Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

La Manga 2014

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Daniel37
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post
    Men til forskjell fra i fjor er allerede stammen i laget kraftig forynget.

Stengel, Kjartansson, Lindqvist og Nilsen har aldri spilt Tippeligafotball før. Og i en slik situasjon er det vanskeligere å introdusere enda flere unge spillere. Se hva som skjedde mot Ham/Kam. Der startet vi med mange unge i første omgang og det gikk ikke så bra. Det er viktig for unge spillere at de introduseres i Tippeligaen på en forsiktig måte og ikke i situasjoner der de prestere.
    Dette er jo en "Rekdal'sk" måte å tenke på. Nå skal det sies at den økonomiske situasjonen gjør at han ikke har noe annet valg. Men i Rekdals verden så investerer man i unge spillere som kan være med å kjempe om plasser i 11'veren. Så når eldre spillere ev. blir solgt eller gir seg, så kan disse i større grad ta over. Og ikke minst for å sikre sunn økonomisk drift så vil også de spillere som man kjøper ung, har stort videresagspotensiale.

Dessverre er fotballverden slik idag, som forhindrer at dette fungerer optimalt, er at spillere som blir kjøpt inn ungt og som etterhvert får sjansen, tillit og markerer seg. Blir etterspurt og dermed blir klubben i praksis tvunget til å selge spilleren 1-2 år før det egentlig var ønskelig, for å unngå at spilleren går på bosman.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Veldig bra skrivi.
    Merk også: I fjor fikk Marcel, Mathias Blårud, Ivan Näsberg, Monir Benmoussa, Fitim Kastrati og Moussa Nije prøve seg i tippeligaen. I tillegg fikk Ali Iqbal én cupkamp. Blårud, Näsberg, Kastrati, Nije og Iqbal er alle en del av a-troppen i år. Marcel og Benmoussa er borte.

Se ikke bort i fra at det er nye fra rekruttlaget som tar steget i år også. Kjetil Rekdal er ikke redd for å bruke unge spillere. Det jeg har sett av rekruttlaget så langt i oppkjøringa lover svært bra. De var gode i fjor, det ser ut som alle har tatt nye steg i vinter. Og nye spillere som Marius Koss (venstreback) og Jonathan Serrano (høyreving) har imponert.
    Det man kan huske på med Rekdal fra forrige periode med han som trener, var at han hadde en klar filosofi om å utvikle egne spillere. Uheldigvis for Rekdal fra forrige periode var at han selv ikke fikk særlig mulighet til å høste fruktene av sin filosofi. Men han tok jo opp både Glenn Roberts og Alexander Mathisen og en da pur ung Mohammed Fellah

Det er intet ukjent fenomen at trenere/managere lirer av seg selvfølgeligheter om at "de ønsker også å utvikle egne spillere". Men realitetene er at dette for endel trenere blir bare selvfølgeligheter. For hvis man virkelig mener hva man sier, så må man tørre å ta grep. For det å ville investere i utvikling av egne spillere er et langsiktig perspektiv. For det er ikke slik at hvis en trener/manager uttaler at vedkommende ønsker å utvikle egne spillere, så vil det 14 dager senere dukke opp flust av talenter. Og deretter så handler om å tørre å følge opp, bl.a ta opp unge spillere i A-stallen og ikke minst gi unge spillere sjansen.

Jeg kan selvfølgelig ikke dokumentere det, men jeg tror fullt helt på at grunnen til suksess for rekruttlaget i fjor, skyldes at disse spillerne forsto at hvis de sto på, hadde en utvikling så ville de få sjansen. Bare se på utviklingen til f.eks Ali Iqbal. Han tok store steg i 2.div og var på god vei inn på A-laget allerede på slutten av sesongen. Og nå i oppkjøringen så har han fått sjansen og tatt den med begge hender og var meget solid mot småfuglene.

