Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Keyser View Post
    Kontakt Vittesse og hør om en leieavtale eller ett kjøp av Marcus Pedersen, han har rett innstilling og rett nivå.
    Tror vi i såfall må ringe til Onkel Trøim aller først. I følge Transfermarkt så er Markus Pedersen bosmanspiller. Men han krever vel sikkert både lønn og sign on fee.

Sist jeg sjekket så drev vi med innsamling for å unngå at klubben skulle gå konkurs.

Jeg synes hele vår situasjon er litt schizofren for tiden. Emisjonen i vinter gjorde at fjorårets underskudd ble dekket inn. Men vi ligger an til underskudd også i år. Og det er et underskudd investorene ikke vil dekke. I alle fall ikke sånn uten videre.

Av grunner som virker uforståelige for meg så sliter vi med å komme over Sandnes/Ulf-nivå på sponsoravtalene, noe som kanskje delvis skyldes at vi ikke engang har en markedssjef.

Parallelt med dette så virker det som stadion-planene endelig nærmer seg det stadiet der byggingen kan komme i gang.

Og hvordan veien går videre med investorer er ikke avgjort.

Som betyr at vi går med minus i år også. Men det er ingen grunn til å tro at ikke sponsorinntektene vil ta seg opp på litt sikt. Vi får inn en ny markedssjef (som er positivt), klubben er i ferd med å bevege seg ut av skyggen etter Stengel-saken, laget spiller bra og det er unge og positive spillere, en ny stadion virker nærmere enn noen gang. Som betyr mer penger inn, fordi vi da kan selge stadionnavn, navn på tribuner og mye mye mer. I tillegg er det grunn til å håpe på publikumsøkning og reduserte kostnader sammenliknet med å spille på Ullevål.

Så kortsiktig har vi store problemer med å gjøre opp for oss, mens vi på lang sikt trolig går mye bedre tider i møte.

Men klubben trenger å få noen avklaringer på plass. I forhold til investorer og i forhold til ny stadion. Og jeg tror vel at mye av dette egentlig henger litt sammen. Hvem som skal betale for hva i fremtiden og hvilke penger som skal hvor. Er for eksempel salg av stadionnavn og navn på ulike tribuneseksjoner en forutsetning for at byggebudsjettet skal gå i hop, eller burde dette gå inn i budsjettene til elitesatsingen? Som faktisk er de som skaper verdien for sponsoren.

Jeg skjønner godt at også sponsorer sitter på gjerdet. Hva er det egentlig de skal sponse? Et lag som går konkurs en gang i august, eller et ungt og ambisiøst lag som spiller på egen stadion om kun et par år? Med ambisjoner og finansielle muskler (fra investorer) til å kjempe helt i toppen. Og når passer det for investorer å eventuelt åpne lommeboka? Det blir jo litt klamt med en innsamlingsaksjon for å redde klubben, hvis en investorgruppe står klare med sjekkheftene for å satse videre.

Comment

• Originally posted by Nils_de-Noia View Post
      ... en ny stadion virker nærmere enn noen gang. Som betyr mer penger inn, fordi vi da kan selge stadionnavn, navn på tribuner og mye mye mer. I tillegg er det grunn til å håpe på publikumsøkning og reduserte kostnader sammenliknet med å spille på Ullevål....
      Veldig mye bra og riktig i innlegget ditt der. Jeg vil bare dra fram denne delen og si at vi må passe oss for å ikke bli for optimistiske når det gjelder effekten av ny stadion. Interessen for norsk fotball er ikke like god som den en gang var, for verken sponsorer eller tilskuere. Og i lys av hvor mye vi sliter for å få en generalsponsor og diverse andre sponsorer, så er det ikke gitt at vi klarer å få sponsorer til navn av stadion og tribunedeler, og hvis vi får så er det ikke sikkert vi får så mye som vi skulle håpe.

I tillegg er det ikke sikkert vi får så stor tilskuerboom av en ny stadion som andre lag har fått. Andre lag som har fått ny stadion har gått fra en rønne av en "stadion" til relativt bra fasiliteter, vi derimot går fra det som allerede er landest beste. Legger man til problemstillingene man allerede har idag ved at kulturtilbudet i Oslo er stort, mange innflyttere osv, så er det ikke like sikkert at vi får mange fler tilskuere.

Jeg prøver ikke å være noe festbrems og jeg håper for alt i verden vi får egen stadion. Men jeg tror det er viktig at vi, og ihvertfall styre og stell i klubben, ikke forventer og budsjetterer med for store inntekter kun pga stadion.

Comment

• Originally posted by Nico 8 View Post
        Jeg prøver ikke å være noe festbrems og jeg håper for alt i verden vi får egen stadion. Men jeg tror det er viktig at vi, og ihvertfall styre og stell i klubben, ikke forventer og budsjetterer med for store inntekter kun pga stadion.
        Oppfatter deg ikke som noen festbrems heller :-)

Men det er veldig mye som står "på vent" i Vålerenga for tiden. Vi klager over at vi ikke har noen sponsorer, men hva er det vi prøver å selge til disse sponsorene?

