Kunngjøringer

Collapse
No announcement yet.

Hvem er overgangsvinner før sesongen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hvem er overgangsvinner før sesongen?

Her er en oversikt over alle overgangene i eliteserien før sesongen starter.

Hvem har gjort det best på overgangsmarkedet før sesongen tar til? Hvem kommer dårligst ut? Hvordan kommer Vålerenga ut i forhold til resten?

Selv mener jeg at overgangsvinnerne kan se ut til å være Rosenborg og Molde, men også Brann og Bodø-Glimt har nok blitt betydelig forsterket. Både Rosenborg og Molde har gått for kvalitet fremfor kvantitet, og selv om Molde har kvittet seg med en haug av spillere, er det i grunn bare Møller Dæhlie og muligens Berget som har noe ekstra å bidra med.

Godset synes jeg er en klubb som har kommet dårlig ut. De har riktignok skaffet Abu og noen spennende spillere på lån, men samtidig må de klare seg uten Kamara, Nuhu, Ibra, Johansen og Diomande denne sesongen.

Vålerenga har, som mange har sagt, egentlig bare mistet en kvalitetsspiller (Lecjaks) som leverte over forventning forrige sesong. Vi har også handlet mye ungt. Det er en tankegang jeg liker, men samtidig er det vanskelig å si noe om hvor mye disse spillerne vil utvikle seg. Når det er sagt, virker det imidlertid som våde Hetle Nilsen og Kjartanson vi gjøre jobben sin, og de andre vi har fått inn kan også bidra positivt.

Vålerenga
    Vålerenga har gjort det skarpt økonomisk i dette overgangsvinduet. Og muligens vinneren på kostnadsfronten med store kutt. Bare billige overganger. Umulig å forutse hvordan det slår ut.

Molde
    Men når det gjelder spillerkvalitet må jeg nesten trekke frem Molde som en delvis vinner. Mistet Berget og Dæhlie, men fått inn svært gode Elyounoussi, Singh og villmannen Sigurdarson på lån.

Ålesund
    En muligens taper. Tapt masse kvalitet i salget av Abderrazak Hamdallah, men fikk masse penger for han. Overgangsvinduet er ikke stengt enda, kanskje det kommer inn en ny toppspiss.

Rosenborg
    Gamsten og Riku Riski er ganske bra overgang, få gode ut også. Ser sterkt ut.
    Er det her jeg skal legge inn signatur?

Comment

Originally posted by Prima Kaos View Post

Godset synes jeg er en klubb som har kommet dårlig ut. De har riktignok skaffet Abu og noen spennende spillere på lån, men samtidig må de klare seg uten Kamara, Nuhu, Ibra, Johansen og Diomande denne sesongen.
      Enig i at strømsgodset ser veldig rart ut. Skjønner ikke helt hvordan de skal greie å kompensere for de store tapene de har hatt på overgangsfronten. De kommer til å bli slaktet i Championsleague kvalifiseringen.

Å miste disse spillerne her er jo katastrofalt. Ikke minst Stefan Johansen..

Ola Kamara - Austria Wien
      Razak Nuhu - Manchester City (tilbake etter lån)
      Abdisalam Ibrahim - Manchester City (tilbake etter lån)
      Stefan Johansen - Celtic
      Lars Stubhaug (ukjent)
      Adama Diomande - Dinamo Minsk

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post
        Enig i at strømsgodset ser veldig rart ut. Skjønner ikke helt hvordan de skal greie å kompensere for de store tapene de har hatt på overgangsfronten. De kommer til å bli slaktet i Championsleague kvalifiseringen.

Stefan Johansen - Celtic
        Lars Stubhaug (ukjent)

Dette er et problem som alle norske serievinnere kommer til å ha. For når man vinner serien så betyr det at spillerne blir interessante for utenlandske klubber og voila når neste sesong starter så kan klubben stå mer ribbet tilbake og være sjanseløs å komme til champions league og de store penga. Det var her RBK var ekstremt heldig i sin tid. De kom akkurat med i CL og samtidig klarte å beholde store deler av laget som vant serien og klarte å karre seg videre til gruppespillet og de store penga. Og med de store penga så kunne de velge om de ønsket å selge spillere eller ikke. Og med å være med i gruppespillet så fikk de gjerne mer betalt for spillerne sine. Og dermed kunne RBK være en slags "Real Madrid" mot andre norske lag m.t.p spillerkjøp som større utenlandske klubber var mot RBK.

Comment

Originally posted by lokalhelt View Post

Stefan Johansen - Celtic
          Lars Stubhaug (ukjent)
          Ikke sikker på at de blir så svekket. Hvis de klarer å hente en bra spiss tror jeg de kan bli like gode som i fjor. Problemet deres er at alt skjer for sent. De nye midtbanespillerne kom sent til klubben, var ute av kampform og Abu til og med skadet. Tror de også i år kommer til å ha seriens høyeste toppnivå, men at de kommer til å slite i starten. Dessverre, for jeg ser heller at de vinner enn Molde og Rosenborg.

Sillysesongen vår har vært litt kjedelig, men kanskje på en god måte. Ettersom vi hadde de fleste nye klare tidlig på året slipper vi de største samkjøringsproblemene i gjeldende kamper.

Comment

Om vi er noen overgangsvinner vet jeg ikke, men vi er helt klart en kandidat til "mest for pengene".

