Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vintervindu 2013-2014 - Ønsker inn og ut

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ordensmann View Post
    Umaru Bangura. Bosman. 15 beste på vg børsen. Kun Semb Berge og Reginiussen foran på lista av midtstoppere.
    Internasjonal fysikk. Bort med Høgh, evt. dobbel dekning på stopperplass da Gunnarson er tiltenkt backen
    Høgh har langtidskontrakt.

Vi har 5stk rene midtstoppere, såfremt Simon Larsen ikke kommer tilbake fra utlån. evt forlenger med Ivan Näsberg. Er vi enten akkurat passe bemannet eller overbemannet.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Vi har gode unge spillere i begynnelsen av 20-årene på vei inn i "Helten" og Gunnarsson.
      Jeg tror begge går rett inn på laget som høyreback og midtbanespiller.

Ønsker meg videre en gjennombruddspiss eller kant som kan løpe 60 meteren meget fort.
      Toppen av kransekaka hadde vært en midstopper som Semb Berge,Lædre Bjørdal,Bangura eller Tollås Nation.

Det betyr også 4-5 spillere som blir solgt eller ikke fornyet med.

Kom igjen,Enga.
      EVIG VIF

Comment

Største ønske for 2014: reka ut, inn med Trond sollied eller Andreas Alm. Ønsker også en eller to playmakere på midten + raske vinger + ny spiss(er)
        "When they pray for sun, I pray for rain, The only way to live is against the grain"

Comment

Akkurat nå føles det ikke så spennende hva vi får inn før neste år. Vi har en trener som på en hel sesong ikke er i nærheten av å kunne vise til en spillestil av noe slag. Ingen samhandling hverken offensivt eller defensivt. Man burde jo i hvert fall sett tegn til hva planen egentlig er. Jeg ser det ikke.

Hva er det som tilsier at det skal bli bedre 2014?

Comment

Originally posted by VIFpatriot View Post

Starter på et høyere nivå enn i Januar i 2013.
            Spennende signeringer i Heltne Nilsen og Gunnarsson og det blir også flere utskiftninger.

Ullevaal er ferdigstilt og vi får et bra trykk fra tribunen/svingen
            EVIG VIF

Comment

Originally posted by Oslo-ess View Post
              Starter på et høyere nivå enn i Januar i 2013.
              Spennende signeringer i Heltne Nilsen og Gunnarsson og det blir også flere utskiftninger.

Ullevaal er ferdigstilt og vi får et bra trykk fra tribunen/svingen
              Jeg også syns det er spennende signeringer, men etter de siste signeringene hans så må jeg innrømme at forventningene ikke akkurat er store... Tror ikke du skal forvente så mye trykk i fra tribunen neste år. Med mindre man stenger av svingene og øvre langsider. Da kan det kanskje bli i alle fall bedre...

Comment

Jeg tror mye av grunnen til negativiteten i år er urealistiske forventninger til sesongen. Bare fordi vi fikk ny trener så skulle vi plutselig ta innpå 20 poeng på medaljelaga. Han har kvitta seg med over ett lag og henta inn noen nye. Noen dårlige, noen ok og noen med stort potensiale. Det virker for meg som at spillerne også tenker neste år og ikke bryr seg så mye om hva som skjer denne sesongen. Det går på det mentale og er naturligvis ikke bra nok.

Som Oslo-ess sier over her så starter vi (forhåpentligvis) på et bedre, fysisk nivå i januar. Vi får inn flere unge spillere som virkelig vil spille fotball.

Det som avgjør mye hvordan sesongen blir er økonomien. Jeg tror ikke du, og folk flest egentlig, helt forstår hvor prekær den økonomiske situasjonen i klubben er. Vi har ikke generalsponsor, vi har ikke tilskuere på kampene våre og vi har flere, dyre spillere i troppen. Investorene har hjulpet oss massivt allerede, men vi kan ikke forvente at dem skal spytte inn penger i et stort sluk hvert år. Det som gjør det morsomt å investere i fotballklubber er når man får gode resultater av det. Det er ikke morsomt å bruke penger for å redde klubben fra økonomisk ruin.