Leave a comment:

• gleee
    replied
    Originally posted by Nils_de-Noia View Post

Stengel, Kjartansson, Lindqvist og Nilsen har aldri spilt Tippeligafotball før. Og i en slik situasjon er det vanskeligere å introdusere enda flere unge spillere. Se hva som skjedde mot Ham/Kam. Der startet vi med mange unge i første omgang og det gikk ikke så bra. Det er viktig for unge spillere at de introduseres i Tippeligaen på en forsiktig måte og ikke i situasjoner der de prestere.
    har lagt merke til at flere kommenterer at Stengel er uten tippeligaerfaring, dette stemmer fint lite iom at han spilte 5 kamper i 2011 og 20 kamper i 2012 for eliteserielaget Stabæk. ok, de rykket ned, men allikevel.
    så har han 29 adeccoliga kamper fra ifjor

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Se ikke bort i fra at det er nye fra rekruttlaget som tar steget i år også. Kjetil Rekdal er ikke redd for å bruke unge spillere. Det jeg har sett av rekruttlaget så langt i oppkjøringa lover svært bra. De var gode i fjor, det ser ut som alle har tatt nye steg i vinter. Og nye spillere som Marius Koss (venstreback) og Jonathan Serrano (høyreving) har imponert.

Leave a comment:

• ziggy75
    replied
    Veldig bra skrivi.
    Merk også: I fjor fikk Marcel, Mathias Blårud, Ivan Näsberg, Monir Benmoussa, Fitim Kastrati og Moussa Nije prøve seg i tippeligaen. I tillegg fikk Ali Iqbal én cupkamp. Blårud, Näsberg, Kastrati, Nije og Iqbal er alle en del av a-troppen i år. Marcel og Benmoussa er borte.

Jeg så mot Holmlia at juniorlaget har fått en ny spennende venstreving, Bilal Khan. Måtte desverre ut med skade, men rakk å vise seg fram. Hurtig driblefant!

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Veldig bra skrivi.

Leave a comment:

• EngaForAlltid
    replied
    Originally posted by Daniel37 View Post
    Men det største problemet er visst Kjartansson blir skadet. Det er jo egentlig veldig til gambling å gå til seriestart med en definert spiss. Burde ihvertfall få inn en leiespiss med opsjon på kjøp. Når Sandnes Ulf i sin tid klarte å finne Gytkjær så må da også vi klare å finne en eller annen
    I den økonomiske situasjonen vi er i nå, medsenkede ambisjoner, er det faktisk helt greit at vi satser på Kjartansson. DFH kan alltids spille spiss om Ørnen blir skada, det kan også Alex Mathisen og Morten Berre hvis det blir helt krise. Vi har nok av spillere til å fylle opp posisjonene til disse om de bytter til spissplass.. Stengel, Zahid og Nije kan ta store steg i år, om de legger inn litt innsats!

Håper for guds skyld dette er siste året vi låner spillere for midlertidige løsninger, hvis vi vil tenke langsiktig kan vi ikke gjøre som i fjor da vi lånte Mos en halv sesong til ingen utbytte. Dessuten er det også en viss sjanse for at en og annen spiss på andrelaget kan blomstre, Riki Alba kanskje? Om han gjør en god sesong nå, blir han kanskje tatt opp til a-laget og vips så er vi kvitt problemet på spissplass.

Den situasjonen vi sitter i er ikke ideell, vi er ikke Rosenborg som handler som fulle sjømenn. Derfor er det viktigste nå og gjøre det beste ut av stallen vi har til rådighet. Husker du sist gang vi satt i den situasjonen? 2010 var året og vi hadde fortjent seriemesterskapet hadde det ikke vært for uflaks og poengtap i noen uheldige kamper. Jeg sier ikke at 2014 blir et nytt 2010, men jeg liker tanken på blanke ark og å bygge opp klubben igjen sten for sten, en prossess jeg virkelig gleder meg til å følge!

