Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Semb - alle andre tråder slettes

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Semb - alle andre tråder slettes

>Semb er Norges mest utskjelte landslagstrener gjennom tidene og derfor er det en skandale hvis han går til Vålerenga!

Fra Wikipedia dot org....

"Nils Johan Semb (født 24. februar 1959) var den første treneren som tok Norges fotballandslag til et EM-sluttspill i 2000. Sesongen 1999 gav mange gode resultater, og Europas mest anerkjente fotballmagasin, France Football, kåret ham til årets trener i Europa"

"En svak start på kvalifiseringen til VM i 2002 bidro ikke til å dempe kritikken mot Semb. Etter fem spilte kamper sto Norge bokført med fattige to poeng, og etter et tiår med nesten bare oppturer ble det klart at VM i Japan og Sør-Korea ville bli spilt uten norsk deltagelse. Norge avsluttet kvalifiseringen med tre strake seire, men på det tidspunktet var det for sent.

Til tross for økende mistillit forble Semb i sjefsstolen også i den påfølgende EM-kvalifiseringen, hvor Norge til slutt kapret andreplassen bak Danmark, og måtte ut i «playoff» mot Spania. I den første kampen, som ble spilt i Spania, ble det et knepent 2-1-tap, hvilket sørget for optimisme foran returkampen på Ullevaal. Returkampen ble imidlertid et mareritt. Spanjolene var best i absolutt alt, og vant til slutt 3-0. Dermed ble det ikke noe EM-sluttspill, og etter denne kampen valgte Semb å gå av"

PS. Han vant vel også bronsje med U21...

He he, Semb er nok blandt favorittene mine til å ta over VIF, men nå gjør Myhre det bra da.... (El. er Solied nr1, Eggen nr2, Eggen jr. nr 3, Semb nr4, Andersen nr5 osv osv.....)

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den ons, 18 oktober 2006 21:38 skrev Bohem1:

> Semb er Norges mest utskjelte landslagstrener gjennom tidene og derfor er det en skandale hvis han går til Vålerenga!

Når det er slike som deg som udifferensiert kritiserer ham, er det faen ikke rart at han er så mye utskjelt.

Godt at ikke du har noe verv i Vålerenga.

mvh

Ogni M

Comment

Må innrømme at jeg ikke bobler over av hemningsløs entusiasme når NJS nevnes som mulig hovedtrener. Men han er sterk fotballfaglig og har - selv om det ikke virket sånn - stått bak noe av landslagets sterkere prestasjoner gjennom tidene ved å få oss til EM. Det er dritvanskelig. Rett og slett.

To ting: Hvis NJS gir enga sølv i skapet så er det fordi vi scorer flere mål enn våre motstandere - så enkelt er det. Og det vil vi alle digge å se på. Og da vil vi elske han og laget. Uansett. Våre motstandere vil hate oss enda mer - ja, og så?

Og: Hvis han skulle få jobben - så er han en av våre og skal ha i hvert fall min fulle støtte inntil han evt. skulle bevise at han ikke er mannen for jobben likevel.

Ideer som har vært lansert her på forumet, f. eks. å kaste egg her og der i demonstrasjon mot et evt valg av NJS som trener, er etter min mening omtrent like smart og hensiktsmessig som å protestere på et idømt straffespark: det er fullstendig bortkasta tid.

Vi får vente å se.

Comment

Sitat: Den tor, 19 oktober 2006 11:00 skrev Ogni M:

> Sitat: Den ons, 18 oktober 2006 21:38 skrev Bohem1:

>

> > Semb er Norges mest utskjelte landslagstrener gjennom tidene og derfor er det en skandale hvis han går til Vålerenga!

> __________________

>

> Når det er slike som deg som udifferensiert kritiserer ham, er det faen ikke rart at han er så mye utskjelt.

> Godt at ikke du har noe verv i Vålerenga.

>

90 % av alle fotballinteresserte i Norge kritiserte ham like sterkt som meg - på slutten av landslagskarrieren hans - forskjellen mellom meg og deg er at jeg husker det.

P.S Kan du med hånden på hjertet si at du ikke mente at han burde få sparken fra landslaget - det siste året han var trener for landslaget? hva har han i så fall gjort i ettertid, som har fått deg til å endre mening (han har jo ikke vært trener på mange år - foruten å være Høgmos nærmeste støttespiller)?