Dersom vi får en generalsponsor. Dersom vi klarer å kvitte oss med lønnsadelen i klubben. Dersom vi klarer å erstatte disse med unge talenter som gir 100 prosent KAN det bli en morsom sesong i 2014. Men det er mye dersom, dessverre.

Comment

Har absolutt tro på at vi kan bli bedre neste år, men hvor mye bedre. Er altfor mange spørsmålstegn til å si sikkert..

-Generalsponsor? Vi klarer ikke drifte positivt særlig lenge så regner med dette er på plass til sesongstart. Om vi så må regne med å få betydelig mindre enn før.

-Aldrende, dyre spillere. Vi må kvitte oss med de som er dyrest i drift uten å prestere.
                  Jeg tror hvert fall vi gir slipp på Hæstad, Bojan, Solli og Hirsch.
                  Berre kan vippe begge veier, men ser ikke bort ifra han tar et år til..
                  Om det fortsatt er et marked for Ogude er nok han ferdig også. Men med denne sesongen spørs det hvor mye vi får..
                  Høgh blir nok ene og alene fordi vi akkurat har kjøpt ham. Ikke umulig vi mister en stopper også, men noe konkurranse må vi jo ha der og. Spørs hva Reka har av planer for Marcel, Baffo og Gunnarson bla.

- Publikumsinntekter? Her er det mye å gå på.. Håper vi får en positiv og (tviler) offensiv start på sesongen som kan være med på få folk på match. Skader ikke akkurat om Gaza & Bredden blir gode venner heller.. Jeg kjøper uansett sesongkort for å bidra hvor enn man ender opp!

-Spillere inn? Her virker det som vi handler Bosman eller låner om ikke noe spesielt skulle skje økonomisk. Er jo lov å håpe på en gratis utlending som tar oss alle med storm.. Får vi se Håvard Nielsen på lån et år kanskje?
                  Blir nesten ikke overraska om vi gir Carew en sjanse heller

Comment

Originally posted by j_robber View Post

-Aldrende, dyre spillere. Vi må kvitte oss med de som er dyrest i drift uten å prestere.
                    Jeg tror hvert fall vi gir slipp på Hæstad, Bojan, Solli og Hirsch.
                    Har Solli noe spesielt høy lønn? Jeg synes han virkelig har kommet seg utover sessongen, bortsett fra når han var skadet selvfølgelig. Jeg synes det offensive får en ny dimensjon når han har spillt. Om han har moderat betalt ønsker jeg å signe han for en lengre periode.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                      Jeg tror mye av grunnen til negativiteten i år er urealistiske forventninger til sesongen. Bare fordi vi fikk ny trener så skulle vi plutselig ta innpå 20 poeng på medaljelaga. Han har kvitta seg med over ett lag og henta inn noen nye. Noen dårlige, noen ok og noen med stort potensiale. Det virker for meg som at spillerne også tenker neste år og ikke bryr seg så mye om hva som skjer denne sesongen. Det går på det mentale og er naturligvis ikke bra nok.

Som Oslo-ess sier over her så starter vi (forhåpentligvis) på et bedre, fysisk nivå i januar. Vi får inn flere unge spillere som virkelig vil spille fotball.

Det som avgjør mye hvordan sesongen blir er økonomien. Jeg tror ikke du, og folk flest egentlig, helt forstår hvor prekær den økonomiske situasjonen i klubben er. Vi har ikke generalsponsor, vi har ikke tilskuere på kampene våre og vi har flere, dyre spillere i troppen. Investorene har hjulpet oss massivt allerede, men vi kan ikke forvente at dem skal spytte inn penger i et stort sluk hvert år. Det som gjør det morsomt å investere i fotballklubber er når man får gode resultater av det. Det er ikke morsomt å bruke penger for å redde klubben fra økonomisk ruin.

