Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Strømsgodset - Vålerenga 2-1

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hvis Baffo er på nivå med det han har vist hittils, så kan jeg ikke skjønne at vi skal kjøpe han etter leieperioden går ut. Som det er sagt her, så har vi to veldig lovende høyrebacker. Hvis vi skulle henta han, så burde det isåfall blitt som midtstopper. En midtstopper med fart, har jo flere her etterlyst i lang tid. Fart har han, men ser ut som han sliter med timingen i en del av taklingene sine, noe som gir store konsekvenser desverre. En ting jeg stusser litt på, det er at reka sier at dette er en spiller de har fulgt over lang tid omtrent hver gang han henter en spiller hit. Kan begynne å lure på om dette er sant!

Comment

Snart en uke siden kampen, og jeg blir fortsatt mobbet av kompiser, og det er noe jeg fortjener. Dette var ikke bare flaut, men det var tragisk. 5 i forsvar, og noen ganger 6... vi klager over at Songdal parkerer bussen, vel.. det er noe vi ikke kan si høyt igjen. Jeg forstår tankegangen til Rekdal. om og forsvare seg til 1 poeng, men om han ser litt tilbake i historien, så klarer ikke vi og forsvare oss i 3 minutter engang på slutten av en kamp. Hva er det som tilsier at vi skal klare det mot serielederen i 90?
      Jeg kaller det rett og slett idioti, driter ut hele enga og klanen.

Når et lag får ha ballen i 90 min så vil den til slutt gå inn pga stor ballbesittelse, og i hvertfall da forsvaret vårt ikke er "helt" stabilt i utgangspunktet.
      Reka burde ha lest Art of War av Sun Tzu, angrep er beste forsvar.

Det er bedre og sloss med verdighet en og tape som en feiging. Folk betaler tross alt for og se kampene.
      Jeg håper jeg aldri får se dette igjen i engas historie
      enga4ever

Comment

Det rare er jo at Martin fikk mye mer ut av en slik taktikk enn det Rekdal ser ut til å gjøre. Ref endel mer eller mindre heldige resultater i Molde og Stavanger under han.

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
          Det rare er jo at Martin fikk mye mer ut av en slik taktikk enn det Rekdal ser ut til å gjøre. Ref endel mer eller mindre heldige resultater i Molde og Stavanger under han.
          Blir jo ikke en helt reell sammenligning så lenge lagene ikke er de samme. Der Martin kunne velge å legge en lynhurtig Shelton på topp, hadde Rekdal Berre på topp. Tilsvarende: Thomassen har sine gode sider, men han er ingen Singh når det kommer til å holde litt i kula. Men for all del, jeg er ikke imponert over taktikken mot Godset. Må den aldri prøves igjen.
          Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by Alex Malager View Post
            Martin sine resultater i Trondheim og Tromsø da? Det går begge veier.
            - LGRW

Comment

Originally posted by Stix10 View Post
              Martin sine resultater i Trondheim og Tromsø da? Det går begge veier.
              Er jo liten vits i å sammenlikne enkeltkamper. Martin måtte gå fordi han ikke tok medalje i 2012. Laget har ikke kvittet seg med nøkkelspillere bortsett fra Fellah nå i sommer og har en dårligere poengfangst.

Samtidig så har vi tapt 12 kamper. Odd hjemme og borte, Start hjemme og borte, U borte mot Sarp, tap hjemme mot Hønefoss osv. Bare her er 17 tapte poeng som kunne (og burde?) vært våre. Hadde vi tatt alle hadde vi vært en outsider i gullkampen, hadde vi klart å ta 9 så hadde vi vært i nærheten av medalje.

Det er tett og jevnt og vi kan ikke analysere i hjel enkeltkamper. De som trodde Rekdal ville være en forbedring har tatt feil. Nå dreier det seg om å vinne neste kamp og avslutte alt prat om å havne i nedrykkskampen. Så får vi evaluere denne sesongen og forhåpentligvis gjøre noe med det neste år.

Forbedringene må være å ikke slippe inn så mange "soft goals" og få en spiss som scorer. Fotball er ikke vanskeligere enn at det laget som scorer flest mål vinner.

Comment

Working...
              X