Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Strømsgodset-Vålerenga lørdag 15.03 kl.16:00

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Loke
    replied
    Ikke for å være helt destruktiv her, men.... I oppkjøringa til 2013 sesongen så gjorde vi det vel og ganske bra? Mener blant annet å huske at vi slo et nærmere toppa CSKA på La Manga blant annet... Skriver ikke dette for å ødelegge forventningene til folk her inne, håper selv at det vi har sett hittil vil fortsette, men vet ikke helt om jeg våger å håpe på noe stort i serien

Leave a comment:

• MadsAndre
    replied
    Fin boost å ta med seg inn til serie start mot Molde dette. Dette er bare en treningskamp men viktig for selvtilliten i spillergruppa å ta meg seg når en bein hard utfordring venter på oss.

Molde og Strømsgodset er ikke så ulike men er stor forskjell på en treningskamp og serie start borte mot Molde. Nilsen og vår islandske "pop" stjerne ser strålende ut og håper de greier å levere like gode varer når det gjelder!

Leave a comment:

• lokalhelt
    replied
    Originally posted by Oslo-ess View Post
    Støtter deg 100 % på denne.

DET er den store forskjellen fra i fjor.
    Vi har et kollektiv som orker å løpe masse.
    så la oss håpe at kjetil finner den perfekte balansen. Det er mulig å dra strikken for langt, gjennomtrent er ideelt.

Nordli effekten med overtrent er bra på kort sikt. Men katastrofe over tid.

stoler på at Reka greier å løse dette.

Leave a comment:

• Oslo-ess
    replied
    Originally posted by lokalhelt View Post

Nøkkelordet er: gjennomtrent.

Wow. Alle orket masse.
    Støtter deg 100 % på denne.

DET er den store forskjellen fra i fjor.
    Vi har et kollektiv som orker å løpe masse.

Leave a comment:

• Lego
    replied
    Originally posted by Daniel37 View Post
    Han avslører jo at han ikke forstår hvorfor Berre er måltyv av rang. Og er dermed overrasket at han som har spilt foran også kan spille dypt sentralt.

Svaret er: Å være fotballklok. Faktisk er det trolig slik at Berre kan fungere som back også. Han vil selvfølgelig ikke ha farten til kanter, men klokskapen hans gjør at han trolig vil ikke kunne posisjonere seg bra
    "38-åringen er mest kjent for å være en måltyv av rang" - er den eneste setningen i artikkelen som sier noe om målscoreregenskapene til Berre. Hvordan du mener journalisten avslører at ikke skjønner hvorfor Berre scorer mange mål går litt over hodet på meg.

Samma det, Berre var god og hvis ikke Grindheim er tilbake kommer han sikkert til å starte mot Molde og.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Originally posted by Lego View Post
    Haha. Fantastisk hvordan du klarer å konkludere med at journalisten ikke har peiling på fotball etter den artikkelen. Tror det var mange som ble litt overrasket over hvor bra Berre spilte. Jeg ble i hvert fall det.
    Han avslører jo at han ikke forstår hvorfor Berre er måltyv av rang. Og er dermed overrasket at han som har spilt foran også kan spille dypt sentralt.

Svaret er: Å være fotballklok. Faktisk er det trolig slik at Berre kan fungere som back også. Han vil selvfølgelig ikke ha farten til kanter, men klokskapen hans gjør at han trolig vil ikke kunne posisjonere seg bra

Leave a comment:

• Feilkast
    replied
    Haha. Fantastisk hvordan du klarer å konkludere med at journalisten ikke har peiling på fotball etter den artikkelen. Tror det var mange som ble litt overrasket over hvor bra Berre spilte. Jeg ble i hvert fall det.
    Berre var bra han ja, og selv om det var i en litt annen rolle da enn nå (da spilte han indreløper), så er det verdt å minne om at han i hjemmekampen mot Tromsø forrige sesong framsto som langt bedre enn Ruben Yttergård Jenssen. Dette var altså rett før Yttergård Jenssen forsvant utenlands. Så han viser igjen at han kan bekle samtlige roller fra midtbane og opp. Han vil nok ikke få plass på et toppet lag med alle tilgjengelig, men han kommer nok til å få starte plenty med kamper allikevel.

