Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vintervindu 2013-2014 - Ønsker inn og ut

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by McCabre View Post
    Når det gjelder Aaron Samuel, er jeg i alle fall overhodet ikke i tvil om at han har et av de største potensialene i tippeligaen. Hvis han får huet på rett plass før det er for seint, så blir han altfor god for serien her hjemme.

Heller mot å være enig med Nils her; vi har en tendens til å skulle kvitte oss med spillere som etterpå viser seg å fungere godt andre steder. I tillegg til de allerede nevnte Samuel og Qaka, så er jo Pusic og Hussain andre nylige eksempler. Jørgen Horn, Alexander Mathisen og Fredrik Carlsen er jo andre eksempler på spillere som spiller fast på andre lag som gjør det bedre enn oss, og det begynner å bli ganske mange av dem etterhvert.
    Ingen av de nevnte er for superstjerner å regne, men samtlige hadde vært nyttige for Vålerenga for eksempel i år.
    Nja, klart de du nevner kunne vært nyttige å ha. Men det begynner å bli en del år siden i alle fall Horn, Mathisen og Carlsen var her. Jeg synes det er helt riktig av klubben å slippe unge spillere som trenger spilletid de ikke vil få her for å utvikle seg videre.

Jeg leste en anekdote fra engelsk fotball. Før i tiden kunne manageren kjefte på dem og kaste en kopp te på spillere som ikke ville høre. Og da hørte de. I dag stikker de bare og kjøper en ny designerdress hvis den forrige ble ødelagt. Så da måtte man lede på en annen måte.

Litt av det samme problemet mener jeg Rekdal har. De fleste toppspillerne er ikke flaska opp på melk og havregryn på en gård på vestlandet og løper fra morgen til kveld fordi de ikke har noe annet å gjøre. Det virker som Rekdal har valgt en no nonsense lederstil og å statuere et eksempel ved å sende vekk alle som ikke innordner seg hans regime fra dag èn.

Vel og bra, men det koster klubben sportslig. Det laget som trolig sikret Tippeligaplassen først i går måtte Martin forlate fordi han ikke klarte å lede til medalje.

Og det koster økonomisk. Det som trolig er de beste spillerne får ikke vist hva de er gode for. Som gjør at ingen vil kjøpe dem og vi taper massevis av penger på tapt salg.

Jeg støtter fortsatt Rekdal. Men bare til sommeren 2014. Er det ikke markante forbedringer da, så kan vi like så godt hente inn hans erstatter og forberede 2015. Og jeg synes ikke synd på Rekdal. Han har selv redd opp sengen, så da får han legge seg i den også. At spillerne ikke er godt nok trent holder ikke som argument på sensommeren eksempelvis. Og han har selv valgt å sende vekk de mest salgbare spillerne våre for en slikk og ingenting. Så da nytter det ikke skylde på økonomien heller. Han hadde det som trolig er landets beste ungdomsavdeling til disposisjon og en klar spillestil. Likevel løper hans spillere rundt som hodeløse høns og slipper inn de utroligste mål uten å score selv. Og de spillerne han selv har hentet, som tross alt begynner å bli en del, imponerer vel ingen de heller.

Høgh, JGS, DFH, Grindheim, Baffo, Lekjacks, Calvo og Mos. Av de to er det vel Grindheim og Lekjacks som virker gode. Calvo startet bra, men skuffer mer og mer. Baffo og Mos er lån. DFH, JGS og Høgh vet jeg ikke helt hva jeg skal mene om.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Jeg legger bare merke til at han stort sett spiller 90 min for Sarpsborg og at han gjør det bra. Han kom i fjor sommer, fikk noen kamper og ble skadet.

Hvor mye han kan ha rukket å provosere trenerne i fjor høst pga manglende trening mens han var skadet vet jeg ikke. Minner bare om at vi har nytt trenerregime fra ca 10.januar der alle burde stille med blanke ark. Tre uker senere trente han med Sarpsborg.

Det er alltid fare for en kulturkollisjon med en fra Vestlandet og en fra Vest-Afrika.

