Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

- Vålerenga er på konkursens rand

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Optimist kan man være. Det handler om hvilke forventniger man har. Jeg tror 2014 blir et mye bedre år for klubben enn 2013 var.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
      Nei, men jeg blir litt oppgitt over den "gladkristne" bølgen som innimellom farer over forumet, i alle fall når folk forventer at andre på død og liv skal kaste all sunn fornuft og rasjonell tankekraft overbord, og omfavne den samme grunnløse optimismen.

Innlegget mitt var derfor ikke mot Rekdals utspill, men mot de her inne som forlanger at alle skal være like optimistiske som dem sjøl, uten at det finnes så mange grunner til det. Det kunne nok kommi klarere fram av mitt innlegg.
      Enig her, vi må ha takhøyde nok til å takle både positive og negative tanker her inne.
      Det som er enda verre er når folk sender deg private beskjeder og ber om å holde negative tanker unna forumet ..... God Jul er kanskje dekkende for det.
      "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
        Optimist kan man være. Det handler om hvilke forventniger man har. Jeg tror 2014 blir et mye bedre år for klubben enn 2013 var.
        Jeg håper du har rett. Sjøl er jeg først og fremst spent på hvordan troppen vil se ut når vi nærmer oss mars. Flere sier at troppen vår ikke nødvendigvis vil bli svekka til neste år, men jeg synes jo det er mye som taler for nettopp det.
        Skal troppen unngå å bli svekka er vi avhengig av at veldig mye klaffer på en gang med både nye spillere og de som hentes opp fra rekrutta. Hvis ikke mesteparten av dette klaffer, er vi avhengig av at vi klarer å spille inn det kollektive såpass godt at vi resultatmessig ikke lider under litt svak tropp. Ingenting av dette er sjølsagt umulig, men det er heller ikke på noen måte garantert.

Sånn reint bortsett fra at det helt tydelig er bra at vi igjen tar mål av oss til ikke å bruke mer penger enn vi realistisk sett har, så tviler jeg sterkt på at 2014 blir mye bedre enn i år. Men det er lenge igjen til seriestart.

Comment

• Når jeg sier bedre år, så er det ikke utelukkende det sportslige jeg tenker på.

Vært mye negativt i år. Dårlig start på sesongen. Som kom seg etter hvert. Negativt rundt Barca og Liverpool. Dårlig oppmøte på tribunene. Så rettssaken, dårlige resultater, nedrykkslfaren og til slutt nestenkonkursen. Før det Martins dårlige 2012, den latterlige trenerprosessem og selvsagt Stengelsaken som har ligget som en skygge over klubben.

Hvis vi klarer oss trygt på øvre halvdel neste år og det er kjedelig stille rundt klubben er jeg fornøyd med 2014.

Jeg tror at laget vil ha godt av en skikkelig preseason og nå vet spillere og trenere hva de går til. Vi trenger et par spillere, men mye vil bedre seg hvis de som er her klarer å løfte seg.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
            Når jeg sier bedre år, så er det ikke utelukkende det sportslige jeg tenker på.

Vært mye negativt i år. Dårlig start på sesongen. Som kom seg etter hvert. Negativt rundt Barca og Liverpool. Dårlig oppmøte på tribunene. Så rettssaken, dårlige resultater, nedrykkslfaren og til slutt nestenkonkursen. Før det Martins dårlige 2012, den latterlige trenerprosessem og selvsagt Stengelsaken som har ligget som en skygge over klubben.

Hvis vi klarer oss trygt på øvre halvdel neste år og det er kjedelig stille rundt klubben er jeg fornøyd med 2014.

Jeg tror at laget vil ha godt av en skikkelig preseason og nå vet spillere og trenere hva de går til. Vi trenger et par spillere, men mye vil bedre seg hvis de som er her klarer å løfte seg.
            Det har vært alt for mye negativt rundt klubben, men man må jo se på resultater også! Vi trenger en bedre sportslig sesong i år enn hva vi hadde i fjor! Ihvertfall hvis vi skal begynne å drive uten støtte fra Vålerenga Invest..
            Let's have it!

