Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Pampeveldet NFF

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pampeveldet NFF

Svimlende lønninger og sugerør i norsk fotballs dugnadskasse, banketter, kostbare utenlandsreiser, frynsegoder. Hva snakker vi om? NFF selvfølgelig. Visste du at markedsavdelingen til NFF består av 6 ansatte og at alle har tittelen sjef eller direktør? At Kjetil Siem har …

More...

Meget godt skrevet.
    Trener-foreningas formann Ivar Morten Nordmark traff nesten spikern på hodet da han sa at Hallén måtte passe seg så han ikke ble huska som han som 'visste prisen på alt, men ikke kjente verdien av noe som helst'... Såvidt jeg kan se, er den beskrivelsen gyldig for Hallén allerede nå.

Måten N.J. Semb har blitt spilt over sidelinja på i Drillo-Høgmo/Skullerud-prosessene, er enda et eksempel på "Don Yngve" sitt egenrådige bakromsvelde i NFF. Norsk Fotball sitt omdømme blir stadig dårligere med Hallén ved roret. Det MÅ finnes FLERE bedre kandidater til presidentvervet enn denne kjipingen...

Comment

Originally posted by san Paolo View Post
      Meget godt skrevet.
      Trener-foreningas formann Ivar Morten Nordmark traff nesten spikern på hodet da han sa at Hallén måtte passe seg så han ikke ble huska som han som 'visste prisen på alt, men ikke kjente verdien av noe som helst'... Såvidt jeg kan se, er den beskrivelsen gyldig for Hallén allerede nå.

Måten N.J. Semb har blitt spilt over sidelinja på i Drillo-Høgmo/Skullerud-prosessene, er enda et eksempel på "Don Yngve" sitt egenrådige bakromsvelde i NFF. Norsk Fotball sitt omdømme blir stadig dårligere med Hallén ved roret. Det MÅ finnes FLERE bedre kandidater til presidentvervet enn denne kjipingen...
      Tok meg den frihet å utheve den siste setninga, for det er nok antagelig der problemet ligger.
      Noen her inne som kjenner litt til NFF som aner om det er realistisk å håpe på en motkandidat ?

Comment

'NFFs lukkede rom'

Enda en erfaring med 'NFFs lukkede rom':

Jeg bestemte meg for å dra på landskampen i går - og for å lufte min egen frustrasjon over Hallén og sparkinga av Drillo.
        Så jeg lagde meg et banner av et laken med to linjers tekst:

'TAKK DRILLO!
        GET LOST HALLÉN!'

Takken til Drillo trenger ingen forklaring, velfortjent som den er. Og jeg tenkte at teksten med kritikk måtte vel selv Hallén/NFF tåle...
        Men dengang ei. Vel inne på stadion med banneret hengende over skuldrene ble jeg spurt av en sikkerhetsvakt fra ProSec om hva som sto på banneret. Jeg fortalte han det og han trakk på skuldrene... Så langt ok. Planen var å henge det opp/holde det fra ca. 15 min. før avspark for at budskapet skulle bli fanga opp og vist på TV.

Men ca. 30 min før kampstart kom sikkerhetsvakten tilbake sammen med enda en fra samme firma. Han nye sa at jeg ikke kunne ha et banner med 'det budskapet'. Smått sjokka spurte jeg om han virkelig mente det. Men joda... Og ytringsfrihet gjelder ikke på et 'privat arrangement' fortalte han - det er egne regler fra de som arrangerer som gjelder. Jeg spurte om å få snakke med arrangementsansvarlig - for jeg ville ikke gi fra med banneret uten å diskutere saken, men nei - ingen mulighet for diskusjon der... Jeg slapp ikke banneret frivillig, men beskytterne av ro, orden og meninger var 2 mot en og sterke, så de fikk nå banneret med seg. Og ut ifra sine instrukser var vaktene greie nok. De "bare gjorde jobben sin". Men det er en litt guffen opplevelse å bli 'fratatt stemmen sin' i et fritt land...

Men hva slags sikrings-jobb er det egentlig vaktene gjorde? Bortsett fra å lete etter mistenkelige gjenstander mellom stolradene som kunne være bomber, så skal de altså stanse budskap med kritikk av NFF sin leder. Hvorfor det?
        Er det blitt så 'upassende' og 'støtende' å kritisere fotball-ledere på en fotballkamp? Før så het det at fotballkamper var et fristed der du kunne få blåst ut frustrasjoner og stort sett si det du ville. Et slags 'Hyde Park' med stor takhøyde... I en del diktaturer i Latin-Amerika og semi-diktaturer som Iran kan fotball-supportere synge mot 'makta' og de får faktisk lov til det.

