Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: Molde-VIF søndag 1. sept kl. 19

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd: Molde-VIF søndag 1. sept kl. 19

Viktigste Vålerenga-begivenhet denne uka er ikke Rettsaken om "Stengel-gate", heller ikke om Ketil Hroar Crazy Dark Horse Rekdal evt. har levert tips for enda flere spilleselskap. Ei heller er det debatten om alkohol på stadion til flere enn vippene...

VÅL'ENGA FOTBALL SKAL SPILLE FOTBALLKAMP!
    Og det skjer i Molde på Røkkeløkka (Aker Stadion) Søndag klokka sju.

Gi DET oppmerksomhet (også) please!!

Helt enig.

Mitt mål før sesongen begynte, var at vi skulle være bedre en i fjor.

Pr dags dato ligger vi på 8. Samme som etter siste runde i fjor. Vi kan fortsatt nå det målet.
    Mange sier at det ikke er noe særlig igjen å spille for? JO! Ære!

Noen som vet noe nytt om skader hos oss eller MFK?

Baffo er vel ute, Marcel gjorde det bra mot LSK. Savnet etter Grindheim er der enda. Det høres ut som han har "gilmores groin" Isåfall må han opereres. Etter hva jeg har skjønt så veit ikke folk hva som er galt? Vet ikke om jeg liker det..
    Ogude er skadet i motivasjonen sin stakar.
    Flere som er verd å nevne?

Usikkert hva som skjer med e-cupkampen til Molde, men det er vel lov å håpe at de er dritslitne etter heavvy kampprogram og at de kolapser mer eller mindre etter 60 min. Sett penger på at VIF scorer i 2. omgang sier "Blonde-Elk"

Comment

Moldes siste 3:
      Vant borte mot Sogndal.
      Uavgjort hjemme mot Odd.
      Fikk grisebank borte mot Godset.

Toppscorer Chukwu spillte vel ikke mot Godset av en eller annen grunn, men regner med å se han fra start på Søndag.
      Tror ikke de har noen karantener heller.

Molde har scoret og sluppet inn omtrent som oss.
      Dog ser det litt vanskeligere ut å komme til målsjanser mot de.
      De har tatt 14 poeng hjemme og 11 borte, så det er ikke voldsom forskjell statistisk sett.

Har gjort hjemmeleksa og prøver å bidra med litt statistikk:

Målene Molde har scoret i år fordeler seg slik:
      I spill 22
      Corner 4
      Frispark 3
      Kontring 3
      Straffe 0

Målene MOT Molde fordeler seg slik:
      I spill 24
      Corner 2
      Frispark 3
      Kontring 1
      Straffe 2

Det jeg legger merke til med målene mot Molde er at VELDIG MANGE av de kommer etter innlegg fra kant.
      Samtidig blir de nesten aldri overrasket med kontringer mot. Tror Molde er det laget som det blir kontret inn klart færrest mål på.

Vårt forrige møte på Ullevål endte selvsagt 3-3 som alle vet, etter at vi slapp inn et veldig bittert et på slutten.

To lag, med "issues" i forsvaret, og vi må passe på Chukken (antar at han spiller) og gå tidlig i press på han, da han har noen fæle skudd fra distanse.

De kommer helt sikkert til å putte, så da må vi også gjøre det. Håper på mange innlegg fra Jan / Calvo og at vi har noen som kan omsette de i målsjanser. Muligheter for Berre her om han slipper å spille defensiv midtbane.

Er redd det kan bli tøft, men tipper på uavgjort 2-2.
      For de som kan styre sitt eget lag:
      vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by aasp View Post
        Usikkert hva som skjer med e-cupkampen til Molde, men det er vel lov å håpe at de er dritslitne etter heavvy kampprogram og at de kolapser mer eller mindre etter 60 min. Sett penger på at VIF scorer i 2. omgang sier "Blonde-Elk"
        Molde slipper inn flest mål i første kvarteret etter pause, statistisk sett. Så ikke et dumt tips.
        Dukk-opp-Berre header inn en mål i det 55 minutt
        vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by aasp View Post
          Baffo er vel ute, Marcel gjorde det bra mot LSK. Savnet etter Grindheim er der enda. Det høres ut som han har "gilmores groin" Isåfall må han opereres. Etter hva jeg har skjønt så veit ikke folk hva som er galt? Vet ikke om jeg liker det..
          Ogude er skadet i motivasjonen sin stakar.
          Flere som er verd å nevne?
          En skadet Baffo svekker oss ikke. Om jeg tør å si det, så kanskje tvert imot.
          Grindheim er langt værre, vi lider voldsomt på midten i hver eneste kamp han er skadet, og en langtidsskade på han er grufullt.
          Ogude virker ikke, så han har jeg avskrevet for lengst. Jeg vet ikke om Jan Gunnar er spilleklar heller, han fikk seg vel en karamell av Palmason mot fugla, og det så ikke helt bra ut....Vet ikke om han har trent normalt de siste dagene??