Leave a comment:

• Lego
    replied
    Originally posted by Daniel37 View Post
    Det er et oppslag på Dagblad nett http://www.dagbladet.no/2014/03/16/s...enga/32325981/ om Morten Berre som forklarer hvordan han har gått fra måltyv til dypere midtbanespiller. Bra kommentarer fra Berre til en totalt uvitende journalist på fotball. For å opplyse denne journalisten til hvorfor Berre er så dyktig til å bekle ulike plasser, er fordi han er en veldig fotballklok spiller. Det er ingen hemmelighet om at det har vært endel flåseri rundt målene til Berre. Om at han er en "dukk opp" og scorer så og si bare fra 3 meter og inn. Men disse målene som fremstår som "enkle" står egentlig klokskap bak. For selv om beina ikke går like fort lengre så går det lynkjapt i hue. Og hvis du er raskere mellom øra enn motstanderne så kan det innebære at du står ganske alene i en god posisjon. Og det er denne klokskapen han har overført til dypere midtbane.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    Det er et oppslag på Dagblad nett http://www.dagbladet.no/2014/03/16/s...enga/32325981/ om Morten Berre som forklarer hvordan han har gått fra måltyv til dypere midtbanespiller. Bra kommentarer fra Berre til en totalt uvitende journalist på fotball. For å opplyse denne journalisten til hvorfor Berre er så dyktig til å bekle ulike plasser, er fordi han er en veldig fotballklok spiller. Det er ingen hemmelighet om at det har vært endel flåseri rundt målene til Berre. Om at han er en "dukk opp" og scorer så og si bare fra 3 meter og inn. Men disse målene som fremstår som "enkle" står egentlig klokskap bak. For selv om beina ikke går like fort lengre så går det lynkjapt i hue. Og hvis du er raskere mellom øra enn motstanderne så kan det innebære at du står ganske alene i en god posisjon. Og det er denne klokskapen han har overført til dypere midtbane.

Leave a comment:

• Daniel37
    replied
    ..og at vi bare ga Heltne Nilsen treårskontrakt. Ser ut som det beste kjøpet vi har gjort på årevis.
    Hvis det fortsetter slik i serien som det har vært i oppkjøringen, så kan det virke som vi burde ha hatt en 5-års kontrakt. Men det kunne kanskje vært en risiko å tilby 5 år for en spiller som ikke hadde erfaring fra dette nivået.

Men endelig kan også vi treffe bra med en signering. Men man behøvde bare å se en kamp med denne spilleren for å se talentet, gitt at man vet hva man ser etter. For hans talent i Hødd var egentlig skjult. Hans talent var rett og slett å se det som ikke skjedde. Vet det høres rart ut, men det var faktisk slik. Men av det han har vist frem i oppkjøringen, så har han hatt en veldig utvikling. For i Hødd så var han en DM av den gamle skolen. Dvs den som lå som en gatekeeper foran forsvaret og hindret motstanderens angrepsspill, men deretter overlot ballen til andre for å være kreativ. Slike som denne Helland som Rbk kjøpte. Men i oppkjøringen nå, så har han fremstått som en spielfuhrer. En midtbanegeneral. En spiller som ikke bare kan bryte motstanderens spill, men holde på ballen og starte angrepsspill. Vår venn her på forumet, Hjesus, har eh liten, skal vi si, fetisj for "andre assist" ved scoringer. Man skal ikke se bort fra at ved endel mål til Enga så vil det stå målscorer x (assist x, assist Heltne Nilsen).

Håper vi kan få en forlenging av kontrakten før Heltne Nilsen når siste kontraktsår, så man ikke kommer i Fellah/Ogude/Singh-situasjonen

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Originally posted by 1/2VorseN View Post
    Sett gjennom kampen og har en del jeg har på hjertet.

