Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vintervindu 2013-2014 - Ønsker inn og ut

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Minuset med å spille for Solkjær er jo at man må bo i byen Molde.
    Håper at Molde tar 3. plassen og vinner cupen, for da er 2013 siste året Solskjær trener Molde. Og han blir trener i utlandet. Og da havner Molde der de hører hjemme; på nedre del av tabellen. Og alle talenter og spillere forsvinner der de bør være i Norge; på Østlandet og nærmere bestemt i Oslo og Vålerenga.

Comment

Originally posted by astoman View Post
      Håper at Molde tar 3. plassen og vinner cupen, for da er 2013 siste året Solskjær trener Molde. Og han blir trener i utlandet. Og da havner Molde der de hører hjemme; på nedre del av tabellen. Og alle talenter og spillere forsvinner der de bør være i Norge; på Østlandet og nærmere bestemt i Oslo og Vålerenga.
      Vi kan rasere deres talentgrunnlag ved at våre rekrutter slår de borte i siste serierunde og de rykker ned i 3.div.

Comment

Gudjohnsen sliter med spilletid i Belgia, det hadde vært noe det!!!
        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Svein-Ove Thomassen. For en spiller! Har vært Alta IFs beste spiller i stort sett alle kampene denne sesongen, uten tvil den beste spilleren under Tippeligaen som burde vært i tippeligaen.

Comment

Ingenting tyder på at klubben får noe som helst budsjett til kjøp av spillere. Men hvis det likevel skjer, så tar jeg utgangspunkt følgende

- Jan er selvsagt.
            - Riski fra Hønefoss eller Mane fra Sogndal
            - Fetter'n til Tarik.
            - Gytkjær fra Haugesund
            - Arnefjord fra Aafk

Ut

- Lars
            - Bojan
            - Muri
            - Hæstad
            - Thomassen
            - Ogude
            Men når man signerer Bosman så er nok det signal om at klubbens budsjett for kjøp av spillere vil være begrenset. Jeg tror vi har fått to smarte signeringer på Bosman. Utover det så får man håpe at våre talentfulle juniorer tar etpar steg. Rart med en spiller som Kastrati. På rekruttlaget så kan ende opp med å daffe. Men når han får sjansen på a-laget så er det glimt av gnistring.

Både Nije og Iqbal som er endel av 95-generasjon var i troppen mot Sogndal. Det er bra.

Comment

Jeg er langt på vei enig i de fleste ønskene dine, men så dyrt det er å kjøpe fra Norske klubber tviler jeg på det skjer, selv om vi skulle ha en viss sum å bruke.
              Aller mest er jeg med på at vi må gjøre alt vi kan for å beholde Jan!
              Lille-Tarik hadde heller ikke vært veldig trist..

Comment

Originally posted by j_robber View Post
                Jeg er langt på vei enig i de fleste ønskene dine, men så dyrt det er å kjøpe fra Norske klubber tviler jeg på det skjer, selv om vi skulle ha en viss sum å bruke.
                Aller mest er jeg med på at vi må gjøre alt vi kan for å beholde Jan!
                Lille-Tarik hadde heller ikke vært veldig trist..
                Rykker Sarpsborg ned (noe jeg tror de gjør), så kommer Elyounoussi sannsynligvis til å selges ville jeg tro. Da spørs det bare om RBK vil ha han eller ei. Tror ikke vi kan konkurrere med de om dagen.
                In the beginning the Universe was created.
                This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                  Rykker Sarpsborg ned (noe jeg tror de gjør), så kommer Elyounoussi sannsynligvis til å selges ville jeg tro. Da spørs det bare om RBK vil ha han eller ei. Tror ikke vi kan konkurrere med de om dagen.
                  Kanskje vi kan hente tilbake Samuel også da? Vi trenger jo tross alt en spiss som kan score mål... Bedre enn Lille-Tarik på VG børsen og med 4 mål for bunnlaget Sarpsborg på 11 kamper. Fortsatt bare 19 år.

Comment

Kanskje vi kan hente tilbake Samuel også da?
                    Holdninger, holdninger, holdninger. Uten dette er det ytterst få som klarer å prestere på et høyt nivå.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                      Holdninger, holdninger, holdninger. Uten dette er det ytterst få som klarer å prestere på et høyt nivå.
                      Holdninger er ikke en medfødt egenskap. Det er noe man må lære seg. Det burde vel være en oppgave for en trener?

Han har 4 mål på 11 kamper for et særdeles svakt Sarpsborg. Hvis vi for et øyeblikk later som at VG børsen er fakta, så er det kun Grindheim av våre spillere som har hatt en bedre sesong enn Samuel med sine 5,20 i snitt. Det gjør faktisk Samuel til en av årets beste angripere. Hvis vi altså later som VG børsen er eneste rettesnor, noe jeg selvsagt ikke mener den er.

Børven har sikkert gode holdninger, men hans prestasjoner belønnes av VG med en ranking som nummer 121 av 159.

