Originally posted by McCabre
View Post
Jeg leste en anekdote fra engelsk fotball. Før i tiden kunne manageren kjefte på dem og kaste en kopp te på spillere som ikke ville høre. Og da hørte de. I dag stikker de bare og kjøper en ny designerdress hvis den forrige ble ødelagt. Så da måtte man lede på en annen måte.
Litt av det samme problemet mener jeg Rekdal har. De fleste toppspillerne er ikke flaska opp på melk og havregryn på en gård på vestlandet og løper fra morgen til kveld fordi de ikke har noe annet å gjøre. Det virker som Rekdal har valgt en no nonsense lederstil og å statuere et eksempel ved å sende vekk alle som ikke innordner seg hans regime fra dag èn.
Vel og bra, men det koster klubben sportslig. Det laget som trolig sikret Tippeligaplassen først i går måtte Martin forlate fordi han ikke klarte å lede til medalje.
Og det koster økonomisk. Det som trolig er de beste spillerne får ikke vist hva de er gode for. Som gjør at ingen vil kjøpe dem og vi taper massevis av penger på tapt salg.
Jeg støtter fortsatt Rekdal. Men bare til sommeren 2014. Er det ikke markante forbedringer da, så kan vi like så godt hente inn hans erstatter og forberede 2015. Og jeg synes ikke synd på Rekdal. Han har selv redd opp sengen, så da får han legge seg i den også. At spillerne ikke er godt nok trent holder ikke som argument på sensommeren eksempelvis. Og han har selv valgt å sende vekk de mest salgbare spillerne våre for en slikk og ingenting. Så da nytter det ikke skylde på økonomien heller. Han hadde det som trolig er landets beste ungdomsavdeling til disposisjon og en klar spillestil. Likevel løper hans spillere rundt som hodeløse høns og slipper inn de utroligste mål uten å score selv. Og de spillerne han selv har hentet, som tross alt begynner å bli en del, imponerer vel ingen de heller.
Høgh, JGS, DFH, Grindheim, Baffo, Lekjacks, Calvo og Mos. Av de to er det vel Grindheim og Lekjacks som virker gode. Calvo startet bra, men skuffer mer og mer. Baffo og Mos er lån. DFH, JGS og Høgh vet jeg ikke helt hva jeg skal mene om.
Comment