Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Trolig kunstgress på Ullevaal neste sesong

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Dette gjør meg trist. Jada, jeg ser det er økonomiske fordeler med kunstgress. Det er sikkert moderne og flott.

Men det er nok en beslutning som taes med økonomiske hensyn først, hvor man ignorerer historie, kultur, tradisjon og den litt mytiske godfølelsen man får når man vet at noe er ekte.

Akkurat som Justin Bieber, faktisk.

Comment

Originally posted by Bayer Frydenlund View Post
      Ok, men fremdeles bedre enn det var for noen år siden. Men for all del: jeg ser at det er mange fordeler med kunstgress, men jeg er en konservativ fyr som liker lukten av fotball på gress :-)
      Det var veldig dårlig i år, veldig bra i fjor, dårlig året før der igjen. Og det er så mye kunstgress i gresset på Ullevaal uansett at lukta er borte

Comment

Originally posted by skog View Post
        Men det er nok en beslutning som taes med økonomiske hensyn først, hvor man ignorerer historie, kultur, tradisjon og den litt mytiske godfølelsen man får når man vet at noe er ekte.
        Vålerenga sier ja til kunstgress og dem er leietaker. Mao dem vil ikke tjene ei krone på å skifte.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
          Vålerenga sier ja til kunstgress og dem er leietaker. Mao dem vil ikke tjene ei krone på å skifte.
          Ikke annet enn at de sannsynigvis får trene på Ullevål oftere, som igjen gir mindre slitasje i bingen.

Comment

Nei men det er liksom opplest og vedtatt at man skal drite på alt av histore og tradisjon, så man får bare kjøre på.

Comment

Nei men det er liksom opplest og vedtatt at man skal drite på alt av histore og tradisjon, så man får bare kjøre på.
              Hva er det du prater om? Opplest og vedtatt?

Comment

Hva er det du prater om? Opplest og vedtatt?
                Dette er bare jo ett steg videre i "moderniseringen" av fotballen, også kjent som kommersialisering, hvor vi som sliter tribunen skal reduseres til bevisstløse forbrukere av et produkt vi ikke får innflytelse over. Det er jurister og økonomer som bestemmer hva vi skal kjøpe, og produktet vi får blir gradvis dårligere og dyrere.

Det virker jo som de aller fleste synes det er helt i orden, og forsøk på debatt og varsku blir bare avfeid som gammeldags tenkning.

Det at folk ikke evner å se dette i sammenheng, det er det som gjør meg trist.
                Last edited by skog; 31.08.2013, 02:39.

Comment

Det virker jo som de aller fleste synes det er helt i orden, og forsøk på debatt og varsku blir bare avfeid som gammeldags tenkning.

Du har ikke vært inne på tanken om at folk faktisk ser at verden forandrer seg, og forandrer seg med den, at historien er en stadig utviklende - historie?
                  Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Dette er bare jo ett steg videre i "moderniseringen" av fotballen, også kjent som kommersialisering, hvor vi som sliter tribunen skal reduseres til bevisstløse forbrukere av et produkt vi ikke får innflytelse over. Det er jurister og økonomer som bestemmer hva vi skal kjøpe, og produktet vi får blir gradvis dårligere og dyrere.

Jeg er enig i alt du sier, bortsett fra at skifte fra naturgress til kunstgress er en viktig del av det.
                    Det viktigste er å delta, men det morsomste er å vinne.

ACAB - Allways Carry A Bible

Comment

Det skal i hvert fall bli greit å høre på alle klagene om dårlig underlag i mars og april. Kunstgress gjør det enklere med en lengre sesong, noe jeg synes er et ubetinget gode.

Comment

Du husker hvordan Ullevaal så ut i våres?
                        Det var en helt spesiell vår i år med halvannen måneds barfrost, å bruke det som påskudd for å endre matten etter flere år med svært godt underlag (noe forøvrig banemester Hilde Knutzen fortjener skryt for), er bare dumt. Det er åpenbart at dette for NFF dreier seg om lettere avvikling av andre arrangementer og langt større inntekter enn hva de får av Vålerenga.

Comment

Viking vurderer kunstgress, det samme gjør Molde.

Tipper alle arenaer i Norge har kunstgress innen 3-4 år.

http://beta.bt.no/100Sport/fotball/e...d#.UjqplNLIY6V

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post
                            Viking vurderer kunstgress, det samme gjør Molde.

Tipper alle arenaer i Norge har kunstgress innen 3-4 år.

http://beta.bt.no/100Sport/fotball/e...d#.UjqplNLIY6V
                            Det er jeg også rimelig sikker på. Kunstgress er fremtiden her opp i nord, det er bare å innse. Personlig foretrekker jeg naturgress, men kvaliteten har blitt mye bedre og så vidt jeg har skjønt har det blitt mindre skader som følge av spill på kunstgress, så det er en av de tingene vi bare må finne oss i vi gamle særinger

Når vi er inne på det, tror dere at vår nye stadion ( om evt når den kommer ) blir med gress eller kunstgress ? Jeg vedder en kasse pils på at det blir kunstgress. Noen som våger å vedde imot ?

Comment

Originally posted by merca View Post
                              Når vi er inne på det, tror dere at vår nye stadion ( om evt når den kommer ) blir med gress eller kunstgress ? Jeg vedder en kasse pils på at det blir kunstgress. Noen som våger å vedde imot ?
                              Er allerede bestemt at den blir med plast.

Comment

Kunstgress er fremtiden ja. Er selv i mot kunstgress, og det virker som at spillerne foretrekker naturgress.
                                Men er virkelig nåværende kunstgress og fremtidige kunstgress så annerledes enn naturgress? Viktig at Vålerenga som klubb ikke havner i bakleksa når det kommer til baneforhold. Om alle lag, omtrent, kommer til å ha kunstgress innen noen år, så bør og skal vi ha det også.

Selv foretrekker jeg å spille på kunstgress. Blir mindre sliten i beina da. Men nå ekke jeg noe toppidrettsutøver
                                Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Working...
                                X