Comment

• Når klubben sliter økonomisk er dette den glade vannvid... Å alle vil klubben det beste særlig visuellt
              http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3724317.ece
              Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

• Originally posted by arvegods View Post
                Når klubben sliter økonomisk er dette den glade vannvid... Å alle vil klubben det beste særlig visuellt
                http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3724317.ece
                Regler er regler sier NFF selv om dette skjedde under jubileumskampen... Litt i samme gate som protestene mot Rimi i sin tid. Som jeg har sagt tidligere, må vi som supportere tenke på klubbens interesser på kamp - hva hver enkelt uttrykker og gjør utenfor stadion, er jo opp til den enkelte.

Hadde vi hatt disp ville dette vært unngått, men det er vel ikke mulig å få. Husker at brannalrmen ble utløst også - kanskje klubben hadde utgifter på dette også?
                \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

• Var vel i dag fristen for å tegne seg i emisjonen for eksisterende aksjonærer gikk ut.
                  Spent på hvordan det gikk!

Comment

• Originally posted by donny View Post
                    Var vel i dag fristen for å tegne seg i emisjonen for eksisterende aksjonærer gikk ut.
                    Me too! Utfallet av emisjonen, er make or breake. Salget av Børven vil naturligvis bety noe for inntektssiden, men usikker på om det vil bli bokført i år eller neste. Uansett mer penger inn enn vi har brukt på ny spiller fra Sagaøya. Synd at vi ikke fikk se disse to sammen da islendingen virker som en spillertype som Børven kunne ha trengt ved sin side... Enig med de som mener vi trenger en spiss til og det er det kanskje rom for nå...

Litt off topic, men spennende sak om utviklingsavdelingen på VIF-fotball i dag også (alt henger sammen med økonomi). Mener å huske at det var en del kritiske røster da det ble kjent at A.Olsen "gikk" til Wang TF...
                    \Kroken6

Comment

• http://www.dagbladet.no/2013/12/21/n...arno/30962895/

Vålerenga-eierne rømmer fra Trøim
                      Tor Olav Trøim er blitt så dominerende eier i Vålerenga at de andre aksjonærene trekker seg ut.

Comment

• Originally posted by donny View Post
                        Var vel i dag fristen for å tegne seg i emisjonen for eksisterende aksjonærer gikk ut.
                        http://www.dagbladet.no/2013/12/21/n...arno/30962895/

Vi får håpe at Trøim har planer og tanker rundt sitt eierskap for det kan nå se ut som om han i praksis eier hele VIF
                        "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

• Originally posted by skog View Post
                          http://www.dagbladet.no/2013/12/21/n...arno/30962895/

Vålerenga-eierne rømmer fra Trøim
                          Tor Olav Trøim er blitt så dominerende eier i Vålerenga at de andre aksjonærene trekker seg ut.
                          Artikkelen ble publisert samtidig som min ovenfor , men dette er interessant informasjon og litt som forventet siden Trøim satt "godt i det" før siste emisjon, og da er det naturligvis ikke så attraktivt for de øvrige (blir litt som å kaste penger ut av vinduet for investorene og den negative konsekvensen av en emisjon som utvanner verdiene).

Det betyr vel bare at vi ikke er helt i mål og det forsterker også argumentene for at klubben faktisk måtte selge Børven nå (penger inn og konkret handling). Reka uttalte vel at krisa ikke var over ifm.superonsdagen på Sjappa. Så mantraet nå blir å leve billig og gjøre smarte spillerkjøp (unge og rimelige, uprofilerte talenter). Sistnevnte innebærer jo risiko, men jeg stoler på Reka og kompani her...
                          \Kroken6

Comment

• Det at en eier har nesten all makt kan fort være skummelt, men jeg stoler på at Trøim ikke er ute etter å sitte som en diktator og sete tullete krav til ledelsen/Reka.
                            Trøim har vært en fantastisk hjelp for klubben sålangt og det er ingen grunn til å tro dette ikke er noe annet enn kjærlighet til klubben.

Comment

• Nå vil jeg tippe at Trøim eier så mye at han kan tvangsutløse de andre aksjonærene.

Neste spørsmål på lista er om avtalen mellom klubb og AS blir forlenget eller ikke.

Comment

• Hadde helst sett at vi fikk en 49%-regel slik de har i tyskland. Men det finnes værre eiere enn Trøim. Tenk de som sliter med Russiske tyver og Thailandske politikere.

Comment

Working...
                                X