Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Vålerenga - Start 1-3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cyrus
    replied
    Originally posted by JohnF View Post
    Gjør hva du vil..
    Når Miniklanen synger "Kom igjen Enga" og vi svarer og klapper for de etterpå så ser i hvert fall jeg for meg at det er en positiv greie for disse småttisene i form av anerkjennelse.
    Om du er for tøff, kynisk og kul til å kjøpe argumentet mitt om at det er nusselig og bra nok i seg selv, så kan du jo tenke på at den positive oppmerksomheten Miniklanen får fra Klanen gjør det et lite hakk artigere for unga å dra på kamp. Hvilket igjen øker sjansen for at vi har en lojal supporter på tribunen om noen år.
    Jeg er imponert over at det lille jeg skrev resulterte i den "leksa". Jeg er da fullstendig klar over alt det du skriver, jeg har da selv vært med å rope "Kom igjen Enga" frem og tilbake med Mini-Klanen i alle år. Nusselig nok det. Men det er jo en ting Mini-Klanen har mot Klanen på Vestbredden nå. Jeg synes ikke at noen få i Bendit skal måtte avbryte en sang for å slenge seg på Vestbredden å rope mot Mini-Klanen. 50 stk fra eller til har vel ikke noe å si? Står jo et par tusen mann på Vestbredden. Dere klarer vel å lage nok liv til at det høres ganske godt borte hos Mini-Klanen. Tror ikke ungene i Mini-Klanen griner på nesa over at noen få holder på med sitt eget oppe i en krok på stadion heller.

Originally posted by Flem View Post
    ...da slipper man de iallefall rundt seg.
    Du vet, det er sannsynligvis sånn mange i Bendit tenker om deg og dine likesinnede også. Dere skjønner vel at man har flyttet vekk for å unngå mer grining fra folk som ikke tåler hverken flagg eller hopping, og som har et helt annet syn på tribunekultur. For er jo det det handler om, to forskjelige synspunkter på hva som er god tribunekultur. Nå har man i flere år i Gaza og halve sesongen i år forsøkt å blande de to sammen, men resultatet har jo vært så som så. Er det ikke da like greit at man tar de vekk fra hverandre, slik at man unngår mer krangling? Vestbredden fortsetter å holde på med sitt, mens de som vil noe annet samler seg i Bendit og holder på med sitt. Så får begge parter heller knalle til når det er kano-sanger

Må nevnes at jeg ikke er med i noen grupperinger, så jeg snakker kun på vegne av meg selv.

Leave a comment:

• maestro
    replied
    Originally posted by -Christer- View Post
    Hva vet du egentlig om at de gir faen i alle andre?

Nå var ikke jeg på Start-kampen, men sto sammen med "de folka" på jubileumskampen. Der ble det svart med full trøkk på kom igjen Enga fra Miniklanen og "Miniklanen klapp klapp klapp" ble startet opp av "de folka" da ropet var ferdig.

Ikaros har lagt ut en tekst om hvorfor de flytter seg og hva de håper å oppnå med et nytt sangfelt. Les den så ser du at det ikke kun er egoisme bak valget.

Man hører jo også disse historiene om at folk har sluttet å gå på kamper pga "de folka". Nå som dem har tatt et valg om å flytte seg til en egen plass, må jo det bare være positivt for resten også.

Nå kan de som har droppet å komme på kamp, trygt vende tilbake, vel vitende om at "de folka" står på en helt annen tribune og ikke vil plage noen på Bredden.

Ikke bare se negativt på ting!
    Når det gjelder stemning (i form av sang) er "de folka" ganske uovertrufne. Sjæl hadde jeg ikke orka å holde det gående på den måten, men om de så står i bare underbukse og sokker og synger 2x45 + i pausa skal i hvertfall ikke jeg klage. Når det gjelder dårlig stemning (i form av aggro) er disse også i en egen klasse. Fint at de har valgt å stå for seg selv, så lenge enkelte der blåser seg opp for den minste ting og truer i øst og vest, uansett om det er mot vakter, kjerringer, unger eller tilfeldige forbipasserende. La dem drive på oppi kroken sin, for med så få tilskuere det er på matchene nå for tida skal vi takke for alle bidrag til liv på tribunene.

