Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; RBK - VIF 0-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reaksjoner; RBK - VIF 0-0

Fyr løs.

-jørn-
    (*´ェ`*)

Jaja, det var ihvertfall et mer fortjent bortepoeng idag enn mot Tromsø

God kjemping og laginnsats. Vi skaper dessverre altfor lite offensivt, men defensivt er det vel en av de bedre kampene i år (ikke at det skulle all verden til)

Brukbart fornøyd, egentlig. Alltid hyggelig å ødelegge for bartene

Kjedelig hvis det ble langtidsskade på Baffo der. Men sånn går det når man møter danske retards med ADHD.

Comment

Sliter vi virkelig fremdeles med kondisen etter en halv sesong? Hvorfor klarer vi ikke å fullføre en kamp?

Comment

Jeg må si vi var veldig gode defensivt, og spesielt Muri og Lecjaks var gode idag.
        Vår danske venn sliter veldig i duellspillet synes jeg, men er god med ball.
        Baffo sleit i første omgang, men var god i andre omgang, helt til tattoo-tullingen torpederte han.
        Hæstad så jeg lite til, det samme med Solli, men de hjalp til å holde Rosenborg på avstand.
        DFH var vår beste framover, og var god idag.
        Berre var rolig med ball som alltid, og holdt jammen meg i 90 minutter og litt til - imponerende.
        Børven kunne scora, og var god på det lille han fikk å jobbe med.
        Fellah var rett og slett dårlig idag synes jeg, og selvom han klarte å holde litt på ballen, skapte han bortimot ingenting.
        Kongshavn, hva kan man si om han? Gi mannen en 5-års kontrakt.
        Taktisk en veldig god kamp av Rekdal, selvom vi ble pressa bakover de siste 5.

Tape 1-3 hjemme mot start og spille uavgjort borte mot RBK viser hvor firkanta ballen er.
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by dreadedbyfew View Post
          Kjedelig hvis det ble langtidsskade på Baffo der.
          Kjedelig for Baffo vil jeg si, for oss er det nok ikke noe krise. Jeg synes Baffo i liket med forrige kamp gjør mye rart og ikke har utmerket seg som klart bedre enn Marcel. Marcel hadde også et bruktbart innhopp i dag.

Comment

Originally posted by arinvoll View Post
            Sliter vi virkelig fremdeles med kondisen etter en halv sesong? Hvorfor klarer vi ikke å fullføre en kamp?
            Hvorfor konkluderer du med at det utelukkende er kondis? Det er helt naturlig at RBK setter press på oss når de vil avgjøre på Lerkendal. Du ser hvor langt de er villige til å gå når de nesten knekker beinet på Baffo og sparker keeperen vår i magen, og enda kjefter de på dommeren når de får kort.

Denne gangen ble det jo i det minste frispark, så ting føles litt mer rettferdig nå enn med den Hirschfeld-episoden.

Comment

Synes det var bra kjemping men altfor mange passninger til rbk når vi var utpresset.

Og jeg blir gjerne med på et spleiselag på flybillett for å få det danske svinet ut av norsk fotball!

Comment

Ut fra forutsetningene er jeg godt fornøyd med denne kampen. I første omgang var vi best, solide bakover og skapte en del sjøl. I andre omgang blir vi totalt overkjørt, men med litt flaks og for en gangs skyld godt forsvarsspill så karrer vi til oss et poeng. God oppkjøring til onsdagen.

For første gang på lenge går det an å være positiv til neste sesong; nå veit vi at vi både kan være solide bakover og skape sjanser framover. Så har vi til mars 2014 på å stete dette sammen og forbedre det.

Det høres veldig dårlig ut for Baffo, med flere mulige brudd i foten (tær+vrist), og sjøl om jeg er en veldig lite voldelig fyr må jeg innrømme at jeg håper Insektet fra flatlandet får kjenne noen skikkelig harde men ryddige taklinger på onsdag. Det er ikke det at han går hardt til, men heller det at han har frekkheten til å diskutere dommeravgjørelsen etterpå, og ikke har en eneste tanke for hva han har påført motspilleren. Svin.

Comment

Nesten helt utrolig, men samtidig fortjent 1. poeng. Det er jo ikke til å bli klok av. Tape 1-3 på hjemmebane for bunnlaget og "vinne" 1. poeng på bortebane mot topplaget... Satt med en følelse av at de sparte Gamboa og råtassen Bille, spesielt. Syns det var merkelig at de ikke startet, men bra for oss. En annen ting. Du verden så kjedelig det var å høre på Tjærnås og han andre duden analysere rbk nesten hele kampen igjennom... Tipper vi møter et mer offensivt og aggressivt rbk lag på onsdag..