Jeg tror jo selvsagt ikke at Samuel kommer tilbake hit, men jeg mener billigsalget av denne karen er en veldig dårlig avgjørelse av Rekdal. Det må forventes at han klarer å håndtere ulike personligheter blant spillerne. Og i alle fall at han bruker litt lenger tid på å treffe en avgjørelse som ny trener. Rekdal hadde ikke vært trener i mange dagene før Samuel ble sendt til Sarpsborg for å trene. At vi har en eneste spiss i troppen er nok medvirkende til at vi ligger der vi ligger på tabellen.

Comment

Holdninger er ikke en medfødt egenskap. Det er noe man må lære seg. Det burde vel være en oppgave for en trener?
                        Ikke bare én trener, men hele trenerteamet har som oppgave med å få banket inn riktige holdninger hos spillere. Men til syvende og sist er det spilleren selv som må ta grep. Når alle trenerne mislykkes med å få en spiller til å faktisk trene når det er egentrening så vet jeg hvem jeg skylder på. Selv Man. United v/Fergie & co mislyktes senest ved Morrison (West Ham) og Pogba (Juventus). To spillere som trodde dem var veldig mye bedre enn hva dem var. To spillere som nektet å ta direksjoner fra trenerne. Vi har vår dose av slike spillere også, men Rekdal har vært flink i å fjerne mye av dette ugresset.

Jeg tror jo selvsagt ikke at Samuel kommer tilbake hit, men jeg mener billigsalget av denne karen er en veldig dårlig avgjørelse av Rekdal. Det må forventes at han klarer å håndtere ulike personligheter blant spillerne. Og i alle fall at han bruker litt lenger tid på å treffe en avgjørelse som ny trener. Rekdal hadde ikke vært trener i mange dagene før Samuel ble sendt til Sarpsborg for å trene. At vi har en eneste spiss i troppen er nok medvirkende til at vi ligger der vi ligger på tabellen.
                        Det kan godt hende at han blir en stjernespiller, men jeg tviler sterkt på det. Han trente ikke i vinter. Noe som helst. Du og jeg trente sannsynligvis mer eller like mye som ham. Det førte til at han fikk krampe under oppvarminga på første økt etter vinterpausen. Han var ikke i nærheten av å kunne levere i kamper og derfor ble han igjen hjemme mens resten av laget dro på treningsleir. Selv om Rekdal var ny i januar så var trenerne de samme og de så jo det samme som han etter hvert fikk se.

Selv om Samuel var den som responderte best av de spillerne som blei igjen hjemme så holdt det bare en liten stund. Når han hører ordet egentrening tenker han at det er fri. Det betyr at han ikke holder kampene ut. Det betyr at han ikke er i fysisk stand til å legge ned det arbeidet Vålerenga krever av en spiller.

Du nevner Børven som motstykket til Samuel og det er helt riktig. Når Børven får beskjed om å ha egentrening så legger han ned masse tid på nettopp å trene. At han ikke har lykkes foran mål sier mer om problemene til Vålerenga bakover på banen enn det sier om Børvens innsats. Jeg er overbevist om at hvis vi hadde hatt et dyktig nok lag rundt Børven så ville han bøtta inn mål. Samtidig, hadde vi kjørt Samuel i Børvens posisjon ville vi vært mer sårbare bakover og ikke bedre offensivt. Der Børven jobber ræva av seg, ville Samuel ikke gjort noe som helst med mindre ballen havna i beina på han.

Comment

Jeg legger bare merke til at han stort sett spiller 90 min for Sarpsborg og at han gjør det bra. Han kom i fjor sommer, fikk noen kamper og ble skadet.

Hvor mye han kan ha rukket å provosere trenerne i fjor høst pga manglende trening mens han var skadet vet jeg ikke. Minner bare om at vi har nytt trenerregime fra ca 10.januar der alle burde stille med blanke ark. Tre uker senere trente han med Sarpsborg.

Det er alltid fare for en kulturkollisjon med en fra Vestlandet og en fra Vest-Afrika.

Jeg mener at det er tydelig at Rekdal var tidlig ute og gjorde kort prosess med de han mente var uroelementer. Det har resultert i at Ogude, som vi mente vi burde få 15-20 millioner for for et år siden, nå vil forsvinne for vekslepenger. Qaka, ansett som et av Norges største talenter, ble gitt bort gratis. Samuel, som presterer bra i Sarpsborg, ble solgt for småpenger. Fellah uttaler at for han ble det uaktuelt å forlenge etter februar.

En trener skal og må få lov til å velge egne spillere. Men de forvalter ikke bare spillere, men verdier. Det er trolig de mest salgbare spillerne våre Rekdal har valgt å sende bort.

