Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner; Molde - Vålerenga 4-0.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by nico70 View Post
    Bare pisspreik å begynne å slakte børven. Gutten kan score mål, det viste han nok av i pre-season og fått vist det noen ganger i sesongen. Ja han scorer ant for lite foreløpig , men det er jo en fordel at laget rundt han presterer og er på nett !! Han er ingen messi som kan drible av haug med motspillere , selv om dragningen hans mot lsk var messitakter . Han trenger innlegg fra kant , evt bli spilt igjennom fri bak forsvaret, noe som medspillerne hans ikke har vært i nærheten av å klare. Når hele laget begynner å fungere er jeg 100% sikker på at det blir tosifret mål på Børven neste år...forhåpentligvis i Tippeligaen og ikke Adecco
    Jeg oppfatter ikke at de som er kritiske til Børven egentlig er kritiske til Børven.

Men enten må laget spille på en måte som gjør spissen god, eller så må spissen være god slik laget spiller.

Der er vi ikke i dag.

De offensive tre har ikke ferdigheter som står i stil til hverandre. Det hjelper ikke at Calvo kommer til innlegg når Børven ikke vinner duellene. Det hjelper ikke at Børven kan ta Bergkamp-finter hvis han får ballen i beina, når midtbanen er 50 meter unna.

Sånn som vi spiller for tiden ville en stor, fysisk spiss vært en større trussel for motstanderen. En slik som f.eks. Aaron Samuel...

Comment

Må ærlig innrømme at jeg så denne kampen med omtrent samme entusiasme som spillerne på banen viste. Dvs jeg hadde den på skjermen uten at jeg egentlig fulgte med (hvertfall etter halvtimen) og fikk derfor ikke med meg alle spark på ballen. Det eneste som står frem som minner er at vi taper dueller i egen 16 og at når vi har ballen er det gjerne Muri/Høgh som sentrer så lenge de klarer på tvers før de leverer kula til molde, til kommentatorens begeistring.

Ut sesongen vil jeg se et lag som skaper begeistring noe dette laget ikke har klart i 21 av 22 kamper. Redd TL plassen og få inn en hovedsponsor.

Comment

Originally posted by henrig View Post
        Må ærlig innrømme at jeg så denne kampen med omtrent samme entusiasme som spillerne på banen viste. Dvs jeg hadde den på skjermen uten at jeg egentlig fulgte med (hvertfall etter halvtimen) og fikk derfor ikke med meg alle spark på ballen. Det eneste som står frem som minner er at vi taper dueller i egen 16 og at når vi har ballen er det gjerne Muri/Høgh som sentrer så lenge de klarer på tvers før de leverer kula til molde, til kommentatorens begeistring.

Ut sesongen vil jeg se et lag som skaper begeistring noe dette laget ikke har klart i 21 av 22 kamper. Redd TL plassen og få inn en hovedsponsor.
        Og en ny trener!

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
          Jeg oppfatter ikke at de som er kritiske til Børven egentlig er kritiske til Børven.

Men enten må laget spille på en måte som gjør spissen god, eller så må spissen være god slik laget spiller.

Der er vi ikke i dag.

De offensive tre har ikke ferdigheter som står i stil til hverandre. Det hjelper ikke at Calvo kommer til innlegg når Børven ikke vinner duellene. Det hjelper ikke at Børven kan ta Bergkamp-finter hvis han får ballen i beina, når midtbanen er 50 meter unna.

Sånn som vi spiller for tiden ville en stor, fysisk spiss vært en større trussel for motstanderen. En slik som f.eks. Aaron Samuel...
          Nei og her er du jo inne på det som er vesentlig. Slik vi spiller nå er ikke Børven rett mann på topp. Men jeg mener nå at problemet først og fremst ligger i midtbanen og det at vi ikke er offensive og gode nok i huet. Vi må tørre å presse høyt. Jeg har bare sett vi presse ordentlig ett par ganger i år. Når vi presser så presser vi kanskje 100% med en mann, og her er vi nødt til å bli bedre.

Savner torpedofotballen til Martin, når han skrek på linja ga hvertfall hver enkelt spiller alt for å vinne igjen ballen. Sånn som nå jobber vi for mye en og en, vi tørr ikke stå høyt nok, og vi er ikke offensive nok i tankegangen. I tillegg er kvaliteten på den midtaben for dårlig.

Vi trenger å få samkjørt hele laget, at folk finner sin plass og vet hva som kreves i en gitt situasjon og at man vet at de andre også gjør den jobben de er satt til.

