Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Talentfabrikken til Vålerenga

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Talentfabrikken til Vålerenga

Sa langt i år har følgende spillere fått sjansen på a-laget i det vi er halvveis i sesongen:
    Marcel: 10 tippeligakamper og 4 cupkamper.
    Ali Iqbal: 1 cupkamp.
    Monir Benmoussa: 1 cupkamp.
    Mathias Blårud: 2 tippeligakamper og 1 cupkamp.
    Ivan Näsberg: 1 tippeligakamp.

Jeg kan ikke huske at vi noen gang har hatt flere debutanter fra egen stall i løpet av en hel sesong som vi nå har hatt i første halvdel av årets serie.
    Det er tydelig at det jobbes veldig godt i Vålerenga og at Kjetil Rekdal tør å satse på unge spillere.
    in Absinthia

Originally posted by Hjesus View Post
    Sa langt i år har følgende spillere fått sjansen på a-laget i det vi er halvveis i sesongen:

Jeg kan ikke huske at vi noen gang har hatt flere debutanter fra egen stall i løpet av en hel sesong som vi nå har hatt i første halvdel av årets serie.
    Det er tydelig at det jobbes veldig godt i Vålerenga og at Kjetil Rekdal tør å satse på unge spillere.
    Kan fort bli noen flere som får muligheten til å prøve seg i løpet av sesongen. Regner nesten med at Moussa Nije, kommer til å få teste nivået, så fort han kommer i samme form som han var i vinter. Hadde også vært spennende å se om Jesper Solli kan få noen minutter. Han ser litt lett ut nå, men han har gode ferdigheter.Litt Mykland over gutten!

Comment

På en måte kan man si at Rekdal høster fruktene av det han startet i sin tid. For det var han satte et fokus på å få opp unge spillere. Denne filosofien ble videreført under MA (noe av de få smarte tingene han gjorde) Og det er jo generasjonene fra begynnelsen av 90-tallet og fremover som har stått frem.

Marcel er fast og født i 1994.
      Iqbal fått sjansen født i 1995
      Benmoussa fått sjansen født i 1995
      Blårud fått sjansen født i 1995
      Näsberg fått sjansen født i 1996.

Men jeg lurer på om Reka er litt usikker på Benmoussa, for han er sisteårs junior og har enda ikke fått noen ny kontrakt. Jeg for min del er usikker på Benmoussa. Og i en klubb som Enga som har helt andre mål enn f.eks Hønefoss eller Sogndal, så vil det være ekstra press på unge spillere. For siden målet til klubben er å være i toppen, så må målet for å utvikle spillere være på samme nivå. M.a.o hadde Benmoussa vært i Hønefoss eller Sogndal, så ville han fått a-lagskontrakt for lenge siden.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
        Kan fort bli noen flere som får muligheten til å prøve seg i løpet av sesongen. Regner nesten med at Moussa Nije, kommer til å få teste nivået, så fort han kommer i samme form som han var i vinter. Hadde også vært spennende å se om Jesper Solli kan få noen minutter. Han ser litt lett ut nå, men han har gode ferdigheter.Litt Mykland over gutten!
        Nije imponerte før sesongstart. Men opplevde marerittet for unge spillere, nemlig å bli skadet, som satte han ut en periode. For unge spillere som skal utvikle seg, så bør man ha minst mulig lengre skadeavbrekk. Det kan være en viktig faktor som bremser utviklingen.

Jeg er dog tvilende til at Nije vil få sjansen i år. Derimot Jesper Solli tror jeg det er større sjanse for. Når han kom inn i 2.omg mot Molde2, så var han med på avgjøre kampen. Men jeg syns han minner mer om Reka enn av Mykland. For meg fremstår Solli som en moderne DM.

Comment

Shola Akinyemi spilte vel litt i cup'en, eller hadde han debutert tidligere? Men å er jo ikke han i klubben lenger da..
          Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
          -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
            Jeg er dog tvilende til at Nije vil få sjansen i år.
            Det er derfor jeg skrev "når" han kommer opp på det nivået, før han ble skada. Tror faktisk sjansen er større for Nije, fordi Nije har noe vi mangler på a-laget. Nemlig stor fart og gode evner en-mot-en. Noe vi virkelig hadde trengt i kampene i TL hittils!

