Originally posted by Norman Osborn
View Post
Men uansett om spiller for spiller om vi er svekket og styrket totalt sett, så kan dette bli gjort lite relevant, hvis man klarer å ha en spillestil som fremhever deres ferdigheter og i større grad skjuler deres svakheter.
Det er her treneren kan gjøre en forskjell. Både ha stålkontroll på hva slags ferdigheter som ligger i stallen og legge til grunn en spillestil som er mest mulig optimal i forhold til det spillermaterialet man har. Det er endel medsupportere som er opptatt av at vi skal ha "vår spillestil". Jeg deler ikke den tankegangen. Jeg ønsker en spillestil som er mest mulig optimal i forhold til de spillerne vi har.
Men det som er fordelaktig i år i forhold til i fjor er at man har en tropp som er mer villig til å yte. Zajic var selvfølgelig en fan hos meg også, men da han tilfeldigvis ble "skadet" når man ble tatt ut til å spille på rekruttlaget, da er ikke akkurat det sympatisk. Det forteller litt om holdninger. Og man vet jo meget godt hva slags holdninger som f.eks Ogude representerte. Hvis en tropp har endel slike spillere, så vil det påvirke miljøet i troppen og trolig prestasjonen på banen.
Comment