Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Vintervindu 2013-2014 - Ønsker inn og ut

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muppetkokken
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Han bruker vel tiden til om Suarez kan passe inn her hos oss kanskje?

Ikke for å være pirkete, men burde ikke Suarez og Øyum heller diskuteres i tråden som heter sommervindu?
    Helt riktig. Denne omhandler vintervinduet og er stengt. Bruk den andre tråden.

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Originally posted by eiks View Post
    I er vel for opptatt med å være i diverse VM studioer..
    Han bruker vel tiden til om Suarez kan passe inn her hos oss kanskje?

Ikke for å være pirkete, men burde ikke Suarez og Øyum heller diskuteres i tråden som heter sommervindu?

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Flere kjente trenere som selv møter spilleren, når de vil hente spillere til sitt akademi.

Leave a comment:

• eiks
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post
    Lurer på hvor hardt de prøver. Uten at jeg skal dømme noen! Er det et stort talent , så burde nesten Rekdal sjøl snakke med gutten. Tror det hadde gjort inntrykk!

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Det står jo:

Så vi kan jo være en av de klubbene..
    Lurer på hvor hardt de prøver. Uten at jeg skal dømme noen! Er det et stort talent , så burde nesten Rekdal sjøl snakke med gutten. Tror det hadde gjort inntrykk!

Leave a comment:

• eiks
    replied
    Det står jo:
    Simen Øyum har også fått en del forespørsler fra andre klubber, uten at han tenker på å forlate Manglerud Star.
    Så vi kan jo være en av de klubbene..

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by ziggy75 View Post
    Simen Øyum

Han her burde vi sett litt nærmere på!
    Burde? Really? Really? Hvis "skjerfet" og resten av ledelsen i denne klubben har en antydning av fotballkompetanse, så bør denne unge herremannen vært sjekket for lenge siden. Det er et minstekrav for en klubb med det fundamentet som denne, at den har stålkontroll på alle talenter i sin egen by. Hvis Godset eller småfugler tilbyr kontrakt til denne spilleren UTEN at lederne i vår klubb i hele tatt har sjekket han grundig ut og deretter ment at han ikke har potensiale, så bør samtlige ledere i denne klubben godta bot.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Simen Øyum

Han her burde vi sett litt nærmere på!

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Originally posted by Daniel37 View Post
    Og sannelig scorer denne fyren i dagens kamp også.
    Scora hattrick her om dagen mot Ull/Kisa.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by Cubbis View Post
    jada, det høres flott ut det, og jeg håper selvfølgelig det blir noe ut av det. Men tenker du med hodet, eller håper du med hjertet? Det tror jeg er et vesentlig spørsmål til mange som har store vyer om unge egenprodukserte spillere. Reka gjorde vel til og med en test for kort tid siden(La manga), hvor det var tydelig at det ikke funker med for mange ungutter på en gang. Ja, så kan det sikkert diskuteres hvor mange som er mange osv, men det har vel strength tatt vist seg gang på gang I flere klubber at det er ekstremt vanskelig å oppfostre mange(?) egenproduserte spillere og få til denne flyten hvor "den ene tar over for den andre". Da tror jeg faren er stor for at vi ender opp som Skeid som jeg litt flåsete kaller det. Altså breddeklubben som må selge pølser og gå med brosyrer.

Hver gang vi hører om noen som skal være realistiske I forhold til dette(uavhengig av klubb) snakes det om at "hvis en spiller har gjennombrudd og blir en OK/god tippeligaspiller per år er det et bra resultat". Til og med et så "enkelt" mål har jeg inntrykk av at er vanskelig å gjennomføre.

Nå er det faktisk jeg som er grinebitter mot grinebitteren her :-O
    Neida, men jeg tror nok at dette er nær en utopi og at vi må sates må en større miks av å kjøpe gode spillere, og samtidig bli bedre på utvikling. Å fjerne seg mer fra den proffesjonelle utviklingen er jeg redd tilhører utopiens verden...
    Det er vel lov med begge er det ikke? Men seriøst. Når det gjelder endel av spillerne på rekruttlaget så mener jeg at de vil kunne bli tilfredstillende tippeligaspillere. Gitt at det skjer en naturlig utvikling av dem. En spiller som Simen Olafsen mener jeg allerede idag er på et bedre nivå enn oddsen-ligaen. Det viste han både i kamp mot FFK og dette svenske allsvenskan-laget. Spillere som Solli og Rahmani KAN bli tippeligaspillere. Men man må huske på at det er endel andre faktorer som spiller inn. Som om man trenger en spiller i en bestemt posisjon. Det som er litt uheldig om man skal bruke et slikt begrep er at noen av de største talentene som er i klubben nå, utenom stopper Olafsen er sentrale midtbanespillere. Og sentrale midtbanespillere er ikke akkurat der vi har mangler.

