Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vintervindu 2013-2014 - Ønsker inn og ut

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• wanderer
    replied
    Originally posted by Oslo-ess View Post
    http://www.nettavisen.no/sport/fotba...g/5170984.html

Vil uansett tro det muligvis åpnet seg opp litt med tanke på salget av Gonzalez.
    Bare en slik kommentar gjør at X antall mennesker lar være å kjøpe sesongkort. Skaper null engasjement selv om det er en realitet. Men jeg syns det er rart null og niks fra Gonzalez salget blir gjort tilgjengelig. Jeg gruer meg til en spiss og shabby forsvar. Kan bli nok en nervepirrende sesong. Litt negativ nå, vet!

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    http://www.nettavisen.no/sport/fotba...g/5170984.html

Vil uansett tro det muligvis åpnet seg opp litt med tanke på salget av Gonzalez.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by Trym View Post
    Det er "normal" tenkning, men det er dessverre ikke tradisjon for det på Valle.
    Nei, men det er jo sånn at spillertroppen ikke har vetorett på kjøp og salg av spillere.

Jeg regner med at Rekdal ikke bruker mer penger på spillere enn han får lov til, så signaleffekten dreier seg jo først og fremst om internt i troppen. Og fotballspillere liker også å vinne fotballkamper, ikke bare telle penger.

Leave a comment:

• Trym
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    At vi forblir i TL sikrer arbeidsplassen til dagens spillertropp. Og hvis det går bra økonomisk i år så kan spillerne få tilbakebetalt lønna de har sagt fra seg. Derfor er det i alles interesse at årets sesong blir så vellykket som mulig.
    Det er "normal" tenkning, men det er dessverre ikke tradisjon for det på Valle.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Merkelig hvis det kommer inn en som tjener tre millioner i året. Men vi er pålagt å ha et antall spillere under kontrakt, så det er jo ikke rart om vi henter spillere når noen forsvinner.

At vi forblir i TL sikrer arbeidsplassen til dagens spillertropp. Og hvis det går bra økonomisk i år så kan spillerne få tilbakebetalt lønna de har sagt fra seg. Derfor er det i alles interesse at årets sesong blir så vellykket som mulig.

Leave a comment:

• Trym
    replied
    Det aller beste ville jo vært om vi fikk en eller annen investor til å bla opp for Tollås Nation eller Semb Berge. Mens vi brukte Gonzalespengene på en ny spiss. Men det er vel å be om for mye.

Jeg er i alle fall usikker på hva vi trenger mest. Ny spiss eller stopper.

Muri har ikke vært god på flere år.
    Høgh var ikke god i fjor, men kan kanskje ha hatt godt av en full preseason med laget.
    Larsen og Näsberg er vel begge som backup å regne. Her trenger vi en som er bedre enn alle vi har og kvitte oss med en. Helst Muri, av økonomiske årsaker.

Men Kjartanson kan ikke spille 2700 minutter i 2014 og vi trenger en annen spisstype i tillegg. Vi må score mål for å vinne kamper.

Men vi har nok stoppere. Og bare en spiss. Jeg tror muligheten til å hente inn en bedre stopper på budsjettet vårt er ganske liten. Så da håper jeg på en spiss i stedet.
    Hadde vært fint med en "god" stopper og en litt mer ukjent spiss som Vidar som kan konkurrere om spissplassen, men å hente inn spillere når man må kutte i lønninger blir vel litt merkelig signal å sende ut. Uansett så kan vi jo håpe i hvertfall..

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Det aller beste ville jo vært om vi fikk en eller annen investor til å bla opp for Tollås Nation eller Semb Berge. Mens vi brukte Gonzalespengene på en ny spiss. Men det er vel å be om for mye.

Høgh var ikke god i fjor, men kan kanskje ha hatt godt av en full preseason med laget.
    Larsen og Näsberg er vel begge som backup å regne. Her trenger vi en som er bedre enn alle vi har og kvitte oss med en. Helst Muri, av økonomiske årsaker.