Comment

Så langt så ser Viking og Sandnes ulf ut som vinnerne så langt, men mange overganger som fremdeles holder på i kulissene.

Comment

Originally posted by Jakobsen View Post
                Så langt så ser Viking og Sandnes ulf ut som vinnerne så langt, men mange overganger som fremdeles holder på i kulissene.
                Hvorfor det, er da spørsmålet mitt. S-Ulf har riktignok henta en ving ved navn Rubio, men han ble vel slakta av en på forumet (var det deg?).

Comment

Hvordan kan noen konstantere at vi er kvalifisert til "mest for pengene" allerede nå?

Comment

Hvordan kan man konstatere hvem som er overgangsvinner allerede nå?

Tipper vi har betalt til sammen to millioner for nykommerne våre. Og det vi har sett så langt virker veldig lovende.

Comment

Vært interessant å se hva folk legger i "mest for pengene". Det jeg legger i uttrykket er at man skal se på sammenhengen mellom hva som er investert i spilleren i forhold til hva den bestemte spilleren leverer. Brann har hentet Demidov, RBK Gamsten og Molde Singh. For å forsvare investeringer av disse spillerne så skal de f.eks ha større påvirkning enn f.eks Heltne Nilsen. Jeg tror at Demidov kan utgjøre en forskjell for Brann. Det skyldes at det lyser av en spiller som vil komme tilbake til Norge for å få mulighet til å få en saftig utenlandskontrakt igjen. Derimot Gamsten er jeg ikke så sikker på. For hvor god er han egentlig når han ble mer og mer en benkesliter på en tyrkisk middelmådighet. Tyrkia har etpar klubber som holder et godt nivå, men bak disse så går det nedover.

Mitt personlige tips er at jeg tror Haugesund har som vanlig lykkes bra med sine signeringer. Jostein Grindhaug er vannvittig til å se gode tilskudd til spillere som passer i hans tankegang. For hvis man ser på Haugesund sitt lag så har ikke det særlig mange stjerner og fancy navn. Men de har et lag som jobber knallhardt sammen. Spesielt på deres hjemmebane. Grindhaug følger tankengangen om å presse motstanderen til dårligst mulig posisjoner, hvor offensive spillere også skal gå på sugende returløp.

En ting man ikke kan ta fra våre gutter. Vi har ihvertfall fått mer av dem til mindre enn hva de kostet før. For der spillerne har tatt lønnskutt og dermed blitt "mindre penger", så har de økt den fysiske kapasiteten sin og det er "mer spiller".

Som en medsupporter skrev på forumet: Nå fremstår ikke spillerne våre som en 60-årig kolspasient etter 20 minutter. Og dette har endog nodd rekruttlaget. Rekruttlaget driver fortsatt og dyrker "vår spillestil" til viss grad. Denne evinnelige balltrilingen i forsvarsleddet og hvor man skal være så veldig oppbyggelig, men det var mindre av det enn før og mer opp sentralt og ut på kant og hvis man tapte ballen så var det oppofrende spill for å erobre ballen mens våre rekrutt-spillere hang med adecco-spissene. Men for å tilføye til de som har et slikt romantisk forhold til "vår spillestil". Hvis Olafsen og Plassen har satt standarden som de gjorde idag og fortsetter utviklingen, så kan jeg ha viss forståelse for "vår spillestil". For de fremstår begge to som stødige med ballen i beina. Og hvis det er flere på rekruttlaget som har utviklet tilsvarende så kan det bli moro å følge rekruttlaget også. For når 3 av 4 i forsvarsleddet er rekruttlag og de lar ikke adecco-spisser komme til sjanser, da blir det ikke enklere for 2.div-spisser.

Comment

Originally posted by Nils_de-Noia View Post
                        Hvordan kan man konstatere hvem som er overgangsvinner allerede nå?

Tipper vi har betalt til sammen to millioner for nykommerne våre. Og det vi har sett så langt virker veldig lovende.
                        Brann betalte vel 4 millioner for spissen sin har jeg hørt. Ikke at denne spissen har vært dominerende i oppkjøringen. Molde har hentet Singh og Rbk Gamsten. Lurer på hva de koster.

Comment

Originally posted by Daniel37 View Post
                          Brann betalte vel 4 millioner for spissen sin har jeg hørt. Ikke at denne spissen har vært dominerende i oppkjøringen. Molde har hentet Singh og Rbk Gamsten. Lurer på hva de koster.
                          Ryktene går på at fetter Elyounoussi kosta/koster opp mot 8 millioner. Molde har nok ikke liggi på latsida. I tillegg bruker de en del penger på Sigurdarson.

Comment

Originally posted by Muppetkokken View Post
                            Ryktene går på at fetter Elyounoussi kosta/koster opp mot 8 millioner. Molde har nok ikke liggi på latsida. I tillegg bruker de en del penger på Sigurdarson.
                            Sigurdarson er et lån. Men det er klar, lønnen er sikkert solid. De må jo ha satt av penger til det.

At fetter Elyounoussi kostet 8 mill sier litt om økonomien i Molde.. Jeezz

Comment

Til nå så ser det ut til at Enga har vært vinnere. Vidar, Herman og Sivert er super signeringer så langt. Nå får vi håpe dem klarer seg når alvoret begynner.
                              Han kom ble svett og dett var dett

Comment

Working...
                              X