Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Sesongen 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Veldig grei forklaring fra Rekdal.

Men vi vil jo få svar på om Rekdal har gjort rett vurderinger. Problemet for klubben er at siden de ligger der som de gjør, uten særlig mange solide spillere, så vil man ikke ha særlig referansepunkt. For å vise med følgende eks. Hvis man får inn en spiller som gjør det bra på trening, men samtidig vet man laget sliter med å holde tritt med andre lag i akkurat det leddet, hvordan vet man at spilleren er god i forståelsen til lag med bedre lagdel, eller god i forhold til eget lags lagdel. Her er jo Høgh et godt eks. Det ble fortalt at han imponerte på treninger. Da var det kanskje de som hadde forventninger. Men når det kom til seriekamp så imponerte han ikke akkurat. I dagens fotball så skal det være så hipt å ha "spillende" midtstoppere. Jeg har et enkelt syn på det når det gjelder lag som sliter. Bare gi f i "spillende". For i de aller fleste tilfeller så skal en stopper ha som mål å få bort ballen. Da kunne man hentet en tannløs, tverrforbanna skotte som var bosman og som var kjent for å gå inn hver duell med dødsforrakt Når det gjelder spiss så kan man si at man leter i blinde. For "Børvenshow" imponerte ikke fjor og er borte og nå har vi en spiss som er helt uprøvd.

Men nå har vi hentet både Kjartansson og Høgh og da bør vi har vår tiltro i at Rekdal vet hva han gjør. Og det skal sies at Høgh sto frem i siste kamp, så lenge han fikk spille.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
      I dagens fotball så skal det være så hipt å ha "spillende" midtstoppere. Jeg har et enkelt syn på det når det gjelder lag som sliter. Bare gi f i "spillende". For i de aller fleste tilfeller så skal en stopper ha som mål å få bort ballen. Da kunne man hentet en tannløs, tverrforbanna skotte som var bosman og som var kjent for å gå inn hver duell med dødsforrakt
      Skal vi være et ballbesittende lag som skal spille oss ut bakfra, så bør man ha en ganske brukbar spillende forsvarsspiller. Skal vi bare dunke ballen fremover, så er det ikke så viktig.
      Ajax spiller sin formasjon uansett motstander, uansett hjemmebane eller bortebane, og uansett hvordan de ligger an på tabellen. De er alltid lojale mot egen filosofi. De mener at dette er den beste måten å utvikle spillet og spillerne på!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
        Skal vi være et ballbesittende lag som skal spille oss ut bakfra, så bør man ha en ganske brukbar spillende forsvarsspiller. Skal vi bare dunke ballen fremover, så er det ikke så viktig.
        Ajax spiller sin formasjon uansett motstander, uansett hjemmebane eller bortebane, og uansett hvordan de ligger an på tabellen. De er alltid lojale mot egen filosofi. De mener at dette er den beste måten å utvikle spillet og spillerne på!
        Spillestil bør legges opp etter spillermateriale, ihvertfall i den posisonen vi er i nå. En gang i fremtiden, når vi får råd til å velge å vrake, da går det an å velge mannskap til stil!
        Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
          Spillestil bør legges opp etter spillermateriale, ihvertfall i den posisonen vi er i nå. En gang i fremtiden, når vi får råd til å velge å vrake, da går det an å velge mannskap til stil!
          Men skal vi hente spillere som passer til en spillestil vi ikke ønsker å spille på sikt?

Comment

Her er jo Høgh et godt eks. Det ble fortalt at han imponerte på treninger.
            Ble det? Mener å huske at det ble sagt at han ikke hadde spilt fotball på en stund og derfor måtte trene seg opp.