Comment

Originally posted by donny View Post
              Shola Akinyemi spilte vel litt i cup'en, eller hadde han debutert tidligere? Men å er jo ikke han i klubben lenger da..
              Shola fikk tre tippeligakamper i fjor og hadde proffkontrakt. Dessuten er Shola 20, ikke junior lenger.
              in Absinthia

Comment

Dette forteller meg bare at det drives jævlig godt på Valle for tiden, og har gjort det en god stund nå. Alexander Olsen gjør en meget god jobb med rekruttene og nedover i systemet jobbes det målrettet og systematisk. Det er en fryd å rusle rundt på Valle og se de ulike årsklassene terpe på mange av de samme øvelsene, hvor skjerpa og fokuserte guttungene er når trenerne gir instrukser. En gammel barndomsvenn av meg kontaktet meg tidligere i sommer. Vi har ikke hatt kontakt på noen år, men han visste at jeg kjente litt til om ungdomsfotballen i Enga. I utgangspunktet er fyren noe så ekkelt som rbk-supporter, men sønnen hans (15/16) hadde fått tilbud om å trene litt med Enga i sommer (stort talent). Jeg la breisida til og listet opp spillere, prestasjoner osv som unggutta har hatt de siste åra, og sannelig er det ikke sådd en liten skap-fan. Vet ikke helt hva det blir til med prøvespill ettersom han bor litt utafor by'n (Ås), men om så skal være skal jeg gjerne stille opp med middager og leksehjelp.
                Vi er Vål'enga!!

Comment

Ås er da ikke så umulig, 20-25minutter med bil. Det er også tog stasjon i Ås så og komme seg til Oslo er ikke vanskelig og det tar neppe så veldig lang tid.

Comment

Shola fikk tre tippeligakamper i fjor og hadde proffkontrakt. Dessuten er Shola 20, ikke junior lenger.
                    Ja, det ante meg vel at han fikk tid i fjor. Så lite kan man huske..
                    Vålerenga, klubben for alle (også ‘Team Drammen’)
                    -‘-‘- Neste år tar vi alt -‘-‘-

Comment

Blir spennende å se hvem i 95-årgangen som får proffkontrakt i år eller nesteår, vi har Mange midtbanespillere i juniortroppen som kjemper om de samme plassene...

Comment

Originally posted by Groruddalen View Post
                        Blir spennende å se hvem i 95-årgangen som får proffkontrakt i år eller nesteår, vi har Mange midtbanespillere i juniortroppen som kjemper om de samme plassene...
                        Hvem av 95 guttene tror dere får kontrakt? Mener selv st blaarud ligger godt an.. Solli kanskje. Nilje har vel stor sjans. Også blir det kanskje Iqbal eller Gaye. Tror ikke beggee får.

Comment

95 generasjonen er mer spennende enn 94. Har mangr fler spillere som kan nåå langt. Mener jeg da

Comment

Originally posted by Groruddalen View Post

Kan jo hente de frem. (rapper fra vif.no)

Keeper
                            Marcus Engebretsen

Forsvar
                            Anders Plassen
                            Haroon Malik
                            Doudo Gaye
                            Ali Iqbal

Midtbane
                            Amir Daush
                            Jesper Solli
                            Mathias Blårud
                            Gagandeep Singh Lally
                            Harmohan Singh

Angrep
                            Moussa Njie

Min vurdering. Jeg har ingen tro på at Engebretsen har noen fremtid i Enga. Men det er mulig han blir også neste år som sisteårs junior, siden han vil da bli den eldste keeperen (Gitt at knutsen ikke får ny kontrakt)

I forsvaret er det vel åpenbart at Malik ikke vil få fornyet tillit. Usikkert også om Plassen. Derimot hvis Iqbal fortsetter utviklingen så kan han få kontrakt. Men man har jo etpar 96'ere som står bak. Og på g-19 kamper så har man endog brukt 97'ere.

på midtbanen er det klart at tyder mye på at Amir Daush ikke får kontrakt. Han fikk faktisk endel sjanser i fjor t.o.m på rekruttlaget, i år har det vært null. Men utover det så er det vanskelig å si, for mange spillere har faktisk vist meget gode takter i år. Jesper Solli var f.eks meget dominerende på rekruttlaget før han ble skadet. "Problemet" for endel 95'ere er at det har kommet 96'ere som også har gjort det bra. Så det er trolig man har et luksusproblem. Jeg personlig tror mest på Blårud og Solli.

Angrep:
                            Nije kommer trolig til å være her neste år. For han sammen med Riki Alba vil være de to eldste (gitt at ingen av årets sisteårs juniorer får kontrakt). Nije imponerte før sesongen, men ble dessverre skadet og satt tilbake. I kampen mot småfugla i Jet-turneringen så var han ikke god. Mye slurv fra hans side og ikke minst så var han lett å lure bort i det defensive.

Men det blir spennende å se hvem klubben vil ha med videre. På dette nivået er det "dog eat dog"-world. De som ikke har utviklingspotensiale vil få beskjed om at de ikke har fremtid.

Comment

Noen som vet om Shola fikk kontrakt med Drøbak Frogn?

Jeg tror Shola har mulighet til å utvikle seg til adeccoliga-spiller, men ikke tippeliga.

Comment

Working...
                              X