Under Andresen hadde vi en klar spillerfilosofi, det har jeg ikke sett hittil. Eller jeg vet litt hvordan vi ønsker og opptre. Jeg vet at Rekdal vil ha en 4-2-3-1 formasjon. Jeg vet at han ønsker offensive backer, Han ønsker og komme til innlegg. Han ønsker å ha ett godt grunnspill, ha offensiv press. Alt det er fint og vell, men har han det som skal til for at spillerne skal forstå og at man drar i samme retning?

Rekdal er god til å bygge ett lag, han er god til å hente spillere, og resten har han tilgode og overbevise meg.

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post

Savner torpedofotballen til Martin, når han skrek på linja ga hvertfall hver enkelt spiller alt for å vinne igjen ballen. Sånn som nå jobber vi for mye en og en, vi tørr ikke stå høyt nok, og vi er ikke offensive nok i tankegangen. I tillegg er kvaliteten på den midtaben for dårlig.

(....)
            Under Andresen hadde vi en klar spillerfilosofi, det har jeg ikke sett hittil.
            Yes, og den filosofien funka i cupfinalen 2008, på Åråsen x5 og i 2010 - Og sånn ellers ikke så altfor bra i 4 år...
            Og Martin på sidelinja - skreik vel ikke så ofte han heller...

Velger å håpe på seier mot Brann og en plass ca. midt på tabellen - og så bedre tider i 2014 - fortsatt under Rekdal.
            Last edited by san Paolo; 03.09.2013, 14:44. Reason: staveflei

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
              Velger å håpe på seier mot Brann og en plass ca. midt på tabellen - og så bedre tider i 2014 -Rekdal eller ikke Rekdal.
              Fixed it for you

Comment

Jeg trodde aldri jeg skulle se at folk skriver at de savner Martin, men nå har vi sett det også :-D

Comment

Originally posted by 1/2VorseN View Post
                  Nei og her er du jo inne på det som er vesentlig. Slik vi spiller nå er ikke Børven rett mann på topp. Men jeg mener nå at problemet først og fremst ligger i midtbanen og det at vi ikke er offensive og gode nok i huet. Vi må tørre å presse høyt. Jeg har bare sett vi presse ordentlig ett par ganger i år. Når vi presser så presser vi kanskje 100% med en mann, og her er vi nødt til å bli bedre.
                  Det er ikke så rart midtbanen ikke tør presse høyt med Muri/Høgh som stoppere. Spesielt Muri er treig som sirup. Ved å presse høyt risikerer motstandere enorme rom mellom stoppere og midtbane. Det må jo være en drømmesituasjon for en spiss å møte Muri som eneste hinder.
                  Vi må starte bakfra, kvitte oss med Muri iallefall, og få inn en stopper med fart så skal vi nok se at midtbanen tør ofre seg mer framover.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                    Alle enkeltspilere vil se bedre ut med bra folk rundt seg, men laget som helhet er aldri bedre enn det svakeste ledd (les: Muri).
                    Vi skal jo ikke dra på Muri fordi han er en snill fyr, vi skal ha spillere som har spisskompetanse eller er allround gode.
                    Hvilken egenskap er det Muri har igjen, som tilsier at han er god nok? At vi ikke har andre å sette inn er ikke et godt nok svar.
                    Det jeg skrev var i grunnen ikke noe forsvar for Muri. Jeg bare påpekte at når Børven spiller kamp på kamp hvor han knapt klarer å involvere seg forklarer mange det med at han ikke blir spilt god, mens de fleste andre spillerne faktisk blir målt på hva de er i stand til å bidra med sånn situasjonen er nå. Jeg er heller ikke imponert over Muri i år.

Comment

Originally posted by Lego View Post
                      Det jeg skrev var i grunnen ikke noe forsvar for Muri. Jeg bare påpekte at når Børven spiller kamp på kamp hvor han knapt klarer å involvere seg forklarer mange det med at han ikke blir spilt god, mens de fleste andre spillerne faktisk blir målt på hva de er i stand til å bidra med sånn situasjonen er nå. Jeg er heller ikke imponert over Muri i år.
                      Muri, Høgh, Lecjaks og Marcel hadde ingen god dag mot Molde. Til Muris forsvar, så var han ganske god mot RBK. Ikke lett å være forsvarer eller angriper, når midtbanen ikke blir et bindeledd mellom lagdelene!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
                        Muri, Høgh, Lecjaks og Marcel hadde ingen god dag mot Molde. Til Muris forsvar, så var han ganske god mot RBK. Ikke lett å være forsvarer eller angriper, når midtbanen ikke blir et bindeledd mellom lagdelene!
                        Jepp, det er på midtbanen det kniper aller mest. Hadde Solli og Grindheim blitt skadd noen uker tidligere ville vi nok forsøkt å hente Heltne Nilsen allerede i dette vinduet.

Comment

Working...
                        X