Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

La Manga 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Feilkast View Post
    Jo, men nå ønsker vi jo i hovedsak å spille med to på midten; Grindheim (Stengel) og Heltne Nilsen (Blårud), med en 10er bak spissen; Fredheim Holm (Zahid). Men vi kommer sikkert til å bytte endel på formasjonen i år også, og dersom vi skal ha to indreløpere som er jeg enig i at de tre du nevner kan spille sammen, men jeg ville nok da hatt Grindheim som ankeret, og Heltne Nilsen/Stengel som indreløpere.
    Synes Heltne Nilsen var helt rå som bindeledd mellom forsvar og midtbane mot HamKam. Glem Ogude!!

Comment

Originally posted by ziggy75 View Post
      Synes Heltne Nilsen var helt rå som bindeledd mellom forsvar og midtbane mot HamKam. Glem Ogude!!
      Det har jeg også sett gjennom forsesongen.
      Sivert er beinhard i duellene og perfekt som anker på midtbanen.
      Da kan de meget gode pasningsføttene til Grindheim og Stengel briljere foran han.
      EVIG VIF

Comment

Jeg tror Stengel er bedre når han ligger dypere enn når han ligger i 10'er rollen. Muligens passer Zahid bedre i denne rollen her! Ser egentlig Stengel mer som en utfordrer til Grindheim og Heltne Nilsen.

Greit å gi Lindkvist noen kamper først, før du gir han dommen. De to balltapene han hadde på de to crossballene(regner med at det er de du tenker på), der han bommer helt på mottaket. Dette er nok et ganske klart tegn på lite matchtrening, og dette justerer han nok lett. Han har spilt en omgang tidligere for oss, så ble han skada..hvis jeg ikke husker helt feil!
        Litt tidlig å slakte han Daniel..
        Det gjør du? Stengel som har klart mer offensive fibre enn defensive skal liggge dypt. Og selv om han ikke ligger dypt så betyr ikke det automatisk at han ligger i 10'er-rollen. Det var noe M.A presterte å fremheve. Vi har fått inn tol spillere som faktisk kan utmerke seg positivt og enda mer hvis de blir brukt rett. Så er det opp til Rekdal om han ser Stengels og Heltne Nilsens kompetanse. Med Grindheims erfaring og med en makker på siden av seg som har vist at han er dyktig til å "lese" motstanderens spill, så vil det være større sjanse for at de gjennomspillene man opplevde så mange av i fjor, hvor motstanderne kom inn bak forsvaret og kunne "prikke" innlegg, vil det bli færre av. Og hvis man får forsvaret til å jobbe kompakt og sideforskyve så betyr det at det som i fjor var gode innleggsposisjoner, blir dårligere innleggsposisjoner i år.

Og gevinsten er jo flere ballerobringer. Og det er her vi har VELDIG mye å hente. Og med den kompetansen som ligger i 2 spillere så kan vi utnytte det. Det innebærer at hvis man erobrer ballen ved forsvaret eller på defensiv midtbane så ser man umiddelbart etter Grindheim/Heltne Nilsen (gitt at det ikke er de som erobrer ballen). Gitt at det ikke er dem, så er det opptil Grindheim/Heltne Nilsen å se etter Stengel eller den andre av de to. Målet er å få ballen raskest mulig inn under kontroll på motstanderens banehalvdel. For hvor raskere man kommer i den posisjonen, jo større sjanse er det for at motstanderen er uorganisert bakover.

Jeg vet jeg banner i kirka, men jeg ønsker at "vår spillestil" skal bli gravlagt inntil vi har spillermateriale til å spille "vår spillestil". "Vår spillestil" bidrar med dagens spillermaterieale til at det er større sjanse for at vi spiller på oss farlige situasjoner og reduserer sjansen for å score mål. Men noen kjappe greie prinsipper for forsvarsspillerne, så vil sjansen for balltap bli kraftig redusert. Prinsippene kan være som følger: Gitt at Grindheim er DM til venstre og Heltne Nilsen er DM til høyre. Hvis Gunnarson erobrer ballen på backen, så beveger Heltne Nilsen seg oppover banen, mens Grindheim beveger seg over til høyresiden. Da vil Gunnarson trolig ha minst et av to valg. Hvis det er Iqbal på motsatt back som erobrer ballen, så er det Grindheim som beveger seg opp i banen, mens Heltne Nilsen beveger seg til venstre.

Når det gjelder Lindkvist, så syns jeg det er ganske grunnleggende ferdigheter han har problemet med. Vi snakker ikke her om at han mislykkes i drible av både back og midtstopper, men noe så grunnleggende som ballmottak.

Comment

For å balansere det litt så var det absolutt ikke det vi så mot japanerne, dog. Da brukte han altfor lang tid på ball, og mistet den i farlige områder flere ganger. Det KAN man ikke gjøre som anker, aldri. Men enig i at han ellers har vist mye som vi kan få bruk for i år.

Comment

Jeg gir meg en klapp på skuldra for denne. Jeg vurderte en kamp han spilte og konkluderte med at dette er et funn. Men han har jo utviklet seg til å bli spillende i løpet av vinteren. Vålerenga snudde kampen og det skyldes i stor grad han. Han styrte alt utpå der.

