Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Takk til forumheltene!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Takk til forumheltene!

Nå har forumet vært nede siden en eller annen helt i Asia hacka inn og føkka opp for alle oss som nyter forumet vær dag. Enten som bidragsyter eller som leser. Det var dog hinta til at forumet ville være oppe etter noen dager, men det gikk faktisk et par uker.

Missforstå meg rett; jeg ville selvfølgelig at forumet hadde vært tilbake tidligere men når en faen har brent ned huset ditt med molotovcoctail så tar det tid å bygge det tilbake.

Bygge et hus tar tid og jeg vil ytre en stor takk til dere som har jobbet iherdig for å få forumet tilbake på nett. Respect!

Neste øl på Bohemen er på meg. Si i fra på PM!

Tusen takk for jobben!

Originally posted by way_ View Post
    Nå har forumet vært nede siden en eller annen helt i Asia hacka inn og føkka opp for alle oss som nyter forumet vær dag. Enten som bidragsyter eller som leser. Det var dog hinta til at forumet ville være oppe etter noen dager, men det gikk faktisk et par uker.

Missforstå meg rett; jeg ville selvfølgelig at forumet hadde vært tilbake tidligere men når en faen har brent ned huset ditt med molotovcoctail så tar det tid å bygge det tilbake.
    Grunnen til at det tok såpass tid var to-delt. Den ene rett og slett at for mye faller på for få folk. Et lite knippe folk i Klanen (her snakker vi helter!) jobber som piska skinn på sine områder 27,3 timer i døgnet i snitt, og innimellom blir det bare for mye. Det trengs flere vaffelstekere i alle ledd av Klanen, sånn har det alltid vært.

I Klanens snart 23 år korte liv har vel styret vært der hvor man stort sett har vært bestykka med relativt sett dugelige folk nok, men utover i de andre funksjonene er og har det egentlig alltid vært for tynt. Så også på IT-fronten.

I tillegg hadde leverandøren gjort store endringer i sitt kundesystem over tid, og det tok dem og oss en haug tid å få, til Piratpartiets store sorg, verifisert lisensen vår. Vi hadde rett og slett ramla ut av systemet deres fordi vi ikke hadde vært i kontakt med dem på en haug av tid. Da måtte det manuelle grep til.

Det tekniske i seg selv var ingen stor utfordring for de riktige involverte bare vi fikk samla dem Vi hadde en plan i bakhånd som uansett ville blitt iversatt fredag om ikke vi fikk tak i vår egen lisens; til Piratpartiets store glede hadde vi en hack'a versjon i bakhånd vi ville lagt inn.

Og til slutt ligger det som alltid noe lærdom man kan trekke både hit og dit av også dette; en mann er ingen øy, men en øy kan også være en holme, eller et skjær, mens en halvøy ikke gir noen hel mann. Ergo er Mor Åse en stein.
    Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

ser ut til at denne linken her fortsatt ikke er helt frisk: http://forum.klanen.no/forum.php

Comment

Originally posted by bombtex View Post
        ser ut til at denne linken her fortsatt ikke er helt frisk: http://forum.klanen.no/forum.php
        Nei. Det virket ikke sånn. Noen som kan finne ut hvem som står bak dette køddet, så kan vi pakke sekken og avlegge dem et lite besøk!! For noen kødder. En eller annen DVD Jon eller?
        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Gå med hue først. BANG.

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
            Nei. Det virket ikke sånn. Noen som kan finne ut hvem som står bak dette køddet, så kan vi pakke sekken og avlegge dem et lite besøk!! For noen kødder. En eller annen DVD Jon eller?
            For det første har det ikke noe for seg å kaste bort tid på slikt, altså finne ut hvem som står bak. Gå og plant et tre i Sahara i stedet. Hadde dette vært noen av våre rivaler så ok, frem med høygafler og fakler, men dette er bare en guttevalp på et promperom et sted.

For det andre, ja; det er noen spor igjen. Systemet er tett, ellers hadde vi tatt det ned, dvs. ikke tatt det opp igjen offentlig. Dette er bare småbøss, men rapportere for all del alt man ser av slikt sånn at vi kan luke det vekk
            Nesrene @ Twitter

I'm an occational drinker, the kind of guy who goes out for a beer and wakes up in Singapore with a full beard.

Comment

Jeg også havner her http://forum.klanen.no/forum.php
              Å må gå omveier hver gang jeg skal lese en nye sider og det tar jo sin tid dessverre
              Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Originally posted by arvegods View Post
                Jeg også havner her http://forum.klanen.no/forum.php
                Å må gå omveier hver gang jeg skal lese en nye sider og det tar jo sin tid dessverre
                Det er rettet nå.

-jørn-
                (*´ェ`*)

Comment

Working...
                X