Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Farvel Bredden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Farvel Bredden

Dette var dråpen. Sorry, men nå gidder jeg ikke mer. Sentralt plassert blant skjerf, drakter og det hele tenkte jeg at i dag, i dag av alle dager, der vi endelig kan tuppe nedrykksspøkelset i ræva en gang for alle, MÅ det bli trøkk på Vestbredden. Hva skjer? Jeg står der og synger og gauler som en idiot, oppe til venstre for meg er kjernen i Klanen og de drar i gang sang etter sang, men ingen rundt meg deltar. Vestbredden kryr av gamle gubber med skjerf som er mer opptatt av kaffen sin og å bable med folk rundt seg om hvor ræva alt og alle er. Jeg prøver å dra med et par ved siden av meg, men resultatet er at de flytter seg før andre omgang, ned til et felt der de kan stå i ro. Folk kan mase så mye de vil om tromme eller ikke-tromme, men siste hjemmekamp for mitt vedkommende kommer garantert til å bli i svingen. Jeg er IKKE for å banke folk som ikke er fra Oslo, jeg er høyst ambivalent til trommer, men det er tross alt langt å foretrekke framfor det mausoleet Bredden har blitt.
    Vi er Vål'enga!!

Velkommen skal du være!

Comment

Trekk østover. På 105 var det også gamle gubber med skjerf, men bra stemning og mye gauling tross innsatsen på banen.

Comment

For en gjeng med klovner, kjører sitt eget løp, helt i utakt med resten av stadion.

Kudos for å fyre av nødbluss etter kampen også, rett utenfor Ullevaal, der det er som smalest akkurat nå. Fullpakket med små barn, de syns heldigvis ikke det var så veldig skremmende å kjenne at det fyres av rett forbi hodet.

Er nok fremtiden dette!

Comment

Originally posted by usbenga View Post
          For en gjeng med klovner, kjører sitt eget løp, helt i utakt med resten av stadion.
          I utakt med resten av stadion ? Mesteparten av stadion sitter å holder kjeft . Vil det si at du mener man skal følge det eksempelet ?

På tide å akseptere at noen tenker annerledes ?

Comment

Kudos for å fyre av nødbluss etter kampen også, rett utenfor Ullevaal, der det er som smalest akkurat nå. Fullpakket med små barn, de syns heldigvis ikke det var så veldig skremmende å kjenne at det fyres av rett forbi hode.
            Det er dessverre litt for mange såkalte "alternative" som heier mer på tribuneliv og moro, enn på Vålerenga. Du kjenner dem igjen på at de er like blide etter et tap, som de er lovløse etter en seier.

Jeg liker alternative løsninger, og ser med glede at folk ønsker å skape mer liv. Men jeg skulle ønske at man innad i disse grupperingene kunne bruke litt selvjustis og si at fotball og trivsel er det viktigste. Så får vi ha det moro og lage liv på de premissene.

Når bluss kun er fett for deg og dine tolv kompiser, har det ingen verdi lenger.

LD.
            Vålerenga - Oslos stolthet

Comment

For ordens skyld: Jeg siterte deg, usbenga, men når jeg sier "du/deg" så tenker jeg på ingen måte på deg. Så litt sent at det så litt klønete ut...

LD.

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
                Det er dessverre litt for mange såkalte "alternative" som heier mer på tribuneliv og moro, enn på Vålerenga. Du kjenner dem igjen på at de er like blide etter et tap, som de er lovløse etter en seier.

LD.
                Denne går begge veier. Etter hjemmetapet mot Odd var det ikke akkurat mye tungsinn å spore på Bohemen umidddelbart etter kampen. Der var derimot snakkisen at noen oppi hjørnet visstnok hadde med seg ei tromme og hvor dust det var, mens det faktum at Oddrane (hvis det er det den marginale gjengen fra Skien kaller seg) regelrett sang ut Klanen ikke så ut til å bekymre noen.
                Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by LameDuck View Post
                  For ordens skyld: Jeg siterte deg, usbenga, men når jeg sier "du/deg" så tenker jeg på ingen måte på deg. Så litt sent at det så litt klønete ut...

LD.
                  Skjønte det!

Syns det er helt fint med dedikerte supportere jeg også, som skaper liv. Men dette med at det absolutt skal synges og hoppes hele kampen igjennom er helt uvanlig for meg, og jeg har sett noen hundre fotballkamper.

Pga byggearbeider ble vi sluset rett forbi utgangen der de "alternative" fortsatt sto og hoppet etter kampslutt. Virket som om de ikke helt hadde fått med seg resultatet i kampen. Interessant å se dem på så nært hold, altså en meter eller to. Akkurat da jeg passerer dem, sammen med gutta mine, så trekker en gjøk frem to nødbluss. En eller annen sier "ikke her!", men det dreit han i, og fyrte det av rett bak ryggen på oss. Minstemann på 10 syns svært lite om å få dette nesten rett i øret.

Jævlig unødvendig å oppføre seg sånn. Er så skuffet, fordi gutta er opptatt av dette, og var litt spente, særlig etter bråket for noen uker siden, med politi og tåregass. Jeg forsikret dem om at det var helt lugnt nå, bråkmakerne var luket ut.

Men det er vel det denne "nye vinen" ønsker, at Vålerengakamper ikke skal være noen familiebegivenhet.

Comment

(...) Akkurat da jeg passerer dem, sammen med gutta mine, så trekker en gjøk frem to nødbluss. En eller annen sier "ikke her!", men det dreit han i, og fyrte det av rett bak ryggen på oss. Minstemann på 10 syns svært lite om å få dette nesten rett i øret. (...)
                    Det er det jeg mener med at jeg håper at de litt alternative innfører litt justis midt oppi all moroa. Sirkus og Ikaros, og Isko-karene for den saks skyld, bidrar til stemning på både Ullevål og Jordal. Om man synger oppå hverandre, eller ikke bidrar til en viss sang, er en annen diskusjon.