klipp

to be continued....
    Vi har ett par spennende spillere på midtbanen som i mine øyne passer perfekt i de posisjonene vi har, dvs ved siden av Grindheim/Nilsen. Nå er begge disse så gode at jeg tror det blir vanskelig at vi vraker disse, men jeg håper at vi tørr og rotere nok. For er det en spiller som har imponert meg sålangt i år så er det Stegel, synes han er bevegelig, smart med ball og har god oversikt. Får til mye bedre kombinasjonspill med han på banen synes jeg, i forrige kamp har jeg ett eksempel. Han får ball på midten og har to ledige alternativer til venstre for seg, Iqbal og Calvo. Istedenfor å legge ballen til en av de legger han ballen slik at Calvo må møte bakover. Dette gjør at back får tid til å komme seg rundt og Calvo for ta to alternativer, han kan slå bakover, kan slå på Iqbal som kommer på overlapp og han kan utfordre innover. Så en pasning som i første omgang ser dårlig ut gjør at ballmottaker får flere muligheter. I tillegg har vi en annen offensiv midtbanespiller jeg håper får en del mer sjanser i år, Zahid. En spiller jeg er veldig svak for, og er en perfekt 10er. Jobber hardt forskyver seg mye og god i det offensive presset. Jeg ser på han som langt mer bevegelig enn det DFHolm er.

Når det gjelder alt dette maset om Calvo er for dårlig, så er dette en spiller jeg har tro på. Jeg er helt enig i at han ikke har prestert så godt, men jeg synes også vi har slitt litt med å involvere nok folk rundt han. Hvis vi blir bedre til å forskyve og lage overtall på kanten så tror jeg det også blir lettere for han, ofte nå blir han alene og blir stående og skal finte av to mann, det blir vanskelig. Vi må også huske at det tar tid og normaliserer seg fra spillere utenfor Europa. tror han kan bli bra.

På topp har vi egentlig bare ett valg. Etter det jeg har sett så minner han veldig om Børven. Bak finnes det ingen fulle alternativer, men mange nok som kan gjøre en god jobb i den posisjonen.

Når det gjelder forsvaret har jeg ett par kommentarer rundt denne kampen. Det virker som Larsen er for dårlig med ball i beina. spesielt er det merkbart når vi blir presset høyt og man får mindre tid til å tenke og skaffe overblikk. Selv om jeg synes han har spilt bra hittil i sesongen håper jeg han kan bedre seg på dette feltet. Vi har en mann på benk som jeg mener er langt bedre i det oppbyggende spillet og det er Muri. Men det viktigste er at vi presterer bra.

Vi forsvarer oss som en enhet, og ikke i forskjellige lagdeler. Jeg savner fortsatt en del fremover. Jeg savner at vi satser enda litt mer offensivt, men dette er ett langt sted på rett vei der vi får en solid gjennomkjøring og der vi som helhet presterer bra over lengre perioder.

Leave a comment:

• McCabre
    replied
    Originally posted by Hjesus View Post
    Hvis man teller andrepasninger så kan han telle andrepass på sin egen scoring. Det er vel drøyt, men han har to assist i andre omgang, hvis man teller andrepass.
    Håper Daniel ikke har fått for seg at han er hocekyspiller.....

Leave a comment:

• chr
    replied
    Her kan du se hele kampen Strømsgodset mot Vålerenga i opptak :-)
    http://www.dittoslo.no/indre-by/nyhe...ptak-1.8338328

Leave a comment:

• Hjesus
    replied
    Originally posted by astoman View Post
    Arild Rønsen er ikke helt på høyden, i intervjuet med Rekdal antyder han at resultatet var sterkt fordi vi gjorde en 5-6 bytter. Så vidt jeg fikk med med gjorde vi 2 trippelbytter og 2 bytter, i alt 8 bytter. Med andre ord var dette bånnsolid for hele troppen, og kreditt til absolutt ALLE GUTTA. Dernest gratulerte Arild Rønsen DFH med mål og assist, mens DFH da lurte på om han ikke fikk med seg assisten i første omgang. Ikke vet jeg men DFH sa i alle fall at han hadde 2 assists og 1 mål.

Jævlig mye positivt i denne kampen, men om jeg skal sette fingern på noe så må det være at Joakim Thomassen må være litt mer beslutningsdyktig i angrep, synes han brukt litt for mye tid et par ganger, og dro ned tempo når godset lå med åpen strupe på slaktebenken.
    Hvis man teller andrepasninger så kan han telle andrepass på sin egen scoring. Det er vel drøyt, men han har to assist i andre omgang, hvis man teller andrepass.

