Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Strømsgodset-Vålerenga lørdag 15.03 kl.16:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hva skal man si.
    Hatten av for gutta.
    1-6, kommentator påstår 2-13 i målsjanser, og i tillegg traff vi både stang og tverrligger.
    Gutta løper, kriger og virker bedre trent enn i hele fjor.
    Jeg tror det kan bli mye å glede seg over fremover
    For de som kan styre sitt eget lag:
    vif.managerleague.com

Comment

Ja dette var ekstremt morro! Hadde venta tap mot seriemesteren i dag, men i stede så knuser vi Godset 1-6! Spillerne virker trygge på seg selv. Vi spiller vårt eget spill og får noen fantastiske mål. Jeg tror jeg nesten ble forelska i Kjartansson i dag. Veldig gøy at Stengel også fikk krangla inn et mål!

Comment

Utrolig morsomt! Så bare første 40 minutter og måtte klype meg i armen da jeg hørte at det stod 1 - 5 og at det ble enda en goal før dommern blåste. Må være den beste inngangen til Molde-kampen om 14 dager for gutta og attpåtil en spiss som scorer mål!

Flere nøkkelspillere som viste seg frem og de nye overbeviste meg, samtidig som mange av de gamle, også virker å være i rute. Dette blir artig!
        \Kroken6

Bor på landet og jobber i Grenseveien (=bonde i byen)

Comment

Mektig imponert av de fleste i dag! De elementene jeg savnet forrige sesong satt mye bedre; løpsvillighet, passningspresisjon, gjenvinning og offensiv posisjonering. Jeg tror mye av forsvarsproblemene våre løses når vi får orden på dette, og sånn så det ut i dag. Godset virket ikke helt på hugget, men sånn jeg så det var det vår skyld at de ikke fikk til banespillet de hadde forrige sesong og første 15 i dag. Løpene til örnen satt, mye gode pasninger fra DFH, hæstad, muri og heltne. Sistnevnte styrte også midtbanen. Stengel virka bra, lindqvist gjorde mye bra løp og fikk vist frem farten sin. Tror forøvrig kastrati har mye å tjene på å bli litt sterkere.

Oppsummert: diggeste treningskampen jeg har sett!

Comment

Kjenner at jeg er jævlig fornøyd nå. Kollektivet fungerte og DFH var mange hakk bedre enn i hele fjor. Calvo er vel den eneste som skuffer utpå der i dag. Men.... kjenner også at jeg blir litt paranoid.. formtoppen 14 dager for tidlig kanskje.
            ....

Tråkk på en KANARI

Comment

Sitter små sjokkert her nå... Vet at man ikke skal legge så mye vekt på resultater i treningskamper, men det er bare 2 uker til seriestart. De siste årene har det vært veldig vanskelig å score mot Godset i Drammen. Så scorer vi 6..!? Vet ikke om det var vi som spilte Godset dårlig eller om de ikke "var helt på" i det hele tatt. De virket jo ufattelig tamme til dem å være... Veldig mye bra spill i samtlige lagdeler. Samspillet mellom dem satt også. Det eneste usikkerheten er Kongshavn som gjør to gigant tabber som fører til mål. Den ene blir han riktig nok reddet av offside, men det var ikke bra. Forbedringspotensialet ligger vel i å unngå så mange gule kort... For det har vi ikke råd til...

Veldig oppløftende resultat før seriestart..