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by MadsAndre View Post
    Vi har en veldig tynn stall. Det er ESSENSIELT! At vi holder oss skadefri. Greier vi det tror jeg vi kan få en litt bedre sesong i år. Men ikke noe mere enn 10-7 plass tenker jeg..men det er mye spennende på gang her og blir spennende å se hva vi har å by på mot en medalje kandidat på bortebane. Jeg regner med at vi taper og det er helt ok..men er mere på åssen vi taper enn tapet i seg selv.
    Tja, vi har ikke tynn stall i forståelsen av antall. Vi har 24 spillere. Derimot har vi tynn stall i forståelsen av kvalitet i bestemte lagdeler. Jeg tror at vi kan få fremgang i forsvaret fra i fjor, hvis de fire beste holder seg frisk og unngår karantener. Men jeg blir usikker på forsvaret hvis man må bruke mye "reserver". For å si det slik: Et forsvar med Gunnarson-Høgh-Muri-Thomassen er vesentlig dårligere enn Gunnarson-Høgh-Larsen-Iqbal.

Men det største problemet er visst Kjartansson blir skadet. Det er jo egentlig veldig til gambling å gå til seriestart med en definert spiss. Burde ihvertfall få inn en leiespiss med opsjon på kjøp. Når Sandnes Ulf i sin tid klarte å finne Gytkjær så må da også vi klare å finne en eller annen

Leave a comment:

• Nils_de-Noia
    replied
    Regner med de har topp 6 som mål. Men helt greit de holder slike ting internt.

Jeg tror toppnivået er ganske brukbart. Men jeg stiller spørsmål ved bredden i troppen og jeg tror ikke alle de unge klarer å være stable fra mars til november.

Leave a comment:

• thorstein
    replied
    Originally posted by Trym View Post
    Blir ikke medalje med dette laget kommende sesong, men enig med deg ang. kjøpene. Etter kampen i går økte min forhåpning om at vi unngår nedrykk. Realistisk plassering blir nok et sted mellom 10. og 13. plass. Hvis vi ikke får for mange skader underveis da...
    Skrev ikke at det blir medalje. Til det er troppen for tynn og ung tror jeg. Skrev at vi skulle henge med halvveis men være fornøyde med 4.-7.plass.

Jeg mener man bør sette det målet for laget. Det er øvre halvdel som bør være målet noe som vil være synonymt med borte fra bunnstriden.

Leave a comment:

• Trym
    replied
    Originally posted by MadsAndre View Post
    Jeg regner med at vi taper og det er helt ok..men er mere på åssen vi taper enn tapet i seg selv.
    Det er jeg enig med deg i. Bedre å ta små steg i riktig retning.

Leave a comment:

• Wild Touch
    replied
    Så Freddy var ute på banen og interviewet Reka etter kampen. Hvor ble det av det interviewet? Har ikke vært noe på TV2 idag. Noen ideer?

Leave a comment:

• MadsAndre
    replied
    Originally posted by Trym View Post
    Blir ikke medalje med dette laget kommende sesong, men enig med deg ang. kjøpene. Etter kampen i går økte min forhåpning om at vi unngår nedrykk. Realistisk plassering blir nok et sted mellom 10. og 13. plass. Hvis vi ikke får for mange skader underveis da...
    Vi har en veldig tynn stall. Det er ESSENSIELT! At vi holder oss skadefri. Greier vi det tror jeg vi kan få en litt bedre sesong i år. Men ikke noe mere enn 10-7 plass tenker jeg..men det er mye spennende på gang her og blir spennende å se hva vi har å by på mot en medalje kandidat på bortebane. Jeg regner med at vi taper og det er helt ok..men er mere på åssen vi taper enn tapet i seg selv.