Dersom vi får en generalsponsor. Dersom vi klarer å kvitte oss med lønnsadelen i klubben. Dersom vi klarer å erstatte disse med unge talenter som gir 100 prosent KAN det bli en morsom sesong i 2014. Men det er mye dersom, dessverre.
                      Jeg skjønner alt det der, men vi har siden 2012-sesongen kvittet oss med spillere som Rekdal ikke ønsket å satse på. Det er kun Diamanka (av de som avsluttet sesongen for Martin) og Fellah (av de som var her ved årsskiftet) som spilte regelmessig.

Det er greit å peke på at vi må ta inn 20 poeng på medaljelagene. MEN i fjor var vi 21 poeng bak Molde. Etter at Martin trakk seg, men skulle fullføre sesongen så tapte vi fem av seks. Hadde laget stått løpet ut og plukket normalt med poeng ville gapet vært 14-15.

I år som i fjor tar vi få poeng mot topp 3, men det er i kampene mot de nest beste vi har sviktet i år. Og da skal det legges til at 2012 var et år der resultatet ble langt under forventning. Daværende leder av SU var tydelig på at medalje var ikke et mål, men et krav i 2012.

På bakgrunn av at dette ikke ble oppnådd trakk Martin seg og det var denne spillerstallen Rekdal tok over vinteren 2013. Hvis det virkelig er så fælt som Rekdal hevder, så må jammen Martin ha gjort en kjempejobb for å få denne gjengen til å prestere.

Det er helt greit å skylde på økonomien for at vi ikke kjemper helt i toppen. Men 2013 har, uansett hvordan man ser på det, vært et gigantisk steg tilbake. Og det må alle være enige i. Selv om vi ikke har kunnet kjøpe oss til suksess, så har vi da hentet spillere. Jeg kan forstå at resultatene blir dårligere når man kvitter seg med etablerte spillere og satser på yngre og ukjente. Men vi har jo gjort det motsatte.

De mest salgbare har havnet i kontrovers med trener og sittet på sidelinjen eller blitt solgt/gitt bort. Resultatet av det er at dagens spillerstall inneholder null spillere med videresalgspotensial. Det kan selvsagt endre seg i løpet av et år eller tre, men noen quickfix som et salg av f.eks. Ogude kunne innebære kan vi se lagt etter.

For min del trenger vi ikke å kjempe i toppen for at jeg skal kunne glede meg over laget. Og hvis det jeg så på banen ga meg troen på at jeg så konturene til noe stort så hadde det vært greit nok. 8-1 mot Start, 6-1 mot Odd, 4-1 mot Godset, 5-2 mot Haugesund, 4-1 mot LSK...det er bare tre år siden.

I dag gleder vi oss over en heldig seier borte mot Sogndal som trolig redder plassen og vi er usikre på om vi er gode nok til å ta poeng hjemme mot Sandnes i siste runde. Hvor god økonomi trenger vi egentlig for å kunne passe til en medspiller, ha et spillesystem og defensiv organisering?

Det vi får glede oss over er at vi spiller i en liten kokkosliga som Tippeligaen. Med seks poeng mot Odd og seks poeng mot Start hadde vi vært i nærheten av medalje. Hadde vi i tillegg klart å slå Hønefoss hjemme og klart minst uavgjort i et av oppgjørene mot mektige Haugesund hadde vi faktisk tatt medalje i år. Større er ikke forskjellen mellom himmel og helvete og dette burde vært mulig, selv med dagens spillerstall.

Vi trenger nok litt tid på oss for å krype over 60 poeng i løpet av en sesong, men å komme opp på 45-50 trenger ikke bli så dyrt. Et forsvar som klarer å holde unna og et angrep som scorer mål. Mer komplisert er heller ikke fotballen.

Noen ganger må man ta et steg tilbake for å ta to steg frem. 2013 har vært et kjempestort skritt tilbake. Rekdal må, hvis han skal beholde jobben, ta minst et like stort skritt frem neste år. Å vinne to kamper i løpet av august, september og oktober er ikke bra nok.