Mener du kanskje at han er for dårlig for landslaget men bra nok for vårt kjære enga (håper ikke du sitter i styret i så fall..)
          Panzer er gud og Vålenga min rellion

Comment

Din kampanje mot Semb virker noe personlig. Har´n kjørt over katta di eller noe??

Her driver du å å publiserer mail du liksom en har fått av RBKer osv. også denne....

"Faen... nå har jeg blitt mobbet i over et døgn på grunn at vårt navn er satt i tilknytning til Semb - nå må noen gå ut og fortelle at det er totalt uaktuelt..."

"kommer personlig til å dra til Valle og kaste egg - hvis det så mye som blir antydet at han skal signere for Enga - Jeg vil også vite hvem det er som er ansvarlig for denne skandalen - er det Bohinen?"

Hmmm.....

https://m.youtube.com/watch?v=jkhpZoPOfZI

Comment

Sitat: Den tor, 19 oktober 2006 14:49 skrev Bohem1:

>

> 90 % av alle fotballinteresserte i Norge kritiserte ham like >sterkt som meg - på slutten av landslagskarrieren hans - >forskjellen mellom meg og deg er at jeg husker det.

... samtidig som du velger å se bort fra at Semb også hadde suksess med landslaget. Han tok Norge til EM og var en play-off unna 2.

>

> P.S Kan du med hånden på hjertet si at du ikke mente at han >burde få sparken fra landslaget - det siste året han var trener >for landslaget? hva har han i så fall gjort i ettertid, som har >fått deg til å endre mening (han har jo ikke vært trener på >mange år - foruten å være Høgmos nærmeste støttespiller)?

>

> Mener du kanskje at han er for dårlig for landslaget men bra nok for vårt kjære enga (håper ikke du sitter i styret i så fall..)

Å gi Semb alene skylden for at landslaget feilet er for enkelt. Han sto tross alt ikke på banen og spilte ræva. Det gjorde derimot spillerne. Anyway, jeg sier ikke at Semb er verdens beste trener, men jeg mener fortsatt at han er en av Norges beste. En evt. ansettelse av han ville på ingen måte være en skandale.

Uansett var det din ureflekterte og indifferensierte kritikk jeg vil tale imot.
              mvh

Ogni M

Comment

Sitat: Den tor, 19 oktober 2006 14:49 skrev Bohem1:

> 90 % av alle fotballinteresserte i Norge kritiserte ham like sterkt som meg - på slutten av landslagskarrieren hans - forskjellen mellom meg og deg er at jeg husker det."

Nei, det er mange som deg. Husker hva som skjedde sist uke, men ikke hva som skjedde for to uker sida. Det er mange som deg som husker en spillers innsats i den forrige kampen, men ikke prestasjonen hans gjennom hele sesongen. Det er mange som deg som husker hvordan vi spilte i forrige kamp, men ikke kampen før der. Det er mange som lider av korttidsminne, og du fronter denne gruppen på en utmerket måte.

"> P.S Kan du med hånden på hjertet si at du ikke mente at han burde få sparken fra landslaget - det siste året han var trener for landslaget?"

Jeg mener han ikke lengre kunne få de arbeidsforholda som måtte til for at han kunne gjøre jobben sin. Når forutsetningene ble som de ble, hadde verken NFF eller han sjøl noe annet valg enn å avslutte samarbeidet.

"> Mener du kanskje at han er for dårlig for landslaget men bra nok for vårt kjære enga (håper ikke du sitter i styret i så fall..)"

Denne logikken henger jeg ikke på. Du vil ikke ha en trener som har vært trener på landslaget eller du vil ikke ha en trener som er sparka fra landslaget (strengt tatt mener jeg å huske at han sa opp jobben sjøl)? Vil du ha en trener som er sparka fra en annen klubb da? Eller vil du ha en fersking?

Hvem vil du ha som trener og hva gjør denne treneren til et så mye bedre valg enn f.eks. Semb?

Comment

Sitat: Den tor, 19 oktober 2006 15:02 skrev vif_supporter:

> Din kampanje mot Semb virker noe personlig. Har´n kjørt over katta di eller noe??

>

> Her driver du å å publiserer mail du liksom en har fått av RBKer osv. også denne....

>

> "Faen... nå har jeg blitt mobbet i over et døgn på grunn at vårt navn er satt i tilknytning til Semb - nå må noen gå ut og fortelle at det er totalt uaktuelt..."

>

> "kommer personlig til å dra til Valle og kaste egg - hvis det så mye som blir antydet at han skal signere for Enga - Jeg vil også vite hvem det er som er ansvarlig for denne skandalen - er det Bohinen?"