Men dette med - som du sier - å måtte blusse på vei ut, akkurat der alle familiene går, det er en uting. Og jeg er sikker på at Plaum er enig i det.

Blussing er fett. På tribunen, på vei til tribunen, og av og til på vei hjem fra tribunen. Men som jeg skrev i stad: Hvis du blusser kun for å tøffe deg foran kompiser og vektere, så er blusset null verdt. Spesielt når blusset ditt bidrar til at folk ikke lenger vil komme på kamp. Da setter du seg selv foran klubben, og er heller en blussfan enn en Vålerenga-fan.

LD.

Comment

Det jeg synes er litt kjipt nå er at valget står mellom to grupper jeg egentlig ikke har lyst til å identifisere meg med:
                      - De gamle, slitne som er glad i kaffen og god prat, og leverer som bare det på galgenhumor - men hvor sangen og engasjementet synes stadig mer fraværende
                      - De crazy som lager trøkk og liv og trommer og synger, men som sliter max med svak impulskontroll, og strever noe med å tilpasse seg normale regler for oppførsel.

Jeg drømmer om å stå sammen med moderat crazy folk med max engasjement - kanskje avbrutt av en og annen liten galgenhumoristisk bemerkning (men ikke lenger enn at vi melder oss på neste sang) - som også er i stand til å forholde seg til reglene som gjelder på og utenfor stadion - som jeg kan identifisere meg med. Ikke så gøy på Ullevaal akkurat nå...

Comment

Jeg har fløtta meg allerede. Og kan med hånda på hjertet si at det er den beste beslutninga jeg har tatt på en god stund.

Jeg er ikke spesielt gira på å slåss sjæl. Og det slipper jeg hvis jeg tar på meg skjerfet mitt, så da er alt såre vel. Men jeg er gira på å synge og å stå på for Vålerenga. Det får jeg i svingen. Det får jeg virkelig i svingen.

Veldig fornøyelig å være med første sesong i det som ser ut til å bli et staslig sang- og stemningssentrum i mange år fremover!

Og jeg har følt meg velkommen fra dag en til tross for juletreskjerfet mitt, bare så det er sagt.

Mvh Folkets Mujahedin

Comment

Jeg har vært med en del år og sett Klanen vokse opp gjennom 2000 tallet for så å krympe de senere årene. I takt med stadig dårligere resultater og slapp innsats fra spillera synker engasjementet. Vi som er fortsatt stiller opp på kamp er der av kjærlighet til klubben, vi nekter å gi opp og har et ønske om å se spillera blø for drakta. Når det ikke skjer er det lett å miste gløden, kombiner det med at vi som står på bredden sprer oss utover istedenfor å samle oss i midten så har du svaret.

Alle av mine gamle klanskompiser har av forskjellige årsaker falt fra og det er bare meg igjen av den lille gjengen som stod de og hoppet og sang i glansdagene. Det blir tynnere og tynnere utover på bredden og jeg ser til og med folk som sitter.

Jeg ser opp mot de alternative som hopper og synger gjennom hele kampen og som prøver å trekke opp oss på bredden med kom igjen enga og vi er gaaaza, det er ingen respons fra bredden, hva er vi blitt til ? og hva kan vi gjøre med det ? Jeg synes det er bare trist.
                          Hadde jeg vært 20 år yngre hadde jeg nok flytta meg over til der det er liv. Klart, det er ikke mange som liker vold og faenskapen noen av de driver med, men vi trenger energien deres. Neste sesong er vel svingen klar igjen, da tror jeg vi får se at "gaza" vokser og "bredden" krymper. Kan hende det blir bra.

Comment

Originally posted by jerusalem View Post
                            Det jeg synes er litt kjipt nå er at valget står mellom to grupper jeg egentlig ikke har lyst til å identifisere meg med:
                            - De gamle, slitne som er glad i kaffen og god prat, og leverer som bare det på galgenhumor - men hvor sangen og engasjementet synes stadig mer fraværende
                            - De crazy som lager trøkk og liv og trommer og synger, men som sliter max med svak impulskontroll, og strever noe med å tilpasse seg normale regler for oppførsel.

Jeg drømmer om å stå sammen med moderat crazy folk med max engasjement - kanskje avbrutt av en og annen liten galgenhumoristisk bemerkning (men ikke lenger enn at vi melder oss på neste sang) - som også er i stand til å forholde seg til reglene som gjelder på og utenfor stadion - som jeg kan identifisere meg med. Ikke så gøy på Ullevaal akkurat nå...
                            Helt enig med deg. Har også inntrykk av at det er mange som deler den drømmen, så det gjelder bare at vi finner fram til hverandre.
                            Det fantes en plan før sesongstart for felt 105. Slik jeg oppfattet det, skulle 105 bli samlingsstedet for moderat crazy folk med max engasjement. Denne ideen ble nok for dårlig kommunisert og/eller forstått - kanskje også motarbeidet av noen? Uansett: Det hadde vært moro å vite hvor mange som kunne tenkt seg å bidra til å få et slikt felt til å fungere - uansett hvor vi nå havner i neste sesong.

Comment

Herregud, vi er færre enn 500 fra Klanen på kamp, fordelt på 100 m. Da bare må det bli kjempestemning. Til neste år må det realitetsorienteres. Samling på en så liten tribuneseksjon som mulig. Hadde forøvrig hjulpet å hatt et fotballag som kan spille to tre pasninger etter hverandre.

Comment

Working...
                              X