Jeg mener at det er tydelig at Rekdal var tidlig ute og gjorde kort prosess med de han mente var uroelementer. Det har resultert i at Ogude, som vi mente vi burde få 15-20 millioner for for et år siden, nå vil forsvinne for vekslepenger. Qaka, ansett som et av Norges største talenter, ble gitt bort gratis. Samuel, som presterer bra i Sarpsborg, ble solgt for småpenger. Fellah uttaler at for han ble det uaktuelt å forlenge etter februar.

En trener skal og må få lov til å velge egne spillere. Men de forvalter ikke bare spillere, men verdier. Det er trolig de mest salgbare spillerne våre Rekdal har valgt å sende bort.

Vi får være glade for at ikke Zlatan spiller for oss, for i såfall hadde han nok blitt gitt bort til Odd eller Hønefoss han også.
      Fellah hadde vel allerede bestemmt seg!?
      Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Nja, klart de du nevner kunne vært nyttige å ha. Men det begynner å bli en del år siden i alle fall Horn, Mathisen og Carlsen var her. Jeg synes det er helt riktig av klubben å slippe unge spillere som trenger spilletid de ikke vil få her for å utvikle seg videre.

Jeg leste en anekdote fra engelsk fotball. Før i tiden kunne manageren kjefte på dem og kaste en kopp te på spillere som ikke ville høre. Og da hørte de. I dag stikker de bare og kjøper en ny designerdress hvis den forrige ble ødelagt. Så da måtte man lede på en annen måte.

Litt av det samme problemet mener jeg Rekdal har. De fleste toppspillerne er ikke flaska opp på melk og havregryn på en gård på vestlandet og løper fra morgen til kveld fordi de ikke har noe annet å gjøre. Det virker som Rekdal har valgt en no nonsense lederstil og å statuere et eksempel ved å sende vekk alle som ikke innordner seg hans regime fra dag èn.

Vel og bra, men det koster klubben sportslig. Det laget som trolig sikret Tippeligaplassen først i går måtte Martin forlate fordi han ikke klarte å lede til medalje.

Og det koster økonomisk. Det som trolig er de beste spillerne får ikke vist hva de er gode for. Som gjør at ingen vil kjøpe dem og vi taper massevis av penger på tapt salg.

Jeg støtter fortsatt Rekdal. Men bare til sommeren 2014. Er det ikke markante forbedringer da, så kan vi like så godt hente inn hans erstatter og forberede 2015. Og jeg synes ikke synd på Rekdal. Han har selv redd opp sengen, så da får han legge seg i den også. At spillerne ikke er godt nok trent holder ikke som argument på sensommeren eksempelvis. Og han har selv valgt å sende vekk de mest salgbare spillerne våre for en slikk og ingenting. Så da nytter det ikke skylde på økonomien heller. Han hadde det som trolig er landets beste ungdomsavdeling til disposisjon og en klar spillestil. Likevel løper hans spillere rundt som hodeløse høns og slipper inn de utroligste mål uten å score selv. Og de spillerne han selv har hentet, som tross alt begynner å bli en del, imponerer vel ingen de heller.

Høgh, JGS, DFH, Grindheim, Baffo, Lekjacks, Calvo og Mos. Av de to er det vel Grindheim og Lekjacks som virker gode. Calvo startet bra, men skuffer mer og mer. Baffo og Mos er lån. DFH, JGS og Høgh vet jeg ikke helt hva jeg skal mene om.
        (min utheving) Er vell litt stusselig å gi Reka skylda for alle Martin Andresen jagde bort i sin tid??
        Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Er et par av disse spillerne jeg også stussa på forlot oss, spesielt når man ser kvalitetene i dag. Men når man ser på hver og enkelt overgang for seg selv er ikke alle helt bak mål.

Selv skulle jeg gjerne beholdt Samuel, spesielt med tanke på at vi ikke har en eneste forbanna spiss bak Børven!
          Pusic også. Vi brukte han nok dessverre i litt feil posisjon og så dessverre ikke potensialet hans som spiss.

Horn var lovende, men viste gang på gang at han hadde elendige holdninger. Bare se alt so, skjedde i Viking.. Om det er han selv som har klart å gjort no med det eller om Deila skal ha all honnør her vet jeg ikke, men han har helt klart blitt voksen og hadde styrka oss klart i dag.