Jeg krever ikke gull, men jeg krever et lag som ser ut som de har vært på samme trening. En klar spillestil og spillere som i det minste vet sånn omtrent hva de skal gjøre når de får ballen. Og som spiller hverandre gode. Greit å ønske seg innlegg fra sidene, men hvis vi ikke har en spiss som vinner hodedueller hva er da poenget?

Comment

Originally posted by Cubbis View Post
                        Har Solli noe spesielt høy lønn? Jeg synes han virkelig har kommet seg utover sessongen, bortsett fra når han var skadet selvfølgelig. Jeg synes det offensive får en ny dimensjon når han har spillt. Om han har moderat betalt ønsker jeg å signe han for en lengre periode.
                        Jeg er jo ikke sikker på hva han tjener, men regner med at han har en ganske grei ettårs-kontrakt. Ikke betalte vi noe for ham og vi var heller ikke alene om å ville ha han skulle jeg tro.
                        Beholder ham gjerne selv om han faktisk har/får en kontrakt som i stor grad er prestasjons/spilletidsbasert f.eks. Bojan også for øvrig..

Comment

Reka har bevist at han kan bygge lag både i Vålerenga og Aalesund. Han har riktig nok også bevist at han sliter på omgivelsene i det lange løp...
                          Foreløpig synes jeg spillerlogistikken ser både positiv og spennende ut. Heltne Nilsen og Gunnarsson er allerede i boks og det går rykter om at Stengel er på vei inn.
                          Får vi forhandla oss til en spiselig avtale med Young Boys om Jan Lecjaks mangler vi egentlig bare en midtstopper og en spiss for å få dette sirkuset til å rulle igjen.
                          Jeg tror også alle i media kommer til å dømme Vålerenga nord og ned før sesongstart, og forhåpentligvis undervurderer de andre klubbene oss. Enklere å slå nedenfra og opp.

Jeg har trua
                          In the beginning the Universe was created.
                          This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                          - Douglas Adams

Comment

Jeg har trua. Men ikke på 2014. Man er ikke i en bedre situasjon nå enn hva man var før sesongen, totaltsett som klubb. Muligens verre. Regner derfor med at neste sesong blir hva 2013 var tiltenkt å bli. De endringene Rekdal vil/er nødt til å gjøre er det ikke rom for økonomisk å gjøre noe med. Da tenker jeg på å bli kvitt ekstremt dyre spillere med lange kontrakter (Hirsh + Doff + evt. Muri) + hente inn solide forsterkninger der det trengs + å få opp flere talenter som kan melde seg på i startelveren. Samtidig har DFH, Ogude og Høgh vært skuffende i år. Dette er ikke gjort over vinteren for å si det sånn

Comment

Originally posted by Ordensmann View Post
                              Jeg har trua. Men ikke på 2014. Man er ikke i en bedre situasjon nå enn hva man var før sesongen, totaltsett som klubb. Muligens verre. Regner derfor med at neste sesong blir hva 2013 var tiltenkt å bli. De endringene Rekdal vil/er nødt til å gjøre er det ikke rom for økonomisk å gjøre noe med. Da tenker jeg på å bli kvitt ekstremt dyre spillere med lange kontrakter (Hirsh + Doff + evt. Muri) + hente inn solide forsterkninger der det trengs + å få opp flere talenter som kan melde seg på i startelveren. Samtidig har DFH, Ogude og Høgh vært skuffende i år. Dette er ikke gjort over vinteren for å si det sånn
                              Så vi skal ha nok et mellomår? Veldig usikker på om vi som klubb tåler det faktisk. På et eller annet vis må vi kjempe om noe neste år.

Comment

Greit at det går dårlig om dagen, men vi skal ikke krisemaksimere heller.. Vi må selvfølgelig få på plass en sponsor til neste sesong!
                                Men mangel på sponsor handler i hovedsak ikke om dårlige prestasjoner..
                                Vi har jo i beste fall vært middelhavsfarer i årevis før Reka kom hit sist.

Det er lov å være misfornøyd og diskutere det skikkelig, men vi hjelper heller ikke på stemninga med å rope om krise, død og fordervelse!

Spør ikke hva klubben kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for klubben ;-)

Comment

Working...
                                X