Jeg vet ikek om noen la merke til det, men Doffen gikk og holdt seg på hofta en del ganger i den omgangen han fikk også..Så ikke bare bra ut det heller.

Zajic og Fellah tar vel en omgang hver kanskje? Begynn med Zajic og få innpå Fellah rett etter pause. Med mindre Fellah dyttes ut på kant for Jan Gunnar, jeg vet ikke om DFH evt tar den plassen...

Laget er vel egentlig ganske satt bortsett fra usikkerheten rundt Jan Gunnar / Doffen og hvordan DFH / Fellah skal brukes...
          4-5-1 / 4-3-3
          I mål: Kongen i kassa
          Forsvar: Jan - Høegh - Muri - Marcel
          Midt: Calvo - Berre - DFH - Doffen? - Fellah?
          Topp: Børven

Om vi leder når det gjenstår 15, kommer vel Gonzales inn for en på midten og legger seg som en tredje midtstopper.
          Om vi havner under, kommer vel Gonzales inn for en på midten og Muri legger seg som et oppspillspunkt.

Vi mangler:
          Luftstyrke på innlegg (sårt!)
          Fart sentralt både på midten og bak (sårt!)
          Løpskapasitet

Savner en "Shelton", og savner en "Sæternes" for å ha noen flere alternativer....
          vif.managerleague.com

Comment

Angående JGS:
            - Nå er det sånn at vi ved sånne skader behandler det intensivt med en gang og gir det noen dager før vi setter noen eksakt diagnose, men er det strekk kan det bli alt fra 4 til 8 uker på sidelinjen. Uansett mister Jan Gunnar neste kamp, det er jeg helt sikker på.

Så han er ute...
            vif.managerleague.com

Comment

Molde har problemer med å komme seg til Russland, hvor de spiller en viktig kamp i morgen.

Kan vel håpe på stressede og slitne Molde-spillere på søndag.

Comment

Link til forrige post: http://www.rbnett.no/100Sport/fotbal...icle389630.snd

Comment

Når vi sliter som vi gjør på midten, med viktige folk ute med skader, håper jeg at vi benytter anledninga til å bruke noen av våre unge fremadstormende som f.eks Benmoussa igjen.

Comment

Originally posted by Juro View Post
                    Molde har problemer med å komme seg til Russland, hvor de spiller en viktig kamp i morgen.

Kan vel håpe på stressede og slitne Molde-spillere på søndag.
                    Molde tapte 3-0 mot Rubin Kazan i Russland (tilsammen 0-5). Men fordi Fenerbache er utestangt pga. kampfiksing blir alle taperlagene fra denne runden med i trekning om den ledige plassen...

Tviler på at Molde overanstrengte seg. Men en kamp er en kamp. Så har du reisa i tillegg. De er nok noe svekka pga. dette - håper jeg...

Comment

Rekdal foran Molde-kampen:
                      http://www.vif-fotball.no/news/artic...er-ganske-like

Han mener bl.a. at lagene er ganske like i spillestil...

Nicolai Høgh om samme kamp (Overskrifta er litt misvisende 'Føler meg ganske hjemme her' - Han prater mest om Molde-kampen)
                      http://www.vif-fotball.no/news/artic...ten-hjemme-her
                      Last edited by san Paolo; 30.08.2013, 13:49. Reason: La til link om/fra Høgh

Comment

Blir uten Fellah i hvert fall. Den midtbanen vår blir tynnere og tynnere:S

Comment

Og der forsvant Fellah også, med umiddelbar virkning....Det var kanskje ikke veldig bra timing om Grindheim fremdeles ikke er spilleklar, da er det småtynt på midten.....Jeg vet ikke engang om Bojan holder i fulle 90 minutter, det har egentlig ikke sett slik ut...
                          Men da er vel laget enda mer "gitt" da,
                          I mål: Kongen i kassa
                          Forsvar: Jan, Høegh, Muri, Marcel
                          Midt: Calvo, Berre, Doffen, Bojan, DFH
                          Topp: Børven

Sannsynligvis..???
                          vif.managerleague.com

Comment

Burde vi ikke hente tilbake Ghayas Zahid nå som Fellah er solgt?

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
                              Burde vi ikke hente tilbake Ghayas Zahid nå som Fellah er solgt?
                              Jeg synes ihvertfall det! Gitt litt tillit og kamptrening i tippeligaen, tror jeg han kan vise seg oppgaven verdig!
                              vif.managerleague.com

Comment

Working...
                              X