Strandberg ville etter hva jeg husker ha for mye spenn, så når bartene kom med en OK pris valgte Martin å slippe ham. Hvor mye han krevde vet jeg ikke, men han hadde fortjent vesentlig mer enn Muri gjør for å si det sånn..

Mathisen og Carlsen var ikke gode nok i det hele tatt når de var her. Mathisen har jeg aldri helt skjønt hva folk ser i, mens Carlsen hadde nok vært grei å ha isteden for f.eks. Hæstad.

Solli har en meget god skuddfot, men er ikke god nok på det som er viktigst som stopper.

Qaka ble blanda bort i utenomsportslig tull og han er nok en av de som trengte en mindre profilert klubb og å få spille uten press.
          Hussein er av og på for Molde, men kunne nok spilt mye for oss i år.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
            Ingenting tyder på at klubben får noe som helst budsjett til kjøp av spillere. Men hvis det likevel skjer, så tar jeg utgangspunkt følgende

- Jan er selvsagt.
            - Riski fra Hønefoss eller Mane fra Sogndal
            - Fetter'n til Tarik.
            - Gytkjær fra Haugesund
            - Arnefjord fra Aafk

Ut

- Lars
            - Bojan
            - Muri
            - Hæstad
            - Thomassen
            - Ogude
            Men når man signerer Bosman så er nok det signal om at klubbens budsjett for kjøp av spillere vil være begrenset. Jeg tror vi har fått to smarte signeringer på Bosman. Utover det så får man håpe at våre talentfulle juniorer tar etpar steg. Rart med en spiller som Kastrati. På rekruttlaget så kan ende opp med å daffe. Men når han får sjansen på a-laget så er det glimt av gnistring.

Både Nije og Iqbal som er endel av 95-generasjon var i troppen mot Sogndal. Det er bra.
            Moi Elyounoussi er alt for ettertraktet i utlandet til at han drar til oss. Han skal være sterkt ønsket av PSV.

Comment

Jeg legger bare merke til at han stort sett spiller 90 min for Sarpsborg og at han gjør det bra. Han kom i fjor sommer, fikk noen kamper og ble skadet.
              De kampene jeg har sett har han vært dårlig. Blant annet mot oss og var langt i fra god mot Brann.

Hvor mye han kan ha rukket å provosere trenerne i fjor høst pga manglende trening mens han var skadet vet jeg ikke. Minner bare om at vi har nytt trenerregime fra ca 10.januar der alle burde stille med blanke ark. Tre uker senere trente han med Sarpsborg.
              Du starter ikke med blanke ark fordi hovedtreneren er ny. Resten av trenerne var de samme og de ga jo sin rapport over alle spillerne til Rekdal/Skjønberg da de kom inn.

Det er alltid fare for en kulturkollisjon med en fra Vestlandet og en fra Vest-Afrika.
              Kan så være, men for å bli god må man trene. Såå kulturelle forskjeller bør det ikke være.

Jeg mener at det er tydelig at Rekdal var tidlig ute og gjorde kort prosess med de han mente var uroelementer. Det har resultert i at Ogude, som vi mente vi burde få 15-20 millioner for for et år siden, nå vil forsvinne for vekslepenger. Qaka, ansett som et av Norges største talenter, ble gitt bort gratis. Samuel, som presterer bra i Sarpsborg, ble solgt for småpenger. Fellah uttaler at for han ble det uaktuelt å forlenge etter februar.
              Qaka var ikke interessert i å trene. Også han fikk for øvrig krampe under oppvarminga på første treningsøkt. Med Qaka var det en del uteomsportslig støy fra familie og venner, og Vålerenga gikk langt, svært langt, i å prøve å få gutten på rett kjøl. Men måtte til slutt kaste inn håndkleet. Nå tusler han rundt på Raufoss uten å imponere noen. Ogude? Ogude hadde vært solgt om han gjennomførte Barca-kampen. Men han varma ikke opp og løp på seg en liten strekk etter 10 min. Dem klarte å få han på beina igjen til Liverpool-kampen der han sugde maksimalt. Når han er i form så spiller han. Jeg fatter og begriper ikke at du klarer å kritisere Vålerenga fordi Ogude oppfører seg som han gjør. Fellah hadde en avtale med Vålerenga om at han ikke skulle skrive under ny kontrakt.

