Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vintervindu 2013-2014 - Ønsker inn og ut

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by arvegods View Post
    (min utheving) Er vell litt stusselig å gi Reka skylda for alle Martin Andresen jagde bort i sin tid??
    Absolutt. Derfor gjør jeg da heller ikke det.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
      Strandberg krevde nesten tredobling av lønna si. Det hadde ikke Vålerenga råd til. Hva mener du vi burde gjort? Gitt etter for lønnskravet hans (som for øvrig ville tatt han opp i lønnseliten i klubben)?
      Synes du Pusic imponerte i Vålerenga?
      Jørgen Horn ville bort fra Vålerenga. Har vært i flere klubber siden. Vil du kalle karrieren hans suksessfylt?
      Aleksander Solli kunne kanskje vært grei å ha, men vi hadde for mange stoppere og måtte kvitte oss med de dårligste. Han har ikke imponert særlig i Hønefoss heller tross et par fine mål.
      Hussain kunne dem nok hatt mer tålmodighet med, men han har jo ikke akkurat slått til i Molde etter en ok start?
      Carlsen ville vekk. Synd, jeg var fan av han.
      Qaka - se over. Det var sjanseløst og han er en ubetydelighet på Raufoss nå.
      Mathisen - Hvem er dette?

Jeg vet ikke om noen andre supportere enn Vålerenga-supportere som er mer opptatt av spillere som har vært i klubben. HVER ENESTE gang en tidligere spiller scorer et mål så er vi fra oss av sorg fordi vi lot han gå. Uansett hvordan han har prestert etter han forlot oss så er vi overbeviste om at:
      - han har imponert MYE i sin nye klubb/er
      - han ville herja på laget vårt nå
      - han må hentes hjem ASAP!

Før var alle enige om at dersom en spiller pissa på klubben så skulle han kjeppjages vekk. Når en spiller gjør det nå så virker det som at folk kritiserer klubben fordi dem ikke lar seg pisse på.

Faktum er at de aller, aller, aller fleste spillerne som har forlatt Vålerenga har gjort det av én grunn: De er ikke gode nok for oss og de vil ikke bli gode nok for oss.

Av alle spillere som har forlatt Vålerenga har det egentlig bare vært John Carew og Tommy Berntsen som jeg kunne tenke meg å hente tilbake igjen.
      Er delvis enig med deg her. Verken Pusic, Horn, Solli osv hadde vært gode nok for å ta en plass her i ung alder. Da er det riktig å la dem prøve lykken andre steder. Horn anno 2013 ville vært god nok. Horn anno 2008 (når han dro) var det ikke.

Men Strandberg var god nok. Det ville ikke vært galt å ta han opp til de best betalte. Men han fikk vi da uansett greit betalt for og kan ikke klage over det.

Men du skjærer alle over en kam og sier man sutrer over spillere som forlot oss. Det er jeg ikke enig i. Det er svært få som egentlig sutrer over dem. Men når man bytter spillere så håper man at man bytter til noe bedre. Men svært få er det.

Rekdal har kvittet seg med en del og hentet 6-7 nye folk inn. Resultatet er at vi er i nedrykkstriden. Det er helt greit å sende Larsen på lån til Hønefoss. Men hvis bakgrunnen for det er at man vil ha inn Baffo på lån så ser ikke jeg helt poenget. Også helt greit å sende Samuel til Sarpsborg. Men når enden på visa er at man sitter med en eneste spiss i troppen, som i tillegg ikke scorer mål, så blir det straks litt vanskeligere å forstå. Og ta gjerne Muri ut av laget, men å erstatte han med Høgh? Og så videre...