Vi trenger en "story" å presentere til disse sponsorene. Og den er vanskelig å sette sammen når vi mangler elementære ting som en markedssjef og en garanti for at vi eksisterer til neste år.

En "story" om et ungt, ambisiøst, Rekdal-trent Vålerenga, forsterket med noen (investorfinansierte?) nøkkelspillere og med publikumsyndlingen Ørnen på topp, på vei inn på et eget stadion og med en lys fremtid vil garantert fenge mer enn en "story" om en klubb som lever fra hånd til munn og fra dag til dag.

Eierspørsmål angående 2015 står på vent.
        Hvem som skal trene oss i 2015 står på vent.
        Hvilke spillere vi vil ha i 2015 står på vent.
        Om vi i det hele tatt eksisterer i 2015 står på vent.
        Om vi får en egen stadion en gang i fremtiden står på vent og har gjort det en stund.

Vi er i en catch-22 situasjon der vi ikke klarer å skaffe oss nok inntekter fra sponsorer fordi vi ikke klarer å avklare disse tingene. Og disse tingene blir ikke avklart fordi vi ikke har nok inntekter fra sponsorer.

Ja, jeg er enig i at norsk fotball er nede i en liten bølgedal. Men jeg er ikke enig i at det blåser orkan. Jeg tror interessen for norsk fotball fort kan ta seg opp igjen med. Jeg tror interessen for norsk fotball lar seg påvirke av såpass enkle ting som hvilke lag som kjemper i toppen.

Når seriegullet står mellom et lag fra Drammen, som ingen bryr seg om, og et lag fra en fjord på Møre-kysten, som heller ingen bryr seg om, så engasjerer ikke det så mye. Når lagene fra de store byene ligger med mer eller mindre brukket rygg, så påvirker det.

Comment

Når seriegullet står mellom et lag fra Drammen, som ingen bryr seg om, og et lag fra en fjord på Møre-kysten, som heller ingen bryr seg om, så engasjerer ikke det så mye. Når lagene fra de store byene ligger med mer eller mindre brukket rygg, så påvirker det.
          Når vår klubb er i den situasjonen vi er, så bør vi kanskje ikke være så nedlatende i forhold til den klubben fra Drammen. Den fra Møre kan vi gjerne være nedlatende for. Det er en konstruert klubb. Men den klubben fra Drammen er det annerledes. Jeg vil minne om at de har f.eks en keeper som egentlig kommer fra oss og som tilfeldigvis nå har vært på banen i VM (vi har en på benken). De har klart å få fart på en forsvarsspiller som vi kvittet oss med som ferdig. De har en annen forsvarspiller som har vært innom oss og en tredje forsvarspiller som er fra Oslo.

Vi har "skjerfet" hadde en "leketrener" og har gitt meget lukrative kontrakter til spillere som Andre Muri. Denne klubben du er nedlatende til, fant Stefan Johansen som i sin tid ikke var god nok for Bodø/Glimts juniorlag.

Comment

• Originally posted by Daniel37 View Post
            Når vår klubb er i den situasjonen vi er, så bør vi kanskje ikke være så nedlatende i forhold til den klubben fra Drammen. Den fra Møre kan vi gjerne være nedlatende for. Det er en konstruert klubb.
            De er flinke i Molde og Drammen. Men det er ikke klubber som engasjerer utover egen menighet. Det var poenget.

Comment

De er flinke i Molde og Drammen. Men det er ikke klubber som engasjerer utover egen menighet. Det var poenget.
              Litt sånn som Vålerenga mener du??
              Ser man på tilskuerantallet på hjemmekampene til Molde Strømsgodset Vålerenga så er vi ikke sååå veldig mange flere....
              Ingen kan spre slikt ett mørke som den som har sett lyset!!

Comment

• Kommer det en kamp som virkelig betyr noe, som kampen mot RBK i 2005 så kunne vi sikkert solgt 40-50.000 biletter. I alle fall hvis den ikke gikk på TV.

Klart TV påvirker tilskuertallene, men jeg tror den generelle Vålerenga-interessen er stor i Oslo. Men akkurat som Oslofolk vil ha bilvei til hyttedøra og badstue og boblebad for å orke en weekend på fjellet, så gidder de ikke gå på kamp heller. Da er TV-stolen bedre.

Dessuten er vi klubben resten av landet elsker å hate. Og det er vel der klubber som Godset og Molde ikke helt når opp. Det er ingen som hater dem. Drammen er ikke så veldig mye lenger unna enn f.eks Lillestrøm. Men det gir jo akkurat like mye ekstra tenning å få Godset på besøk som Haugesund.

Hvis man ikke er fra enten Drammen eller Molde er det vanskelig å være noe annet enn likegyldig til de klubbene der.