En trener skal og må få lov til å velge egne spillere. Men de forvalter ikke bare spillere, men verdier. Det er trolig de mest salgbare spillerne våre Rekdal har valgt å sende bort.
              Her tar du feil. Se på spillerne som er borte og se hvor de er nå. Da ser du hvor feil du tar.

Vi får være glade for at ikke Zlatan spiller for oss, for i såfall hadde han nok blitt gitt bort til Odd eller Hønefoss han også.
              Lavmål.

Comment

Originally posted by Trym View Post
                Er litt enig med deg. Har aldri skjønt hvorfor vi kvittet oss med spillere som Strandberg, Horn, Pusic A. Solli, Mathisen, Hussain, Carlsen og Qaka spesielt. Disse spillerne hadde fint klart å forsvare en posisjon i laget i dag. J
                Strandberg krevde nesten tredobling av lønna si. Det hadde ikke Vålerenga råd til. Hva mener du vi burde gjort? Gitt etter for lønnskravet hans (som for øvrig ville tatt han opp i lønnseliten i klubben)?
                Synes du Pusic imponerte i Vålerenga?
                Jørgen Horn ville bort fra Vålerenga. Har vært i flere klubber siden. Vil du kalle karrieren hans suksessfylt?
                Aleksander Solli kunne kanskje vært grei å ha, men vi hadde for mange stoppere og måtte kvitte oss med de dårligste. Han har ikke imponert særlig i Hønefoss heller tross et par fine mål.
                Hussain kunne dem nok hatt mer tålmodighet med, men han har jo ikke akkurat slått til i Molde etter en ok start?
                Carlsen ville vekk. Synd, jeg var fan av han.
                Qaka - se over. Det var sjanseløst og han er en ubetydelighet på Raufoss nå.
                Mathisen - Hvem er dette?

Jeg vet ikke om noen andre supportere enn Vålerenga-supportere som er mer opptatt av spillere som har vært i klubben. HVER ENESTE gang en tidligere spiller scorer et mål så er vi fra oss av sorg fordi vi lot han gå. Uansett hvordan han har prestert etter han forlot oss så er vi overbeviste om at:
                - han har imponert MYE i sin nye klubb/er
                - han ville herja på laget vårt nå
                - han må hentes hjem ASAP!

Før var alle enige om at dersom en spiller pissa på klubben så skulle han kjeppjages vekk. Når en spiller gjør det nå så virker det som at folk kritiserer klubben fordi dem ikke lar seg pisse på.

Faktum er at de aller, aller, aller fleste spillerne som har forlatt Vålerenga har gjort det av én grunn: De er ikke gode nok for oss og de vil ikke bli gode nok for oss.

Av alle spillere som har forlatt Vålerenga har det egentlig bare vært John Carew og Tommy Berntsen som jeg kunne tenke meg å hente tilbake igjen.
                Last edited by FrankO; 21.10.2013, 17:26.

Comment

Originally posted by FrankO View Post

Av alle spillere som har forlatt Vålerenga har det egentlig bare vært John Carew og Tommy Berntsen som jeg kunne tenke meg å hente tilbake igjen.
                  Ville nok ha hentet Håvard Nielsen tilbake også

Det som jeg synes klubben bør bli enda flinkere på er at talenter utenom det vanlige, forstår i ung alder at man må trene på et høyt nivå og ha gode holdninger for å bli best.
                  Samtidig som at klubben må få noe igjen ved salg til utlandet.

Det må man ha en klar målsetning om å få til.
                  EVIG VIF

Comment

Strandberg krevde nesten tredobling av lønna si. Det hadde ikke Vålerenga råd til. Hva mener du vi burde gjort? Gitt etter for lønnskravet hans (som for øvrig ville tatt han opp i lønnseliten i klubben)?
                    Synes du Pusic imponerte i Vålerenga?
                    Jørgen Horn ville bort fra Vålerenga. Har vært i flere klubber siden. Vil du kalle karrieren hans suksessfylt?
                    Aleksander Solli kunne kanskje vært grei å ha, men vi hadde for mange stoppere og måtte kvitte oss med de dårligste. Han har ikke imponert særlig i Hønefoss heller tross et par fine mål.
                    Hussain kunne dem nok hatt mer tålmodighet med, men han har jo ikke akkurat slått til i Molde etter en ok start?
                    Carlsen ville vekk. Synd, jeg var fan av han.
                    Qaka - se over. Det var sjanseløst og han er en ubetydelighet på Raufoss nå.
                    Mathisen - Hvem er dette?