>

> Hmmm.....

>

Jeg elsker Vålerenga - og lever for fotball - Hvis Semb blir trener for Enga - så vil jeg støtte opp om Semb - inntil da - så vil jeg kjempe med nebb og klør for at han ikke skal få ødelegge enga - slik han gjorde det med landslaget.

Så et spørsmål til deg - var du en av de 90% som var for at Semb burde få sparken når han var trener for landslaget - hva har i så fall endret seg (han har jo ikke vært trener for noe lag siden da..) - eller mener du at han ikke var god nok for landslaget - men bra nok for enga?

Beklager hvis jeg er for engasjert - men er det ikke det klanen er - masse engasjerte supportere - er det ikke det vi vil ha?

Comment

Sitat: Den tor, 19 oktober 2006 15:09 skrev FrankO:

> Sitat: Den tor, 19 oktober 2006 14:49 skrev Bohem1:

> > 90 % av alle fotballinteresserte i Norge kritiserte ham like sterkt som meg - på slutten av landslagskarrieren hans - forskjellen mellom meg og deg er at jeg husker det."

>

>

> Nei, det er mange som deg. Husker hva som skjedde sist uke, men ikke hva som skjedde for to uker sida. Det er mange som deg som husker en spillers innsats i den forrige kampen, men ikke prestasjonen hans gjennom hele sesongen. Det er mange som deg som husker hvordan vi spilte i forrige kamp, men ikke kampen før der. Det er mange som lider av korttidsminne, og du fronter denne gruppen på en utmerket måte.

>

>

>

> "> P.S Kan du med hånden på hjertet si at du ikke mente at han burde få sparken fra landslaget - det siste året han var trener for landslaget?"

>

> Jeg mener han ikke lengre kunne få de arbeidsforholda som måtte til for at han kunne gjøre jobben sin. Når forutsetningene ble som de ble, hadde verken NFF eller han sjøl noe annet valg enn å avslutte samarbeidet.

>

>

> "> Mener du kanskje at han er for dårlig for landslaget men bra nok for vårt kjære enga (håper ikke du sitter i styret i så fall..)"

>

> Denne logikken henger jeg ikke på. Du vil ikke ha en trener som har vært trener på landslaget eller du vil ikke ha en trener som er sparka fra landslaget (strengt tatt mener jeg å huske at han sa opp jobben sjøl)? Vil du ha en trener som er sparka fra en annen klubb da? Eller vil du ha en fersking?

>

> Hvem vil du ha som trener og hva gjør denne treneren til et så mye bedre valg enn f.eks. Semb?

>

>

Her er listen min

Her er min liste over hvem som bør overta...

1. Magnus Haglund - Elfsborgs success trener...

2. Trond Sollied - Olympiakos (trenger ingen nærmere presentasjon...)

3. René Meulensteen - Brøndby - ekstremt dyktig på det psykologiske planet... (sier også at supporterne for klubben er viktigere enn alle enkeltspillerne i en kamp...) - var også reservelagstrener for MANU - med vanvittig gode resultater.

Og - ja - jeg mener at vi ikke bør ansette en trener som akkurat har blitt sparket (eller sagt opp selv - etter ønsker fra...). Det koster ekstra - men vi bør heller bruke penger på å kjøpe en trener fri fra kontrakten enn nye utespillere - en trener er viktigere enn en ny spiss f.eks. - og vi burde bruke like mye penger (og kanskje mer) på en trener enn den dyreste spilleren vår...

Comment

Når jeg fronter Semb så er det fordi han er en av de beste trenerne som er tilgjengelig på markedet nå, og som kan være interessert i å skrive under for oss.

Du nevner tre navn, og i hvert fall de to sistnevnte vil jeg rangere foran Semb. Problemet er at Sollied aldri i verden gjør comeback til Norge på noen år, mens Meulensteen vil være kanondyr hvis han i det hele tatt vurderer å komme til Norge. Jeg vet ikke nok om Magnus Haglund, men jeg tviler vel på om Elfsborg kommer til å gli slipp på han...

Jeg er enig i at man bør kunne investere noen kronasjer for å få en dyktig trener på plass, men jeg kan ikke skjønne hvor Vålerenga skal få et tosifret millionbeløp til ny trener, når man kan få en trener av Sembs status gratis.

Sollied er ikke 10 millioner ganger bedre enn Semb for å si det sånn...

