Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Optimistisk Rekdal: - Føler det er i ferd med å snu

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ordensmann View Post
    Vi vet at Rekdal fungerer. Han er den beste i skandinavia på slike snuoperasjoner
    Best i Skandinavia? Virkelig?

Comment

Originally posted by anderan View Post
      Tror det blir vanskeligere å snu skuta denne gangen, men hvis noen skulle klare det, så er det Reka!
      Let's have it!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
        Det er de som kan si at å hevde at ledelsen i klubben er udugelige er useriøse påstander. Det er ikke lett med å hevde dette, når ledelsen gjør bortimot alt for å dokumentere at de er udugelige. Ser at "femiskjerfet" uttaler seg. Er det ikke mulig å gi han munnkurv

Comment

Originally posted by Stix10 View Post
          Til dere som er kritiske til Reka: Hvilke etablerte trenere tror dere er interessert i å ta over Vålerenga i en slik forfatning som vi er i nå?
          Synes vi bør prise oss lykkelig over at han i det hele tatt gidder; han ble jo totalt feilinformert om den økonomiske situasjonen før han signerte for et år siden, i følge Skjerfet.
          Jeg er overbevist at hvis klubben hadde gått til en gammel klubbspiller ved navn Nils A. Eggen og bønnfalt om å ta over, så hadde han gjort det.

For det er trolig slik at han ønsker å prøve seg en siste gang på toppnivå. Og spesielt når han hadde fått en slik utfordring som denne klubben.

Husk på at han førte nyopprykket lag rett til seriegull. Det fornuftige da man ble enig om å avslutte arbeidsforholdet til M.A var å overføre M.A til en eller annen liksomstilling i klubben og hentet inn en som Nils A. Eggen for å trene laget ut sesongen. For hvordan tror man det påvirket spillerprestasjonene når spillerne visste at en ny trener ville komme inn? Det var jo ingen stor grunn til å jobbe ræva av seg, var det vel.

Hadde f.eks Eggen kommet inn for å trene og lede laget frem til en ev. ny trener så måtte de gjøre sitt beste.

Comment

Rekdal skal ikke ha skylden for den skuffende sesongen vi har hatt bak oss. Det er en haug av faktorer som til sammen har gjort det vanskelig for oss å prestere over tid. De som har fulgt laget gjennom hele sesongen veit hva dette innebærer.

Vi har vært i en økonomisk krisesituasjon gjennom hele sesongen. Vi har hatt en stall som hverken er bred eller god nok, med flere umotiverte spillere som sitter på lange kontrakter. Vi har hatt spillere som har skapt missnøye og usikkerhet i spillergruppa fordi de har satt seg selv foran laget, nevner i fleng Ogude, Fellah og til dels Bojan. Spillere som har sutra over at de vil bort, hatt for lite spilletid osv.

Vi har ikke hatt muligheten til å hverken kvitte oss med eller erstatte flere av disse, på grunn av den økonomiske situasjonen. Stabilitet i laget har vært umulig å få til, fordi mange av de spillerne Martin Andresen hentet inn, har vært middelmådige eller rævva, her trenger jeg ikke å nevne navn en gang.
            Rekdal har hatt en ryddejobb av de mest utenkelige, men likevel stått med rak rygg gjennom hele sesongen og tenkt framover. Ingen kunne fått bedre ut av det mannskapet vi har hatt i år. Man kan skylde på planløshet i ledelsen, spillere som ikke blør for drakta og masse annet, men ikke kom her å skyld på sjefen som har hatt et elendig utgangspunkt å jobbe med!

Jeg er så jævlig lei den utålmodigheten som sprer seg hver gang vi får litt motgang. Er vi historieløse eller bare dumme? Aldri har jeg opplevd så mye negativ energi i Klanen som jeg har sett i år, vi forventer hele tiden at spillerne skal vinne og helst underholde hver match, ogklarer vi ikke dette, snur vi ryggen til.
            Jeg er sjeleglad for at vi har Rekdal i spissen, som vet hva han ønsker, og har en visjon og en plan for fremtiden. Hvem andre kunne gjort en bedre jobb enn han? Hamar-klysa solbakken som var aktuell? Mannen som hater Vålerenga? Eller skulle vi fortsatt med han møbelselgeren som ikke klarer å snakke for seg?