Jeg vet ikke om noen andre supportere enn Vålerenga-supportere som er mer opptatt av spillere som har vært i klubben. HVER ENESTE gang en tidligere spiller scorer et mål så er vi fra oss av sorg fordi vi lot han gå. Uansett hvordan han har prestert etter han forlot oss så er vi overbeviste om at:
                    - han har imponert MYE i sin nye klubb/er
                    - han ville herja på laget vårt nå
                    - han må hentes hjem ASAP!

Før var alle enige om at dersom en spiller pissa på klubben så skulle han kjeppjages vekk. Når en spiller gjør det nå så virker det som at folk kritiserer klubben fordi dem ikke lar seg pisse på.

Faktum er at de aller, aller, aller fleste spillerne som har forlatt Vålerenga har gjort det av én grunn: De er ikke gode nok for oss og de vil ikke bli gode nok for oss.

Ut i fra det du sier her så virker det for meg som at ingen er gode nok for oss...
                    At Strandberg ville ha høyere lønn er vel ganske naturlig når han hadde klart å etablere seg på laget. Hva hadde han i lønn? I dag spiller han i alle fall om seriegull. Hvorfor ville Horn bort? Han spiller også om seriegull. Alle spillere har down perioder, så også med Pusic. Jeg likte han som spiller og hadde vi brukt han i den posisjonen han er best i så ville nok han ha blomstret hos oss. Som han nå gjør i brann. For mange stoppere? Vel, vi måtte ut og hente inn en som etter min mening ikke er noe bedre enn Solli...!? Alle unge spillere trenger tid så også med Hussain. Se bare på Marcel... Hvorfor ville Carlsen vekk? Når det gjelder Qaka, så skal jeg ikke mene for mye etter som jeg ikke vet for mye om hva klubben har prøvd å gjøre for han, men det må da ha vært mye bedre å lånt han ut... Mathisen hadde bra teknikk og hurtighet. Merkelig at du sier "hvem er dette" om han...

At spillere ønsker en fair sjanse til å spille seg inn på laget er vel ikke for mye forlangt. Hvis ikke så er det ikke rart de ønsker seg bort i fra klubben...

Comment

Det jeg syns er besynderlig er at folk alltid legger skylda på trenerne, og ikke på spillerne. Det er alltid klubben som har gjort noe gæernt. Hvorfor det?

Jeg syns ikke Aaron Samuel har vært så himla god i Sarpsborg. Strandberg har vært veldig god - men han krevde også (visstnok) veldig mye i lønn. Etter hva jeg husker så var ikke folk fornøyd med hva han presterte da han dro.

Nå sier jeg ikke at klubben har rett i alt hva de gjør, men er det virkelig så uendelig rævva som folk vil ha det til? Det kan ikke være at man er farget av situasjonen klubben er i med dårlig økonomi, en jubileumssesong som ikke ender med medalje og at man er dårligere enn det man var i 2004 - 2008?

Comment

Strandberg var heller ikke glad for å bli putta på venstreback, som var posisjonen han spilte sist hos oss. Så det var ikke bare lønn, men sportslig! Hussain var ikke bra nok til å forsvare en plass på laget, synes jeg. Singh, Ogude, Fellah, Doffen.. Hussain var vel ikke i god nok form når han kom hit. Pusic, jobber bra, men har altfor dårlige ferdigheter med ball. Synes jeg ihvertfall!

Comment

Samuel Olanare har faktisk vært god for Sarpsborg. Han har ikke bøttet inn med mål, men han har sjansene og han har vist at han skal spille spiss og ikke kant. Håper VIF har fått med en eller annen klausul om en evt. tilbakekjøps pris, men dette blir vel å håpe på for mye.