Med andreassist er måla:
    1 - 1 Nicolai Høgh (Diego Calvo)
    1 - 2 Daniel Fredheim Holm (Niklas Gunnarsson)
    1 - 3 Viðar Örn Kjartansson (Fredheim Holm, Simon Larsen)
    1 - 4 Kjartansson (Rasmus Lindqvist, Fredheim Holm)
    1 - 5 Herman Stengel (Gunnarsson, Joachim Thomassen)
    1 - 6 Kjartansson (Kristofer Hæstad, André Muri)

Leave a comment:

• 1/2VorseN
    replied
    Sett gjennom kampen og har en del jeg har på hjertet.

Så får å starte på noe så har jeg først lyst til å snakke om godset og det jeg mener de er veldig flinke på!

Jeg lot meg imponere i første da de hadde ett spillemessige overtak over oss, og her vil jeg helst frem til hvor flinke de er til å skape overtall på kantene. Det virker som de har en litt annen spillestil enn det vi har, de har en dyptliggene og to mer offensive midtbanespillere.

Men det jeg legger merke til er hvor flink de er til å komme seg rundt og til å overbemanne enkelte soner i vålerengas forsvar. De skapte i en rekke tilfeller der de hadde overtall på kant der den ene midtbanen trakk seg helt ut + kantspiller og back. Da ble det 3 mot 2 på kanten og de kom til en del halvfarlighenter. Hadde Godset vært litt mer nøyaktig kunne de straffet Vålerenga hardt.

For lets face it, selv om vi vant første omgangen på sjanser synes jeg fortsatt at Godset hadde ett spillermessig overtak. Men der vi var meget gode i der var å låse igjen midten og bak.

Dette er noe jeg håper vi adopterer eller hvertfall ønsker å få til mer når vi spiller hjemme. For det kommer til å bli vanskeligere å score mange mål mot en godt forsvar, ett lag som legger seg tilbake for å forsvare seg. Da er vi nødt til å komme raskere og en eller to a midtbanen må tørre og forskyve seg over for å lage overtall. Dette vil ha to store fordeler og en drawback slik jeg ser det, vi vil tømme oss litt for midtbanespillere bakover og vi kan bli mer sårbare defensivt. De positive er at det er langt lettere å komme seg til farlige innleggs posjoner og det er mye lettere å gjenvinne ball høyt i banen.

Jeg mener at det ville vært lettere å få til slik type spill med en annen sentral midtbanespiller en Berre, Isåfall må han i større grad tørre og komme fram. Og en annen offensiv midtbanespiller enn DFHolm.

Så over til våres eget spill

Jeg er utrolig imponert over den gutsen og intensiteten som blir lagt ned på banen. Vi har fått en murbrekker på midten som tilfører mye av det Ogude gjorde på sitt beste i Nilsen. I tillegg har vi bunnsolide Berre, som med en del svakheter i sin posisjonen men også en del gode (Vil snakke litt mer om midtbane komposisjonen senere). Forsvaret gir alt, og det virker som vi har flere gode alternativer der. Vi sliter som sagt litt i å forsvare oss på kant, men dette kommer litt av at Godset bevist flytter mye folk i disse rommene og fordi vi velger og forsvare oss så godt sentralt.

Med andre ord, vi orker og vi gidder. Vi får en del gode brudd og gjør en del rigktige valg og gode prestasjoner som fører til at vi får en del store sjanser. utover i andre klarer vi også å krige Godset ut av kampen og det så nesten ut som vi ble for sterke.

Vi må selvfølgelig ikke lese for mye inn i selve resultatet av denne kampen, men det er utrolig betryggende det vi presterer i dag.

Det jeg er mest usikker på er egentlig midtbanen og hvordan den kommer til å se ut, jeg synes ikke Girndheim og Nilsen komplenterer hverandre nok. Vi vil få en bunsolid midtbane men den inviterer vel ikke til finspill og kombinasjonspill. Begge liker vel å ligge dypt. Jeg er også litt misfornøyd med DFHolm i at han ofte blir litt for stasjonær i sin rolle som offensiv midtbane. Synes også han er dårlig når vi skal presse høyt.

to be continued....

Leave a comment:

Working...
X