Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Reaksjoner: Aalesund - Vålerenga 1-0

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by FrankO View Post
    Takk for at du gjør poenget mitt klarere.

Når vi taper så er det ALLTID dårligste kamp for sesongen. Hvor mange tap har vi i år? 14? I hvert fall 12 av dem var årsverste.
    ...
    Vi har hatt en ræva høst, men det betyr ikke at
    A) Vi er sjanseløse mot Sandnes og
    B) Sjanseløse i en eventuell kvalik.

Har man slike mørke, depressive tanker hele tiden kan man gå til legen og få medikamenter som hjelper deg i hverdagen.

Det får da være måte på svartmaling.
    Ingen skal ta fra deg at du er optimist.

Jeg tror ingen her mener vi like godt kan la være å stille opp.

Dessverre ser jeg lite som gjør at jeg får kjempetro på at vi skal klare vår del av jobben.

Ingenting ville glede meg mer enn om de plutselig spilte som Barcelona. Dessverre virker det ikke sannsynlig.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      Ingen skal ta fra deg at du er optimist.

Takk for at du igjen oppsummerer poenget mitt: Enten er det hvitt eller så er det svart. Det er ingen gråsoner. Fordi jeg ikke kaster meg på negativites-hatbølgen der ute er jeg optimist, jeg har kjempetro på seier og jeg tror åpenbart vi kan spille som Barcelona (?).

Jeg er på ingen måte optimist foran kampen på søndag, men jeg tror heller ikke vi er sjanseløse. Ser du, gråsone.

Comment

Aalesund sin kaptein, Tollås Nation, om kampen mot Vålerenga (vg.no):

- Det var deilig å slå ham når han nå kom tilbake hit. Det var jo den første obligatoriske kampen han har ledet her. Det var en god smak. Vi tapte jo nede i Oslo. Sånn sett var det deilig å slå tilbake, men jeg synes Vålerenga var gode i dag. Det er et tidsspørsmål før de også blir et topplag, sier Tollås Nation.

- Vi er ellers et par hakk bedre enn de i første omgang. I andre omgang gir vi fra oss initiativet i kampen helt unødvendig. Her på hjemmebane er det skuffende at det skjer, sier han videre.

Artikkelen om kampen:
        http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10144742

Gutta våre var visst ikke så verst likevel - Om man skal tro at en som var UTPÅ banen og spilte mot dem, har noen som helst peiling...

Og jeg syns ikke Børven er så ille. Han bør få mer hjelp, ja. Men han scora fx. i forrige kamp.

Comment

Kan dere være så snill å roe ned reka? Etter all sannsynlighet starter vi på null i eliteserien neste år også. Innen da har det rent mye vann i Akerselva.

Comment

Gudbedre, er fryktelig lei og er vanskelig å være noe annet enn negativ... har vært sånn lenge og entusiasmen har forlengst blitt erstattet av apati...

Morsomt nok, TV-serien Alt For Norge (som jeg gjerne ser etter tapene våre på en gitt søndag) i dag fikk meg til å mimre "bønda i fra Nord" (som BURDE vært den offisielle låta fremfor "Alt for Norge".... ) (http://www.youtube.com/watch?v=rgqcmG5qIBw)
            Seriøst, denne låta skaper, ihvertfall hos meg, fighting spirit!

Og, vi har en tilsvarende låt som VIRKELIG snur humøret mitt:
            http://www.youtube.com/watch?v=O3P1aOCvc4w

"Sammen står vi, sammen slår vi, forsvarer klubben og byen vi bor i"

Uansett hvor ubrukelige folk som styrer klubben, som roter rundt på banen, så føler jeg at vi, som supportere, bør leve etter akkurat de reglene. Og det innebærer å hyle ut når noen kødder med klubben vår, enten det er interne folk eller folk som kødder med oss utenfra... Mantraet bør være : "Sammen står vi, sammen slår vi, forsvarer klubben og byen vi bor i"

Veit dette er sykt off-topic, men føler at Klanen er mer opptatt av å krangle om hvem som har rett og hvem som har feil enn å faktisk prøve å mobilisere ovenfor det vi alle ELSKER: Enga!

"En by, ett lag, vi vil, VI VIL, ta over en dag!"

Comment

Originally posted by FrankO View Post
              Takk for at du igjen oppsummerer poenget mitt: Enten er det hvitt eller så er det svart. Det er ingen gråsoner. Fordi jeg ikke kaster meg på negativites-hatbølgen der ute er jeg optimist, jeg har kjempetro på seier og jeg tror åpenbart vi kan spille som Barcelona (?).

Jeg er på ingen måte optimist foran kampen på søndag, men jeg tror heller ikke vi er sjanseløse. Ser du, gråsone.
              Vi er ikke sjanseløse, men det er heller ingen grunn til å forvente for mye. Ser du? Gråsone.

Det er ikke ok bare vi klarer oss til helgen. Det er skandaløst dårlig av spillere og trener å være der vi er. Uansett om vi spiller Tippeliga også neste år er det skremmende at vi har havnet i denne posisjonen. Det er ikke gråsone. Det er simpelthen for dårlig.

Comment

Her er det bare å holde ut en uke til så er en forferdelig jubileumssesong over.
                Vi har gjennomført en smertefull slanking av budsjett og spillerstall, vi har har spillt uten en viktig sponsor, og vi har blitt dratt med ned i gjørma av en overgangssak som har gjort det vanskelig å få på plass den sponsoren vi sårt trengte.
                Når vi får slanka oss ferdig, får på plass en ny sponsor, og drifter i pluss igjen, finnes det penger til å forsterke, nye penger fra Penga. Et lag med så lite kontinuitet som vi har hatt i år, kan ikke gjøre det veldig bra i tippeligaen.