Comment

Originally posted by 2m@s View Post
                Kjenner at jeg er jævlig fornøyd nå. Kollektivet fungerte og DFH var mange hakk bedre enn i hele fjor. Calvo er vel den eneste som skuffer utpå der i dag. Men.... kjenner også at jeg blir litt paranoid.. formtoppen 14 dager for tidlig kanskje.
                Mmm, Calvo var litt "off" i timingen idag, men med 2 sånne dødballer som ender i mål klarer jeg ikke å bli så veldig skuffet over han... Når det gjelder paranoia så er vi helt på linje dog
                For de som kan styre sitt eget lag:
                vif.managerleague.com

Comment

Sånn, da er jeg tilbake fra Drammen, og det var en sak jeg la spesielt godt merke til; vi orker mer, gidder mer og klarer mer. Årsaken er ikke mer komplisert enn at vi er mye bedre trent enn noen gang. Og akkurat det ble tydligere og tydligere ut over i kampen.
                  Godset ble løpende i mellom, vi vant mange dueller, og når vi tapte ballen så vant vi den fort tilbake. Dette er ikke en for tidlig formtopp. Gutta er gjennomtrente. Og når folk jobber for hverandre så gjennspeiler resultatet kampen, not more not less.

Flotte spillemål, og i tillegg så var det flere gode sjanser, og Ghayas hadde en nydelig lobb som hadde fortjent noe mer enn stang ut.

Og Rekdal gjorde to bytter og to trippelbytter, i alt 8 bytter. Når vi likevel kontrollerer, og domminerer, så er igjen årsaken at alle er godt trent.

Denne kampen må garantert gi god inspirasjon, motivasjon og tro på at det som gjøres nå er rett. Og da vil nok alle trekke sammen, i samme retning!
                  Og best av alt, alle primadonnaer og forsurere er ute, og alle som er der nå ønsker å spille for enga, og tenker ikke at de er for gode og burde vært et annet sted.

Blir fett å slå Molde om noen uker, med Harmeet Singh på benken.

Comment

Og ja, vi sang faktisk "gøy på landet" 2 ganger.

Comment

Det som gjorde denne kampen positiv var først og fremst defensiv struktur. Jeg skal ærlig innrømme at jeg kan ha fremstått som surmaga på forumet, men denne kampen fortalte hvor viktig defensiv struktur er. Selv om Godset hadde mye ball en periode i første omgang, så skapte de veldig lite. Det handler om å ha et kompakt forsvar som jobber og beveger seg som en enhet. Og for å bidra så har man foran DM som tar ut rom. Og resultater av god defensiv struktur er ballerobringer og dermed kontringer.

Men det var jo gledelig å se at det er en plan bak hva man gjør offensivt. Det er ikke som tidligere hvor vi ender opp med å trille ball i midtbaneleddet.

Til slutt er det jo rørende å se noe lett gjenkjennelig ffra forrige periode med Rekdal. Dette å ha fysisk kapasitet til å løpe hele kampen. For hvis man har økt fysisk kapasitet så vil man kunne holde oppe fokuset defensivt som gjør at man ikke slipper inn dumme mål på slutten av kampen og heller kunne kontre. For å ikke glemme hvordan man klarer å komme rask opp i motstanderen.

Comment

Originally posted by astoman View Post
                        Sånn, da er jeg tilbake fra Drammen, og det var en sak jeg la spesielt godt merke til; vi orker mer, gidder mer og klarer mer. Årsaken er ikke mer komplisert enn at vi er mye bedre trent enn noen gang. Og akkurat det ble tydligere og tydligere ut over i kampen.
                        Godset ble løpende i mellom, vi vant mange dueller, og når vi tapte ballen så vant vi den fort tilbake. Dette er ikke en for tidlig formtopp. Gutta er gjennomtrente. Og når folk jobber for hverandre så gjennspeiler resultatet kampen, not more not less.

Flotte spillemål, og i tillegg så var det flere gode sjanser, og Ghayas hadde en nydelig lobb som hadde fortjent noe mer enn stang ut.

Og Rekdal gjorde to bytter og to trippelbytter, i alt 8 bytter. Når vi likevel kontrollerer, og domminerer, så er igjen årsaken at alle er godt trent.

Denne kampen må garantert gi god inspirasjon, motivasjon og tro på at det som gjøres nå er rett. Og da vil nok alle trekke sammen, i samme retning!
                        Og best av alt, alle primadonnaer og forsurere er ute, og alle som er der nå ønsker å spille for enga, og tenker ikke at de er for gode og burde vært et annet sted.