Jeg står bak Rekdal 100%, og er helt sikker på at han er rett mann til å snu dette. Gi han den tilliten han fortjener og forleng kontrakten. Til og med harrylaget fra Drammen har klart det, og da skal vi faen meg klare det også!
            In Rekdal we trust!

Comment

Originally posted by EngaForAlltid View Post
              Jeg er så jævlig lei den utålmodigheten som sprer seg hver gang vi får litt motgang. Er vi historieløse eller bare dumme? Aldri har jeg opplevd så mye negativ energi i Klanen som jeg har sett i år, vi forventer hele tiden at spillerne skal vinne og helst underholde hver match, ogklarer vi ikke dette, snur vi ryggen til.
              Jeg er sjeleglad for at vi har Rekdal i spissen, som vet hva han ønsker, og har en visjon og en plan for fremtiden. Hvem andre kunne gjort en bedre jobb enn han? Hamar-klysa solbakken som var aktuell? Mannen som hater Vålerenga? Eller skulle vi fortsatt med han møbelselgeren som ikke klarer å snakke for seg?
              Jeg synes du bør lese gjennom tråden en gang til. Jeg kan nemlig ikke se en eneste en som mener at Rekdal må gå eller at han ikke bør få forlenga kontrakten for den saks skyld. Det handler bare om at det er dumt å forlenge med folk du ikke ennå veit om du trenger.

Comment

Har klubben tro på Rekdal så gir man han en lengre kontrakt.
                Hvis man ikke har tro på han eller skal se an resultatene fram mot sommeren så kan man like gjerne bytte trener i vinter.

Vi har begynt på veien oppover nå og da trenger vi stabilt lederskap.
                Jeg tror Rekdal er den klart beste treneren i vår situasjonen.
                EVIG VIF

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                  Jeg er overbevist at hvis klubben hadde gått til en gammel klubbspiller ved navn Nils A. Eggen og bønnfalt om å ta over, så hadde han gjort det.

For det er trolig slik at han ønsker å prøve seg en siste gang på toppnivå. Og spesielt når han hadde fått en slik utfordring som denne klubben.

Husk på at han førte nyopprykket lag rett til seriegull. Det fornuftige da man ble enig om å avslutte arbeidsforholdet til M.A var å overføre M.A til en eller annen liksomstilling i klubben og hentet inn en som Nils A. Eggen for å trene laget ut sesongen. For hvordan tror man det påvirket spillerprestasjonene når spillerne visste at en ny trener ville komme inn? Det var jo ingen stor grunn til å jobbe ræva av seg, var det vel.

Hadde f.eks Eggen kommet inn for å trene og lede laget frem til en ev. ny trener så måtte de gjøre sitt beste.
                  Det er nok en grunn til at ingen andre tippeligaklubber har benyttet seg av Eggen de senere åra.
                  Tidligere var det ofte en tanke bak alt tullet han sa, han var sjarmerende og offensiv. Eggen var bortimot genierklært.
                  Men nå er det bare klovneri igjen. Mannen er rett og slett gått ut på dato.
                  "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                    Jeg synes du bør lese gjennom tråden en gang til. Jeg kan nemlig ikke se en eneste en som mener at Rekdal må gå eller at han ikke bør få forlenga kontrakten for den saks skyld. Det handler bare om at det er dumt å forlenge med folk du ikke ennå veit om du trenger.
                    Delvis enig, men husk at ledelsen i Vålenga og vi supportere helt sikkert ser dette forskjellig.
                    Vi håpa jo på serie- og cupgull, det var jo ikke måte på hvordan vi skulle herje.
                    Klubben så nok tidlig at vi hadde flere problemer enn ønsket, og at Rekdal faktisk har gjort en ok jobb i forhold til materialet han har hatt til rådighet.
                    Det som er vel så viktig, er klubbens (og hans personlige) framtidige mål som garantert er blitt staket ut sammen med ledelsen. Hvis Rekdal klarer å overbevise ledelsen at han er rett mann, spiller det ingen rolle hva vi andre tror, eller mener.