Vi kommer sterkere tilbake neste år, så får man velge om man vil surmule til da, eller ta det som en mann.
                Jeg tviler på at det blir noe medalje neste år heller, men med litt perspektiv og tidshorisont er vi ikke akkurat et lag som er vant til å ta medalje. Vi har dessuten ikke en stall som tilsier noen medalje. Heldigvis er det sånn i tippeligaen at det ikke trengs allverden av resurser for å ta medalje, en del kamper kan vinnes med vilje og guts og litt medvind i seilene.

Jeg har sunget i år, og jeg synger neste år.

Vi tapte en jevn kamp mot et bedre lag idag, og det er neppe noen katastrofe. Langt fra det verste jeg har sett i år.
                Kampen viser på mange måter hvorfor vi har slitt i år, med avgjørende personlige feil, defensiv utrygghet, en midtbane som derfor ikke får fokuset fremover og spisser som ikke kommer til sjanser. Legg til noen små marginer som går imot, og der er vi.

Det er ikke Reka som er problemet, han har en plan og en spillestil, men han har ikke fått de omstendighetene og omgivelsene han så for seg og som han trenger for å lykkes. Det ble gitt ganske klar beskjed om dette ganske tidlig i sesongen. Det var ikke for moro skyld.
                For de som kan styre sitt eget lag:
                vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                  Det er ikke Reka som er problemet, han har en plan og en spillestil, men han har ikke fått de omstendighetene og omgivelsene han så for seg og som han trenger for å lykkes. Det ble gitt ganske klar beskjed om dette ganske tidlig i sesongen. Det var ikke for moro skyld.
                  Kan ikke si at jeg har observert en plan og en spillerstil enda... Bortsett i fra det å hive ut ca. en dusin med spillere da. Dessuten sa han at han var fornøyd med laget etter at overgangsvinduet ble stengt sist!!! Fornøyd, altså...!?

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                    Det er ikke Rekdal som er problemet i forhold til at ikke vi vinner seriegull. Men det er han som er problemet i forhold til at vi har ni poeng på siste tolv kamper.

Han tok over en tropp som var så dårlig at klubben mente medalje var minstekravet for 2012. Så har han hatt to overgangsvinduer til å hente inn egne spillere. Resultatet er alt annet enn imponerende.

Krysser fingrene for at vi tar minst et poeng til helgen. Men klubben har jo grei tradisjon i å drite seg ut når det gjelder som mest. Så vi får se. Kanskje kommer det noe godt ut av det. Som at Trøim åpner sjekkheftet.

Comment

Rekdal var nødløsningen som skulle ta oss videre ... kampen i går mot gamleklubben hans var ett av mange eksempler på hva "videre" kan bety i praksis. Føler jeg har skjønt det nå!

Comment

Det er i alle fall ikke noe messias vi har ansatt. Det eneste han klarte med Aafk var cupgull. De andre plasseringene var langt nede på tabellen, stort sett. Og det som skjer når han forsvinner er at de har med i medaljekampen omtrent helt inn.

Jeg har aldri vært med på en verre sesong siste 10 år, i det hele tatt. Skjemmes!
                        Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

Originally posted by wanderer View Post
                          Det er i alle fall ikke noe messias vi har ansatt. Det eneste han klarte med Aafk var cupgull. De andre plasseringene var langt nede på tabellen, stort sett. Og det som skjer når han forsvinner er at de har med i medaljekampen omtrent helt inn.

Jeg har aldri vært med på en verre sesong siste 10 år, i det hele tatt. Skjemmes!
                          Kan jo minne om at Petter Myhre vant 9 av 11 etter at Rekdal trakk seg.

Men jeg kan ikke huske en verre sesong noen sinne. Det er ikke det at vi er i nedrykksstriden som er ille. Det har vi vært før. Det er det at laget har underprestert noe så jævelig.

Comment

Kan jo minne om at Petter Myhre vant 9 av 11 etter at Rekdal trakk seg.

Men jeg kan ikke huske en verre sesong noen sinne. Det er ikke det at vi er i nedrykksstriden som er ille. Det har vi vært før. Det er det at laget har underprestert noe så jævelig.
                            Ikke bare det heller. Antallet på stadion er forferdelig lavt. Og når man snakker om Vålerenga blant venner og kjente, så er det så laber og kjedelig stemning at jeg blir litt oppgitt.

Tror Vålerenga på folkemunne aldri har vært så labert som det er nå. Og å legge skylden på Martin blir alt for enkelt.

Og jo-jo lag er vi og har vært før, så det er vi vant med.
                            Jeg holder jo alltid med dommer’n

Fagermo 2020

Comment

. Så har han hatt to overgangsvinduer til å hente inn egne spillere. Resultatet er alt annet enn imponerende.
                              Og Ferrari butikken er åpen hver dag, bare gå inn å kjøpe!
                              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Er godt fornøyd med 2 omgang igår. Vi er veldig nærme et poeng i en ganske tøff bortekamp! Hadde på forhånd trodd at vi skulle bli rundspilt, men synes flere av gutta tok tak igår. Ogude ofrer seg for laget, og tar det røde kortet. Helt greit at han gjør det! Ellers har jeg lenge sett fram til at Nije skulle få debutert, og han får helt klart godkjent. Viser at han har selvtillitten og ferdighetene i orden. En kjapp teknisk ving, har vi savna hele sesongen og han kan gi oss den spisskompetansen vi mangler i angrep. Håper at at Näsberg, Iqbal, Kastrati og Nije fortsetter fremgangen neste sesong i TL, for det er her vi kommer til å spille.

Comment

Working...
                                X