Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vintervindu 2013-2014 - Ønsker inn og ut

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by j_robber View Post
    Spør ikke hva klubben kan gjøre for deg, men hva du kan gjøre for klubben ;-)
    Et godt utgangspunkt. Og vi er best når vi slår nedenfra.

Men det er viktig at også klubben tar inn over seg at det de presterer nå ikke er bra nok. Forhåpentligvis er det VIF-logoen og ikke Nordealogoen som gjør at man er villig til å blø for drakta.

At ikke vi kan velge og vrake fra øverste hylle spillermessig er greit nok. Det har med økonomi å gjøre.

Men at et forsvar bestående av en VM-aktuell midtstopper, en god dansk klubbspiller og en god norsk en, samt U21 back fra Sverige, en med 50 aldersbestemte landskamper for Tsjekkia, det som var Tippeligaens beste keeper i fjor, en av landets mest lovende unge keepere, et defensivt anker som er Afrikamester osv, osv skal slippe inn mål etter mål på uforklarlig vis er ikke godt nok og er heller ikke avhengig av god økonomi.

Comment

Jeg er helt enig med deg!
      Vi må jo seff kunne si ifra når det går dårlig, og det gjør det jo.

Personlig er jeg fryktelig spent på hva planen til Rekdal er for neste år!
      Det er hans siste kontraktsår og han vet han må prestere.
      Det er to ting som ikke har fungert for fem øre i år. Tidenes dårligste forsvar, og et planløst tilfeldig angrepspill.
      Jeg tror Rekdal klarer å stramme inn det defensive, men heller tvilsom til det offensive.
      Neste sesong tror jeg blir bedre, men hvor mye gjenstår å se..

Comment

Det tror jeg også. For hva det er verdt hadde vi ikke penger foran 2010-sesongen heller og vi fikk inn Nordvik for noen hundretusner fra RBK. Det gikk ganske bra.

Kanskje vi bare er et par spillere unna, for individuelt er spillerne våre gode nok for mer enn det de har vist. De har bare ikke komplementære ferdigheter. Det er jo ikke noe vits i å legge inn fra sidene når det ikke er noen i boksen som er i stand til å vinne hodedueller, som et eksempel.

I mine øyne var vi en pasient som var litt forkjøla, men det Rekdal har lagt opp til er jo en triple bypass operasjon. Spillertroppen han overtok burde være i stand til i det minste å kjempe om en bronsjemedalje. Nå er vi snart i november og har vunnet to seriekamper siden juli.

Ja, kanskje har vi for dårlig økonomi til å kjøpe oss et seriegull. Men årets spillertropp har ikke blitt svekket. Derfor burde vi ikke være dårligere i år enn i fjor.

Ja, kanskje har ikke treningsforholdene vært optimale. Men er de dårligere enn i fjor? Og kan man ikke da bare trene på andre baner?

Ja, kanskje var ikke spillertroppen godt nok trent i januar. Men nå er vi i oktober og det er lite fremgang å spore.

Hvis det bare skal skyldes på andre ting så merker jeg at jeg blir litt irritert. Jeg kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å se at - helt uavhengig av generalsponsorer og andre ting - laget ikke presterer så bra som det kunne og burde. Det er mellomting mellom nedrykkstrid og seriegull. Det er helt akseptabelt å ikke ta gull, men det er ikke dermed sagt at nedrykkstrid er ok.

Comment

For at denne klubben skal ha noen mulighet for å få noe som helst annet enn Bosman inn, så må klubben kvitte seg med de som koster vannvittige summer i drift.

Bojan har vært dyktig i de senere kamper. Men det bør være nok nå, og han ut. Ogude vil jo ikke spille for oss og er i nøyaktig samme situasjon som Fellah var og som Singh før der. Vi har nok kløppere i ledelsen av denne klubben. Hvis noen vil betale noen kroner for han, så får vi ta det vi får.

Så står man igjen med de tre store. Hæstad, Hirsch og Muri. Snakk om møllesteiner. Disse 3 spillerne står for 30% av lønnsbudsjettet. Og de har langtidskontrakter. Jippi. Man må prøve alle mulige akseptable virkemidler for å bli kvitt disse spillerne. Prøv å få det inn i hodet på dem at man ønsker å bygge en ny klubb mot toppen og de er knapt nok middelshavsfarere (Muri Adecco). Det er egentlig bare å være brutal. Si at klubben vil oppfylle kontrakten som seg hør og bør, men de vil ikke spille et sekund mer på laget. Om det kniper så er det bare å gi

Comment

Jeg er helt enig med deg!
            Vi må jo seff kunne si ifra når det går dårlig, og det gjør det jo.

Personlig er jeg fryktelig spent på hva planen til Rekdal er for neste år!
            Det er hans siste kontraktsår og han vet han må prestere.
            Det er to ting som ikke har fungert for fem øre i år. Tidenes dårligste forsvar, og et planløst tilfeldig angrepspill.
            Jeg tror Rekdal klarer å stramme inn det defensive, men heller tvilsom til det offensive.
            Hvordan skal forsvaret bli bedre? Tror du Gunnarson er en fotballgud? Vi har mistet Jan. Den i forsvaret som har vist noe til kvalitet. Vi får bare håpe at Nasberg tar noen vannvittige steg og kan gå rett inn og holde ok nivå.

