Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rekdal a.k.a. "Hroar" jobba for Betsson 2010-12

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Helt for egen del:
    Jeg ønsker meg en klubb som ansetter en manager/hovedtrener som både er i stand til å se forskjell på klubbens og egen lommebok og har peiling på det å lede et fotballag i mellomskiktet i Europa.

Er det virkelig for mye forlangt ?

Comment

Originally posted by McCabre View Post
      Helt for egen del:
      Jeg ønsker meg en klubb som ansetter en manager/hovedtrener som både er i stand til å se forskjell på klubbens og egen lommebok og har peiling på det å lede et fotballag i mellomskiktet i Europa.

Er det virkelig for mye forlangt ?
      Antyder da at du ønsker å sparke Rekdal?
      Man må gjerne synse hit og dit, men å mene at Rekdal har gjort noe galt kan diskuteres.
      Umoralsk, tja? Finnes ingen lovgivning mot det.
      Rekdal er en vinnerskalle, og ville nok ikke reist rundt med Aafk med den hensikt å tape kamper for å blidgjøre "mafia" og annen ulovlig spillsatsing. De forskjellige bettingselskap har øyne og øre oppe, og ville reagert om det var spilt uvanlig mye på spesifikke resultater.
      Man kan mene mye om Rekdal, men han er ingen idiot eller dum nok til å gjøre noe ulovlig i denne saken - så jeg er rimelig sikker på at han er på rett side av loven.
      Vi kan sammenligne dette med Northug, Zucca og mange andre. Norsk Tipping vil alltid grine når profiler fronter konkurrenter, sånn er det bare.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Om 10 år kan det hende TL heter Bettson ligaen, mon tro om Rekdal er like uaktuell som landslagstrener da?

Comment

NFF er jo rekordholdere i dobbeltmoral. De suger så mye penger de kan, ut av diverse teve avtaler. Hva skjer hvis Unibet har en reklame på tv2 i forbindelse med kamp? Ingenting. Disse pengene får NFF sin del av.

For de som fortsatt synes NFF er reale folk: google følgende: "Drillo Expekt"

idioter

Comment

Jeg kan skjønne at slike selskaper er villige til å betale for å få bruke kjente navn. Men at de er like villige til å betale for å bruke navn som Hroar virker jo mer spesielt.

Men så lenge dette er helt adskilt oppgavene som fotballtrener klarer jeg ikke å ta det så alvorlig. I det øyeblikk Rekdal eventuelt har tjent penger direkte på kamper han selv har hatt mulighet til å påvirke blir det selvsagt noe annet.

Litt dårlig dømmekraft selvsagt, men ingen big deal for meg.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
              Men så lenge dette er helt adskilt oppgavene som fotballtrener klarer jeg ikke å ta det så alvorlig. I det øyeblikk Rekdal eventuelt har tjent penger direkte på kamper han selv har hatt mulighet til å påvirke blir det selvsagt noe annet.
              Enig i dette, og det er vel ingen antydninger til at han har tipset eller bidratt til å levere odds på egne kamper? Skjønner at Nøff er sure for konkurranse mot egen hovedsponsor, men utover det kan jeg ikke se at dette har mye medieinteresse utover det vanlige ønsket om å pisse på Enga.
              "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Ha, ha... Klarer rett og slett ikke å ta media alvorlig i forhold til å løpe NØFF sitt ærend. Jeg bruker selv ALDRI Norsk Tipping, av prinsipp. Alle mine penger går til VIF og Betsson/Unibet. At I har jobbet for dem, har jeg bare en kommentar på; So f***** What?
                Blått og godt nyttår!

Comment

Forstår ikke helt hva som er greia her jeg...

Folk gikk helt av skaftet når Tine prøvde å presse Synnøve ut av markedet med markedsmakt. Når Norsk Tipping gjør det samme er det bare rett og rimelig?
                  Har jeg misforstått? Dreier saken seg noe annet?
                  In the beginning the Universe was created.
                  This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                  - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                    Forstår ikke helt hva som er greia her jeg...

Folk gikk helt av skaftet når Tine prøvde å presse Synnøve ut av markedet med markedsmakt. Når Norsk Tipping gjør det samme er det bare rett og rimelig?
                    Har jeg misforstått? Dreier saken seg noe annet?
                    Poenget er at overskuddet fra Norsk Tipping går til breddeidrett. Det går til å bygge idrettsanlegg og andre ting. De samme fasilitetene som Rekdal brukte som liten og som gjorde han god.

Når samme selskap er norsk fotballs hovedsponsor så anses dette som illojal adferd av Rekdal og kan svekke hans sjanser til å bli landslagssjef. Drillo har gjort det samme og senere blitt ansatt som landslagssjef.