Leave a comment:

• -Christer-
    replied
    Det er jo dessverre sånn at "de folka" gir totalt faan i alt og alle bortsett fra sin lille gruppe.
    For min del ser det helt amøbe ut, når folk står i "barings", hopper opp og ned med vaiende flagg. Godt dem er oppi kroken der, da slipper man de iallefall rundt seg.
    Hva vet du egentlig om at de gir faen i alle andre?

Nå var ikke jeg på Start-kampen, men sto sammen med "de folka" på jubileumskampen. Der ble det svart med full trøkk på kom igjen Enga fra Miniklanen og "Miniklanen klapp klapp klapp" ble startet opp av "de folka" da ropet var ferdig.

Ikaros har lagt ut en tekst om hvorfor de flytter seg og hva de håper å oppnå med et nytt sangfelt. Les den så ser du at det ikke kun er egoisme bak valget.

Man hører jo også disse historiene om at folk har sluttet å gå på kamper pga "de folka". Nå som dem har tatt et valg om å flytte seg til en egen plass, må jo det bare være positivt for resten også.

Nå kan de som har droppet å komme på kamp, trygt vende tilbake, vel vitende om at "de folka" står på en helt annen tribune og ikke vil plage noen på Bredden.

Ikke bare se negativt på ting!

Leave a comment:

• j_robber
    replied
    Jeg står, og trives godt på bredden. Allikevel ser jeg på trøkket fra bendit som positivt. De bidrar til at det er trøkk på vår hjemmebane, som det jo skal være. Selv hadde jeg aldri klart å holdt på som de gutta rett og slett fordi jeg ikke orker! Men å synge med på bredden gjennom hele kampen DET gjør jeg!

Noe kritikk kan dem uansett helt klart få.
    1. Utenomsportslig tull som knuffing/slåssing med vakter er en klar uting som man bør bli kvitt!
    2. Man bør ikke leke tøffere enn at man kan unne seg 1 gang i løpet av matchen å la miniklanen runge!

Har også vært mye tromming på skiltene i dte siste. DET er utrolig irriterende!

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Det er jo dessverre sånn at "de folka" gir totalt faan i alt og alle bortsett fra sin lille gruppe.
    For min del ser det helt amøbe ut, når folk står i "barings", hopper opp og ned med vaiende flagg. Godt dem er oppi kroken der, da slipper man de iallefall rundt seg.
    Er mye man kan kritisere de for ja, men de gir ihvertfall 100% på tribunen hver kamp.

Leave a comment:

• Flem
    replied
    Gjør hva du vil..
    Når Miniklanen synger "Kom igjen Enga" og vi svarer og klapper for de etterpå så ser i hvert fall jeg for meg at det er en positiv greie for disse småttisene i form av anerkjennelse.
    Om du er for tøff, kynisk og kul til å kjøpe argumentet mitt om at det er nusselig og bra nok i seg selv, så kan du jo tenke på at den positive oppmerksomheten Miniklanen får fra Klanen gjør det et lite hakk artigere for unga å dra på kamp. Hvilket igjen øker sjansen for at vi har en lojal supporter på tribunen om noen år.

Leave a comment:

• oPsL
    replied
    Gjør hva du vil..
    "Du speller for flere en bare deg sjæl , når du er i enga" .... Syntes den passa fint nå jeg

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Originally posted by Cyrus View Post
    Og hvorfor mener du Bendit skal henge seg opp i hva Mini-Klanen roper mot Vestbredden? Dere holder på med deres greie, Bendit gjør sin greie... Gleder meg til neste hjemmekamp mot LSK!
    Gjør hva du vil..