Men Kjartanson kan ikke spille 2700 minutter i 2014 og vi trenger en annen spisstype i tillegg. Vi må score mål for å vinne kamper.

Men vi har nok stoppere. Og bare en spiss. Jeg tror muligheten til å hente inn en bedre stopper på budsjettet vårt er ganske liten. Så da håper jeg på en spiss i stedet.
    siste spissene Reka har kjøpt utenfor VIF er vel sander Post og Allah. En billig og en rekordovergang.

Hadde vært kjekt med en godt voksen og rutinert spiller. En som kan endre premissene i en kamp med andre egenskaper enn vidar.

Samtidig skal Reka sende riktige signaler, ikke bruke penger når klubben kutter lønninger. snakk om å være i vanskelig situasjon..

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Originally posted by maestro View Post
    Hm, ikke helt sikker på det. Selv om Simon Larsen opprinnelig ikke var en del av Rekdals plan, kan det virke som om det har endret seg litt. Synes Larsen greier seg fint om dagen, selv om han i likhet med mange av de andre har en del å gå på. Ser heller at maan kikker etter en spiss til.
    enig med deg. Tror reka omprioriterer nå, ved å beholde Simon har vi 4 norsk/dansk språklige midtstoppere. Bra for kommunikasjonene, selvom Ivan er ung og simon holder et middels/svakt nivå.

Skulle vi fått noen kroner for Gonzales tipper jeg vi får en spiss inn. En svær 1.90+ oppspillspunkt som leverer nedfallsfrukt.

1 spiss holder hvertfall ikke.

Leave a comment:

• Feilkast
    replied
    Originally posted by maestro View Post
    Hm, ikke helt sikker på det. Selv om Simon Larsen opprinnelig ikke var en del av Rekdals plan, kan det virke som om det har endret seg litt. Synes Larsen greier seg fint om dagen, selv om han i likhet med mange av de andre har en del å gå på. Ser heller at maan kikker etter en spiss til.
    Mine penger er på ny stopper, så får vi se

Leave a comment:

• maestro
    replied
    Originally posted by Feilkast View Post
    Kommer høyst sannsynlig inn en ny midtstopper nå. Mener fortsatt det er risky å selge Gonzalez før VM..

Leave a comment:

• Feilkast
    replied
    Kommer høyst sannsynlig inn en ny midtstopper nå. Mener fortsatt det er risky å selge Gonzalez før VM..

Leave a comment:

• wanderer
    replied
    Originally posted by Lego View Post
    Ble nevnt innledningsvis på dittOslo-sendingen at vi fikk betydelige millioner for Gonzales. Kanskje vi kan speide litt bredere enn vi har gjort til nå..
    - “He was in contract in Norway, and he had another year and a half left on his contract, so we did have to pay a fee for him,” Berhalter said, noting that the Crew still didn’t break the bank on Gonzalez.

Hva nå enn det betyr..

Kilde:
    http://news.yahoo.com/columbus-crew-...1120--mls.html

Leave a comment:

• Lego
    replied
    Ble nevnt innledningsvis på dittOslo-sendingen at vi fikk betydelige millioner for Gonzales. Kanskje vi kan speide litt bredere enn vi har gjort til nå..

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by astoman View Post
    Kanskje mer en observasjon dette; men med dagens avgang for vår kostarikanske stopper så er det vel bare Diego Calvo igjen i troppen som ikke snakker norsk (regner med at Hirscfeld og vår nye islandske venn både forstår og snakker norsk rimelig godt). Betyr det at Diego Calvo er nestemann som skal ut?
    Og i så fall bør det vel en solid norsktalende spiss inn. Anyone?
    Kjenner jeg blir irritert hvis vi bare skal hente bønder med høyt o2 opptak. Tror vi har betydelig større sjanse for å få gode spillere for en billig penge utenlands. Mener ikke vi bare skal fylle på med utenlandske, men de norske talentene er det langt mellom.

Leave a comment:

Working...
X