Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Semb - alle andre tråder slettes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Semb - alle andre tråder slettes

...og den første røyk desverre også ved en feil. Sorry.

- mod

Re: Semb - alle andre tråder slettes

oki, men Semb skal intervjues onsdag, og Petter Myhre på torsdag, så de ønsker nok en ryddig prosess. NJS er en god kandidat, og med Bengt Eriksen som direktøe. mangler bare 3-4 nye profiler på laget (jfr et tidligere innlegg). Tror det blir lettere å få til det med NJS og BE.

Comment

For de som liker ultra defensiv fotball med lavt press, raske overganger, og mye lang baller mot etablert forsvar er Semb perfekt.

En annen ting man må venne seg til er at alle lag vi møter er vanvittige gode og farlige før kamp.

Skal bli moro å høre hvilket system og spillestil klubben har bestemt seg for før de begynte å sondere etter kandidater. Eller er det sånn at man ikke har noen klar filosofi der?
      Rekdal har levert varene: Cupmester 2002, seriesølv 2004 og seriegull 2005

Comment

Var positiv til Semb i starten, men etter å ha hørt mer om han, spesielt at han spiller veldig defensivt så har jeg ikke lyst på han. Syns nå Petter Myhre har gjort det godt. 3 seiere, 1 uavgjort og 1 tap.

Comment

Sitat: Den tir, 10 oktober 2006 21:34 skrev Pondus:

> oki, men Semb skal intervjues onsdag, og Petter Myhre på torsdag, så de ønsker nok en ryddig prosess.

Kan vi da få et svar så tidlig som medlemsmøtet på Bohemen?

Uansett, jeg tror Semb kan være et godt valg. Han er fotballfagelig dyktig og kan helt sikkert tilføre laget mye.

Han virker også som en lugn og sindi kar med gode diplomatiske evner. Dersom det stemmer at det har vært litt "kongen på haugen" på Valle det siste året kan nok dette være en kar som kan knytte sammen evt. grupperinger.

Semb kan antagelig fungere godt som lærer for Petter, en mann som uten tvil har en god trenerkarriere foran seg.

Mange mener Semb tok livet av gleden rundt landslaget og innførte drepende kjedelig fotball. Selv er jeg av den oppfatning at media i alt for stor grad styrte oponionen og at mye av kritikken som var den gang var noe ensidig.

Jeg tror Semb vil være positiv for Enga.
          www.grydis.no - Bilder av Vålerenga
          Glemmer passordet mitt...

Comment

Sitat: Den tir, 10 oktober 2006 21:41 skrev Teern:

> For de som liker ultra defensiv fotball med lavt press, raske overganger, og mye lang baller mot etablert forsvar er Semb perfekt.

>

> En annen ting man må venne seg til er at alle lag vi møter er vanvittige gode og farlige før kamp.

>

> Skal bli moro å høre hvilket system og spillestil klubben har bestemt seg for før de begynte å sondere etter kandidater. Eller er det sånn at man ikke har noen klar filosofi der?

Så enig så enig. Fy faen blir kvalm bare ved tanken at den mannen som skylder karisma i det hele tatt blir vurdert

Husker med gru "festfotballen" hans på landslaget, hvor han snakket om lag som Latvia etc som de skulle vært verdens beste lag.

Dorian Stefan, som ikke ønsker seg 4-5-1 og baktungt lag...
            *****KREPP ARMY*****
            DU KREPPER FOR FLERE ENN BARE DEG SJÆL
            Ein, to, tri Syngepoliti!

Comment

Når man diskuterer kvalitetene til Semb og hans jobb som landslagstrener så er det greit å se til statestikken. Mener å ha lest at Sembs statestikk er bedre enn hva Hareides lag har prestert.
              Arne G

søvnløs om natta - bevisstløs om dagen

Comment

Sitat: Den tir, 10 oktober 2006 21:53 skrev Arnehgr:

> Når man diskuterer kvalitetene til Semb og hans jobb som landslagstrener så er det greit å se til statestikken. Mener å ha lest at Sembs statestikk er bedre enn hva Hareides lag har prestert.

------------

De har temmelig lik statistikk, med Semb ørlite foran Hareide. Det er ingen her som har dratt frem resultater, men måten han fikk eller ikke fikk sine resultater på.

Comment

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133732

ikke så mye nytt, men står da litt..

HATER TROMMER!!!!!!!!

Comment

Hmm. Føler meg litt ambivalent til dette. På den ene siden er han fotballfaglig en av de dyktigste i Norge, men som en kompis sa: ¨detta blir 5-4-1.¨ Skulle ønske det kom en trener som lignet på gamle Eggen, med en angrepsfilosofi.

Men trua skal ingen ta fra meg.....

Comment

Semb er bedre en sitt rykte, jeg håper faktisk han kommer.

Comment

Sitat: Den tir, 10 oktober 2006 22:01 skrev stones9999:

> Hmm. Føler meg litt ambivalent til dette. På den ene siden er han fotballfaglig en av de dyktigste i Norge, men som en kompis sa: ¨detta blir 5-4-1.¨ Skulle ønske det kom en trener som lignet på gamle Eggen, med en angrepsfilosofi.

>

>

----------------

Det blir 4-5-1

Comment

Petter Myhre kan fortsette, vi kan hente Geirg Bakke tilbake og få inn Kjetil Siem igjen! Muligens Bengt Eriksen kan være en person i trenerteamet også! Det blir saker.

Fins bedre alternativer enn Semb ass!
                          KOM IGJEN ENGA

Comment

Semb for Norge A: 68 kamper 29-21-18 89-61 79p (1,16p i snitt)

Drillo for Norge A: 88 kamper 46-26-16 168-63 118p (1,34p i snitt)

Hareide for Norge A: 38 kamper 18-11-9 57-39 47p (1,23p i snitt)

Disse tre, samt Edmund Majewski som fikk sju poeng på fem kamper i 1958, er de eneste som har har over ett poeng i snitt som norsk landslagstrener.

Nils Johan Semb er den eneste norske landslagstreneren som har fått Norge til et EM-sluttspill.

Det er mange som lar seg påvirke av Sembs elendige avslutning som norsk landslagssjef, men har ingen problemer med å akseptere en reservetrener med fem kamper for Vålerenga. Korttidsminneforeningen lenge leve.

Mange har også bestemt hvilken formasjon Vålerenga skal spille hvis Semb får jobben. Hvordan vet dere det? På grunn av taktikken han brukte på landslaget? Norge har aldri vært en av verdens beste nasjoner uansett hvilken rankingsystem man runker etter, men Vålerenga er en av Norges beste lag. Tror dere ikke at forutsetningene for en fremtidig taktikk med Vålerenga KAN være annerledes enn med landslaget?

Jeg applauderer Semb da han er den beste treneren tilgjengelig i Skandinavia i mine øyne.

Comment

Sitat: Den tir, 10 oktober 2006 22:07 skrev SondreSM:

> Petter Myhre kan fortsette, vi kan hente Geirg Bakke tilbake og få inn Kjetil Siem igjen! Muligens Bengt Eriksen kan være en person i trenerteamet også! Det blir saker.

>

>

> Fins bedre alternativer enn Semb ass!

nå må folk begynne å forstå at det er en grunn for at siem ikke fortsatte. han var ikke motivert lenger. jeg vil ihvertfall ha en direktør som er motivert til å gjøre en best mulig jobb.

geir bakke gjør det ikke akkurat kjempe bra i Moss heller

Comment

Working...
                              X