Comment

Originally posted by Jakobsen View Post
                            Samuel Olanare har faktisk vært god for Sarpsborg. Han har ikke bøttet inn med mål, men han har sjansene og han har vist at han skal spille spiss og ikke kant. Håper VIF har fått med en eller annen klausul om en evt. tilbakekjøps pris, men dette blir vel å håpe på for mye.
                            Var det ikke problemer med Samuel når det kom til holdninger? At dette var en av grunnen til at Reka kvitta seg med han.

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
                              Fellah hadde vel allerede bestemmt seg!?
                              Aner ikke, men ikke usannsynlig. Mener han uttalte at det etter februar var uaktuelt å forlenge med oss. Men det var jo en dårlig skjult hemmelighet at han ville bort. Spørsmålet er vel helst om det var for enhver pris. Esbjerg er ikke akkurat Real Madrid.

Comment

De kampene jeg har sett har han vært dårlig. Blant annet mot oss og var langt i fra god mot Brann.
                                Jeg har ikke sett han noe særlig, men jeg ser han scorer brukbart med mål og får god kritikk. Tatt i betraktning hans lave lønn og lave salgspris så mener jeg det hadde vært bedre å hatt Samuel som spissreserve enn ikke å ha noen spissreserve. Som er sånn vi har det nå.

Du starter ikke med blanke ark fordi hovedtreneren er ny. Resten av trenerne var de samme og de ga jo sin rapport over alle spillerne til Rekdal/Skjønberg da de kom inn.
                                Stusser over at du mener innsatsen en spiller la til grunn under en annen trener skal veie tungt når ny trener skal velge lag et halvår senere. Samuel signerte for oss 30.august 2012. Etter å ha imponert (!) på trening. 26.september ble han skadet. Hvor dårlig treningsvilje er det egentlig mulig for en skadet spiller å demonstrere i løpet av de to siste månedene av sesongen?

Kan så være, men for å bli god må man trene. Såå kulturelle forskjeller bør det ikke være.
                                Enig i det. I følge VG-børsen er han blant landets beste angripere. Så det er vel rimelig å anta at han faktisk trener?

Qaka var ikke interessert i å trene. Også han fikk for øvrig krampe under oppvarminga på første treningsøkt. Med Qaka var det en del uteomsportslig støy fra familie og venner, og Vålerenga gikk langt, svært langt, i å prøve å få gutten på rett kjøl. Men måtte til slutt kaste inn håndkleet. Nå tusler han rundt på Raufoss uten å imponere noen.
                                Ja, jeg er klar over det. Og hadde Qaka vært et enestående eksempel på gode fotballspillere som er så idiotiske at de ikke gidder å trene, så hadde det ikke vært verdt brydderiet å nevne. Men lista over folk som ikke gidder trene har etter hvert blitt ganske lang.

Ogude? Ogude hadde vært solgt om han gjennomførte Barca-kampen. Men han varma ikke opp og løp på seg en liten strekk etter 10 min. Dem klarte å få han på beina igjen til Liverpool-kampen der han sugde maksimalt. Når han er i form så spiller han. Jeg fatter og begriper ikke at du klarer å kritisere Vålerenga fordi Ogude oppfører seg som han gjør.
                                Igjen, en svale gjør ingen sommer. Men det er jo litt rart at alle er idioter og ikke gidder trene? For han må jo ha trent før mener jeg?

Fellah hadde en avtale med Vålerenga om at han ikke skulle skrive under ny kontrakt.
                                Merkeligere ting har skjedd i fotballen. Vi forsøkte å hente Barrantes, men han valgte til slutt å forlenge med AaFK. Fellah ville nok vekk, men han uttalte at det etter februar ble uaktuelt å forlenge med oss.

Her tar du feil. Se på spillerne som er borte og se hvor de er nå. Da ser du hvor feil du tar.
                                Hvilke spillere er det du tror jeg tenker på? Ikke Solli i Hønefoss og de som spiller i lavere divisjoner. De som sto for tur (Ogude og Fellah) og neste generasjon talenter (Qaka og Samuel). Hvis du ser på det laget vi spiller med for tiden så ser du at det ikke akkurat bugner av salgbare spillere. Mulig det endrer seg i løpet av et par år, men de neste par årene må vi nok klare oss uten særlig inntekter fra spillersalg. Jeg ser ingen i rett alder som er gode nok for spill i større serier for øyeblikket.

Comment

Working...
                                X