Leave a comment:

• Trym
    replied
    Originally posted by thorstein View Post
    Det er utrolig betryggende å se at de nye spillerne ikke bare er like gode, men bedre enn jeg trodde på forhånd. Hørte fra Hødd-venner at Heltne Nilsen var et kupp og hovedgrunnen til Hødds suksess, men det han har vist de siste kampene er det jo høy, høy klasse over. Fortsetter han utviklingen, som jeg tror han gjør, er det ikke mange som vil gjøre en bedre jobb i DM-posisjonen på midtbanen i Tippeligaen. Da kan Grindheim brukes som indreløper hvor han er best. Ser for meg at Fredheim Holm og Stengel vil konkurrere litt om offensiv midtbanerolle i år. Fredheim Holm må få opp intensiteten i spillet sitt til gammelt nivå. Mulig det må være tellende kamp for å se dette, men han har en del igjen til toppformen. Det er ikke gitt at Lindquist er venstreback for oss ved seriestart. Iqbal er meget god, tross noen enkle feil. Han løper mye, er godt posisjonert og tar han et par nye steg i løpet av sesongen blir det veldig bra. Lindquist trenger litt mer tid, men vi så et par eksempler på ekstrem hurtighet og god fotballforståelse. Calvo og han kjemper nok om vingplassen i år.
    Kjartansson er et arbeidsjern. Håper han får på seg noen kilo muskler ekstra for han mangler litt fysisk. Han vil bli bedre utover våren og viser definitivt en toppspiss skal ha. Minner litt om Moa til tider. Kan bli veldig bra.

Det ser ut som kjøpene våre er bedre enn jeg trodde. Det ser ut som de faktisk styrker laget og da bør målet være å nærme seg toppen. 4-7.plass i år med mulighet for medalje halvveis og jeg er svært fornøyd. Så tar vi cup-gullet i år da. Det gleder jeg meg til. Entuasiasmen bør komme tilbake for svært mange nå for gutta ser fornøyde og bra ut. Tror Rekdal leverer igjen.

Leave a comment:

• thorstein
    replied
    Det er utrolig betryggende å se at de nye spillerne ikke bare er like gode, men bedre enn jeg trodde på forhånd. Hørte fra Hødd-venner at Heltne Nilsen var et kupp og hovedgrunnen til Hødds suksess, men det han har vist de siste kampene er det jo høy, høy klasse over. Fortsetter han utviklingen, som jeg tror han gjør, er det ikke mange som vil gjøre en bedre jobb i DM-posisjonen på midtbanen i Tippeligaen. Da kan Grindheim brukes som indreløper hvor han er best. Ser for meg at Fredheim Holm og Stengel vil konkurrere litt om offensiv midtbanerolle i år. Fredheim Holm må få opp intensiteten i spillet sitt til gammelt nivå. Mulig det må være tellende kamp for å se dette, men han har en del igjen til toppformen. Det er ikke gitt at Lindquist er venstreback for oss ved seriestart. Iqbal er meget god, tross noen enkle feil. Han løper mye, er godt posisjonert og tar han et par nye steg i løpet av sesongen blir det veldig bra. Lindquist trenger litt mer tid, men vi så et par eksempler på ekstrem hurtighet og god fotballforståelse. Calvo og han kjemper nok om vingplassen i år.
    Kjartansson er et arbeidsjern. Håper han får på seg noen kilo muskler ekstra for han mangler litt fysisk. Han vil bli bedre utover våren og viser definitivt en toppspiss skal ha. Minner litt om Moa til tider. Kan bli veldig bra.

Det ser ut som kjøpene våre er bedre enn jeg trodde. Det ser ut som de faktisk styrker laget og da bør målet være å nærme seg toppen. 4-7.plass i år med mulighet for medalje halvveis og jeg er svært fornøyd. Så tar vi cup-gullet i år da. Det gleder jeg meg til. Entuasiasmen bør komme tilbake for svært mange nå for gutta ser fornøyde og bra ut. Tror Rekdal leverer igjen.

Leave a comment:

Working...
X