Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

- Vålerenga er på konkursens rand

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Cubbis View Post
    Det er en sterk påstand som mange sikkert kommer til å reagere på. Kan du begrunne?
    Jeg tror (har sånn ca 0 innsikt i det økonomiske i bredden) vi bruker ganske mye penger på bredde og alt rundt det.
    Det finnes veldig veldig mange andre bredde klubber i og rundt Oslo som de heller kan leke seg i før dem blir gode nok, mange av dem er ganske gode også, Skeid, oppsal, m.m
    Hvis vi hadde kun satset på alderen 16-19, hadde vi hatt mere penger å kun bruke på dem. Og kunne gitt de som var heldige og gode nok til og komma seg til Vålerenga, full og profesjonell oppfølging.

Sånn, skyt meg

Comment

• Originally posted by oPsL View Post
      Jeg tror (har sånn ca 0 innsikt i det økonomiske i bredden) vi bruker ganske mye penger på bredde og alt rundt det.
      Det finnes veldig veldig mange andre bredde klubber i og rundt Oslo som de heller kan leke seg i før dem blir gode nok, mange av dem er ganske gode også, Skeid, oppsal, m.m
      Hvis vi hadde kun satset på alderen 16-19, hadde vi hatt mere penger å kun bruke på dem. Og kunne gitt de som var heldige og gode nok til og komma seg til Vålerenga, full og profesjonell oppfølging.

Sånn, skyt meg
      Vi har veldig gode trenere nedover. bedre enn i lokalklubbene. Mange fedre med talentfulle sønner fra hele Oslo og omegn sender sønnene sine til VIF, fordi vi har det beste opplegget. Her har de muligheten til å spille på et høyt nivå på østlandet. Skal vi ta fra de den muligheten på u14 osv?

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
        Vi har veldig gode trenere nedover. bedre enn i lokalklubbene. Mange fedre med talentfulle sønner fra hele Oslo og omegn sender sønnene sine til VIF, fordi vi har det beste opplegget. Her har de muligheten til å spille på et høyt nivå på østlandet. Skal vi ta fra de den muligheten på u14 osv?
        Som sagt. Ja, jeg syntes det.
        Selv om du er god når du er 14, er det veldig mye rart som skjer med kroppen til du blir 16.

Comment

Som sagt. Ja, jeg syntes det.
          Selv om du er god når du er 14, er det veldig mye rart som skjer med kroppen til du blir 16.
          Skal ikke skyte deg, selv om jeg er dundrende uenig med deg, oPsL

Jeg mener forslaget ditt avslører en vanvittig historieløshet om hva Vålerenga er og har vært i 100 år. Rent økonomisk er det mulig du har et ørlite poeng, men med min kjennskap til breddedelen av klubben kan jeg trygt avsløre for deg at det ikke er der de store penga forsvinner. Satsningslagene får litt mer enn de rene breddelagene, men da går penga til godt skolerte trenere osv, altså det som skal til for kanskje å få opp en Ivan Nâsberg eller to dann og vann. 100% Vålerenga lyder i hvert fall ikke dårlig i mine ører.
          Vi er Vål'enga!!

Comment

• Originally posted by ziggy75 View Post
            det er stor forskjell på VIF og RBK. Virker som hele Trøndelag har funnet sin plass bak flaggskipet. Slik fungerer det ikke på Østlandet. :-) er glad vi er en breddeklubb. Ser vi på klubbene på kontinentet som er bra på talentutvikling, som f ex spanske, franske eller nederlandske klubber, så er de også breddeklubber. Starter tidlig med ungene der.. RBK starter senere og sparer kanskje noen kroner der, men da må de nok gi mye tilbake til de lokale klubbene også.
            Den største grunnen til at de gjør det er vel at alle klubbene der oppe vil samarbeide med dem, her nede så hadde vi fått konkuranse med f.eks LSK og Strømsgodset.

Comment

• Originally posted by maestro View Post
              Skal ikke skyte deg, selv om jeg er dundrende uenig med deg, oPsL

Jeg mener forslaget ditt avslører en vanvittig historieløshet om hva Vålerenga er og har vært i 100 år. Rent økonomisk er det mulig du har et ørlite poeng, men med min kjennskap til breddedelen av klubben kan jeg trygt avsløre for deg at det ikke er der de store penga forsvinner. Satsningslagene får litt mer enn de rene breddelagene, men da går penga til godt skolerte trenere osv, altså det som skal til for kanskje å få opp en Ivan Nâsberg eller to dann og vann. 100% Vålerenga lyder i hvert fall ikke dårlig i mine ører.
              Vet at mine meninger er fullstendig historie løse, men en gang må jo historien starte
              Jeg tror, og hadde jeg ikke trodd hadde jeg ikke skrevet... At vi kommer til å bli tjent med at vi kutter ut bredde.
              Selv om jeg helt sikkert tar feil

Alkohol ekke farlig god helg!

Comment

Har sagt det tidligere, men med fare for og bli kjepp jagd igjen.

Skulle ønske vi kutta ut barnefotballen og kun brukte penger på g16-19.
                Men, det skjer vell aldri...
                Du blir ikke kjeppjagd, men ønsket ditt gir ingen mening.

Comment

• Men det er jo en god idè å få en sponsor inn på akademiet. Statoil eller noe sånt...? De støtter jo morgendagens helter.

Er sikkert ikke kjempeinteressant for dem å sponse et lag i serien, men et akademi er vel mer i deres gate...?

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                    Men det er jo en god idè å få en sponsor inn på akademiet. Statoil eller noe sånt...? De støtter jo morgendagens helter.

Er sikkert ikke kjempeinteressant for dem å sponse et lag i serien, men et akademi er vel mer i deres gate...?
                    er ikke ATEA det?

Comment

Har sagt det tidligere, men med fare for og bli kjepp jagd igjen.

Skulle ønske vi kutta ut barnefotballen og kun brukte penger på g16-19.
                      Men, det skjer vell aldri...
                      I tillegg til alle argumenter om identitet, klubbens profil, og sportslig satsing i ett løp fra tidligere alder, så har det også en del negative økonomiske konsekvenser å kutte alt under 16 år. Utdanningskompensasjon beregnes fra 12-årsalderen, og når denne regelen omfatter en hel generasjon om noen år, så tror jeg dette kan bli en nokså trivelig klatt med penger årlig (Singh og Nielsen er vel eksempler på at disse årene gir pengeuttelling ved overgang [dog fra 14 år i Nielsens tilfelle]). Ellers er det vel også slik at elite og bredde har forskjellige budsjetter?

Comment

• Synes det er stille rundt avtalen med investorene som går ut etter sesongen.

Ser det skal orienteres om både forlengelse av denne avtalen og om utvikling rundt stadion på årsmøtet. Men hvis noen vet noe om status her, så legg det gjerne ut.

Comment

• Nå er årsregnskapet klart, og det viser et omsetningsfall fra 129,2 millioner kroner til 107,9 millioner i klubbens aksjeselskap. Tapet i fjor kom på 19,6 millioner i Vålerenga Fotball as, og det konsoliderte regnskapet som rapporteres inn til Norges Fotballforbund endte med vel 23 millioner i underskudd.

Kilde: http://www.dn.no/forsiden/etterBors/article2774200.ece

Comment

Working...
                          X