Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

- Vålerenga er på konkursens rand

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• - Vålerenga er på konkursens rand

http://www.dagbladet.no/2013/11/21/s...nomi/30445829/

Hovedgrunnen til et massivt underskudd på 20 mill er dette:

• Lønn til Kristofer Hæstad, som har vært ut og inn av laget i år.
    • Lønn til reservekeeper Lars Hirschfeld.
    • Etterlønn til tidligere manager Martin Andresen.
    • Etterlønn til tidligere spiller Veigar Pall Gunnarsson.
    • Lønn til den 32-årige midtstopperen André Muri.

NISO er koplet inn, og Hæstad varsler pressemelding i morra.

Enkelte på forumet her har etterlyst oppvask.. Vel det kommer garantert en oppvask nå.

Vålerenga`s økonomi i 2013/2014

Er dette en virkelighet eller har Dagbladet nok engan kommet med en headliner uten rot i virkeligheten?
    Dette kom noget overraskende på meg hvertfall !!

http://m.db.no/2013/11/21/sport/tipp...nomi/30445829/
    Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

Ja dette var jo lystig lesing.......

Jeg synes det er ganske håpløst at artikkelen omhandler spillere ved navn som årsaken til problemet, mens manglende hovedsponsor bare nevnes i en bisetning.
      Dette blir "spennende"...

Comment

Originally posted by arvegods View Post
        Er dette en virkelighet eller har Dagbladet nok engan kommet med en headliner uten rot i virkeligheten?
        Dette kom noget overraskende på meg hvertfall !!
        Virkelig? Trodde klubbens anstrengte økonomi var et kjent tema. Det var allmøte i klubben i dag. Spennende hva som skjer i morgen...

Comment

Pressemelding fra Vålerenga Fotball.

Comment

Vi har jo visst lenge det var dårlige tider, men om det er SÅ dårlige tider som Blabla sier kan det bli skummelt!
            Det som er helt klart er at jeg er rimelig spent på morgendagens pressemelding...

Comment

Dette er hva Martin Andresen etterlot seg da han gikk, i tillegg til den faktiske kostanden av overgangssaken. Jeg kan love dere at Herr Andresen så dette komme dersom resultatene uteble. Men det er mildt sagt sjokkerende å lese at det er SÅ dårlig fatt med oss.

Dette bør få konsekvenser langt utenfor spillergruppa. Alvorlig talt. Her er klubben kjørt til konkursens rand og svært lite har vært gjort med det til tross for at man burde ha sett dette for et år siden.

"- Ledelsen har nå bestemt seg for at noe må gjøres, sier en kilde. "
              Ja, det var jo sannelig ikke for tidlig...

Venter spent på pressemelding...
              For de som kan styre sitt eget lag:
              vif.managerleague.com

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                Det hjalp jo en del, ser ikke ut som om konkurs er et reellt alternativ.

Comment

Originally posted by Spinner View Post
                  Dette er hva Martin Andresen etterlot seg da han gikk
                  Her vil jeg heller nevne Breen ved navn, men sikkert helt tilfeldig at han forlot oss her forleden .....
                  "A man is only as old as the woman he feels"

--Groucho Marx--

Comment

Originally posted by Sofasupporter View Post
                    Her vil jeg heller nevne Breen ved navn, men sikkert helt tilfeldig at han forlot oss her forleden .....
                    Point

"Dette er en tøff økonomisk omstilling, og vi oppfordrer alle med Vålerengahjerte til å støtte opp om klubben i en vanskelig situasjon, avslutter styreleder Åge Petter Christiansen."

Ja, slik dere i styret og ledelsen har gjort? Dere må jo ha sett dette komme i lang tid?

"Vålerenga Fotball har i 2013 bl.a. ikke hatt generalsponsor."

Det er ene og alene ledelse og adminstrasjon / salg sitt ansvar å få på plass en generalsponsor.
                    Det koster mange penger å leke butikk.

Jeg kan virkelig ikke forstå at det var så umulig å få inn en sponsor i begynnelsen av sesongen foran jubileet. Kanskje ikke på 10 millioner, men kanskje 7? 0 er et svært dårlig alternativ.

Kunne klubben vært styrt dårligere i 100-års sesongen? På noe plan? Helt ubegripelig spør du meg.
                    For de som kan styre sitt eget lag:
                    vif.managerleague.com

Comment

Wee. Og jeg som trodde at denne drittsesongen var over, så man kanskje kunne se litt fremover.

Tiden for inkompetanse og pølsepapir (eller kanskje det er kebabpapir?) er ikke over...

Comment

http://www.vif-fotball.no/employers

Bare å starte permitteringen.
                        Her er det mye rart som en fotballklubb ikke trenger.
                        Leder samfunn
                        3 Arrangementskonsulenter
                        Klubbkonsulenter
                        Konsulent - inkludering
                        Konsulent - integrering
                        3 x Konsulenter - arbeid
                        Hva i all verden gjør en "Leveranseansvarlig partnere"?

Dette er ett fotballlag, ikke ett konsulentfirma eller en veldedig organisasjon!
                        You tried your best and failed miserably. The lesson is never to try

Comment

Etterlønn til tidligere Vælerenga trener Martin Andresen! Han, som selverklært, VIF supporter krever etterlønn!? (ja jeg har visst dette lenge, men dette irriterer meg så jeg begynner igjen) I utgangspunktet helt ok, men sa ikke han at han skulle trekke seg hvis resultatene uteble? Hvis han ikke hadde hatt god råd hadde jeg også skjønnt det, men i dette tilfellet....

Han er for meg nå; persona non grata, det kunne ha vært annerledels. Han kunne blitt husket som "han som fikk lagt til å spille som Barca av og til, men ikke fikk det helt til, og desverre trakk seg" men nå er han en av de som fører oss ut i uføre med krav han strengt tatt ikke trenger å stille!!! Jeg er forbauset over oppførselen hans, Vålenga supporter my ass!!
                          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by KampenUltras View Post

Leder samfunn
                            Klubbkonsulenter
                            Konsulent - inkludering
                            Konsulent - integrering
                            3 x Konsulenter - arbeid

Dette er ett fotballlag, ikke ett konsulentfirma eller en veldedig organisasjon!
                            Haha, der var det mange ansatte med meningsløse fancy schmancy titler. Bør vel klare å kutte noen av de stillingene der vel? Så kanskje vi får et ålreit budsjett neste år også.

Comment

Originally posted by KampenUltras View Post

Leder samfunn
                              Klubbkonsulenter
                              Konsulent - inkludering
                              Konsulent - integrering
                              3 x Konsulenter - arbeid

Her er du nok inne på noe. Det er greit at vi skal være klubben for alle, ta ansvar i Oslo Øst osv, men er vi nødt til å være et underbruk av NAV? Det finnes institusjoner der ute hvis jobb nettopp er å jobbe med folk som av ulike årsaker faller utenfor. VIF er først og fremst en idrettsforening (eller burde i det minste være det). Går økonomien utfor bør man kutte i det som ligger utafor kjernevirksomheten. Jeg aner ikke hvordan det totale budsjettet for klubben er spredt utover de ulike sektorene, men at man ikke kan drive på med alt utenomsportslig gratis er jo åpenbart.
                              Vi er Vål'enga!!

Comment

Working...
                              X