Og det er i mine øyne en medvirkende faktor til at interessen for fotballen her til lands har gått litt tilbake. RBK har spisser som sloss med politiet, forsvarsspillere som streiker og en trener ingen liker. Brann...vel, de går på ræva gang etter gang. Og LSK er trolig enda mer ute å kjøre enn det vi er. Viking er og blir dørgende kjedelig og om det er Godset, Odd, Haugesund eller Molde som sloss om gullet er hipp som happ. Ingen bryr seg utover egen menighet.

At alt man kan lese om er hvor ræva ting er, hvor nær klubbene er konkurs, hvor mange andre som ikke gidder å gå og se kamper hjelper jo ikke. Men det kan fort snu.

Comment

• Sorry at jeg må bruke denne tråden, men det er så lite aktivitet i Hockey nå for tiden, men Guri Melby må da ikke få lov til å holde på som hun gjør!! La det være 2014 mål for fotball supportere å få hun til å skifte mening, og eller, få hun UT av kommunestyret. Kjærringa vet jo ikke hva hun driver med!!!

Landslagssjef Roy Johansen (54) vil ta med seg sinnet fra grasrotopprøret mot utestengingen av barn og unge fra Oslos ishaller til et møte med idrettsbyråd Guri Melby (V) neste uke.

Arrogant også, gidder ikke å svare når Ishockey Frobundet sender brev og purring!!
                  Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Guri Melby er ikke Oslo-politiker, hun er rikspolitiker.

Dama er fra Orkdal og har en mastergrad i nordisk fra NTNU. Sitter i Venstres sentralstyre og er vara for Venstre på stortinget.

Tipper de har plassert henne i denne stillingen for at hun skal ha noe å gjøre mens hun holder på med rikspolitikk.

Comment

• Originally posted by skog View Post
                      Guri Melby er ikke Oslo-politiker, hun er rikspolitiker.

Dama er fra Orkdal og har en mastergrad i nordisk fra NTNU. Sitter i Venstres sentralstyre og er vara for Venstre på stortinget.

Tipper de har plassert henne i denne stillingen for at hun skal ha noe å gjøre mens hun holder på med rikspolitikk.
                      Dette er dessverre en ganske vanlig måte å gjøre ting på for mange partier; Oslo bystyre og taburettene på rådhuset brukes som nødløsning (i tilfelle de ikke får plass på tinget) og opplæringsanstalt for partibroilere. Dette gjør jo at ganske mange heltidspolitikere har helt andre agendaer enn å jobbe for Oslo og befolkninga i kommunen.

Comment

• Originally posted by McCabre View Post
                        Dette er dessverre en ganske vanlig måte å gjøre ting på for mange partier; Oslo bystyre og taburettene på rådhuset brukes som nødløsning (i tilfelle de ikke får plass på tinget) og opplæringsanstalt for partibroilere. Dette gjør jo at ganske mange heltidspolitikere har helt andre agendaer enn å jobbe for Oslo og befolkninga i kommunen.
                        Da vet vi hva vi skal gjøre ved neste valg! (hvis ikke "Elveblesten" rydder opp, og kaster ut)
                        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

• Angående kompensasjonen for VM-spillerne fra Tippeligen. Er ikke summene litt rare her. Klarer ikke å se hvorfor Aafk skal ha 702.000 f.eks.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                            http://www.aftenposten.no/100Sport/m...d#.U7EpxdM8zFo

Angående kompensasjonen for VM-spillerne fra Tippeligen. Er ikke summene litt rare her. Klarer ikke å se hvorfor Aafk skal ha 702.000 f.eks.
                            Vi får vel det samme for Calvo? Det står "Vålerenga og Rosenborg vil sitte igjen med enda mer."

Så vidt jeg skjønte så får vi 100% av 16800,- pr dag for Calvo og 50% for Gonzales. RBK får 1,35 mill for Gamboa og Mix. Mer hvis USA (Mix) går videre.

Vi får vel 1,5 Barrantes, som blir litt over en million.

Comment

Vi får vel det samme for Calvo? Det står "Vålerenga og Rosenborg vil sitte igjen med enda mer."

Så vidt jeg skjønte så får vi 100% av 16800,- pr dag for Calvo og 50% for Gonzales. RBK får 1,35 mill for Gamboa og Mix. Mer hvis USA (Mix) går videre.

Vi får vel 1,5 Barrantes, som blir litt over en million.
                              Får uansett ikke summen på 16.800 og antall dager til å gå opp.

Comment

• Originally posted by VIFpatriot View Post
                                Får uansett ikke summen på 16.800 og antall dager til å gå opp.
                                Startet ikke den summen å "rulle" inn på konto fra 14 dager før mesterskapet eller noe sånn?
                                Da får jeg opp 420.000 kr på Calvo og det halve på Gonzalez hvis det er snakk om 25 dager borte.
                                VAR, nei takk!

Comment

Working...
                                X