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
              Men det hjelper veldig lite å ville spille på en måte, når spillerne ikke har ferdighetene til det og trolig ikke har utviklingspotensiale. Det er ikke vanskelig å justere litt, hvis man får spillere med ferdighetene. Men et lag med et forsvar som slapp inn over 50 mål i fjor, så sier det selv at disse bør ha ballen minst mulig. I dagens situasjon så bør følgende prinsipp følges til stopperne, hvis vedkommende får ballen i beina.
              1. Hvis man ser en medspiller som er helt åpent, i midtbaneleddet, spill ballen
              2. Ser man ingen åpne medspillere, bare dælj ballen oppover.

Er det vakkert? Nei. Er det primitivt? Gjett a. Men samtidig forhindrer det å spille på seg problemer. For det er ikke få ganger hvor f.eks en Andre Muri skal være billy Brave å gå oppover banen, så støter han på motspillere og snur og da har han ryggen mot motstanderens mål og ballen blir spilt bakover. Hvorfor spille på oss problemer. Ajax kan spille slik fordi de har ca 100 spillere fra gutte 14 og opp på a-laget som har bedre ballbehandling enn Andre Muri. Hvis vi derimot får en spiller som er trygg med ballen i beina, så kan vi begynne å spille bakfra igjen.

Hadde ønsket at Rekdal hadde hentet inn en eks-forsvarsspiller som var god på tjuvtriks for å gi råd. For jeg syns dessverre at våre gutter er mistenkelig snillistisk i dueller. Forsvarsspillerne bør forstå at det dommeren ikke ser/ikke har mulighet til å se, det har aldri skjedd. For å opplyse: Vi fikk et jævla straffespark for oss i fjor. Nå er det påtide at vi får endel for oss, om de er ekte eller ikke fullt så ekte spiller ingen rolle.
              Jeg tar 3 poeng og 1-o-seier etter et veldig billig/feilaktig straffespark any day over 1 poeng "hederlig" 0-0

Comment

Originally posted by FrankO View Post
                Ble det? Mener å huske at det ble sagt at han ikke hadde spilt fotball på en stund og derfor måtte trene seg opp.
                Ja husker at Rekdal uttalte at han imponerte på treninger

Comment

Originally posted by Wild Touch View Post
                  Spillestil kan legges opp etter spillestil, men da bør man kjøpe spillere som passer til den spillestilen man ønsker å bruke.

Jeg tror nok Rekdal har ganske stor fokus på spillertyper når han henter inn spillere nå.

Comment

Men det hjelper veldig lite å ville spille på en måte, når spillerne ikke har ferdighetene til det og trolig ikke har utviklingspotensiale. Det er ikke vanskelig å justere litt, hvis man får spillere med ferdighetene. Men et lag med et forsvar som slapp inn over 50 mål i fjor, så sier det selv at disse bør ha ballen minst mulig. I dagens situasjon så bør følgende prinsipp følges til stopperne, hvis vedkommende får ballen i beina.
                    1. Hvis man ser en medspiller som er helt åpent, i midtbaneleddet, spill ballen
                    2. Ser man ingen åpne medspillere, bare dælj ballen oppover.

Er det vakkert? Nei. Er det primitivt? Gjett a. Men samtidig forhindrer det å spille på seg problemer. For det er ikke få ganger hvor f.eks en Andre Muri skal være billy Brave å gå oppover banen, så støter han på motspillere og snur og da har han ryggen mot motstanderens mål og ballen blir spilt bakover. Hvorfor spille på oss problemer. Ajax kan spille slik fordi de har ca 100 spillere fra gutte 14 og opp på a-laget som har bedre ballbehandling enn Andre Muri. Hvis vi derimot får en spiller som er trygg med ballen i beina, så kan vi begynne å spille bakfra igjen.

Hadde ønsket at Rekdal hadde hentet inn en eks-forsvarsspiller som var god på tjuvtriks for å gi råd. For jeg syns dessverre at våre gutter er mistenkelig snillistisk i dueller. Forsvarsspillerne bør forstå at det dommeren ikke ser/ikke har mulighet til å se, det har aldri skjedd. For å opplyse: Vi fikk et jævla straffespark for oss i fjor. Nå er det påtide at vi får endel for oss, om de er ekte eller ikke fullt så ekte spiller ingen rolle.
                    Jeg tar 3 poeng og 1-o-seier etter et veldig billig/feilaktig straffespark any day over 1 poeng "hederlig" 0-0
                    Det er flere tilnærminger til hvordan man forsvarer seg i fotball, det er hellre ikke så lett at det bare er forsvaret sin del av arbeidet å forsvare seg mens f.eks kanter og spiss bare sitter å ser på.