Comment

Originally posted by Daniel View Post
                      Poenget er at overskuddet fra Norsk Tipping går til breddeidrett. Det går til å bygge idrettsanlegg og andre ting. De samme fasilitetene som Rekdal brukte som liten og som gjorde han god.

Når samme selskap er norsk fotballs hovedsponsor så anses dette som illojal adferd av Rekdal og kan svekke hans sjanser til å bli landslagssjef. Drillo har gjort det samme og senere blitt ansatt som landslagssjef.
                      At Rekdal skal stå i en slags forhindrende takknemlighetsgjeld til Norsk Tipping resten av livet fordi de kanskje har vært med å sponse anleggene han brukte som ung mener jeg er et ganske svakt argument.

At Norsk Tipping er norsk fotballs hovedsponsor er også et svakt argument da Rekdal var ansatt i Aalesunds Fotballklubb.
                      In the beginning the Universe was created.
                      This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                      - Douglas Adams

Comment

Originally posted by aasp View Post
                        Hva skjer hvis Unibet har en reklame på tv2 i forbindelse med kamp? Ingenting. Disse pengene får NFF sin del av.
                        TV 2 kan vel ikke vise reklame for utenlandske spillselskaper, siden de sender fra Norge. Så det er (foreløpig) ikke et problem.

MAX (?), TV3, Viasat 4 og øvrige kanaler som sender fra England kan derimot vise så mye spillreklame de vil.

LD.
                        Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
                          TV 2 kan vel ikke vise reklame for utenlandske spillselskaper, siden de sender fra Norge. Så det er (foreløpig) ikke et problem.

MAX (?), TV3, Viasat 4 og øvrige kanaler som sender fra England kan derimot vise så mye spillreklame de vil.

LD.
                          Takk for opprydding LD.

Poenget mitt står likevel. Dobbeltmoralen er sterk.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                            Antyder da at du ønsker å sparke Rekdal?
                            Man må gjerne synse hit og dit, men å mene at Rekdal har gjort noe galt kan diskuteres.
                            Umoralsk, tja? Finnes ingen lovgivning mot det.
                            Rekdal er en vinnerskalle, og ville nok ikke reist rundt med Aafk med den hensikt å tape kamper for å blidgjøre "mafia" og annen ulovlig spillsatsing. De forskjellige bettingselskap har øyne og øre oppe, og ville reagert om det var spilt uvanlig mye på spesifikke resultater.
                            Man kan mene mye om Rekdal, men han er ingen idiot eller dum nok til å gjøre noe ulovlig i denne saken - så jeg er rimelig sikker på at han er på rett side av loven.
                            Vi kan sammenligne dette med Northug, Zucca og mange andre. Norsk Tipping vil alltid grine når profiler fronter konkurrenter, sånn er det bare.
                            Nei, jeg vil ikke at klubben skal sparke Rekdal, men jeg blir litt oppgitt av at disse ukloke avgjørelsene stadig kommer og nå ser ut til å hope seg litt opp. Jeg håper også at vi snart blir ferdige med både rettssaken og Hroar Elk, og klarer å starte neste sesong med ganske blanke ark og et godt lag.
                            Jeg trur heller ikke at han har gjort noe direkte ulovlig, men det er jo ganske åpenbart at han også sjøl har skjønt at dette er på kanten av hva som er akseptert siden han ikke skreiv disse tipsa under eget navn.

Klubben gikk ut med støtte til Reka etter Betsson-avsløringa, men visste de også om Unibet-greiene? Jeg håper at han fortalte dem det i samme slengen.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                              Det kan føles så nærme statlig monopolisme som det bare vil for deg, men det er det ikke uansett. Verken NFF eller Vålerenga fotball er eid av denne "skumle, farlige staten" men pussig nok krever drifta av klubben penger!
                              Snakker ikke om NFF eller Enga men NT. Om de ikke er en statlig monopolist, hva er de da? Regjeringen lager til og med kredittkortlover for å støtte de.

Og siden du ikke har fått det med deg, Hroar har sagt han aldri har tippet på Aalesund.

Comment

Skuffa over Reka. Synes han sa han hadde blitt voksen siden sist han var her. Må ha vært veldig nylig, det da?? Kampen mot Lillestrøm var så viktig at "den krever min fulle oppmerksomhet", kampene til Aalesund var tydeligvis ikke like viktige.

Dette er i beste fall å gå foran med et dårlig eksempel. Når sjefen, som tjener X mill i året, selger tips, så er ukulturen etablert. I verste fall ender det med kampfiksing...

I tillegg er det jævla hyklersk. Etter alt pratet hans om "holdninger" og "profesjonalitet" blant spillerne, så klarer han ikke å holde sitt eget gamblingproblem utenom jobben??

Helt enig med Siem, dette er ikke akkurat et pluss i margen.

Comment

Working...
                                X