Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vintervindu 2013-2014 - Ønsker inn og ut

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Det får vi da virkelig ikke håpe.

Comment

• Alex er da ving (evt. sentralt på midten). Var ung og lovende, men var vel aldri mer en passe god i AaFK og ganske svak på Hønefoss (dårligere enn Simon Larsen på samme lag på VG-børsen og tilbragte stort sett all tid på benken for nedrykkslaget). Har (etter min mening) aldri vist seg som noen Tippeliga-starter på høyt nivå, og vil neppe utvikle seg noe særlig mer. Kastrati og Nije holder sannsynligvis nesten samme nivå og har langt større potensiale.

Og vs. JGS er jeg ikke et øyeblikk i tvil om hvem som er best - faktisk også på vingen.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Håper de er litt opptatt av kvalitet også. Jeg har ikke fulgt tett med på hans karriere, men dette er vel mer en styrking av bredden i troppen?
        Dette jeg vill tro også. Han er ikke en "solid forsterkning"! Men god å ha for bredden og innhopp de siste 10 el noe. Om dette stemmer synes jeg dette uansett er en skuffende signering..han vill jo ikke bidra til noe mere kvalitetsmessig i laget.

Synes jeg vi kan like godt satse på de unge vi har isteden for å hente middelmådigheter..

Comment

• Nå er han i alle fall klar. Kontrakt i to år.

Comment

• Overraskende mye negativitet ang Alex Mathisen synes jeg.. Jeg har alltid hatt sansen for han, både fra da han var her sist, og å si at han aldri var mer enn "passe god" i AAFK tyder vel på at man ikke så spesielt mye av den siste sesongen hans der.. Vi kan ikke regne med å hente inn dyre spillere, så jeg synes dette er bra. God alder, lokal spiller, mer spennende enn JGS.

http://www.vif-fotball.no/news/artic...-vaere-tilbake

Comment

• Alex kan spille i alle posisjoner unntatt keeper og stopper. Det gir mer bredde i stallen. Vi trenger også et voksent alternativ til Kastrati på høyrekanten. Tipper Fredheim Holm blir dratt inn mer sentralt og da vil Calvo gå over på venstre.

Comment

• Originally posted by Feilkast View Post
                Overraskende mye negativitet ang Alex Mathisen synes jeg.. Jeg har alltid hatt sansen for han, både fra da han var her sist, og å si at han aldri var mer enn "passe god" i AAFK tyder vel på at man ikke så spesielt mye av den siste sesongen hans der.. Vi kan ikke regne med å hente inn dyre spillere, så jeg synes dette er bra. God alder, lokal spiller, mer spennende enn JGS.

http://www.vif-fotball.no/news/artic...-vaere-tilbake
                Vel negativiteten er vel mer realisme.

Vi ønsker oss alle kjempe signeringer. Dette er en skadeforfulgt kar, med tidligere greit topp nivå som vi trolig får til en svært billig årslønn.

jeg spilte fotball mot han ifjor mens han trente seg opp etter skaden. Grei teknikk og blikk, men folk med skader er alltid litt skummelt å ta inn. Nå er ikke dette veldig dyrt tror jeg, slik det var med koné men likevel.
                Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

• Originally posted by FrankO View Post
                  Alex kan spille i alle posisjoner unntatt keeper og stopper. Det gir mer bredde i stallen. Vi trenger også et voksent alternativ til Kastrati på høyrekanten. Tipper Fredheim Holm blir dratt inn mer sentralt og da vil Calvo gå over på venstre.
                  Ja, det virker som en fornuftig vurdering. Mathisen var god nok til å få kontrakt i Belgia for et par år siden, men har vært skadet. Hevder selv at han i andre halvdel av fjoråret kjente han nærmet seg det nivået igjen, etter å ha vært lenge ute med skade.

Man kan vel ikke forvente de største navnene inn når økonomien er som den er.

Det begynner jo å bli en del alternativer fremover på banen nå. Og jeg er litt usikker på hvordan vi skal spille.

Defensiv midtbane: Heltne Nilsen, Hæstad
                  Indreløper: Grindheim, Stengel, Berre, Zahid, Blårud (Hæstad/Heltne Nilsen)
                  Offensiv midtbane: DFH, Zahid
                  Kantspiller: Calvo, Kastrati, Mathisen, Nije (DFH og Berre)
                  Spiss: Kjartanson (DFH)

Fortsatt trenger vi vel en venstreback og et spissalternativ.