En annen god måte og forsvare seg på er og faktisk ha ballen mye i laget. Har ikke motstander ball kan de heller ikke skape sjanser, det er også utrolig frustrerende.

En annen er å gjenvinne ball fort, den tredje er jo å legge seg bakpå og stenge igjen.

I fjor synes jeg vi slapp til alt for mange sjanser på dødball, vi slapp til for mange mål på enkelt feil, og det kollektive defensivt svikter mye, da tenker jeg også på midtbanen. I tillegg var vi særdeles dårlig til å sette motstander under offensivt press i fjor, mye av grunnen kan vi skylde på formasjons endringer og eller for dårlig trening. Nå vet jeg at formasjons endringene ble gjort delvis fordi vi var for dårlig trent. Men uansett så forventer jeg at vi er langt bedre i det offensive presset og at vi kollektivt vil fremstå som ett bedre lag i år enn i fjor.

Jeg forventer at vi prøver og styre spillet og at vi prøver og spille oss ut bakfra, jeg er totalt uenig i at vi må spille safet. Vi har hentet en midtbane som er mer enn god nok til å behandle en ball. så hvorfor ikke la dem bruke det. Det jeg er mer spent på er hvor gode det offensive kommer til å bli. Det andre forventer jeg at er på plass.

Comment

Her vinterprogrammet http://www.vif-fotball.no/news/artic...nterprogrammet. Første kamp er 1.feb mot Bærum. Kanskje Christian over hos dittoslo, kan svare om de streamer kampen for de av oss som ikke har mulighet til å se den live.

Comment

Kampen streames av TV2 Sumo.
                        Klanens Webradio er i samtaler med TV2 angående kommentering.
                        TV2 har vel alle sine kommentatorer opptatt med OL-forberedelser da.
                        in Absinthia

Comment

Ser ut som NIKE har undertegnet med Molde (http://www.vg.no/sport/fotball/norsk...artid=10149735). Har sikkert spyttet godt i kassa. Skulle ønske vi valgte noe annet en Addidas (litt for A4 synest jeg). Når er det egentlig vi skal re-forhandle den avtalen? Burde kunne skvise litt mer penger ut av dem hvis dem vil forlenge! Før det ble klart at vi undertegnet med Addidas sendte jeg en mail til Puma å spurte rett og slett om ikke dem hadde vært i kontakt med klubben, det hadde dem, men det var avgjort, en god stund før kontrakten ble underskrevet, at det ble Addidas. De kunne mer en gjerne forestille seg å ha "Enga løpenes rundt med katten på brystet" som han skrev. Vet ikke om dem engang fikk lagt frem et tilbud til klubben. Ja ja, jeg vet at spillerene gjerne ville ha Addidas, men det må klubben drite i! Spiller ikke noe bedre i Addidas enn i Umbro eller Diadora, det har vel Molde og Godset bevist! Men hvis Addidas har slengt mest penger på bordet..... men det vet vi ikke, forhåpentligvis klubben.
                          Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Mener å huske at samarbeidsavtalen med Adidas strekker seg ut 2015.

Comment

Originally posted by Hjesus View Post
                              Kampen streames av TV2 Sumo.
                              Klanens Webradio er i samtaler med TV2 angående kommentering.
                              TV2 har vel alle sine kommentatorer opptatt med OL-forberedelser da.
                              Takker. Det burde vel være uproblematisk.

Comment

Bra innlegg Nils. Jeg har trua på gutta, vi spiller over all forventning og tar sølv i 2014. Ikkeno å lure på :-D

Comment

Working...
                                X