Vel man behøvde ikke være Einstein for å vite at offensive spillet kom til å slite under Reka. Det gjorde det også sist han var her. Reka har ikke noen klar filosofi. Og når man har for mange svake elementer offensivt, så blir det planløst.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
              Ja, kanskje har vi for dårlig økonomi til å kjøpe oss et seriegull. Men årets spillertropp har ikke blitt svekket. Derfor burde vi ikke være dårligere i år enn i fjor.
              Troppen er jo svekket. Nå har vi jo knapt nok folk til å sette sammen en voksen kamptropp.

Ja, kanskje har ikke treningsforholdene vært optimale. Men er de dårligere enn i fjor? Og kan man ikke da bare trene på andre baner?
              Himmel og hav så banene var dårligere i år enn i fjor. Lang og kald vinter gjorde jo at tæla ikke slapp taket på Valle før langt ut i sesongen. For å trene på gress måtte vi reise på oss. Vi trente i Asker og vi fikk trene én gang i uka på Ullevaal. Det er jo ikke optimalt. Kunstgresset ute på Valle er som asfalt og kunstgresset inne i Vallhall er som sirup. I fjor hadde vi en kjempemild vinter (var jo over 20 grader i mars) som hjalp mengder på treningsperioden.

Ja, kanskje var ikke spillertroppen godt nok trent i januar. Men nå er vi i oktober og det er lite fremgang å spore.
              Helt uenig her. Selv om vi ikke spiller bra nå så holder vi i hvert fall 90 minutter. Det gjorde vi jo ikke i våres.

Comment

Minner om at vi sendte Grindheim tilbake til FCK i noen timer, før han kom tilbake. Trolig spiller Rekdal litt hardball her. Jeg tror det er mer enn 50% sannsynlig at Lekjacs spiller for oss i 2014.

Comment

FrankO,

Du må nesten bestemme deg. Er det daukjøtt som er sendt vekk, eller er det spillere vi ønsket å beholde?

Grindheim > Diamanka. Fellah forsvant 31.august.

Hvilke andre spillere er det du mener har forlatt oss som svekker oss? Solli? Anene? Larsen? Næss? Ibba? Samuel? Suleiman? Nordvik? Alle disse er jo spillere vi ga vekk gratis for å bli kvitt dem...

Comment

Du må nesten bestemme deg. Er det daukjøtt som er sendt vekk, eller er det spillere vi ønsket å beholde?
                    Spillere som ikke er gode nok for en fast plass på A-laget, men som kan være fine å ha som backup når det er mye skader/suspensjoner.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                      Helt uenig her. Selv om vi ikke spiller bra nå så holder vi i hvert fall 90 minutter. Det gjorde vi jo ikke i våres.
                      Vel...jeg vet ikke hva som er best. At de vet ha de skal gjøre, men ikke orker. Eller at de orker, men ikke vet hva de skal gjøre.

Jeg liker Rekdal og håper han lykkes. Dessverre så står ikke produktet på banen i stil til forventningene så langt.

Jeg er uenig med de som sier det må bli verre før det kan bli bedre. At vi kjemper mot nedrykk i år er under det som er akseptabelt. Lista ligger ikke på seriegull, men den rives likevel.

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                        Spillere som ikke er gode nok for en fast plass på A-laget, men som kan være fine å ha som backup når det er mye skader/suspensjoner.
                        Joda. Men kan du ikke være konkret?

Du mener vel ikke vi er der vi er pga mye skader og suspensjoner? Grindheim var ute noen kamper, Lekjacks mister vel de fire siste. Ut over det kommer jeg ikke på så mange skader på nøkkelspillere i år.

Hvilken av de vi har solgt/gitt bort ville du hatt tilbake?

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                          Hvordan skal forsvaret bli bedre? Tror du Gunnarson er en fotballgud? Vi har mistet Jan. Den i forsvaret som har vist noe til kvalitet. Vi får bare håpe at Nasberg tar noen vannvittige steg og kan gå rett inn og holde ok nivå.
                          Skal ikke uttale meg for mye om Gunnarson, men satser på han er god nok til å gå inn på enten Back- eller stopperplass for oss.
                          I så fall sliter vi jo på venstre om ikke Jan kommer tilbake. Ellers har stopperne og høyrebackene våre sugd arslegrop hele året!
                          Selv om de har et begrenset nivå har både Muri, Gonsalez, Marcel, Thomassen og forhåpentligvis Høgh et høyere nivå i seg. Individuelt sett er de fleste her middels TL-spillere. Grunnen til at vi er langt unna middels defensivt er organiseringa. Ikke veit jeg hva de gjør på trening, men det er tydelig at det ikke funker!

Når det gjelder konkrete ønsker er vi alle enige om at vi ønsker vår alles ynglings-Tsjekker tilbake. Går ikke det er jeg redd for at det blir med Thomassen.
                          Ellers ser jeg at Riise flørter med småfuglene om dagen. Hvor enn akkurat det er kvalmt bør det være en realistisk mulighet å hente inn ham..

Comment

La oss for Guds skyld få slippe John Arne Riise.

Comment

La oss for Guds skyld få slippe John Arne Riise.
                              Kan si mye rart om typen, men han er gjennomproff i motsetning til enkelte andre eks-landslagspillere..
                              Får vi ikke Jan tilbake tar jeg mer enn gjerne en motivert Riise!

Comment

Jeg tar heller et nedrykk enn JAR i den blå drakta.

Comment

Working...
                                X