Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Alkohol servering på Ullevaal.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Er vi egentlig så langt unna dette?
    Dolly Dimples på Ullevål Stadion selger vel Pils etc. (hadde de bare kunnet kutte ut den irriterende høye ikkefotball-musikken rett før kamp) - og div. supporter-busser har sine varer...

Tror jeg ender i pluss sjøl også om det blir lov m øl flere steder på stadion.
    Men familie-tribunene bør forbli alkohol-frie...

Comment

Hvis det ikke blir lov på selve tribunen ... Hva er vitsen? Du får øl utafor + i bussen, og hvem rekker og pisse + stå i øl kø før 2nd omgang starter igjen

Comment

Det er overhodet ingen problem å selge alkohol på kamper, alle argumenter er mer eller mindre vikarierende stort sett fra moralister og avholdsfolk. Man kan drikke så mye man vil før kamp og det lille man klarer å konsumere inne på stadion vil ha særdeles liten betydning.

Jeg er stort sett alltid på Bohemen et par timer før kamp og tar et par glass. Om jeg tar et eller to til på stadion betyr ikke det at jeg kommer til å gå bananas og storme banen .

Comment

Selger de virkelig vanlig øl på kamper i Tyskland? Jeg mener å huske at det bare var lov med lettøl. Ellers er det ikke lov med øl på kamper i Skottland og i Barcelona solgte de bare alkoholfritt øl på stadion. Det er ikke bare i Norge at det er skepsis til alkoservering på fotballkamper.

Selv har jeg ingen sterke meninger den ene eller andre veien om saken, men synes vaktene ikke bør slippe dritings tilskuere inn på tribunen. Det er utrolig irriterende å sitte ved siden en full tulling på fotballkamp. Dette vaktholdet er for dårlig i dag og må ytterligere forbedres ved alkoholsalg på stadion.

Comment

Originally posted by Belhaven View Post
            Selger de virkelig vanlig øl på kamper i Tyskland? Jeg mener å huske at det bare var lov med lettøl.
            Det selges alkoholfritt øl på risikokamper, alle andre kamper selges det vanlig øl.

Comment

Uten å starte en større sosiologisk sammenligning av den tyske befolkning og vår egen, tar jeg meg likevel den frihet å påpeke et og annet moment som angår forholdet til alkohol, og spesielt i forbindelse med fotball. Jeg har ikke akkurat vært på kryss og tvers i Bundesrepublikken i øl og fotballens navn, men vil dog vektlegge følgende: Det selges gjerne flaskeøl på gata (lovlig fra små boder) i området rundt en stadion i forbindelse med matcher. Noe slikt hadde vært utenkelig her på berget. Det veit vi alle. Men knusing, kasting, søling, skjæring og så videre, på vei til stadion, er et svært marginalt problem der nede. Det ligger vel i kulturen. Alkoholkulturen. Det samme gjelder ølsalget på ulike arenaer. Plastbegre og bongsystem. Joda. Og gigantiske pissekøer i pausene. Men faen som det funker. Lite bråk og spetakkel. Øl og orden. Litt slarkete håndvask her og der hvis man skal pirke, men likefullt foregår alkoholsalget i ganske ryddige former, på og utenfor stadion. Kan dette funke i Norge?

Ja, det tror jeg helt sikkert. Men som en prøveordning burde kun de mest kontinentale av oss, vi fra hovedstaden, fått testet det ut først. Et par år. Hjemme og borte. Så kunne man eventuelt slippe til andre lags supportere etter hvert. Eller eventuelt ikke.

Comment

Jeg har drukket øl og vin når jeg en sjelden gang har sittet på VIP losjen. Billettene der koster litt over en tusenlapp, med både fri bar og drikke. Som regel sitter jeg på vanlige plasser, men gjennom bedriftsopplegg og bursdager er det ekstra stas med fri bar.

Synes det er dårlig at det ikke finnes en rimeligere slik løsning som fler kan bruke. Alt for dyrt å gjøre mer enn en gang iblant. En familie, et par kalde øl og fotball er naturlig kombinasjon.
                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Working...
                X