Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Rekdal a.k.a. "Hroar" jobba for Betsson 2010-12

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• VVV
    replied
    NIF med strengere regelverk: "På et møte i Idrettsstyret i dag ble det vedtatt at både utøvere, trenere og ledere som inngår samarbeidsavtaler med spillselskaper både mister retten til å motta ressurser fra Norges idrettsforbund. I tillegg mister de muligheten til å få konkurrere i Sotsji denne vinteren."

Leave a comment:

• McCabre
    replied
    Originally posted by Alex Malager View Post
    Two wrongs don't make a right, dessverre, men det er all grunn til å kritisere NFF og NTF for det rettighetssalget. Mister fotballen norsk tipping, blir det dessverre ikke mer penger til breddefotball, men høyst sannsynlig mindre.

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Originally posted by oPsL View Post
    Håper dem trekker seg it, slutt på monopol og la dem som gir mest til forbruker vinne!
    Helt greit argument det, men det mangler en komponent. Hva vil du gjøre med breddefotballen? 274 Millioner over fire år var den forrige avtalen som ble inngått i 2009. Synes du fotballen skal klare seg uten de pengene, eller har du trua på at utenlandske bookmakerselskaper er like gavmilde?

http://www.ba.no/sport/article4104870.ece

Leave a comment:

• oPsL
    replied
    Håper dem trekker seg it, slutt på monopol og la dem som gir mest til forbruker vinne!

Leave a comment:

• Alex Malager
    replied
    Hmm.. what's all the fuzz about...

http://www.kampanje.com/markedsforin...cle6819558.ece

Leave a comment:

• McCabre
    replied
    Originally posted by bengt View Post
    Snakker ikke om NFF eller Enga men NT. Om de ikke er en statlig monopolist, hva er de da? Regjeringen lager til og med kredittkortlover for å støtte de.

Og siden du ikke har fått det med deg, Hroar har sagt han aldri har tippet på Aalesund.
    Trudde du mente NFF, men du har sjølsagt rett i at Norsk Tipping har et slags monopol, og er statlig eid. Jeg sliter litt med å se at idretten i landet ville fått noe tilsvarende med penger om vi ikke hadde Norsk Tipping.

Hvis det er Rekas pressemelding du viser til når du skriver at han har sagt at han aldri har tippa på Aalesund, så er ordvalget i den egna til å misforstå:
    "Tippetipsene var på ulike typer fotballkamper, men jeg har aldri gitt tips i mot (min utheving)min egen klubb."

Dette kan jo sjølsagt bare være dårlig norsk, men i denne saken har det vært flere unøyaktigheter/mangler i forklaringene, som for eksempel at Hroar i følge Sunmørsposten først sa at samarbeidet med Betsson bare varte noen måneder, eller at det i pressemeldinga ikke står et kvekk om Unibet sjøl om engasjementet der ligger lengre tilbake i tid.

Til slutt vil jeg rette søkelyset mot Stig Roar Rekdal fra Møre og Romsdal, som nå sikkert er høyt oppe etter å ha fått en voldsom oppblomstring av søketreff på sitt navn på Google

Leave a comment:

• Guest's Avatar
    Guest replied
    Originally posted by Lillebeng View Post
    Skuffa over Reka. Synes han sa han hadde blitt voksen siden sist han var her. Må ha vært veldig nylig, det da?? Kampen mot Lillestrøm var så viktig at "den krever min fulle oppmerksomhet", kampene til Aalesund var tydeligvis ikke like viktige.

Dette er i beste fall å gå foran med et dårlig eksempel. Når sjefen, som tjener X mill i året, selger tips, så er ukulturen etablert. I verste fall ender det med kampfiksing...

I tillegg er det jævla hyklersk. Etter alt pratet hans om "holdninger" og "profesjonalitet" blant spillerne, så klarer han ikke å holde sitt eget gamblingproblem utenom jobben??

Helt enig med Siem, dette er ikke akkurat et pluss i margen.
    Wow, her var det mye å ta tak i.

1. Tror du det å levere tippetips betyr at han ikke klarer å vie nok oppmerksomhet til jobben sin? Hvor mange timer tror du han har brukt på dette?

2. Ende med kampfiksing? Hvorfor tror du det å selge tippetips ender med kampfiksing? I tillegg gikk faktisk tipsene hans med overskudd, noe som er meget imponerende. Det det viser er at han har peil på fotball.

3. Hvordan i allverden klarer du å få det å selge tippetips til å bli et gamblingproblem?

Jeg er helt enig i at dette er et problem, siden man biter hånda som mater seg ved å undergrave Norsk Tipping - så kan man mene hva man vil om tippemonopolet. Det er uansett liten tvil om at Norsk idrett hadde hatt store problemer med å finne seg en alternativ pengekilde til drift og anlegg hvis Norsk Tipping forsvant. Om det er god nok grunn til å opprettholde et monopol er jeg litt usikker på. Men å komme med "kampfiksing" og "gamblingproblem" er langt, laangt ute på viddene.

Leave a comment:

• Lillebeng
    replied
    Skuffa over Reka. Synes han sa han hadde blitt voksen siden sist han var her. Må ha vært veldig nylig, det da?? Kampen mot Lillestrøm var så viktig at "den krever min fulle oppmerksomhet", kampene til Aalesund var tydeligvis ikke like viktige.

Dette er i beste fall å gå foran med et dårlig eksempel. Når sjefen, som tjener X mill i året, selger tips, så er ukulturen etablert. I verste fall ender det med kampfiksing...