Vil tro vi fortsatt har litt å handle for, hvis vi klarer å få inn de sponsorene vi har budsjettert med. Så vidt jeg fikk med meg var ikke spillersalg noe krav for å få budsjettet til å gå opp. Gunnarsson, Heltne Nilsen, Mathisen og Stengel kom gratis, mens vi neppe betalte noe særlig mer enn en million for Kjartanson. Som er et stykke under hva vi solgte Børven og (trolig) Ogude for.

Kristiansen fra Tromsø er vel det "heteste" alternativet på venstreback nå. Klarer vi å få til det så kan vi låne en spiss fra utlandet som utfordrer til Kjartanson. Da bør stallen være komplett.

Det ser ganske brukbart ut, men vi er avhengig av at flere hever seg fra fjoråets nivå.

Comment

• Velkommen tilbake Alex! Håper du motbeviser alle pessimister og får en mega sesong!!
                    Stolthet, tradisjon og religion kan ikke kjøpes!

Comment

• Vi trenger en spiss og helst en venstreback. Thomassen er ikke på nivå med Lecjaks, men er ingen dårlig tippeligaspiller heller. I stedet for å bruke penger på Kristiansen fra Tromsø håper jeg vi satser ungt og billig på venstreback og heller putter det vi måtte ha av penger på en reell utfordrer til Kjartanson. Gjerne en litt annerledes spillertype, en som er god feilvendt, kan vinne dueller, og holde på ballen. Det manglet vi i hele fjor, og hvis det stemmer at Kjartansson ligner på Børven, kommer vi til å trenge det i år også.

Comment

• Originally posted by Lego View Post
                        Vi trenger en spiss og helst en venstreback. Thomassen er ikke på nivå med Lecjaks, men er ingen dårlig tippeligaspiller heller. I stedet for å bruke penger på Kristiansen fra Tromsø håper jeg vi satser ungt og billig på venstreback og heller putter det vi måtte ha av penger på en reell utfordrer til Kjartanson. Gjerne en litt annerledes spillertype, en som er god feilvendt, kan vinne dueller, og holde på ballen. Det manglet vi i hele fjor, og hvis det stemmer at Kjartansson ligner på Børven, kommer vi til å trenge det i år også.
                        Går vel kanskje an å drømme om at Daniel Braaten blir lei av billig øl og lav skatt og tar turen hjem fra sommeren av?

I så fall ville et kjøp av en venstreback og et lån av en spiss frem til da vært fornuftig.

Comment

• Ja, Alex er nok mer stallfyll enn solid forsterkning/kjempesignering,men når det er sagt ,er jeg ikke i tvil om at jeg heller vil ha han enn overbetalte Solli på hell. Alex er MYE mer fotballsmart , veldig bra blikk og har en vanvittig løpskapasitet. Han hadde en ganske bra høstsesong for Hønefoss....også er han skikkelig Vålenga-gutt !!!! Velkommen hjem !!

Comment

• Ble forresten skeptisk til at Reka ikke nevnte i siste intervju om at vi må ha en spiss til. D liker jeg ikke. Håper inderlig de ser etter en skikkelig hurtig spiss for vi mangler fart!!!! der framme !!!

Comment

• Hvor mye tjente Solli iom at du setter stempelet "overbetalt" på han.
                              Fyren var kontraktsløs før 2013-sesongen, og gjennomførte tidenes lengste prøvespill.
                              Jeg tror ikke han tjente sinnsykt med kroner, men du har kanskje fasiten, Nico?
                              ----------------
                              Pilsner og slagsmål.
                              Ille tilredte agronomer.

Comment

• Originally posted by Lord Of The Dusk View Post
                                Hvor mye tjente Solli iom at du setter stempelet "overbetalt" på han.
                                Fyren var kontraktsløs før 2013-sesongen, og gjennomførte tidenes lengste prøvespill.
                                Jeg tror ikke han tjente sinnsykt med kroner, men du har kanskje fasiten, Nico?
                                Tipper de to gutta vil tjene omtrent det samme.

Jeg synes også det var rart at Rekdal ikke nevnte spissplassen. Behovet der er i mine øyne mye større enn på backen. Kjartanson er helt uprøvd på dette nivået og uansett hvor god han viser seg å være trenger vi en backup i tilfelle han blir skadet eller får en formsvikt.

Comment

Working...
                                X