I Norge og på Halléns arrangement, gjelder ikke denne friheten. Der må folket vernes mot kritikk av 'fotball-makta'. De kan selvsagt argumentere med at vi kan si hva vi vil på Internett - slik jeg jo gjør nå. MEN - fotballen har hatt en tradisjon for takhøyde for både kritiske engesjement OG for kritiske ytringer... Men NFF har altså stramma inn. Det eneste banneret jeg så på Ullevål stadion 15 oktober 2013, var Oljeberget sitt 'ALT FOR NORGE' - med et titalls lydløse og uengasjerte supportere bak... Pent, pyntelig og sikkert helt i NFFs smak, men hverken særlig livat, tankevekkende eller fargerikt... Og lite egna til å skape engasjement.

For meg var dette enda en ubehagelig opplevelse av hvor lukket, styrt og kontrollert kulturen i NFF er. Takhøyde og åpenhet i fotballen er definitivt IKKE NFF og Hallén sin greie. Folkene hans trives visst best i lukkede rom hvor de selv har full kontroll på alt som sies og hvor folk går mest mulig i takt... Hvor engasjerende blir fotballen da?

Forresten - slik publikums-oppslutninga utvikler seg på herrelandskamper i Halléns President-tid, kan det kanskje bli mulig å arrangere dem i enda mindre og enda lettere kontrollerbare rom. Så deilig det måtte være for alle ... alle insiderne i NFF - og spesielt for President Yngve Hallén.

Paul Erik Norton aka. 'san Paolo'

Comment

Jeg bestemte meg for å dra på landskampen i går - og for å lufte min egen frustrasjon over Hallén og sparkinga av Drillo.

Forresten - slik publikums-oppslutninga utvikler seg på herrelandskamper i Halléns President-tid, kan det kanskje bli mulig å arrangere dem i enda mindre og enda lettere kontrollerbare rom. Så deilig det måtte være for alle ... alle insiderne i NFF - og spesielt for President Yngve Hallén.

Sjokkerende, men ikke overraskende. Foreslår at du sprer dette utover der du kan, Facebook, Twitter, gjerne aviser etc. Hadde selv planer om å møte opp i går kun for å rope Tramp-tramp-tramp på en pamp, men kom til at den gjengen ikke skal få ei krone av meg. Dem kan sitte der alene med Oljeberget og fleskeglisene sine.
          Vi er Vål'enga!!

Comment

Offentlig kudos for aksjonen, og spesielt for ryddigheten ved å signere med fullt navn på rapporten.

Henrik.

Comment

Her hviler norsk fotball (1990-2013)

Interessant (!) kommentar i Nettavisen.

LD.
              Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

De snur jo fort kappen etter vinden i mediene. Nettavisen er/var eid av TV2 og det er interessant at nettopp Nettavisen melder kilden satt i NFF.

Comment

Bra initiativ.
                  Demokrati, Ytringsfrihet og kritikk er ikke noe NFF vil ha noe av.
                  Det hele minner meg om mafia eller fascisme.

Comment

'TAKK DRILLO!
                    GET LOST HALLÉN!'

Godt jobba av deg. Skremmende fra NFF/arrangementsansvarlig...Hallén sitt NFF er to knepp unna å være like hjertevarmt og åpent som Nord-Korea..
                    In the beginning the Universe was created.
                    This had made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
                    - Douglas Adams

Comment

Originally posted by JohnF View Post
                      Godt jobba av deg. Skremmende fra NFF/arrangementsansvarlig...Hallén sitt NFF er to knepp unna å være like hjertevarmt og åpent som Nord-Korea..
                      Enig - sterkt jobba Paul! Banneret ditt - og kvelingen av den - har blitt toppsak på Dagbladet! Aner meg at det kan være større oppmerksomhet enn et par sekunders TV...
                      "Kampen er ikke over før Frode har låst seg inne på do."

Comment

Konge at du fikk saken din på Dagbladet! Håper det kommer frem flere slike saker fremover..

Comment

Takk for støtten!
                          Pga. pc-til service i går og i dag, har jeg ikke vært innom vpn/Klanen/Forum før nå.

Har lagt det ut på facebook-tidslinja (Er litt grønn der) + sendt sms om dagbla-saken til venner og bekjente.
                          Interessant nok har jeg KUN fått positive kommentarer - inkl. fra ei bestemor og ei som iflg. henne selv er 'helt uinteressert i fotball'. "Alle" mener visst noe om behandlinga av Drillo...

Paul Erik Norton

PS: Forresten - EN kompis syns jeg var litt hard i ordvalget mot Hallén, men han er frommere enn de aller fleste (kompisen, altså - ikke Hallén)

Comment

Bra Avgangshallen får smake sin egen medisin. Virker som strategien til NFF er å isolere saken til å gjelde Drillo, beklage dette og gå videre.

Viktig med saker om sensur og annet som er negativt. Media er som alltid interessert når de lukter blod. Klarer man å pøse mer dritt på fyren så blir han nødt til å trekke seg. Dør saken hen blir det vanskelig å få snøballen til å rulle igjen.

Det synes jeg er en passelig takk for sist for drittpakka han sto bak som ble til VPG-saken at han selv må gå pga mediepress.

Comment

Working...
                            X