I tillegg er det jævla hyklersk. Etter alt pratet hans om "holdninger" og "profesjonalitet" blant spillerne, så klarer han ikke å holde sitt eget gamblingproblem utenom jobben??

Helt enig med Siem, dette er ikke akkurat et pluss i margen.

Leave a comment:

• bengt
    replied
    Originally posted by McCabre View Post
    Det kan føles så nærme statlig monopolisme som det bare vil for deg, men det er det ikke uansett. Verken NFF eller Vålerenga fotball er eid av denne "skumle, farlige staten" men pussig nok krever drifta av klubben penger!
    Snakker ikke om NFF eller Enga men NT. Om de ikke er en statlig monopolist, hva er de da? Regjeringen lager til og med kredittkortlover for å støtte de.

Og siden du ikke har fått det med deg, Hroar har sagt han aldri har tippet på Aalesund.

Leave a comment:

• McCabre
    replied
    Originally posted by Flem View Post
    Antyder da at du ønsker å sparke Rekdal?
    Man må gjerne synse hit og dit, men å mene at Rekdal har gjort noe galt kan diskuteres.
    Umoralsk, tja? Finnes ingen lovgivning mot det.
    Rekdal er en vinnerskalle, og ville nok ikke reist rundt med Aafk med den hensikt å tape kamper for å blidgjøre "mafia" og annen ulovlig spillsatsing. De forskjellige bettingselskap har øyne og øre oppe, og ville reagert om det var spilt uvanlig mye på spesifikke resultater.
    Man kan mene mye om Rekdal, men han er ingen idiot eller dum nok til å gjøre noe ulovlig i denne saken - så jeg er rimelig sikker på at han er på rett side av loven.
    Vi kan sammenligne dette med Northug, Zucca og mange andre. Norsk Tipping vil alltid grine når profiler fronter konkurrenter, sånn er det bare.
    Nei, jeg vil ikke at klubben skal sparke Rekdal, men jeg blir litt oppgitt av at disse ukloke avgjørelsene stadig kommer og nå ser ut til å hope seg litt opp. Jeg håper også at vi snart blir ferdige med både rettssaken og Hroar Elk, og klarer å starte neste sesong med ganske blanke ark og et godt lag.
    Jeg trur heller ikke at han har gjort noe direkte ulovlig, men det er jo ganske åpenbart at han også sjøl har skjønt at dette er på kanten av hva som er akseptert siden han ikke skreiv disse tipsa under eget navn.

Klubben gikk ut med støtte til Reka etter Betsson-avsløringa, men visste de også om Unibet-greiene? Jeg håper at han fortalte dem det i samme slengen.

Leave a comment:

• aasp
    replied
    Originally posted by LameDuck View Post
    TV 2 kan vel ikke vise reklame for utenlandske spillselskaper, siden de sender fra Norge. Så det er (foreløpig) ikke et problem.

MAX (?), TV3, Viasat 4 og øvrige kanaler som sender fra England kan derimot vise så mye spillreklame de vil.

LD.
    Takk for opprydding LD.

Poenget mitt står likevel. Dobbeltmoralen er sterk.

Leave a comment:

• LameDuck
    replied
    Originally posted by aasp View Post
    Hva skjer hvis Unibet har en reklame på tv2 i forbindelse med kamp? Ingenting. Disse pengene får NFF sin del av.
    TV 2 kan vel ikke vise reklame for utenlandske spillselskaper, siden de sender fra Norge. Så det er (foreløpig) ikke et problem.

MAX (?), TV3, Viasat 4 og øvrige kanaler som sender fra England kan derimot vise så mye spillreklame de vil.

LD.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Originally posted by Daniel View Post
    Poenget er at overskuddet fra Norsk Tipping går til breddeidrett. Det går til å bygge idrettsanlegg og andre ting. De samme fasilitetene som Rekdal brukte som liten og som gjorde han god.

Når samme selskap er norsk fotballs hovedsponsor så anses dette som illojal adferd av Rekdal og kan svekke hans sjanser til å bli landslagssjef. Drillo har gjort det samme og senere blitt ansatt som landslagssjef.
    At Rekdal skal stå i en slags forhindrende takknemlighetsgjeld til Norsk Tipping resten av livet fordi de kanskje har vært med å sponse anleggene han brukte som ung mener jeg er et ganske svakt argument.

At Norsk Tipping er norsk fotballs hovedsponsor er også et svakt argument da Rekdal var ansatt i Aalesunds Fotballklubb.

Leave a comment:

• Daniel
    replied
    Originally posted by JohnF View Post
    Forstår ikke helt hva som er greia her jeg...

Folk gikk helt av skaftet når Tine prøvde å presse Synnøve ut av markedet med markedsmakt. Når Norsk Tipping gjør det samme er det bare rett og rimelig?
    Har jeg misforstått? Dreier saken seg noe annet?
    Poenget er at overskuddet fra Norsk Tipping går til breddeidrett. Det går til å bygge idrettsanlegg og andre ting. De samme fasilitetene som Rekdal brukte som liten og som gjorde han god.

Når samme selskap er norsk fotballs hovedsponsor så anses dette som illojal adferd av Rekdal og kan svekke hans sjanser til å bli landslagssjef. Drillo har gjort det samme og senere blitt ansatt som landslagssjef.

Leave a comment:

• JohnF
    replied
    Forstår ikke helt hva som er greia her jeg...

Folk gikk helt av skaftet når Tine prøvde å presse Synnøve ut av markedet med markedsmakt. Når Norsk Tipping gjør det samme er det bare rett og rimelig?
    Har jeg misforstått? Dreier saken seg noe annet?

Leave a comment:

Working...
X