Idag når vi alle ser bakover på sesong 2013, er det ingen tvil om at det var større og flere problemer enn vi så for oss før sesongen startet - selvom vi så konturene av at dette kanskje ikke var så bra allikevel.

Vi vet aldri hvordan en annen trener kunne gjort denne jobben, det blir synsing. Men det er aldri noen tvil om at Rekdal brenner for klubben og kanskje er den eneste rette til å gjøre den ryddejobben som nå gjøres.
                    Om han er rett mann for fremtiden vet ingen, ikke en gang ledelsen. Samtidig handler det om forutsigbarhet.
                    Rekdal er en sterk personlighet med mye kvaliteter, men ser vi tilbake på hans forrige periode, sleit han mye på laget over tid. Har han modifisert seg denne gang? Det virker faktisk sånn. Han er iallefall en "mykere" mann.

Jeg har to ting å peke på med tanke på Rekdal, det ene er en klar spillestil. Det å drite i hvem du møter hvor, være trofast med sitt eget opplegg for å skape trygghet og relasjoner. Vi skal være såpass gode at dette lar seg gjennomføre i tippeligaen.
                    Det andre er enda viktigere, rotasjonen på spillere i forskjellige posisjoner. Som jeg har sagt tidligere når Semb var landslagstrener og skulle være offensiv i en kamp, starta dusten med 4-5 reine angrepsspillere i en 4-5-1 formasjon - herlig.
                    Vi kan ikke ha dobbel dekning på alle plasser selvom det er ønskelig, men vi har et meget godt rekruttlag som helt sikkert har spillere som kan ta en og annen kamp på A-laget om skader/karantener tilsier det.
                    Freddy Dos Santos er et godt eksempel, han kunne spille overalt, men ble aldri noe annet enn en middelmådighet. Vi trenger spisskompetanse, og derfor må den enkelte rendyrkes i den rette posisjonen.

En tanke jeg har tenkt, er på sikt å ha Rekdal i en manager rolle, og la en annen ta seg av treninga. Rekdal er en personlighet som utad er rak i ryggen, snakker tydelig og er likt av media. En viktig brikke for klubben vår.
                    Rekdal tar såpass mye plass at det sikkert er umulig, så enn så lenge er vel dette det beste vi kan håpe på?
                    "I would not live forever!, because we should not live forever, because if we were supposed to live forever, then we would live forever, but we cannot live forever, which is why I would not live forever,"

Miss Alabama in the 1994 Miss USA contest.

Comment

Originally posted by anderan View Post
                      Jeg sier ikke at Rekdal er best i Skandinavia, jeg sier at han er best egnet i den situasjonen klubben er i, en snuoperasjon som må gjøres fort.
                      Erik Hamren, Morten Olsen, Åge Hareide, Lars Lagerback har mer imponerende CV'er enn Rekdal, ja.
                      Men av de som vil trene VIF, og har vært med på snuoperasjoner tidligere, så mener jeg Rekdal er best.

Comment

Originally posted by Flem View Post
                        Det er nok en grunn til at ingen andre tippeligaklubber har benyttet seg av Eggen de senere åra.
                        Tidligere var det ofte en tanke bak alt tullet han sa, han var sjarmerende og offensiv. Eggen var bortimot genierklært.
                        Men nå er det bare klovneri igjen. Mannen er rett og slett gått ut på dato.
                        Sist gang han var tippeliga-trener, etter Hamren, så førte han RBK til seriegull. De trenerne etterpå har ikke klart det.

Comment

Working...
                        X