Comment

Originally posted by Disko View Post
                    Kjedelig for Baffo vil jeg si, for oss er det nok ikke noe krise. Jeg synes Baffo i liket med forrige kamp gjør mye rart og ikke har utmerket seg som klart bedre enn Marcel. Marcel hadde også et bruktbart innhopp i dag.
                    Nja, med unntak av den perioden i 1.omgang hvor Chibuike brukte han som rundingsbøye, så spilte han ikke så aller verst. Uansett må vi håpe at det ikke er alvorlig, for da har vi bare Marcel på høyreback (og jeg vil ikke se Solli innta den plassen igjen)

Jævla Bille-kødden.

Comment

Originally posted by Trym View Post
                      En annen ting. Du verden så kjedelig det var å høre på Tjærnås og han andre duden analysere rbk nesten hele kampen igjennom....
                      Reagerte på det samme selv, forbaska patrioter.
                      Husker spesielt langskuddet til RBK, hvor Kongshavn redder fint liggende, der Fredheim skriker "JA" ... rett før Kongshavn redder - tulling.
                      Må jo ikke glemme "straffesituasjonen" med Hæstad, hvor RBK spellern (husker ikke hvem det var) tar tak i armen på Hæstad og drar han med seg, hvorpå Hæstad tar igjen slik at begge er like dårlige - klar straffe mener dusta i studio, herlig.
                      For å ikke snakke om situasjonen mot slutten hvor Hæstad er i duell med Chibuike (eller hvordan i helvete man staver det), og dusten tråkker feil og tryner sjæl. Hæstad er ikke i nærheten av beina hans og det ser man klart på reprisen. Allikevel presterer Fredheim å si "klart frispark" - ETTER at reprisen har rulla over skjermen to ganger.

Amatører kalles det.
                      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Ikke brudd for Baffo: http://www.vif-fotball.no/news/artic...rudd-for-baffo

Endelig en kamp der man kunne glede seg over til dels bra forsvarsspill. Synes dog Høegh har noen ræva klareringer fra tid til annen. Muri var vel vår beste i dag, så vidt jeg kunne se fra sofaen.
                        Vi er Vål'enga!!

Comment

Fikk ikke med meg NOE fra denne kampen annet enn resultatet - etterpå.
                          Og jeg er ikke SÅ overraska. Vi spilte jevnt med RBK på Ullevål og tapte i grunnen ufortjent da.
                          For Vålerenga kan banke hvem som helst - det ligger vel i "DNA'n" til klubben vår.

Vi kan fint finne på å banke Danske-bartene på Onsdag.

Var dommer'n litt "Lerkedal-feig" igjen? - dvs. burde Bille fått rødt kort for skade-tacklinga på Baffo?
                          Noen synspunkter på det?

....TV-kommentatorer sleiker RBK... Jaja det gir dem affal ikke mye kred - ikke utafor Trøndelag.
                          Syns fx. Alsaker i TV2 er milevis mer proff - selv om han heier på Brann...

Comment

Dommer'n var overraskende bra. Fryktet at det skulle bikke mer og mer i bartenes favør etterhvert, men han sto distansen ut. Vi kunne fått ei straffe i mot. Det ville i så fall vært en høyst tvilsom en, men sånt har det blitt dømt på der oppe før. Sjelden man får direkte rødt for det klysa fra Danmark gjorde. Han kom for seint inn, fikk gult og det var nok riktig. Linjemannen kløna til en offside mot oss i første omgang, men der er dommer prisgitt hva linjemannen sier og den feilen må sistnevnte ta på sin kappe.
                            Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by maestro View Post
                              Dommer'n var overraskende bra. Fryktet at det skulle bikke mer og mer i bartenes favør etterhvert, men han sto distansen ut. Vi kunne fått ei straffe i mot. Det ville i så fall vært en høyst tvilsom en, men sånt har det blitt dømt på der oppe før. Sjelden man får direkte rødt for det klysa fra Danmark gjorde. Han kom for seint inn, fikk gult og det var nok riktig. Linjemannen kløna til en offside mot oss i første omgang, men der er dommer prisgitt hva linjemannen sier og den feilen må sistnevnte ta på sin kappe.
                              Takk for grundig svar.
                              Lurer litt på om dommern ikke dømte straffe til Svensson fordi han spiller ganske rått - og de to (Han og Hæstad) trolig var 'like gode'...
                              Syns Svensson er (virker?) fæl til å bruke armene - dytta, dro og knuffa i ett sett på Ullevål. Etter min mening var han RBKs mest grisete da - uten at han bikke helt over. Var han like ille på hjemmebane?

Comment

Working...
                              X