Det som vil være en optimal utvikling for klubben m.t.p A-lag og rekruttlag. Er jo selvfølgelig i første omgang at spillere har en slik utvikling at de kan gå rett inn og bli en seriøs utfordrer til A-laget. Men det skjer gjerne ikke så ofte. Så det nestbeste ville vært at rekruttlaget hadde gjort det så bra at lag f.eks adecco-ligaen vil leie rekruttspillere. For det medfører at man både får se spillere på et høyere nivå og samtidig blir en plass på rekruttlaget ledig som man da kan gi til en annen. Her ville det vært fordelaktig å få på plass avtaler med adecco-lag om at de kan låne spillere.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Originally posted by jimmern View Post
    Jeg er enig med de som skrev inn her, når han fløret med oss for å kommme til VIF. Å hente inn en Tore Andre Flo, Rune Lange aktig spiller er feil. Vi har unge spillere som nesten er på hans nivå allerede, og bør selvsagt satse på dem - istedenfor å gamble på en kortsiktig gevinst. Men, RBK er i en annen situasjon, de MÅ vinne i år (med det ekstremt overlegne budsjettet de har, samt forventningene) - de må dermed fortsette som de har gjort, de siste ti årene - tenke kortsiktig. Jeg tror vi andre skal være glad for det. Hadde de bygd sten for sten etter Eggen dro, så hadde dominansen fortsatt nå.. Nå, er det helt åpent, med tanke på at Perry er en såpass svak trener, Hoftu opptrer som en full sjømann - noe som oppveier den økonomiske overlegenheten..
    Bare for å opplyse så har han 5 målgivende på 5 kamper! Fulle sjømenn?

Leave a comment:

• Cubbis
    replied
    Originally posted by Daniel37 View Post
    Jeg vil tilføye at jeg skrev forhåpentligvis på samtlige. Men jeg mener på ramme alvor at det er endel av disse som faktisk kan bli tilfredstillende tippeligaspiller. En spiller som Olafsen har gjort det bra når han har fått sjansen. Han var dominerende i første serierunde i Oddsenligaen og trolig så er han allerede på adecco-nivå. Og han er fortsatt bare 2.års junior. Brændsrød debuterte i Oddsen-ligaen med å være en av de beste på banen.
    jada, det høres flott ut det, og jeg håper selvfølgelig det blir noe ut av det. Men tenker du med hodet, eller håper du med hjertet? Det tror jeg er et vesentlig spørsmål til mange som har store vyer om unge egenprodukserte spillere. Reka gjorde vel til og med en test for kort tid siden(La manga), hvor det var tydelig at det ikke funker med for mange ungutter på en gang. Ja, så kan det sikkert diskuteres hvor mange som er mange osv, men det har vel strength tatt vist seg gang på gang I flere klubber at det er ekstremt vanskelig å oppfostre mange(?) egenproduserte spillere og få til denne flyten hvor "den ene tar over for den andre". Da tror jeg faren er stor for at vi ender opp som Skeid som jeg litt flåsete kaller det. Altså breddeklubben som må selge pølser og gå med brosyrer.

Hver gang vi hører om noen som skal være realistiske I forhold til dette(uavhengig av klubb) snakes det om at "hvis en spiller har gjennombrudd og blir en OK/god tippeligaspiller per år er det et bra resultat". Til og med et så "enkelt" mål har jeg inntrykk av at er vanskelig å gjennomføre.

Nå er det faktisk jeg som er grinebitter mot grinebitteren her :-O
    Neida, men jeg tror nok at dette er nær en utopi og at vi må sates må en større miks av å kjøpe gode spillere, og samtidig bli bedre på utvikling. Å fjerne seg mer fra den proffesjonelle utviklingen er jeg redd tilhører utopiens verden...

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by Cubbis View Post
    Det er greit å være glad i å bruke unggutter, men dette blir vel litt i overkant?

Aldri i verden om alle disse slår av i Tl, og det kan ikke bare byttes fra erfarne karer til masse unggutter i en svosj.

Jeg tror vi hadde blitt breddeklubben Skeid om vi skulle fulgt disse rådene blindt.
    Jeg vil tilføye at jeg skrev forhåpentligvis på samtlige. Men jeg mener på ramme alvor at det er endel av disse som faktisk kan bli tilfredstillende tippeligaspiller. En spiller som Olafsen har gjort det bra når han har fått sjansen. Han var dominerende i første serierunde i Oddsenligaen og trolig så er han allerede på adecco-nivå. Og han er fortsatt bare 2.års junior. Brændsrød debuterte i Oddsen-ligaen med å være en av de beste på banen.

Leave a comment:

• Cubbis
    replied
    Det er greit å være glad i å bruke unggutter, men dette blir vel litt i overkant?

Aldri i verden om alle disse slår av i Tl, og det kan ikke bare byttes fra erfarne karer til masse unggutter i en svosj.

Jeg tror vi hadde blitt breddeklubben Skeid om vi skulle fulgt disse rådene blindt.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Hvis jeg skal ta en kritisk gjennomgang av spillere jeg mener ikke bør være endel av fremtiden så er det

Hirschfeld - Erstattes gjerne av en annen fra den "tyske" keeper-skolen.
    Muri - Forhåpentligvis så kan han erstattes av Olafsen.
    Hæstad - Forhåpentligvis erstattes av Rahmani/Falk Larsen
    Calvo - Forhåpentligvis erstattes av Singh/Brændsrød
    Fredheim Holm - Solli
    "nr 2"-spiss: Den som er nærmest på rekruttlaget er Riki Alba, men er usikker.

Slik jeg ser det, så er en "stamme" i en 11'er som følger (store bokstaver)

KONGSHAVN eller LANGER (gitt at sistnevntes opprettholder nivået)
    GUNNARSON - Larsen-Høgh-KRISTIANSEN
    HELTNE NILSEN - GRINDHEIM
    Zahid/Stengel
    Berre/Kastrati-KJARTANSSON-Lindkvist

Leave a comment:

Working...
X