted by DonNasty View Post
                          vi mister offansivt trykk med Lecjaks ute, og en god offansiv midtstopper med Gonzales ute også (Gold Cup) kan det bli litt tøft for oss. Så da kan kanskje vår nye Danske midtstopper Niclas Høgh spille?
                          Regner med at vi starter med en noenlunde lik 11er som mot bitte lille strøm.

Gudmund
                          Marczel - Muri - Niclas - Thomassen
                          Berre - Grindhaug - Ogude
                          Calvo - Børven - Fredheim Holm

Hvordan går det med Aaron, er han fortsatt skada?
                          Hvis ikke, kommer han vel som inbytter i 2 omg ved ca 70min for Børven.
                          Fellah burde komme tilbake, forventer og se han i andre omgang.
                          Kommer inn i 2 omg for Berre.
                          Høgh er vel ikke klar før 15 juli? Hvis det stemmer blir det vel Larsen. Greit nok!
                          Samuel spilte mot Bærum, så han er ikke skada. Fellah var ikke spesielt bra mot Bærum, så tror ikke han har spilt seg inn i troppen enda. Hvordan er status på Zahid?
                          Regner med at du mener Grindheim og ikke Grindhaug?! ;-)

Siden Thomassen får en sjelden sjanse, så håper jeg han benytter denne sjansen godt. Han hadde en god oppkjøring til sesongen, så håper han får vist noe av dette mot Viking!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                            Høgh er vel ikke klar før 15 juli?
                            Det stemmer. NFF ønsket å gjøre om på overgangsvinduet, så det er nå 15-juli til midten av august.

Dessverre glemte de å se på terminlista. Den "fordelen" det er å kunne hente spillere tidlig ser vi ingenting til fordi det er fotballferie da. Så vi kan først se debutanter i kampen 29/7. Så i praksis betyr denne regelendringen at våre nye kan få en seriekamp ekstra.

Men prisen for denne "fordelen" er at vi ikke lenger kan hente spillere frem til slutten av august. Som er en kjempeulempe da det er en del spillere ute i verden som kan være aktuelle for norske klubber, men som kanskje vil se an tiden inn mot det internasjonale overgangsvinduet i tilfelle noe bedre dukker opp.

Comment

Gold Cup?? F**n, alltid er det noe fjas. Godt at Calvo ikke er tatt ut der i det minste, selv om jeg personlig er bittelitt skuffet over Diego til nå. Bevares, en god spiller, men det blir litt mye "spill for seg sjøl". Mulig det har og gjøre med at laget som helhet sjelden har fått det til å gli særlig godt og at han derfor ikke har fått vist seg fra sin beste side. Kanskje forventningene mine var litt for høye, men jeg savner at han i enda større grad kommer seg rundt backen og får slått inn. Han har jo farta og teknikken, så det kommer vel. Ofte trekker han gjerne inn i banen for å gi plass til Jan som kommer som ei kule på kanten, men mot Viking blir det den langt mer stasjonære Thomassen på back, så da blir breddespillet viktig. Hvis midtbanen slår i rommet mellom back og stopper burde det være bra med boltreplass. Håper på mye folk, men har en følelse at det blir rimelig glissent med tanke på ferie osv.
                              Vi er Vål'enga!!

Comment

Working...
                              X