Leave a comment:

• Cyrus
    replied
    Originally posted by san Paolo View Post
    Men Bendit gikk deler av tida på autopilot - og uten pauser - like mye som trommedunkerne i Kanaris - fx. da mini-Klanen ropte 'Kom Igjen Enga!' - og Bredden svarte, så fikk ikke Bendit det med seg - fordi de kjørte på med sin (ca.) 34. sang i strekk - UTEN pauser...
    Jeg ble med i Bendit på denne kampen og jeg hadde mer ødelagt stemmebånd etter 75 minutter der enn jeg har hatt på noen kamp på Vestbredden hittil i år. Det var deilig å slippe å høre min egen stemme med jevne mellomrom slik det ofte blir på Vestbredden. Det at vi 40-50 som stod i Bendit kjørte på så lenge uten pauser var bare herlig og det er hvertfall slik jeg vil ha det på kamp. Og hvorfor mener du Bendit skal henge seg opp i hva Mini-Klanen roper mot Vestbredden? Dere holder på med deres greie, Bendit gjør sin greie... Gleder meg til neste hjemmekamp mot LSK!

Leave a comment:

• san Paolo
    replied
    Originally posted by Tor Magnus View Post
    Dårlig match, mye trøkk i Bendit!
    Hm... tenk på hvor bra det kune blitt om gutta i Bendit (Ikaros og Isko boys) hadde klart å samarbeide med Klanen og spre engasjementet sitt MIDT IBLANT hovedtyngden av supporterne!

Ja, de er engasjerte. Men såvidt jeg ser det, så oppfører de seg som en sekt som velger å stå på utsida...
    Nå veit jeg ikke hvem som skal lastes mest for at det ikke er noe samarbeid - lederne i Klanen eller lederne i Ikaros ( og Isko).

Men Bendit gikk deler av tida på autopilot - og uten pauser - like mye som trommedunkerne i Kanaris - fx. da mini-Klanen ropte 'Kom Igjen Enga!' - og Bredden svarte, så fikk ikke Bendit det med seg - fordi de kjørte på med sin (ca.) 34. sang i strekk - UTEN pauser...
    Last edited by san Paolo; 14.08.2013, 22:44. Reason: Staveleifer

Leave a comment:

• Erlink_gammel
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post
    Fordi noen av de plassene der de sto SKAL sittes på. Men det høres latterlig ut av vaktene! Selv om jeg ikke forsvarer voldsbruken for det.
    Jeg trodde det var fordi vaktene fysisk forsøkte å flytte på et par folk, jeg. Altså var i mindre tall og tok tak i en eller to. Ett eller annet med at man stod på feil felt? Eller var dette tidligere?

Leave a comment:

• henrig
    replied
    Originally posted by Spinner View Post
    Man kan nesten si:
    http://vif.managerleague.com/images/vifstart1.jpg
    "Finn fem feil"

Ja, det ser ut som om det er vi som er i angrep, men det er faktisk vi som "forsvarer oss".
    Det bildet der er flaut og betgnende.

Leave a comment:

• donny
    replied
    Originally posted by Spinner View Post
    Det er desverre 4 mot 6.
    Er nok ikke det, vi er faktisk 5 mann inne i boksen, du ser det godt om du ser sammendraget. På bildet som ble lagt ut kan det se ut ti lå være 4, men det er 3 av våre i en duell om ballen.

Og han 6 startspilleren er han jeg snakker om som står rett utenfor boksen. Men det er pirk...

Leave a comment:

• Tor Magnus
    replied
    Dårlig match, mye trøkk i Bendit!

Leave a comment:

• Spinner
    replied
    Men se evt på 3. målet mot oss i jubileumskampen...
    Innlegg fra kant, og de står med 5 spillere i boksen vår. Minst 2 av de er helt umarkert.
    Midtbanen er nødt til å ta ansvar defensivt her også, og ikke drive dank utenfor sekstenmeteren.

Jeg tror det er her skoen trykker mest, altså hvordan midtbanen ikke fungerer defensivt på dødball eller på innlegg når vi er i undertall i boksen.
    Jeg er nå ganske sikker på at Reka er klar og tydelig på at de nok burde løpe som f.... hjemover, og at det er lov å falle av / rygge når de kommer med så mange folk inn i boksen. Men det ser litt ut som at en del av de på midten enten "vet bedre" eller "ikke gidder". Desverre.

Man skulle tro at siden vi ofte er i undertall i egen boks, at vi også burde være i overtall nå og da i motstanders boks, men på en eller annen måte så er vi omtrent aldri det. Men jeg skal se litt mer på video før jeg er helt skråsikker.

Leave a comment:

Working...
X