Comment

Sitat: Den tor, 19 oktober 2006 15:20 skrev FrankO:

> Når jeg fronter Semb så er det fordi han er en av de beste trenerne som er tilgjengelig på markedet nå, og som kan være interessert i å skrive under for oss.

>

> Du nevner tre navn, og i hvert fall de to sistnevnte vil jeg rangere foran Semb. Problemet er at Sollied aldri i verden gjør comeback til Norge på noen år, mens Meulensteen vil være kanondyr hvis han i det hele tatt vurderer å komme til Norge. Jeg vet ikke nok om Magnus Haglund, men jeg tviler vel på om Elfsborg kommer til å gli slipp på han...

>

> Jeg er enig i at man bør kunne investere noen kronasjer for å få en dyktig trener på plass, men jeg kan ikke skjønne hvor Vålerenga skal få et tosifret millionbeløp til ny trener, når man kan få en trener av Sembs status gratis.

>

> Sollied er ikke 10 millioner ganger bedre enn Semb for å si det sånn...

>

Der er jeg enig med deg - Skal du kjøpe en trener fri fra en kontrakt, så blir det dyrt... - men en god trener er også en god investering for laget - se på Ståle Solbakken - Når København kvaliserte seg til CL - så ramlet det inn 80 mill på kontoen... Hadde vi hatt en bedre trener (formasjons fadesen de første 15 minuttene i Tsjekkia...)- så hadde vi kanskje hatt 80 mill på bok nå - så kanskje 20 mil til kjøp av trener kan være en investering som lønner seg...? - Hvis vi ser i Semb sin prisklasse, så vet jeg ingen (det fordi jeg ikke kjenner til noen gode trenere som ikke er under kontrakt...)

Comment

Her er det ufattelig mye blablabla...

Du kan ikke argumentere med "hvis atte dersom atte så hadde vi så mye atte", det faller på sin egen urimelighet.

Kan du ikke heller komme opp med en litt mer realistisk liste?

Comment

Sitat: Den tor, 19 oktober 2006 16:46 skrev Muppetkokken:

> Her er det ufattelig mye blablabla...

> Du kan ikke argumentere med "hvis atte dersom atte så hadde vi så mye atte", det faller på sin egen urimelighet.

>

> Kan du ikke heller komme opp med en litt mer realistisk liste?

Dette er en realistisk liste - hvis du mener at en god trener er like viktig som en god spiller.

1. Magnus Haglund - Elfsborgs success trener...

2. Trond Sollied - Olympiakos

3. René Meulensteen - Brøndby

Jeg vil ikke komme med en liste over trenere, som ikke vil kunne klare å gi Vålerenga et løft (f.eks Semb).

Disse trenerne jeg har listet opp (foruten Sollied) kan vi kjøpe fri for det samme beløpet som vi må gi for en klasse spiller - jeg tror det er bedre å investere penger i en god trener enn en god spiller (hvis det er snakk om samme beløp...)

Vi kan ikke bare si at vi må ta Semb - fordi det ikke finnes noen andre - da er det bedre å ansette Petter Myhre - som har snudd en tapsrekke til en seiersrekke - (selv om jeg ikke er overbevist av det jeg har sett av Petter på treningene - i forhold til at han ikke er auroritær nok...)

Semb gjorde det motsatte - han forandret sakte men sikkert et vinnerlag til et tapslag... - og har deretter ikke vært trener.

Så over til argumentet om at vi skal ansette Semb - fordi han er så faglig dyktig... hmmmmmmmm - vi har Aarbrekk, Myhre og Drillo... - tror ikke vi skal bekymre oss for det fotballfaglige. Semb kan mye om fotball - han får bare ikke omsatt det i praksis - vi trenger en som kan motivere - engasjere å få gutta våre til å blø for enga... - det viser historien at Semb ikke klarer... -

Jeg mener også at Semb står for en utdatert spillestil, mens f.eks Magnus Haglund og René Meulensteen er mer oppdatert på hvordan spillet har utviklet seg - og er trenere etter "den nye skole" - Jmfr f.eks Manchester United (Rene var jo reservelagstrener der - med ekstremt stor success...)

Semb holder fremdeles på filosofien vi brukte på 90 tallet...

PS - vil understreke at jeg stiller meg 100% bak semb - hvis han dessverre skulle få jobben...

PS2 er voldsomt imponert av det Petter har klart å prestere etter han overtok laget (men det er alt for kortsiktig å si at det er kun Petters fortjeneste...)

Comment

Working...
                            X