Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: SEMIFINALE: Avaldsnes - VIF, Lør 5. okt kl. 15!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kamptråd: SEMIFINALE: Avaldsnes - VIF, Lør 5. okt kl. 15!

Cup-semifinalen fortjener egen kamptråd! Med seier over Avaldsnes på Karmøy, Lørdag 5. oktober, så tar Damer A Vålerenga til cupfinale på Ullevål stadion i jubileumsesongen. DET hadde vært stort - og det kan bli realitet!

Kopierer over fra annen tråd:
    Litt om banen deres: Avaldsnes idrettsenter 1: Naturgress, Lengde 107 m, Bredde 65 m...

http://www.fotball.no/Community/Anle...m/?fiksId=6309

Noen som har noen statistikk over Damer A sine resultater på naturgress?
    Veit ikke hvor mye det har å si, men...

Noen (andre) som veit noe om det kan bli organisert tur nedover til det som nå har blitt 100 års-sesongens viktigste Vålerenga-kamp?

Comment

Ja, det var vel få av oss som så denne komme - og for all del - Avaldsnes er klare favoritter her - så en cupfinale blir eventuelt en bonus. Men må innrømme at det hadde vært utrolig gøy om det skulle komme en litt overraskende fest mot slutten av en koksgrå sesong - og en god anledning til å oppleve damelaget for første gang. For oss som ikke kommer oss til Karmøy - NRK1 kl. 15.

Comment

Registrer at NRKs fotballekspert Lise Klavenes ikke synes det er et problem at Avaldsnes tvers igjennom er et kjøpelag. Stødig fokus på utvikling av kvinnefotball der, altså..
        Vi er Vål'enga!!

Comment

Damene følger i herrenes fotspor... Huff... 0-3 og det er enda noen minutter igjen av 1. omg.

Comment

Ræva forsvarsspill, 70/30- dømming i mot (snytt for soleklar strakke, rett nok på 0-5), motstander med rik onkel (vi spiller mot innkjøpte utlendinger som faktisk har fotball som jobb). Hva er ellers nytt rundt Vålerenga?
            Vi er Vål'enga!!

Comment

Auda. Hadde virkelig begynt å glede meg til tanken på en cupfinale i år....

Comment

Om Klaveness + om selve kampen

Originally posted by maestro View Post
                Registrer at NRKs fotballekspert Lise Klavenes ikke synes det er et problem at Avaldsnes tvers igjennom er et kjøpelag. Stødig fokus på utvikling av kvinnefotball der, altså..
                Mmm - denne bør nyanseres: Klaveness sa at Toppserien hadde lenge vært altfor trauste og hatt FÅ utleninger. At ETT lag henta inn en drøss gode utenlandske så hun ikke som noe problem, så lenge det bare var ETT lag. Men om alle/mange gjorde det samme, så ville det være 'krise for kvinnefotballen'.
                Så Klaveness har et ganske balansert syn på saken etter min mening.

Var på kampen - og seff var det kjipt å bli grisebanka av et vel-betalt vestlig asylmottak. Prøvde å slenge litt til noen publikummere:
                'D'ække no' vits i å rope til dem - dem skjønner ikkeno' likavæl!'
                Og til de to norske spillerne deres v. innkast: 'Finner'u no'n norske utpå der, eller?'

Men det hjalp kun på eget humør.
                NB: Hadde vi hatt en sang-starter/forsanger, så kunne det blitt noe fra tribunen for det var da noen VIF-supportere der. Men CMore/NFF klarte ikke å gjøre kvinnefotballen noen tjeneste ved å bytte dag med Stabæk-"LSK". (De sparte kanskje noen kroner på å la kampdagen kræsje med Godset-VIF? De penga er dem i så fall IKKE vel unt)

Ellers: Kudos til VIF Damer A uansett: Dere har spilt Vålerenga-damenes første semifinale!! Ok, den gikk i dass - MEN dere slutta aldri å prøve! Og 1-5 målet viste at det bor MORAL og ATTITUDE i dere! COMPLIMENTS!
                Neste år så tar vi alt! - affal noe!

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                  Auda. Hadde virkelig begynt å glede meg til tanken på en cupfinale i år....
                  Så for meg en evt. cupfinale med damene som årets høydepunkt. Kunne kanskje blitt tidenes finale stemningsmessig også med tanke på klanen. Synd det ikke gikk.

Vi får trøste oss med seriegullet til hockeygutta (og hockeydamene?), samt godt Vålerenga-spill fra damene. Alt annet er traust og kjedelig.

Gleder meg til 2014-sesongen.
                  Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Working...
                  X