Comment

Fakta er at under Rekdal får ikke individualister lov til å være seg selv.
        Hvis man ser på spillere i den store flotte verden, er det de gode individualistene som har kommet lengst, ikke den trauste norske bautaen.
        I all idrett er det de største talentene som kommer lengst, ikke de som nødvendigvis trener mest.
        Vi MÅ gi rom til individualistene, men Rekdal skal ha alle i sin lille boks, hvor det viktigste er å fungere som lag.
        Dette holder til en god tippeligastandard, men ikke noe mer enn det.
        Se på Børven som eksempel, han spiller alene på topp og klarer ikke å dra av en eneste mann. Ikke er han rask heller.
        Han kan fungere hvis han får mange innlegg, men da må vi ha spill langs kantene og presise innlegg. Ser vi dette?
        Fakta er at Rekdal gjør mye rart og takler ikke å bli snakka mot, eller lytte til andres meninger - det vil felle oss iår, og blir nok ikke bedre neste år.
        "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by Flem View Post
          Rekdal vil ha vinnere. Så enkelt er det. Folk som hater å tape og som gjør alt det dem kan for å unngå dette. Se på laget vi hadde i 04-05. Mange individualister der. Et lag fylt av "rasshøl". Men også et lag som virkelig hata å tape. Hele angrepet vårt den gangen var jo basert på individuelle ferdigheter.

Derfor skal de spillerne som ikke bryr seg om de taper eller vinner ut og erstattes med vinnere. Det er ikke alltid man lykkes med å få inn slike folk, men det er målsetningen i alle fall.

Comment

Om man bryr seg om man taper eller vinner handler jo om i hvilken grad man er personlig engasjert eller ikke. Det er ikke noen medfødt egenskap.

Jeg vet ikke om et lag fylt av "rasshøl" og som baserer seg utelukkende på individuelle ferdigheter er det vi bør sikte etter.

Så vidt jeg husker så klarte vi på forunderlig vis å vinne serien med å unngå å vinne de seks siste eller noe sånt. Og seks måneder senere var Rekdal borte fordi han ikke gadd å bli pissa på. Som jo rimer dårlig med at vi hadde et lag bestående av vinnertyper.

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
              Var det ikke problemer med Samuel når det kom til holdninger? At dette var en av grunnen til at Reka kvitta seg med han.
              Ikke de værste holdningsproblemene nei, mange av verdens beste fotballspillere har hatt såkalte "problemer" med holdningene. Et eksempel er Jon Obi Mikel, en spiller som har hatt "problemer". Klubben hans har fremdeles vært god på disiplinering og han har utviklet seg tross disse holdningsproblemene. Så jeg mener at Rekdal kastet bort et av de største talentene i Norge, eneste jeg spør er hvorfor? Samuel var jo heller ikke noen Singh som gikk rundt for å spre kvalme i klubben. Så hvis de ikke forhandlet en evt. tilbakekjøpspris på Samuel så er dette enda en Rekdal bom.

Comment

Hvis man ser på spillere i den store flotte verden, er det de gode individualistene som har kommet lengst, ikke den trauste norske bautaen.
                I all idrett er det de største talentene som kommer lengst, ikke de som nødvendigvis trener mest.
                Vi MÅ gi rom til individualistene, men Rekdal skal ha alle i sin lille boks, hvor det viktigste er å fungere som lag.
                Dette holder til en god tippeligastandard, men ikke noe mer enn det.
                Se på Børven som eksempel, han spiller alene på topp og klarer ikke å dra av en eneste mann. Ikke er han rask heller.
                Han kan fungere hvis han får mange innlegg, men da må vi ha spill langs kantene og presise innlegg. Ser vi dette?
                Fakta er at Rekdal gjør mye rart og takler ikke å bli snakka mot, eller lytte til andres meninger - det vil felle oss iår, og blir nok ikke bedre neste år.
                Enig i at Reka gjør mye rart. Men du får det til å fremstå som han er en diktator! Er dette noe du tror du vet eller noe du kan si med 100% sikkerhet at du vet om Reka?

Comment

Har man "kun" talent så når man ikke helt opp.
                  Man må også ha riktige holdninger.

I Aalesund så viste Rekdal at en indivualist som Barrantes kunne fungere sammen med andre.