Vi får være glade for at ikke Zlatan spiller for oss, for i såfall hadde han nok blitt gitt bort til Odd eller Hønefoss han også.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                            Ingenting tyder på at klubben får noe som helst budsjett til kjøp av spillere. Men hvis det likevel skjer, så tar jeg utgangspunkt følgende

- Jan er selvsagt.
                            - Riski fra Hønefoss eller Mane fra Sogndal
                            - Fetter'n til Tarik.
                            - Gytkjær fra Haugesund
                            - Arnefjord fra Aafk

Ut

- Lars
                            - Bojan
                            - Muri
                            - Hæstad
                            - Thomassen
                            - Ogude
                            Men når man signerer Bosman så er nok det signal om at klubbens budsjett for kjøp av spillere vil være begrenset. Jeg tror vi har fått to smarte signeringer på Bosman. Utover det så får man håpe at våre talentfulle juniorer tar etpar steg. Rart med en spiller som Kastrati. På rekruttlaget så kan ende opp med å daffe. Men når han får sjansen på a-laget så er det glimt av gnistring.

Både Nije og Iqbal som er endel av 95-generasjon var i troppen mot Sogndal. Det er bra.
                            Heldigvis er dette bare noen ønsker,noen sikkert gjennomtenkte,andre aldeles hodeløse(hehe)
                            At Malic mane skal stå på noens ønskeliste ser jeg som smått utrolig da den mannen er den desidert største egospelleren i TL,hvis du følger med på hva han bedriver tiden med på banen ser du at han speller kun for seg sjøl HELE TIDEN HVER KAMP.
                            Det vi trenger er lagspillere!! og en midtstopper i ultraklassen eller bare Johan Lædre Bjørdalen som ikke vil fornye med viking og går som bosman etter sesongen......
                            ( Ps det dessverre ikke vanskelig å finne en bedre midtstopper enn den vi sliter med i dag)
                            Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Når det gjelder Aaron Samuel, er jeg i alle fall overhodet ikke i tvil om at han har et av de største potensialene i tippeligaen. Hvis han får huet på rett plass før det er for seint, så blir han altfor god for serien her hjemme.

Heller mot å være enig med Nils her; vi har en tendens til å skulle kvitte oss med spillere som etterpå viser seg å fungere godt andre steder. I tillegg til de allerede nevnte Samuel og Qaka, så er jo Pusic og Hussain andre nylige eksempler. Jørgen Horn, Alexander Mathisen og Fredrik Carlsen er jo andre eksempler på spillere som spiller fast på andre lag som gjør det bedre enn oss, og det begynner å bli ganske mange av dem etterhvert.
                              Ingen av de nevnte er for superstjerner å regne, men samtlige hadde vært nyttige for Vålerenga for eksempel i år.

Det holder ikke å argumentere med at f.eks. Qaka hadde godt av et miljøskifte, Hussain aksepterte ikke å ikke være fast i elveren og Samuel holdt ikke hele kamper, mens Pusic var for religiøs eller noe sånt. Disse spillerne viser jo at disse problemene kan takles fornuftig i andre klubber, så hvorfor klarer ikke vi det? Det har blitt en trend at vi ikke er spesielt gode på å få spillere til å blomstre i klubben vår, i hvertfall når spillerne allerede har kommet på seniornivå. Og det bør det nok kikkes nærmere på for å se etter forbedringspotensiale trur jeg.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                                Når det gjelder Aaron Samuel, er jeg i alle fall overhodet ikke i tvil om at han har et av de største potensialene i tippeligaen. Hvis han får huet på rett plass før det er for seint, så blir han altfor god for serien her hjemme.

Heller mot å være enig med Nils her; vi har en tendens til å skulle kvitte oss med spillere som etterpå viser seg å fungere godt andre steder. I tillegg til de allerede nevnte Samuel og Qaka, så er jo Pusic og Hussain andre nylige eksempler. Jørgen Horn, Alexander Mathisen og Fredrik Carlsen er jo andre eksempler på spillere som spiller fast på andre lag som gjør det bedre enn oss, og det begynner å bli ganske mange av dem etterhvert.
                                Ingen av de nevnte er for superstjerner å regne, men samtlige hadde vært nyttige for Vålerenga for eksempel i år.

Det holder ikke å argumentere med at f.eks. Qaka hadde godt av et miljøskifte, Hussain aksepterte ikke å ikke være fast i elveren og Samuel holdt ikke hele kamper, mens Pusic var for religiøs eller noe sånt. Disse spillerne viser jo at disse problemene kan takles fornuftig i andre klubber, så hvorfor klarer ikke vi det? Det har blitt en trend at vi ikke er spesielt gode på å få spillere til å blomstre i klubben vår, i hvertfall når spillerne allerede har kommet på seniornivå. Og det bør det nok kikkes nærmere på for å se etter forbedringspotensiale trur jeg.
                                Er litt enig med deg. Har aldri skjønt hvorfor vi kvittet oss med spillere som Strandberg, Horn, Pusic A. Solli, Mathisen, Hussain, Carlsen og Qaka spesielt. Disse spillerne hadde fint klart å forsvare en posisjon i laget i dag. Ja, jeg vet at noen krevde sitt og noen med holdningsproblemer etc., men det går da ann å gjøre noe med. Vi sitter jo litt ribbet tilbake nå. For håpe de nye signeringene er bra pluss at vi klarer å hente Stengel. Kanskje det blir en ny æra. Blir spennende å se i alle fall.

Comment

Working...
                                X