Comment

Jo, men nå ønsker vi jo i hovedsak å spille med to på midten; Grindheim (Stengel) og Heltne Nilsen (Blårud), med en 10er bak spissen; Fredheim Holm (Zahid). Men vi kommer sikkert til å bytte endel på formasjonen i år også, og dersom vi skal ha to indreløpere som er jeg enig i at de tre du nevner kan spille sammen, men jeg ville nok da hatt Grindheim som ankeret, og Heltne Nilsen/Stengel som indreløpere.
              Jeg må spørre mine ærede medsupportere, hva i all verden er egentlig greia med denne 10'ern? Vi har ikke klare spisser utenom vår islandske venn. Så hvorfor i all verden skal vi bruke spillere som ikke er spisser som spiss. Riktignok hengende. Slik jeg ser det så har man en spiller med klare offensive fibre som holder jevnt nivå (Zahid har også offensive fibre, men er for ustabil). La oss dra fordel av Stengels kompetanse og ikke sett han i en "bås" som 10'ern kan bli.

Comment

For å balansere det litt så var det absolutt ikke det vi så mot japanerne, dog. Da brukte han altfor lang tid på ball, og mistet den i farlige områder flere ganger. Det KAN man ikke gjøre som anker, aldri. Men enig i at han ellers har vist mye som vi kan få bruk for i år.
                Ja, i den kampen ble hele VIF litt avkledd av ekstremt aggressive og raske japanere. Men synes han var veldig god mot Kamma. Nå blir det en mye tøffere kamp mot LSK,så vi får se da..

Daniel37, vi blir aldri enige om Engas spillestil.. Jeg mener vi bør ha vår identitet/spillestil, som er den mest utviklende. Vi må bare vite bedre hvordan vi bruker den. Det har vært gjort noen dumme valg en periode..der vi absolutt skal spille oss ut bakfra, uansett hvor høyt de presser. Jeg mener vi har spillere til å beherske det, og vi har spillere som kan blomstre i den.

Om Stengel, jeg mener han har veldig lovende ferdigheter som en indreløper. Som Grindheim. I 433, ville jeg hatt Stengel-Heltne Nilsen- Grindheim. I 4231, som jeg tror vi kommer til å spille mest, ville jeg hatt Heltne Nilsen - Grindheim(Stengel) bak, og DFH(Zahid) foran.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                  Jeg må spørre mine ærede medsupportere, hva i all verden er egentlig greia med denne 10'ern? Vi har ikke klare spisser utenom vår islandske venn. Så hvorfor i all verden skal vi bruke spillere som ikke er spisser som spiss. Riktignok hengende. Slik jeg ser det så har man en spiller med klare offensive fibre som holder jevnt nivå (Zahid har også offensive fibre, men er for ustabil). La oss dra fordel av Stengels kompetanse og ikke sett han i en "bås" som 10'ern kan bli.
                  Greia med 10ern er ikke at det skal være en spiss, men en offensiv midtbane. Blant annet for å gi spissen mer støtte enn han får i 4-3-3 (Og når vi har typer som Børven, Kjartansson på topp, så blir de fort ekstremt isolert i 4-3-3). Jeg håper inderlig vi lykkes bedre med den formasjonen (altså 4-2-3-1) enn vi gjorde i fjor, blant annet fordi 10er-rollen er den eneste Zahid passer inn i.

Comment

Når går kampen mot bønda?
                    Let's have it!

Comment

[QUOTE=Sjel1;326167]Når går kampen mot bønda?] onsdG 19.00
                      Så du kan se både håkki og fotball !

Comment

Originally posted by Sjel1 View Post
                        Når går kampen mot bønda?
                        Går på tv2sumo på Onsdag klokka 19
                        Stay tuned
                        EVIG VIF

Comment

Mitt siste tips for dagens startellever:

Kongshavn
                          Gunnarsson - Larsen - Muri - Lindkvist
                          Stengel - Heltne Nilsen
                          Berre - Fredheim Holm - Mathisen
                          Kjartansson

Alternativt Berre for Stengel, og Nije på kant.

Comment

Laget på SMS (som ifølge I skal være så nært førsteelveren han kommer nå):
                            Kongshavn -
                            Gunnarsson, Larsen, Høgh, Iqbal -
                            Berre, Heltne Nilsen -
                            Holm, Mathisen -
                            Kjartansson, Lindkvist

Hvis dette ikke er en feil vil vi altså få se Lindkvist på topp sammen med Kjartansson i dag.

Comment

Det der er garantert feil. Da blir det i så fall Berre Heltne Nilsen som de sittende, så Mathisen på høyre og Lindkvist på venstre, så Kjartansson på topp. Greit nok. Trodde han kom til å bruke Muri siden Høgh er suspendert mot Molde.

Comment

Originally posted by McCabre View Post
                                Laget på SMS (som ifølge I skal være så nært førsteelveren han kommer nå):
                                Kongshavn -
                                Gunnarsson, Larsen, Høgh, Iqbal -
                                Berre, Heltne Nilsen -
                                Holm, Mathisen -
                                Kjartansson, Lindkvist

Hvis dette ikke er en feil vil vi altså få se Lindkvist på topp sammen med Kjartansson i dag.
                                jeg fikk laget på sms også, men oppgitt i 433. Altså, Mathisen - Kjartan - Lindkvist foran.

Comment

Working...
                                X