Målet må være å finne de beste individualistene på sin posisjon og sørge for at dem har "vinnerpsyke" på trening og kamp.
                  EVIG VIF

Comment

Alexander Groven, u21 landslagsback. Kan være mulig å hente billig hvis Hønefoss rykker ned. Fin backup til Gunnarson/Leckjaks dersom sistnevnte hentes. En allerede god spiller med utviklingspotensiale.
                    Riku Riski. Nominert til årets angriper. Har en dimensjon ved spillet sitt, evnen til å oppsøke bakrom, som vi mangler i dagens stall. Ekstrem fart, relativt i tippeligaen, men også en målscorer. Ja takk, begge deler!

Comment

Det er forskjell på å være individualist og egoist. Reka var en individualist sjøl som spiller på mange måter. Men hvis du skal være en individualist, så må du ha baller til å matche det kjeften sier, og du må skjønne at det er bra for deg at de andre rundt deg er gode og at det derfor er i din interesse å hjelpe lagkamerater til å bli bedre. Det er derfor Rekdal kunne kaste kapteinsbindet i bakken foran treneren foran 60.000 på Olympiastadion og slippe unna med det - han stiller krav til både seg sjøl og andre, ikke bare andre.

Hvis du ikke vil ta i et tak sjøl så er du ikke individualist, du er egoist.

Comment

Marcus Pedersen gjør det ikke fantastisk i Barnsley heller. Kanskje vi skulle prøve igjen?

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                          Marcus Pedersen gjør det ikke fantastisk i Barnsley heller. Kanskje vi skulle prøve igjen?
                          Pedersen fikk en 8'er på børsen sist.

Comment

Har disse sentrale midtbanespillerne på ønskelista:
                            Herman Stengel - Bosman - 18 år
                            Fredrik Ulvestad - kontrakt ut 2014 - 21 år
                            Remi Johansen - kontrakt ut 2015 - 23 år

Og disse vingene:
                            Riku Riski - kontrakt ut 2014 - 24 år
                            Ulrik Reinaldo Berglann - 21 år

Comment

Originally posted by MadsAndre View Post
                              Var det ikke problemer med Samuel når det kom til holdninger? At dette var en av grunnen til at Reka kvitta seg med han.
                              Han var også alt får dårlig trent til å holde 90 minutter for oss, merkelig har han ikke noen problemer med å holde 90 min for Sarpsborg 08.

Men jeg skal ikke svartmale det for langt, mange av de salgene kan lett forsvares og var naturlige Pusic synes jeg ikke noen ting om faktisk, da vil jeg heller satse på Børven. Tror Børven kan bli meget god når vi faktisk begynner og prestere noe som ligner god fotball. Men da trenger vi litt andre midtbanespillere ved siden av Grindheim.

Jeg mener Rekdal har gjort mye bra etter at han kom inn som hovedtrener. Mange av de salgene vi gjorde tidlig var naturlige salg, det eneste jeg irriterer meg grusomt mye er denne Samuel. Jeg mener dette er det dummeste salget vi noen gang kommer til å gjøre. Jeg håper får Rekdals del at vi har skaffet oss en betydelig videre salgs klausul på unggutten. Men jeg må også si meg enig i deler av Nils og McCabre, selv om jeg ikke mener at alle salgene har vært dålig, må det gå ann og stille seg kritisk til hvor mye han har fått ut av spillertroppen og da kanskje spesielt de afrikanske spillerne våres.

Jeg er 100% sikker på at både Ogude og Samuel hadde prestert godt for enga under en mer pedagogisk trener som Høgmo.

Comment

Umaru Bangura. Bosman. 15 beste på vg børsen. Kun Semb Berge og Reginiussen foran på lista av midtstoppere.
                                Internasjonal fysikk. Bort med Høgh, evt. dobbel dekning på stopperplass da Gunnarson er tiltenkt backen

Comment

Working...
                                X