Blir fett å slå Molde om noen uker, med Harmeet Singh på benken.
                        Norges tidligere statsminister sa engang "alt henger sammen med alt". Fotball har en rekke komponenter som ikke er synlig. Tidligere sesonger så har man påpekt hvordan laget ikke står en hel kamp og hvor man legger til at man får noen lette mål mot på slutten. De to tingene henger sammen. For når den fysiske kapasiteten ikke holder en hel kamp, så betyr det at man ikke klarer å holde fokuset oppe også mentalt. Og når laget ettersigende har bedret den fysiske kapasiteten betydelig, så betyr det at man klarer å henge med. Man klarer å komme opp i motstanderen i 85 minutt som man var i 5 minutt.

Vi må ærlig innrømme at vi har ikke lag med "stjerner". Det er ikke vi som har hentet hjem en demidov eller Gamsten. Men slik det kom fram så har vi et lag med stor moral om å jobbe for hverandre. Og det er jo herlig å se mål etter gode angrep. Hvor målene kommer som et produkt av en plan. Det er ikke som det har vært tidligere, hvor man har sendt en dødball inn i feltet og etter litt klabb og babb så treffer den eller annen og går i mål.

Comment

Sant nok, og er heller ikke i tvil om at det er lettere å ha god teknikk når man er mindre sliten. Håper så mange som mulig tar en veldig kort dag på jobben 28. mars, eventuelt en oval weekend og peller seg opp på nordvestlandet. For etter å sett denne kampen så er alt mulig i 2014, også å vinne mot Molde borte i serieåpningen.

Comment

Omsider fått igjen kroppsvarme nok til å dele inntrykk med dem som ikke var der. Ja, Godset starta best, men var aldri farlige. Til det lå vi så riktig på midten og i forsvar. Berre og Nilsen eide midtbanen. Målet til Godset var et tullemål og fra der jeg sto, så det ut som han med skjegget, som jeg i farta ikke husker navnet på, dro kula over streken med hånda. Samma faen, fortjent ledelse ved pause og i andre omgang var venstresida vår dødelig. Tar vi med at keepern til Godset var en skikkelig kløne (det blir vondt for dem når Kwarasay skal til VM) kunne dette bare gå en vei. OK, Godset manglet noen, vi manglet kapteinen vår. Vi er i rute, blir bedre og bedre, men med så mye ungt kan det bli ups and downs. Får vi en god start og selvtillit i gruppa er topp 5 innen rekkevidde. Borte er fjorårets hoftefestfotball, primadonnanykker og kolspust etter 25 minutter. Her snakker vi godt trente Vålengagutter som vil vinne dueller. Og fotball er ikke vanskeligere enn at den som vinner dueller vinner også kampen. Veldig bra innhopp av Hæstad i dag, og Rekdal skal få det tøft med å ta ut en startellever mot Molde. ALLE GUTTA!!
                            Vi er Vål'enga!!

Comment

Originally posted by maestro View Post
                              Omsider fått igjen kroppsvarme nok til å dele inntrykk med dem som ikke var der. Ja, Godset starta best, men var aldri farlige. Til det lå vi så riktig på midten og i forsvar. Berre og Nilsen eide midtbanen. Målet til Godset var et tullemål og fra der jeg sto, så det ut som han med skjegget, som jeg i farta ikke husker navnet på, dro kula over streken med hånda. Samma faen, fortjent ledelse ved pause og i andre omgang var venstresida vår dødelig. Tar vi med at keepern til Godset var en skikkelig kløne (det blir vondt for dem når Kwarasay skal til VM) kunne dette bare gå en vei. OK, Godset manglet noen, vi manglet kapteinen vår. Vi er i rute, blir bedre og bedre, men med så mye ungt kan det bli ups and downs. Får vi en god start og selvtillit i gruppa er topp 5 innen rekkevidde. Borte er fjorårets hoftefestfotball, primadonnanykker og kolspust etter 25 minutter. Her snakker vi godt trente Vålengagutter som vil vinne dueller. Og fotball er ikke vanskeligere enn at den som vinner dueller vinner også kampen. Veldig bra innhopp av Hæstad i dag, og Rekdal skal få det tøft med å ta ut en startellever mot Molde. ALLE GUTTA!!
                              Bra observert. Man kom litt på hæla til å begynne med. Man så endel av dette kombinasjonsspillet som Godset har vært god på. Men etter hvert så begynte gutta å krige seg inn i kampen og det begynte å komme bein mellom kombinasjonsspillet til Godset. Og etter hvert gikk ikke ballen automatisk tilbake til Godset-spillere, men at vi kriget om den ballen også. Godset så etterhvert mer ut som oss i fjor. Dvs de hadde litt balltrilling, men når de prøvde å komme gjennom, så hadde man kontroll.

Jeg må ærlig innrømme at når Muri kom inn på, så tenkte jeg mitt. Men det ble ikke så ille. Faktisk så traff Muri på en knallpasning. Og t.o.m Thomassen gjorde seg ikke bort.

Jeg tror at den betydelige forbedringen på kapasitet på spillerne vil ha en meget gunstig effekt For hvis man har redusert fysisk kapasitet så vil dette medføre
                              - Vanskeligere for å henge med motstanderen. I stedet for at back klarer å følge kanten skjerme han ut, så blir backen rundet og man får innelegg fra gode posisjoner. Stoppere som ikke henger med på løp i bakrommet og dermed flere sjanser til motstanderen og trolig mål. Redusert evne til å komme hjem ved kontringer til motstanderen. Tror det er flere enn undertegnede som syns at dette virker kjent med Vålerenga de senere årene.
                              - Svekket evne til å opprettholde den mentale konsentrasjonen. Dette gjelder spesielt i forsvarsfireren og deres evne til å være en enhet. Kanskje er det slik at jeg har vært litt slem med Andre Muri. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har gjort han til syndebukk, men kanskje er endel av ansvaret på trenere som skal opprettholde den fysiske kapasiteten. For hvis man ser på dagens kamp, så er det Andre Muri som legger en perfekt bakromspasning til 6-1 målet. Følgende er selvfølgelig umulig å si for sikkert, men trolig er det slik at hvis Andre Muri hadde hatt en mindre fysisk kapasitet, så ville han på det tidspunktet i kampen tidligere ikke vært kapabel til å slå en slik pasning. Kanskje er det ikke sikkert at han hadde hatt even til å se se Doffen komme på det løpet
                              - Og som en videreføring, redusert tekniske ferdigheter.

Kanskje er det slik at vi til denne sesongen har kjøpt en masse spillere. Nemlig våre egne i forståelsen av en langt bedre fysisk kapasitet. Og dette spillerkjøpet har vært "gratis".

In Rekdal we trust

Comment

Originally posted by astoman View Post
                                Sant nok, og er heller ikke i tvil om at det er lettere å ha god teknikk når man er mindre sliten. Håper så mange som mulig tar en veldig kort dag på jobben 28. mars, eventuelt en oval weekend og peller seg opp på nordvestlandet. For etter å sett denne kampen så er alt mulig i 2014, også å vinne mot Molde borte i serieåpningen.
                                Det hadde vært interessant å se hvis man gjorde følgende forsøk. Man satte opp baller 6 baller i ytterkant i hver av to halvsirkler. Så satte man opp 6 små mål utenfor hver disse ballene. Så testet man spillerne før en trening og deretter like etter trening. Så måles selvfølgelig treffsikkerhet og tiden som brukes. Da vil man få svar på den fysiske kapasiteten. For alle de andre faktorene utenom spilleren er nøyaktig de samme.

Min spådom er at i år så ville avviket i resultat mellom test FØR og test ETTER trening være langt mindre enn tidligere.

Comment

Working...
                                X